0

طراحی فضای سبز چشمگیر در لواسان

همانطور که می دانیم لواسان یکی از مناطق بکر و خوش آب و هوای تهران است که علاوه بر زیبایی خارق العاده، دارای آب و هوای مناسبی است که می تواند شرایط مناسبی از لحاظ زیست بومی برای ساکنان آنجا فراهم نماید.

در منطقه لواسان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب اکثر خانه ها و سازه های مسکونی که ساخته می شود به شکل ویلایی است. یعنی هر ملک مسکونی با توجه به شرایط دارای یک فضای باز و حیاط می باشد. این فضای باز یا حیاط خانه های لواسان در صورت طراحی درست می تواند تبدیل به فضایی مناسب و دلباز گردد.

معمولا گیاهان و درختان از تنوع بالایی برخوردار هستند و هرکس بدون داشتن آگاهی لازم نمی تواند گل ها و گیاهان مناسب و زیبایی را که با شرایط آب و هوایی این منطقه هماهنگ باشند را انتخاب کرده و در فضای خانه یا ویلای خود بکارد. لذا برای طراحی زیبا و کاشت مناسب گیاهان و درختان باید قبل از هر کاری با افراد متخصص و کار بلد که سابقه فعالیت در منطقه مورد نظر را دارند صحبت و هماهنگی ‌های لازم انجام گردد تا بتوان یک فضای زیبا و مناسب را خلق نمود.

شرکت هایی که طراحی و اجرای فضای سبز در لواسان را انجام می دهند باید از شرایط آب و هوایی و زیست بوم این منطقه اطلاعات کافی را داشته باشند تا بتوانند یک فضای سبز مناسب و ماندگار را طراح و اجرا نمایند.

طراحی و اجرای فضای سبز فقط محدود به کاشت گل ها و درختان مختلف نیست بلکه استفاده از انواع سازهای مرتبط می تواند زیبایی کار را دوچندان نماید.

گروه متخصص و با تجربه آیسان خلیلی آذر با سال ها فعالیت رضایت بخش در مناطق مختلف جغرافیایی توانسته پیشینه‌ی سبزی را به خود اختصاص دهد.

محوطه سازی خیره کننده در فضای سبز می تواند باعث بالا رفتن کیفیت دیداری فضای سبز شده و زیبایی آن را دو چندان کند. معمولا محوطه سازی در فضاهای سبز با توجه به وسعت فضا یا  نقشه و طراحی اولیه پروژه  اجرا می شود. در طراحی و اجرای خیلی از فضاهای سبز اولویت در زیبا سازی فضا با نوع گل ها، گیاهان و درختان به کار گرفته شده است اما در خیلی از موارد طراحان یا صاحبان پروژه ترجیح می دهند اولویت با محوطه سازی و کارهای جانبی باشد.

منطقه لواسان یکی از لوکس ترین مناطق ویلایی کشور است که طراحی و اجرای خلاقانه محوطه سازی در فضای سبز خانه های ویلایی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

از جمله کارهای محوطه سازی فضای سبز که توجه بیشتری را به خود معطوف می کند طراحی و احداث انواع حوض ها و آبنما ها با طراحی های مختلف، احداث انواع آلاچیق ها برای همنشینی های دور همی و دوستانه و احداث انواع گذرگاه ها است که موجب بالا رفتن کیفیت دیداری و لطافت فضا می شود.

محوطه سازی به یک ساختار و شکل مشخص محدود نمی شود و می تواند از نظر طراحی و اجرا بسیار متنوع باشد لذا نمی توان ساختار مشخصی  را برای محوطه سازی به عنوان یک الگوی مطلق در نظر گرفت.

هزینه طراحی فضای سبز در لواسان

هزینه طراحی و اجرای فضای سبز در منطقه لواسان می تواند با توجه به شرایط پروژه و ویژگی های که برای آن تعریف می شود متفاوت باشد.‌ مثلا طراحی فضای سبز و محوطه سازی در این منطقه به ابعاد پروژه و همچنین امکاناتی که قرار است در آنجا بکار گرفته شود و کیفیت مواد بکار گرفته شده بستگی دارد.

یعنی هرچه فضای سبز و محوطه سازی در پروژه های مختلف بزرگ تر باشد طبعا باعث بالا رفتن هزینه ها می شود. علاوه بر وسعت پروژه مورد نظر سطح و نوع طراحی یکی از مهمترین عواملی است که باعث افزایش هزینه های جاری پروژه می شود یعنی هرچه پروژه پیچیده تر باشد هزینه های اجرایی آن بالاتر می رود.

از دیگر عوامل کیفیت مواد بکار گرفته در این پروژه ها است یعنی هرچه از محصولات و کالا های با کیفیت و درجه یک در محوطه سازی استفاده شود باعث افزایش هزینه تمام شده پروژه می شود‌.

نوع گل ها، گیاهان و درختانی که در این پروژه ها استفاده می شود هم از عوامل تعیین کننده در هزینه های تمام شده این پروژه ها می باشد. یعنی هرچه از گل ها و گیاهان تزئینی، با کیفیت، آنتیک و خارجی در این پروژه ها استفاده شود علاوه بر افزایش هزینه های تمام شده جاری باعث افزایش هزینه های نگهداری دوره ای از این پروژه ها در آینده می گردد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *