0

معرفی انواع کش های ورزشی

شما با استفاده از انواع کش بدنسازی می توانید تمرین های متنوعی را انجام دهید.
ایمنی خودتان را بالا ببرید و ریسک آسیب را کاهش دهید. همچنین کش های ورزشی به راحتی قابل حمل هستند. پس چنانچه وقت کافی برای ورزش کردن در سالن های ورزشی را ندارید و از طرف دیگر می خواهید که عضلات بدن را تقویت کنید، می توانید تمرینات بدنسازی با کش بدنسازی را تجربه کنید.

کش پیلاتس (pilates)

این مدل از کش ها، بعلت مقاومت کمی که دارند، در ابتدا بیشتر در مراکز توانبخشی و فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گرفتند، اما با گذشت زمان بعلت اینکه رنج وسیعی از حرکات را می توان با آن انجام داد، به یک وسیله ورزشی عالی در باشگاه های ورزشی تبدیل گردید. این کش ها در طول های مختلف از ١٫٢ تا ٣ متر و بیشتر تولید می شوند و معمولا پهنای این کش ها بین ١٠ تا ٢٠ سانتیمتر می باشد.

کش بدنسازی متصل شونده به در (Band Resistance Gym Door)

کش های بدنسازی متصل شونده به درب (Band Resistance Gym Door (دارای درجه عضلات بندی های مختلفی هستند و بیشتر برای تقویت عضلات بالا تنه مخصوصا ناحیه شانه و بازوها کاربرد دارند و برای رزمی کاران، کشتی گیران و بوکسورها بسیار مفید می باشد. به دلیل استقامت بالای این کش ها ، برای تمرینات قدرتی بسیار مناسب هستند.


کش پاور بند (Band Power)

شما می توانید این کش ها را به راحتی باتوجه به طولشان که تقریبا ١/٢ – ٢ و یا ٣ متر است تشخیص دهید. اگر شما می خواهید تمریناتی را انجام دهید که روی مچ پا و پایین تنه تمرکز دارد، این کش ها گزینه مناسبی برای خرید هستند. همچنین این کش ها؛ کش بارفیکس هم نامیده می شوند زیرا می توانند در انجام تمرینات با بارفیکس به شما کمک کنند. مقدار مقاومتی که از این کش ها دریافت می کنید به میزان ضخامت آن بستگی دارد. کش های ضخیم معمولا مقاومت بیشتری ایجاد می کنند و رنگ های مشخصی برای تشخیص میزان مقاومت هر کش تعیین شده اند. یکی دیگر از کاربردهای پاور بندها می توان کمک به باز کردن پا به منظور باز کردن به میزان ١٨٠ درجه را عنوان نمود.

کش لوله ای دسته دار

کش های لوله ای دسته دار یا کش سی ایکس (CX (وزن بیشتری نسبت به سایر کش ها دارند و در ساختار آنها معمولاً از لاستیک سخت و محکم استفاده می شود. در طراحی این ابزار ورزشی از دو دسته در دوطرف کش استفاده شده که در حین ورزش و تمرینات سخت باعث کنترل بهتر حرکات می شود.


کش مینی لوپ

کش های مینی لوپ جهت تقویت عضلات دست ، تقویت اعضای آسیب دیده مانند ساعد ، مچ ، بازو و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی – عضلانی طراحی شده اند و می توانند تا حدود زیادی جایگزین مناسبی برای دستگاه های بدن سازی باشند. جنس این کش بسیار نرم و پرقدرت بوده و در طول زمان و استفاده زیاد بهیچ وجه قدرت خود را از دست نمی دهد.


کش چهار جهته

امکان حرکت در جهات مختلف و ساختار محکم کش های ٤ جهته (٤way Band Resistance) باعث شده که بتوان از انها برای اجرای حرکات زیادی استفاده کرد، از جمله شکم، پاها، بازوها، پهلوها و شانه. به علت طراحی محکم این کش می توان از آن به طور تخصصی جهت تقویت عضلات شکم و فیله کمر استفاده کرد.

برای مشاهده قیمت انواع کش های معرفی شده و تهیه کش مناسب می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی فیت اکس مراجعه فرمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *