0

قیمت کاشت مو: عوامل تاثیر گذار و هزینه روش های مختلف کاشت مو

روش‌های زیادی هستند که ادعای کمک به رشد مجدد مو و جلوگیری از ریزش مو را دارند، اما اکثر آنها موثر نیستند. بهترین روش افزایش حجم موی یک بخش از سر، استفاده از جراحی کاشت مو است؛ اما هزینه جراحی کاشت مو چقدر است؟ خوب باید گفت که عدد مشخص و قطعی برای این سوال وجود ندارد. هزینه درمان و ریکاوری بعد از جراحی تحت تاثیر فاکتورهای مختلفی هستند و هزینه کلی فرایند بر این اساس تعیین می‌شود.

در جراحی کاشت مو از بانک مو برای پیوند به بخش‌هایی که در حال کچلی یا نازک شدگی تار مو هستند، استفاده می‌شود. با کمک این روش‌ها می توان کچلی ایجاد شده در نتیجه بالا رفتن سن، بیماری یا آسیب دیدگی را تا حدی رفع کرد. بعلاوه از کاشت مو می توان در بهبود ظاهر موهای نازک شده یا ریزش های نقطه ای هم استفاده کرد. توصیه پزشکان به استفاده از این روش درمانی برای کمک به آلوپسی است، که منجر به ریزش مو می‌شود.

جراحی کاشت مو معمولا یک فرایند سرپایی است و لازم نیست که شب را در بیمارستان بستری شوید. کاشت مو اصولا در مطب پزشک یا یک مرکز خدمات درمانی انجام می‌شود و انجام آن بین 4 تا 8 ساعت طول می کشد. جراح در طول فرایند، موهای نقطه ای از سر که رشد خوبی دارد را برداشته و آن را به نقطه ای که مشکل دارد، پیوند می زد (بانک مو معمولا از پشت یا کناره های سر انتخاب می شود).

هزینه جراحی کاشت مو چقدر است؟

کاشت مو یک راه حل دائمی برای مشکل ریزش مو است که باید توسط یک جراح مجرب و متخصص انجام شود. مراقبت مناسب از موی کاشته شده در تضمین دستیابی به نتایج بهینه ضروری است. کاشت مو معمولا یک فرایند موفق است و یک مطالعه در سال 2016 بر روی کسانی که سه سال از کاشت مویشان گذشته بود، میانگین نرخ موفقیت 8.3 از ده را ثبت کرد.

افراد باید در ارزیابی موفقیت نتایج نهایی، باید در مواردی تا 18 ماه صبر کنند. هزینه کاشت مو بسیار متغیر است و در هر منطقه قیمت متفاوتی دارد. فاکتورهای بسیار متفاوتی در هزینه کاشت موثر هستند که عبارتند از:

  • محل زندگی: هزینه نسبی زندگی در نقاط مختلف و تعداد جراحانی که در اطرافتان حضور دارند، بر دستمزد جراحان موثر است. برای مثال قیمت و هزینه کاشت مو در تهران گرانتر از دیگر شهرها مانند تبریز است.
  • نوع روش کاشت مو: دو نوع روش کلی کاشت مو وجود دارد، جراحی نوار واحد فولیکولی (FUSS) و استخراج واحد فولیکولی (FUE)، که هزینه هر یک متفاوت است.
  • مهارت و تخصص جراح: تاثیر این موضوع شاید مشخص باشد، یعنی هر چه تخصص جراحتان بالاتر می رود، احتمالا دستمزد او هم بالاتر خواهد بود. اما سمت مقابل آن الزاما درست نیست، یعنی هر کسی که دستمزد زیادی بگیرد را نمی تواند ضرورتا یک پزشک و جراح خیلی خوب دانست.
  • مقدار گرافت مورد نیاز برای کاشت مو: هرچه به تعداد گرافت بیشتری برای پوشاندن ناحیه بدون مو نیاز باشد، هزینه جراحی کاشت مو نیزی بالاتر خواهد رفت.
  • هزینه سفر: این هزینه ربطی به دستمزد پزشک ندارد، اما بالاخره باید آن را در هزینه کل درمان در نظر بگیرید. گاهی لازم است برای پیدا کردن بهترین متخصص به جای دیگری سفر کنید و این هزینه ها می تواند بر تصمیمتان تاثیر بگذارد.
  • ترکیب با دیگر جراحی‌ها: برخی از افراد برای داشتن ظاهری جوانتر سعی می‌کنند از کاشت ابرو نیز در کنار کاشت مو استفاده نمایند. اما این را باید در نظر بگیرند که هزینه کاشت ابرو مازاد بر هزینه کاشت مو حساب می‌شود حتی اگر برای هر دو جراحی به یک کلینیک یا جراح مراجعه کنند.

انواع روش‌های کاشت مو

دوتا از محبوب ترین روشهای کاشت مو عبارتند از روشهای FUSS و FUE که در زیر به آنها اشاره شده است.

جراحی نواری واحد فولیکولی  (FUSS)

در روش FUSS یک نوار پوستی شامل فولیکل های مویی از قسمت بانک مو (که معمولا پشت یا کنار سر است) برداشته شده و سپس جای زخم، بسته و با موهای اطرافش پوشانده می‌شود. نوار گرفته شده از بانک مو به قطعات بسیار ریزی به اسم گرافت، که هریک شامل تعدادی فولیکل هستند، تقسیم و هر یک از این قطعات در بخش بی موی سر کاشته می شوند.

هزینه کاشت مو به تعداد گرافت های کاشته شده بستگی دارد؛ این موضوع برای کسی که به کاشت موی کمی نیاز داشته باشد، یک امتیاز محسوب می‌شود و در مقایسه با حالتی که قیمت مشخصی برای جراحی کاشت مو وجود داشته باشد، به صرفه تر خواهد بود. یکی از معایب اصلی روش کاشت موی FUSS، باقی ماندن جای زخم در محل بانک مو است، و بعضی بیماران هم با تورم و درد در این ناحیه مواجه می شوند.

استخراج واحد فولیکولی  (FUE)

جراحی کاشت مو به روش FUE عبارتست از تراشیدن پشت سر و برداشتن دانه ای فولیکل های مویی (به جای بریدن یک نوار پوستی) است. بهبود محل بانک مو با سرعت نسبتا خوبی انجام می‌شود، و نتیجه آن نقاط کوچکی در پوست سر خواهد بود که با موهای کناری اش پوشانده می‌شود.

جراح در این روش هم باید مشابه با روش FUSS، ابتدا گرافت ها را آماده و سپس به محل کاشت منتقل کند. مدت زمان لازم برای تکمیل فرایند کاشت مو با توجه به اندازه کچلی فرد، می تواند از 4 تا 8 ساعت باشد.

روش FUE معمولا از FUSS کم تهاجم تر است و احتمال بروز مشکلات بعد از جراحی، مثل جای زخم یا درد کمتر خواهد بود. بعلاوه در این روش می توان فولیکل های مویی را به جای انتخاب یک نقطه مشخص، از قسمت های مختلف سر برداشت، تا ضخامت موی بانک مو تحت تاثیر جراحی قرار نگیرد. هزینه جراحی کاشت مو به روی FUE معمولا از جراحی کاشت مو به روش FUSS بالاتر است.

مزایا و معایب کاشت مو در یک نگاه

کاشت مو روش درمان موثری برای ریزش مو است، اما برای همه مناسب نخواهد بود. قبل از تصمیم گیری برای کاشت مو باید مزایا و معایب آن را به دقت بررسی کنید.

مزایای کاشت مو

  • دائمی بودن نتایج کاشت مو
  • بازیابی ظاهرطبیعی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود ظاهر

معایب کاشت مو

  • شاید هزینه اش برای بخشی از بیماران بالا باشد
  • تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد
  • شاید به چند جلسه درمانی نیاز باشد
  • بیماران معمولا تا یک الی دو روز بعد از جراحی کاشت مو با درد مواجه خواهند بود. اما مسکن و استفاده از بسته یخ در مدت 48 ساعته بعد از چراحی می تواند به کاهش درد کمک کند؛ روش FUT درد بیشتری از روش FUE دارد.

هزینه دوره ریکاوری بعد از جراحی کاشت مو

هزینه های دوره ریکاوری، بخش دیگری از هزینه های درمان است که باید در نظر داشته باشید و عبارتند از:

  • مصرف داروی مسکن در دوره ریکاوری
  • داروهای ضدالتهاب برای کاهش تورم محل جراحی
  • مصرف آنتی بیوتیک برای کاهش احتمال بروز عفونت

اگر هر مشکلی داشتید (که رایج ترین مورد هم عفونت است)، باید سریعا درمان آن را آغاز کنید. درمان مشکلات احتمالی در دوره ریکاوری هم هزینه های اضافی (مثل هزینه دارو و مراجعه به پزشک) را به همراه می آورد.

روش‌های جایگزین کاشت مو

اگر منتظرید که پول لازم برای کاشت مو را جمع کنید و یا از پس هزینه های آن بر نمی آیید، شاید بتوانید از گزینه های بدون جراحی استفاده کنید. این روشهای درمانی از کارایی مشابه با کاشت مو برخوردار نیستند، اما بی تاثیر م نیست. از جمله روشهای جایگزین کاشت مو عبارتند از:

  • ماینوکسیدیل (Rogaine) که امکان خریداری بدون نسخه آن نیز وجود دارد و هم زنان و هم مردان می توانند از آن استفاده کنند.
  • قرص فیناستراید (Propecia) که با استفاده منظم در یک بازه 3 تا 6 ماهه، به درمان الگوی طاسی زنان و مردان منجر میشود.
  • لیزر درمانی کم توان، که با تحریک فعالیت های سلولی در درمان ریزش موی مردان و زنان موثر است؛ این روش باعث حفظ مو و تقویت موهای ضعیف شده می‌شود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگر نگران ریزش موی خود هستید، باید به پزشک مراجعه کنید؛ آنها شما را برای ارزیابی وضعیت موهایتان و تشخیص بهترین روش درمان، به یک متخصص معرفی می کنند. مصرف داروهای بدون نسخه و تجویزی می تواند به آهسته کردن ریزش مو کمک کند. اگر تصمیم به جراحی کاشت مو دارید، ابتدا درباره مزایا و خطرات احتمالی آن با یک پزشک صحبت کنید.

ختم کلام

شکی نیست که هزینه کاشت مو کم نیست، به خصوص که ممکن است به نتیجه دلخواهتان دست پیدا نکنید. اگر بودجه کافی در اختیار دارید و تصمیم به سرمایه‌گذاری در کاشت مو دارید، باید کمی برایش تحقیق کنید. برای مشاوره نزد پزشکان مختلف بروید تا ببینید که کدام جراح برایتان مناسب است.

یادتان باشد که بخشی از هزینه کاشت مو به دلیل مهارت و تجربه جراح است، بنابراین از هزینه بالاتر کاشت مو فراری نباشید. شاید در نگاه اول لازم باشد که هزینه بیشتری را صرف کاشت مو کنید، اما مراجعه به یک جراح متخصص و مجرب یا یک مرکز عالی کاشت مو، زمینه دستیابی به بهترین نتایج ممکن را فراهم می‌کند و از طرفی شما را از هزینه کردن برای درمان عوارض جانبی و خطرات کاشت مو در امان نگه می‌دارد. بعلاوه یادتان باشد که خیلی از مراکز خدمات درمانی، طرح پرداخت های متنوعی را برای بیمارانشان ارائه می کنند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *