0

معرفی انواع دسته های بازی موبایل

لوازم جانبی موبایل شامل موارد بسیار در دسته بندی‌های متفاوت است که هر یک کاربرد به خصوص خود را دارند. لوازمی که در دسته بندی گیمینگ قرار می‌گیرند، به خصوص در میان نوجوانان بسیار پرطرف‌دار هستند. پس از اینکه بازی‌هایی مانند PUBG و گیم‌های تیمی برای گوشی‌ها هم ساخته شدند، گیمرهای موبایل افزایش پیدا کردند. تا جایی که بعضی موبایل‌ها مخصوص گیم طراحی و تولید شدند. این دستگاه‌ها می‌توانند با گرافیک خوب و قدرت پردازش بالای خود، گزینه مناسب گیمرها باشند.

برای لذت بردن بیشتر از بازی‌های موبایلی ابزارهایی هم به بازار عرضه شده‌اند. یکی از لوازم جانبی موبایل که کاربرد بسیاری هم دارد، دسته بازی موبایل یا گیم پد گوشی است. این محصول کاربردی می‌تواند برای انواع گیم‌ها استفاده شود و شما را به فضای هیجان‌انگیز بازی ببرد. شما می‌توانید این محصول مهیج را از فروشگاه‌های آنلاین از جمله   (هینتو)   تهیه کنید. اگر دوست دارید درباره دسته بازی موبایل اطلاعات بیشتری داشته باشید، این مقاله را که شامل جامع‌ترین مطالب درباره این محصول است، بخوانید.

معرفی محصول دسته بازی موبایل

دسته بازی موبایل از لوازم جانبی تلفن همراه به شمار می‌آید که می‌تواند به انواع موبایل‌ها متصل شود. با استفاده از این محصول، بدون لمس صفحه موبایل می‌توانید به بازی بپردازید. این دسته دارای همان کارایی است که دسته بازی‌ها یا گیم پدهای مخصوص بازی با کنسول و کامپیوتر دارند. البته برخی گوشی‌های اندروید دارای قابلیت پشتیبانی از دسته‌های کامپیوتر به وسیله بلوتوث یا کابل OTG هم هستند. اما گوشی‌هایی که قابلیت پشتیبانی ندارند، نمی‌توانند از دسته‌های مذکور استفاده کنند. با خرید دسته بازی مخصوص، بازی در همه موبایل‌ها می‌تواند بدون لمس صفحه انجام شود.

این محصول دارای قسمت ویژه موبایل است که همچون استند به دستگاه شما وصل می‌شود. شما می‌توانید همراه با گوشی دسته را هم در دست خود داشته باشید و هر دو را حرکت دهید. این موضوع باعث افزایش تمرکز شما بر بازی می‌شود. نتیجه این تمرکز، تقویت تجربه شما از بازی، گرفتن امتیازهای بیشتر و آسان و لذت‌بخش‌تر شدن بازی است.

انواع دسته‌های بازی موبایل

انواع مختلفی از دسته بازی موبایل وجود دارد که هر یک مخصوص یک سری بازی‌ها و دارای ویژگی‌های متفاوت هستند. شما می‌توانید در فروشگاه آنلاین ( خرید دسته بازی موبایل ) انواع گیم پدها را مشاهده کنید و محصول مورد نظر خود را با قیمتی مناسب بخرید.

دسته بندی گیم پد موبایل بر اساس روش اتصال

گیم پدها را می‌توان بر اساس روش اتصال به موبایل در دو دسته مختلف قرار داد. دسته اول مربوط به گیم پدهایی است که با بلوتوث و دسته دوم پدهایی هستند که با کابل به تلفن همراه وصل می‌شوند.

دسته بازی موبایل بلوتوثی

همان‌طور که از نام این محصول مشخص است، به وسیله بلوتوث به موبایل وصل می‌شود و قیمت آن نسبت به نمونه کابلی، بیشتر است. البته بسته به کیفیت و برند محصول، قیمت آن می‌تواند بالا و پایین شود. بیشتر گیمرها به دلیل عدم وجود مشکل اتصال سیمی در دسته بازی موبایل بلوتوثی، طرف‌دار آن هستند. البته در برخی از این نوع دسته‌ها چند هزارم ثانیه‌ تاخیر وجود دارد که می‌تواند باعث ایجاد دردسر در بازی‌های حساس شود. با این حال این مشکل چندان بزرگ نیست و در گیم‌های موبایل جدی در نظر گرفته نمی‌شود.

دسته موبایل کابلی

این نوع دسته با کابل به موبایل شما وصل می‌گردد و می‌تواند بدون هیچ تاخیری در بازی‌ها به کار گرفته شود. ممکن است سیم این دسته با مشکل مواجه شود و حتی در میانه بازی، از کار بیفتد. به این نکته هم توجه کنید که به دلیل اشغال شدن جای شارژ موبایل با کابل این گیم پد، نمی‌توان گوشی را در حین بازی شارژ کرد.

دسته بندی گیم پد بر اساس نوع قرار گیری موبایل

موبایل به سه صورت می‌تواند بر روی انواع گیم پدها قرار گیرد. شما می‌توانید بر اساس دستگاه خود به انتخاب نمونه مناسب بپردازید. برای مثال سایز موبایل یا تبلت خود را در نظر بگیرید و امتحان کنید که با کدام مدل می‌توانید راحت‌تر بازی کنید.

  • دسته بازی مانند یک استند است و موبایل درست بر روی آن قرار می‌گیرد.
  • دسته بازی دو قسمتی بوده و جای موبایل، میان آن دو است. گیمر برای استفاده از دکمه‌های دسته باید دست خود را در دو طرف موبایل قرار دهد.
  • گیم پد دارای استند جدا است و موبایل بر روی آن قرار می‌گیرد.

مدل‌های دسته بازی موبایل

مدل‌های مختلفی از دسته بازی موبایل در بازار وجود دارند. برخی از آن‌ها برای بازی با گیم‌های خاصی طراحی شده‌اند و برخی دیگر نیز در بازی‌های مختلف کاربرد دارند. در ادامه به معرفی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم.

گیم پد موبایل PUBG مدل R11

این مدل تنها برای بازی با PUBG کاربرد دارد و مخصوص آن تولید شده است. گیمر با نصب این گیم پد بر روی گوشی می‌تواند از دکمه‌های ماشه‌ای شکل آن برای شلیک استفاده کند. دکمه‌های این دسته بسیار سریع عمل می‌کنند و هدف گیری و دقت در بازی را افزایش می‌دهد.

گیم پد powera-moga-hero

برای تولید این نوع دسته بازی موبایل از طراحی ارگونومیکی استفاده شده است. گیم پد powera-moga-hero هم به صورت کابلی و هم به صورت بلوتوثی تولید می‌شود. جالب است بدانید گوشی شما می‌تواند از طریق یک پاوربانک 3000 mAh که در این دسته نصب گردیده، شارژ شود. خود گیم پد هم با باتری کار می‌کند و استایل آن شبیه به دسته کنسول است.

گیم پد rotor-riot

گیم پد rotor-riot تنها به وسیله کابل USB می‌تواند به موبایل متصل شود. مصرف انرژی این دسته از باتری موبایل است و باتری و پاور بانکی در آن تعبیه نمی‌شود. با این حال قدرت گیم پد مذکور بالا و طراحی آن بسیار جذاب است.

گیم پد 8Bitdo SF30 Pro

این دسته بازی موبایل در سایز کوچک تولید می‌شود و اتصال آن به گوشی‌ها، از راه بلوتوث است. کوچک بودن این محصول می‌تواند پس از مدتی بازی کردن، باعث خستگی دست شما شود. این گیم پد، استند ندارد و خودتان باید جای مناسبی برای قرار دادن موبایل یا تبلت پیدا کنید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به معرفی دسته بازی موبایل پرداختیم که در میان گیمرها بسیار محبوب است. همان‌طور که گفته شد، این محصول می‌تواند به گوشی شما متصل شود تا بتوانید بدون لمس صفحه، بازی را به صورت هیجان‌انگیزتر تجربه کنید. انواع گیم پد‌ها و دسته بندی آن نیز در این مقاله معرفی شد. امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *