1

معرفی بهترین دوره آموزش سئو در ایران

The best SEO training course in Iran

در دنیای دیجیتالی امروز، بسیاری از کسب‌وکارها بر بستر اینترنت به وجود آمده و حتی بیزنس‌های قدیمی نیز باید با دیجیتالی شدن، دوام خود را حفظ کنند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی، سئو است. برای آموزش SEO دوره‌های متعددی وجود دارد و انتخاب بهترین دوره های آموزش سئو در میان خیل عظیم آموزش دهندگان، کار راحتی نیست. به همین دلیل لازم دیده‌ایم تا در این مقاله، 5 نمونه از بهترین دوره های آموزش سئو را به شما معرفی کنیم. همچنین اگر می‌خواهید بدانید بهترین دوره آموزش سئو چه مشخصاتی دارد، این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

دوره آموزش سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

Search Engine Optimization که به اختصار SEO خوانده می‌شود، بهینه سازی سایت‌ها بر اساس الگوریتم‌ها و قوانین موتورهای جستجو به ویژه گوگل است. قطعا برای موضوع خاصی در اینترنت سرچ کرده‌اید و به احتمال زیاد، فقط بر روی لینک‌های 1 تا 3 کلیک کرده باشید. همان طور که خودتان هم می‌دانید، کاربران اغلب در همان صفحه اول گوگل پاسخ خود را دریافت می‌کنند و به ندرت به سراغ صفحات بعدی نتایج می‌روند. به همین دلیل بیزنس‌های اینترنتی مانند فروشگاه‌های آنلاین، برای اینکه در گوگل به عنوان وبسایتی مفید شناخته شده و در بالای فهرست نتایج جستجوی کاربران نمایش داده شوند، لازم است با رفتار و قوانین Google آشنا باشند. در این صورت می‌توانند با انجام راهکارهایی، نتایج مد نظر گوگل را به دست آورده و رتبه بهتری کسب کنند. اما این راهکارها چگونه به دست می‌آید؟

why training SEO is important?

اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی یا وبسایت خدماتی خود را دارید و یا می‌خواهید به عنوان کارشناس سئو برای وبسایت‌های دیگر فعالیت کنید، بهتر است نزد افرادی که در این زمینه تجربه دارند و خود، سایت‌های زیادی را سئو کرده‌اند، آموزش ببینید. البته منابع و آموزش‌های بسیاری بر روی اینترنت وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان به آن‌ها دسترسی داشته باشید؛ اما با این کار، فقط به صورت تئوری آموزش خواهید دید. یعنی اگر در حین انجام راهکارها به مشکل برخورد کنید، باید به تنهایی و با آزمون و خطا آن مشکل را برطرف نمایید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با انتخاب بهترین دوره آموزش سئو تحت نظر افراد مجرب و باسابقه این تکنیک‌ها را یاد بگیرید که در مراحل اجرایی نیز از پشتیبانی و حمایت این افراد بهره‌مند شوید.

 

ویژگی های بهترین دوره آموزش سئو

پیش از انتخاب دوره آموزش سئو سایت ، باید بدانید به دنبال چه چیزی باشید و از آموزش دهنده خود چه انتظاراتی داشته باشید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی های بهترین دوره آموزش سئو اشاره خواهیم کرد.

مدرس مجرب و باسابقه

اصلی‌ترین مولفه هر دوره آموزشی، مدرس آن است؛ شخصی که قرار است دانسته‌ها و تجربیات خود را به شما منتقل کند. SEO علمی تجربه‌محور است. به همین دلیل نباید به مدرسی اکتفا کنید که صرفا مطالبی تئوری را آموزش می‌دهد و خود سابقه و تجربه‌ای در این زمینه ندارد. شما باید یاد بگیرید در هنگام بروز مشکلات مختلف، چگونه عمل کنید. همچنین باید مدرسی داشته باشید که با صبر و حوصله به یادگیری شما اهمیت می‌دهد و دانسته‌های خود را بدون کم و کاست، در اختیارتان قرار می‌دهد.

آموزش عملی و تئوری

همانطور که گفتیم، سئو به تجربیات کارشناس SEO وابسته است. بنابراین اگر قرار است در آینده در این حوزه فعالیت کنید و به کسب درآمد بپردازید، لازم است که حتما خودتان خیلی از موارد را تجربه کنید و در محیطی واقعی دانسته‌های خود را به چالش بکشید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام جستجوی بهترین دوره آموزش سئو سایت حتما به این موضوع توجه کنید که آیا در انتهای دوره پروژه عملی نیز از شما درخواست می‌شود یا خیر. بسیاری از مشکلات شما فقط در این شرایط بروز می‌کند و بخش بزرگی از یادگیری در کار اتفاق می‌افتد.

The best SEO training course in Iran 2

پشتیبانی و آپدیت دوره

سئو فرآیند زمان‌بری است. به همین دلیل افراد بسیاری برای سریع نتیجه گرفتن از سئو از روش‌هایی استفاده می‌کنند که به اصطلاح به عنوان سئوی کلاه سیاه شناخته می‌شود. گوگل نیز برای اینکه از این اقدامات جلوگیری کند، به طور مرتب الگوریتم‌های خود را تغییر می‌دهد. این تغییرات، در دراز مدت ممکن است شما را با مشکل مواجه کند و در هنگام آپدیت قوانین Google ندانید که چگونه باید عمل کنید. اینجاست که به‌روزرسانی‌های دوره های آموزش سئو به داد شما می‌رسد. بهترین دوره آموزش سئو دوره‌ای است که مطالب آن با گذشت زمان آپدیت شود. همچنین بهتر است دوره‌ای را انتخاب کنید که پس از اتمام آموزش نیز پشتیبانی داشته باشد.

جامعیت دوره

SEO فقط متشکل از چند تکنیک ساده نیست و بسیار پیچیده و گسترده است. برخی از دوره‌های آموزشی فقط به آموزش شاخه‌ای خاص از سئو مثل سئو تکنیکال یا سئو Offpage می‌پردازند. این دوره‌ها که به نام مینی دوره شناخته می‌شود، برای کسانی مناسب است که در زمینه سئو فعالیت دارند و فقط می‌خواهند بخش خاصی از آن را حرفه‌ای تر بیاموزند. اما اگر به تازگی وارد این عرصه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به دنبال دوره آموزش کامل سئو باشید که همه شاخه‌های SEO را پوشش می‌دهند.

 

معرفی بهترین دوره آموزش سئو

در دنیایی که همه ادعای بهترین بودن را دارند، شناخت بهترین‌های واقعی کار ساده‌ای نیست. البته با ویژگی‌هایی که بالاتر گفته شد، تا حد زیادی می‌توانید بهترین دوره آموزش سئو را تشخیص داده و آن را خریداری کنید. اما ما نیز سعی کرده‌ایم بر اساس تجربه خود و اطلاعاتی که آموزش‌دهندگان سئو ارائه کرده‌اند، 5 نمونه از بهترین دوره های آموزش سئو را معرفی کنیم.

1. دوره آموزشی جادوی سئو (مدیر وب)

دوره جادوی سئو که در سایت آموزشی modireweb ارائه می‌گردد، یکی از معروف‌ترین دوره‌های آموزش کامل سئو در ایران است. این دوره جامع توسط آقای مهران منصوری فر تدریس می‌شود که از سال 1383 در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد و یکی از اولین کارشناسان سئو در ایران است. برای اینکه بدانید با بهترین دوره آموزش سئو در ایران روبه‌رو هستید، اشاره به این نکته کافی است که پرمخاطب‌ترین آموزش سئوی فارسی، دوره جادوی سئو است. 10 جلسه آموزش ویدیویی که در 40 ساعت گردآوری شده است، قابل دانلود بوده و شما می‌توانید در هر روز و ساعتی از شبانه‌روز، به کلاس‌های خود دسترسی داشته باشید. همچنین آموزش‌ها به صورت مرتب آپدیت می‌شود. با مراجعه به سایت مدیر وب می‌توانید از سرفصل تمام جلسات مطلع شوید. این 10 جلسه از مفهوم و درک سئو تا آشنایی با رفتار موتورهای جستجو و نکاتی تخصصی‌تر را شامل می‌شود. همچنین می‌توانید خلاصه 5 جلسه اول را به صورت رایگان مشاهده کنید.

اگر قصد دارید SEO را نزد فردی بسیار باسابقه که تجارب زیادی در ارتقای رتبه سایت‌های مختلف دارد، بیاموزید؛ و همچنین می‌خواهید پیش از ثبت نام بتوانید به صورت رایگان مشاوره بگیرید، به صفحه جادوی سئو مراجعه کنید. قیمت این دوره آموزشی در حال حاضر 9.900.000 تومان است که البته پس از ثبت نام 10% این مبلغ به حساب شما باز خواهد گشت.

The best SEO training course in Iran 3

2.دوره آموزشی هیولای سئو (آکادمی وب سیما)

دوره جامع هیولای سئو شامل 11 بخش فرعی است که خوشبختانه می‌توانید در صورت عدم نیاز به آموزش کلی، هر یک از مینی دوره‌ها را به صورت جداگانه خریداری نمایید. این دوره توسط آقای امین اسماعیلی‌ تدریس می‌شود که خود موسس آکادمی وب‌سیما است و از سال 1391 در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. در دوره آموزشی هیولای سئو علاوه بر آشنایی با نقطه صفر سئو و تکنیک‌های حرفه‌ای سئو، نحوه تولید محتوا و حتی مهارت‌های نرم هنگام مذاکره با کارفرما را نیز آموزش خواهید دید. البته سرفصل‌های دوره بیش از این‌ها است و پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع دقیق از مباحث آموزشی، به سایت آکادمی سر بزنید. پس از ثبت نام و خرید دوره آموزش غیرحضوری SEO Monster از آپدیت همیشگی و پشتیبانی آنلاین در کانال تلگرام آکادمی نیز بهره‌مند خواهید شد. همچنین در صورتی که از ثبت نام خود پشیمان شوید، می‌توانید تا 7 روز خرید خود را کنسل کرده و وجه پرداختی را دریافت کنید.

دوره SEO Monster نیز به جرات یکی از بهترین دوره های آموزش سئو در ایران است که نزدیک به 5.000 شرکت کننده دارد. مجموع هر 11 بخش آموزش‌ها بیش از 89 ساعت می‌شود که اگر به صورت یکجا خریداری کنید، با محاسبه تخفیف پلکانی 8.176.000 تومان قیمت دارد. اما همانطور که گفتیم، می‌توانید دوره‌ها را جداگانه نیز تهیه نمایید. دوره هیولای سئو به صورت حضوری نیز برگزار می‌گردد که برای اطلاع از تاریخ آن باید به سایت آکادمی وب سیما مراجعه نمایید.

3.دوره آموزشی مگاسئو (فرین آکادمی)

در لیست دوره های آموزش سئو نمی‌توان به دوره مگا سئو به عنوان بهترین دوره آموزش سئو در ایران اشاره نکرد. این دوره که بیش از 80 ساعت ویدیوی آموزشی را در بر می‌گیرد، فقط در نرم‌افزار اسپات پلیر قابل مشاهده است و قابلیت اجرا با نرم‌افزارهای دیگر را ندارد. اگرچه دوره آموزشی مگاسئو دوره‌ای به شدت جامع و کامل است، اما این تنها نقطه قوت آن نیست. بزرگترین مزیت خرید دوره آموزش سئوی Mega SEO، پشتیبانی و به‌روزرسانی‌های آن است. پس از ثبت نام هفته‌ای 3 وبینار پشتیبانی و رفع اشکال برگزار شده و به تمام سوالات شما پاسخ داده خواهد شد. همچنین با عضویت در گروه تلگرامی پشتیبانی نیز می‌توانید به مدرسان و دیگر اعضا دسترسی داشته باشید. همچنین با ارسال تیکت از طریق سایت نیز به سوالات شما پاسخ داده می‌شود.

مدرسان دوره مگاسئو، یعنی سیدمحمدامین هاشمی و مسعود الوهیمی در کنار این 80 ساعت آموزش سئو، 30 ساعت آموزش طراحی سایت در وردپرس و 30 ساعت دیجیتال مارکتینگ و سوشال مدیا نیز به دانشجویان خود هدیه خواهند داد. همچنین هر هفته 1 ساعت ویدیو به عنوان آپدیت به مجموع ویدیوهای آموزشی اضافه خواهد شد که مجموعه‌ای از الگوریتم‌های جدید گوگل به همراه سوالات دانشجویان را در بر می‌گیرد. قیمت دوره آموزشی مگا سئو در آکادمی فرین 7.980.000 تومان است که به صورت اقساطی نیز قابل پرداخت است.

4.دوره جامع سئو پلاس (نیو سئو)

امیر قمصری، مدیر سایت نیو سئو، مدرس قهاری است که 17 سال سابقه فعالیت در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ را دارد. دوره جامع سئو پلاس که توسط این مدرس آموزش داده می‌شود، شامل بیش از 16 ساعت ویدیوی آموزشی است. از مزیت‌های این دوره می‌توان به جامع بودن آن و پشتیبانی دائمی از دانشجویان در تلگرام اشاره کرد. دوره جامع سئوی نیو سئو به سه صورت نیمه خصوصی، خصوصی و همچنین VIP (تک نفره) برگزار خواهد شد. در این دوره به طور کامل درباره تولید و سئوی محتوا، ساخت و تحلیل بک لینک، تحلیل سرچ کنسول، بهینه سازی سورس سایت و بسیاری از مباحث دیگر آموزش خواهید دید.

دوره جامع +SEO موسسه نیو سئو در دو بخش مقدماتی (متوسطه) و فوق حرفه‌ای (آسمان خراش) برگزار می‌گردد. در صورت تمایل می‌توانید به صورت حضوری نیز در تهران یا مشهد از مباحث آموزشی این دوره استفاده کنید. قیمت کلاس‌های نیمه خصوصی این دوره 8.000.000 تومان است که در صورت تمایل به شرکت در کلاس خصوصی یا VIP این مبلغ افزایش می‌یابد.

5.دوره آموزشی اودیسه (آمانج آکادمی)

دوره آموزش کامل سئو اودیسه را می‌توان بهترین دوره آموزش سئو دانست که توسط آقای محمدحسین رحمانی، مدیر آکادمی آمانج، تدریس می‌شود. محمدحسین رحمانی یکی از متخصصان باسابقه سئو در ایران است که از سال 1392 در این حوزه فعالیت دارد. شعار موسسه آمانج این است که “برای یک متخصص، همیشه کار هست”. به همین دلیل تلاش دارند تا با آموزش تکنیک‌ها و راهکارهای فنی، شما را به متخصص حرفه‌ای سئو تبدیل کنند. این دوره آموزشی کاملا جامع بوده و علاوه بر پوشش همه مباحث لازم، در پایان دوره پروژه‌ای عملی انجام می‌شود. مزیت این پروژه 2 ماهه در این است که تمام مشکلات دانشجویان در شرایط واقعی برطرف خواهد شد. با تهیه دوره آموزش کامل سئو اودیسه از مشاوره و پشتیبانی بلندمدت برخوردار شده و در هر ماه 4 ساعت وبینار غیرحضوری خواهید داشت.

دوره جامع آموزش سئو اودیسه به صورت غیرحضوری برگزار شده و مجموعا 65 ساعت ویدیوی آموزشی است که در 21 جلسه گردآوری شده است. برای خرید دوره آموزش سئو اودیسه با مبلغ 3.500.000 تومان باید با شماره 02128428611 تماس بگیرید.

نتیجه گیری

در این مقاله 5 دوره آموزش کامل سئو را که به عنوان بهترین دوره آموزش سئو در ایران شناخته می‌شوند، معرفی کردیم و درباره مدرس و دوره توضیحات مختصری ارائه نمودیم. این دوره‌ها برای افرادی مناسب است که هیچ تجربه‌ای در زمینه سئو ندارند و یا قصد دارند این علم را به صورت کامب و عملی آموزش ببینند. بنابراین اگر متخصص SEO هستید و فقط قصد یادگیری یکی از شاخه‌های آن را دارید، دوره‌های معرفی شده برای شما مناسب نیست. اگر مینی دوره خوبی می‌شناسید، لطفا برای ما کامنت بگذارید تا در مقاله‌ای دیگر به معرفی مینی دوره های آموزش سئو بپردازیم. همچنین خوشحال خواهیم شد نظر خود را درباره هریک از دوره‌های جامع معرفی شده برای ما بنویسید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. جواد یاسمی گفت:

    ما یک سایت داریم که سئو خاکستری زدیم
    و الان همه بکلینک ها از توی سرچ کنسول محو شده
    هیچی نداره
    ولی داشت
    چیکار کنیم؟