0

معرفی شهر کتاب پاسداران

لذت گشتن در دنیای ادبیات، به خصوص ادبیات بین الملل، وصف نشدنی است. رمان‌هایی به قلم نویسنده‌های معروف از سراسر دنیا، شما را با فرهنگ‌ها و دنیاهای جدیدی روبرو می‌کنند. در کنار آن، خرید لوازم التحریر لذتی است که با بیشتر شدن سن هم از بین نمی‌رود؛ به خصوص اگر تنوع زیادی پیش روی ما باشد. شهر کتاب پاسداران، ترکیبی از هیجان انگیزترین گزینه‌ها را برای ما فراهم می‌کند.

می‌توانید یک فنجان قهوه نوشیده و کتاب مورد علاقه خود را ورق بزنید. می‌توانید برد گیم مورد علاقه خود را خریده تا با دوستانتان چند ساعتی دور هم باشید. پس تا انتها همراه ما باشید تا با این شهر کتاب بیشتر آشنا شوید.

شهر کتاب پاسداران کجاست؟

برای رسیدن به شهر کتاب پاسداران دو گزینه پیش روی شما قرار دارد. اگر قصد داشته باشید که با اتومبیل شخصی خود را به پاسداران برسانید، باید از اتوبان زین الدین وارد خیابان پاسداران شوید. شهر کتاب واقع در خیابان بوستان دوم است. در همان 200 متر ابتدایی خیابان، سمت چپ تابلوی شهر کتاب را مشاهده خواهید کرد. فقط ممکن است به دلیل تراکم اتومبیل‌ها در خیابان، نتوانید به راحتی جای پارک پیدا کنید.

در صورتی که حمل و نقل عمومی را انتخاب کرده باشید، راحت‌ترین راه برای دسترسی به شهر کتاب این است که در ایستگاه مترو زین الدین از قطار پیاده شوید. این ایستگاه در خیابان گیلان قرار دارد؛ بنابراین با کمی پیاده‌روی به مقصد می‌رسید. خیابان گیلان را به سمت غرب رفته و بعد از دو تقاطع، به شهر کتاب پاسداران می‌رسید.

شهر کتاب پاسداران چه بخش‌هایی دارد؟

از آن جایی که این فروشگاه چندمنظوره در یکی از محله‌های بسیار معروف تهران قرار دارد، می‌توانید انتظارات خود را از آن بالا ببرید. این مجموعه شامل بخش‌های مختلفی بوده و فقط کتابفروشی نیست. بنابراین در ادامه به معرفی هریک از بخش‌ها می‌پردازیم.

 

گلخانه گرینلند

در همان بدو ورود، در سمت راست حیاط گلخانه شیشه‌ای زیبایی را مشاهده می‌کنید. این گلخانه که فعالیتش را از سال 99 شروع کرده، انواع گیاهان آپارتمانی را با گلدان‌های متنوع به فروش می‌رساند. اگر نیاز به مشاوره داشته باشید، تیم تخصصی گرینلند به شما درباره انواع گیاهان و شرایط نگهداری آن‌ها توضیحات کاملی ارائه خواهند داد. این اطمینان را می‌دهیم که بعد از اولین خرید، مشتری ثابت و دائمی این گلخانه می‌شوید. نکته دیگری هم که وجود دارد امکان خرید هم به صورت تلفنی و هم به صورت آنلاین از سراسر تهران در گرینلند فراهم شده است.

کافه پرولوگ

ترکیب کتابفروشی و یک کافه گرم و دنج بهترین گزینه برای دور شدن از هیاهوی شهر و استرس‌های روزانه است. پس اگر گذرتان به سمت پاسداران افتاد، حتما سری به کافه پرولوگ بزنید. کافه پرولوگ دکوراسیونی کلاسیک داشته و فضای آن به دلیل انتخاب صحیح رنگ‌ها بسیار آرامش بخش است. این کافه چشم‌انداز بسیار زیبایی به خیابان بوستان دوم داشته و نمای سرسبز و مملو از درخت آن خودنمایی می‌کند.

منوی این کافه شامل انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک‌های خوش طعم با دیزاین خاص و منوی غذاهای گرم است. البته اگر در ساعات اولیه روز به کافه پرولوگ سر بزنید، می‌توانید صبحانه‌های هیجان انگیز آن را هم امتحان کنید. میز و صندلی‌های کافه، هم برای کار بسیار مناسب بوده و هم می‌توانید برای دورهمی‌های دوستانه آن را انتخاب کنید.

لوازم التحریر

بخش لوازم التحریر شهر کتاب پاسداران در همان ابتدای ورود به ساختمان، در سمت راست قرار دارد. اگر به دنبال دفترها و کلاسورهای خاص و زیبا هستید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به سراغ این شهر کتاب بیایید. دفترچه‌های یادداشت، کلاسور، دفتر طراحی و استیکرهای بسیار متنوعی از برندهای مختلف در این شهر کتاب عرضه می‌شوند.

علاوه بر این، خودکارهای فانتزی، مدادهای رنگی و کلیه نوشت افزارهای مورد نیاز شما در بین قفسه‌ها به چشم می‌خورند. انواع کوله پشتی و جامدادی هم در طرح و رنگ‌های مختلف در شهر کتاب پاسداران وجود دارد. فقط لازم است که حوصله به خرج داده و تمام قفسه‌ها را نگاه کنید. البته شاید با این تنوع لازم باشد که حتما با یک کارت بانکی پر از پول به شهر کتاب پاسداران سر بزنید.

 

صنایع دستی

کمی جلوتر از بخش لوازم التحریر، در سمت چپ بخش صنایع دستی را مشاهده می‌کنید. ظروف سفالی و دست‌ساز با طراحی‌های خاص و زیبا، کار طراحان مختلف، در این قسمت به فروش می‌رسد. ماگ‌های چاپی، لیوان‌های طراحی شده با دست، ست بشقاب و کاسه بخشی از صنایع دستی این فروشگاه به شمار می‌روند.

برد گیم

جای خالی برد گیم‌ها در بیشتر کتابفروشی‌ها به چشم می‌خورد؛ اما شهرکتاب پاسداران سعی کرده تا تنوع بالایی از آن‌ها را ارائه دهد. بازی‌ها رده بندی سنی و موضوعی داشته و در صورتی که آشنایی نداشته باشید، مسئول مربوطه به شما توضیحات کاملی ارائه خواهد داد. با این حال اگر برای خرید کادوی تولد دوست یا آشنایی به این شهر کتاب سر بزنید، مطمئنا دست خالی برنمی‌گردید.

بازی‌های معروفی مانند Risk، فتح پرچم، Avalon، کاپوچین، مافیا، Catan و مونوپولی فقط بخشی از برد گیم‌های این مجموعه به شمار می‌روند. بازه قیمتی هم متفاوت بوده و با هر بودجه‌ای می‌توانید یک بازی سرگرم‌کننده پیدا کنید.

 

کتاب‌ها

کتاب‌ها در چند بخش و با تفکیک موضوعی در شهر کتاب پاسداران عرضه می‌شوند. اگر به دنبال انواع رمان‌های خارجی و ایرانی از نویسندگان معروف هستید یا به فلسفه و تاریخ علاقه دارید، باید از پله‌های کتابفروشی بالا بروید. در طبقه دوم در سمت چپ پله‌ها بخش کتاب‌های عمومی قرار دارد. کتاب‌ها به تفکیک موضوع شامل انواع رمان از کشورهای مختلف، کتاب‌های روانشناسی، مدیریت، سینما و تئاتر، عکاسی و فیلمبرداری، فلسفه و تاریخ در این قسمت به چشم می‌خورند.

برای مشاهده لیست کامل کتاب‌های زبان باید وارد بخش زبان‌های خارجی شوید. انواع کتاب‌های آموزش زبان از پایه تا سطح آیلتس را در اینجا مشاهده مي‌کنید. اگر هم نیاز به راهنمایی داشته باشید، مسئول بخش کتاب‌ها با حوصله درباره انواع آن‌ها توضیح خواهد داد.

بخش کتاب کودکان در طبقه اول کنار برد گیم‌ها قرار دارد. بنابراین باید دوباره به طبقه پایین بروید. در هنگام پایین رفتن از پله‌ها پرتره‌ای از استاد شجریان در کنار استاد ناظری روی دیوار روبرو خودنمایی می‌کند. این پرتره سال‌های سال است که روی این دیوار کشیده شده و به شکلی به نماد شهر کتاب پاسداران تبدیل شده است.

 

نکات مهم درباره شهر کتاب پاسداران

این شهر کتاب فضایی آرام و دوست داشتنی داشته و قرار است تا افراد چند ساعتی در آن استراحت کنند. بنابراین توصیه می‌کنیم آرامش فضا را حفظ کنید. صحبت کردن با صدای بلند به خصوص در قسمت کتابفروشی باعث بر هم زدن آرامش فضا می‌شود.

نکته مهم بعدی این بوده که برای مشاهده و خرید بهتر، انواع ظروف سفالی در معرض نمایش قرار دارند. در نتیجه اگر با کودکتان به این شهر کتاب سر زدید، حتما از او مراقبت کنید؛ زیرا احتمال برخورد با این ظروف و شکستن آن‌ها وجود دارد.

سخن پایانی

شهر کتاب پاسداران بدون شک یکی از بهترین شهرکتاب‌های تهران، به خصوص در مناطق شمالی است. فضای دنج و آرام و تنوع بالای محصولات، آن را به فضایی پرطرفدار تبدیل کرده است. بنابراین اگر به دنبال محصولی خاص از برندی مشخص هستید، حتما سر زدن به این کتابفروشی را در لیست خود قرار دهید. ما همچنین در موردی در مقاله ای دیگر به این موارد پرداخته ایم که می توانید در لینک مورد نظر مشاهده کنید.

در نزدیکی این شهر کتاب فروشگاه‌ها و مراکز خرید بسیاری هم وجود دارند؛ پس برای یک بعد از ظهر گشت و گذار در خیابان پاسداران، مقصد مناسبی به شمار می‌رود. فقط هر زمان که قصد مراجعه داشتید مطمئن شوید که زمان کافی دارید تا بتوانید با خیالی راحت بخش‌های مختلف آن را ببینید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *