0

ایمپلنت فوری دندان (کاشت دندان در یک روز) | قیمت ایمپلنت فوری

به طور کلی کاشت ایمپلنت فوری، در واقع شبیه همان روش ایمپلنت دندان سنتی یا معمولی است که سرعت بیشتری در جوش خوردن در استخوان فک دارند و طول درمان آن ها بسیار کمتر می باشند و خیلی زود تاج دندان یا روکش بر روی ایمپلنت دندان فوری قرار داده می شود، و بیمار می تواند از داشتن دندان های زیبا لذت ببرد.

می توان با استفاده از ایمپلنت فوری به راحتی و در زمانی کوتاه، دندانی را جایگزین نمود. بسیاری از افراد که اقدام به استفاده از روش ایمپلنت فوری نموده اند، از نتیجه این عمل رضایت بسیار زیادی داشتند.

به صورت کلی باید بگوییم ایمپلنت فوری می تواند گزینه ای مناسب برای حل مشکلات دندان های از دست رفته به شمار می رود. مسئله ای که امروزه به میزان زیادی افراد را درگیر نموده است. ایمپلنت های فوری اصولا از تیتانیوم می باشند. که در داخل استخوان فک قرار می گیرند.

کاشت دندان فوری دیجیتالی نوعی روش جایگذاری ریشه برای نگهداری دندان هایی است که از داشتن ریشه طبیعی محروم هستند. البته برای این کار لازم است فلز ایمپلنت را چند ماهی در استخوان فک قرار دهیم. تا قادر باشد با استخوان دندان به خوبی جوش بخورد.

تحقیقی در ارتباط با ایمپلنت فوری صورت گرفته که در سایت https://www.ncbi.nlm.nih.gov منتشر شده است. در این بررسی که در میان بیمارانی که به دنبال کشیدن یک دندان نیاز به جاگذاری و ترمیم فوری داشتند انجام شده و ایمپلنت فوری در موقعیت های بالینی مختلف قرار داده شده و همچنین ایمپلنت های فوری با یا بدون بازسازی استخوان هدایت شده و ایمپلنت های فوری در مقابل ایمپلنت های تاخیری در نظر گرفته شده که نتیجه آن میزان بقا و موفقیت ایمپلنت فوری به اثبات رسیده است.

ایمپلنت فوری چیست؟

ایمپلنت فوری (dental implant immediate load) یک روش درمانی مناسب کاشت دندان فوری است که بلافاصله پس از کشیدن دندان ( یا تا 10 روز بعد )، ایمپلنت فوری در استخوان فک قرار می گیرد و جایگزین دندان از دست رفته می شود.
می توان با استفاده از روش کاشت دندان فوری به راحتی و در زمان کوتاهی، دندانی را جایگزین نمود. تقریبا همه بیمارانی که از روش ایمپلنت فوری استفاده کرده اند، از این عمل بسیار رضایت داشته و نتیجه آن را شگفت انگیز خوانده اند.
به طور کلی کاشت ایمپلنت دندان به صورت فوری، در واقع شبیه همان روش ایمپلنت سنتی یا معمولی است که سرعت بیشتری در جوش خوردن در استخوان فک دارند و طول درمان آن ها بسیار کمتر می باشند و خیلی زود تاج دندان یا روکش بر روی ایمپلنت فوری قرار داده می شود، و بیمار می تواند از داشتن دندان های زیبا لذت ببرد.

ایمپلنت فوری در تهران

ایمپلنت فوری در تهران معمولا توسط دندانپزشکانی که از تخصص و تجربه کافی برخوردار هستند انجام میشود. از آنجا که دکتر علی سجودی علاوه بر دوره های عمومی، دوره های تخصصی را زیر نظر اساتید شناخته شده گذرانده است و همچنین در طی سالها دارای تجارب زیادی میباشند لذا پیشنهاد میکنیم چنانچه تمایل به ایمپلنت فوری در تهران هستید به کلینیک ایشان واقع در شهرک غرب تهران مراجعه نمایید. لطفا برای تعیین وقت و هماهنگی با شماره 88082941 تماس حاصل فرمایید.

روش های ایمپلنت فوری کدام است؟

1- گاهی بیمار از ماه های قبل یا چند سال قبل دندان خود را کشیده یا از دست داده است. در این صورت اگر در عکس اسکن، استخوان کافی وجود داشته باشد، می توان ایمپلنت فوری انجام داد.
2- گاهی دندان باید کشیده شود، یعنی ریشه وجود دارد. باز هم به عکس مراجعه می کنیم و در صورت وجود استخوان کافی و عدم وجود عفونت زیاد، ایمپلنت فوری انجام می شود.
3- استخوان نیاز به بازسازی دارد. در این صورت در صورتی که بازسازی استخوان وسیع و پیچیده نباشد و بازسازی استخوان محدود باشد، به تشخیص جراح ایمپلنت، ایمپلنت فوری می توان انجام داد.
4- کل فک نیاز به ایمپلنت فوری دارد. در اینصورت نیز با توجه به عکس و تجربه جراح، می توان ایمپلنت فوری انجام داد و روکش موقت در ابتدا و روکش نهایی چند وقت بعد انجام داد.
5- گاهی نیاز به بازسازی های وسیع استخوان داریم و تعداد ایمپلنت های فوری، زیاد می باشد. این جور مواقع تبحر و تجربه جراح و دانش کافی و استفاده از مواد و متریال عالی و ایمپلنت های با کیفیت، مورد نیاز هست. به عبارتی این جراحی های خاص کار هر جراح و متخصصی نیست و تعداد کمی از جراحان این تکنیک را بلد می باشند و تجربه کافی دارند.
6- گاهی بیمار دندان خود را به علت اینکه دانش کافی نداشته، تنها چند روز قبل کشیده و بعد تصمیم گرفته که ایمپلنت فوری انجام دهد. در این صورت تنها بین 7 تا 10 روز بعد از زمان کشیدن دندان، فرصت برای انجام اینکار دارد.

ایمپلنت فوری دندان جلو

نقش ایمپلنت فوری دندان جلو بخاطر اهمیتی که دندان های جلو دارند پر رنگ است. ایمپلنت فوری دندان جلو نیازمند شرایط است که از آن جمله می توان به وجود استخوان سالم اطراف دندان، عدم وجود عفونت، شکل هندسی ریشه دندان و لثه سالم، اشاره کرد. چنانچه به هر دلیلی متاسفانه برای دندان جلوی شما مشکلی پیش آمده است و به دلیل نداشتن دندان های جلویی اعتماد به نفس شما را کم کرده یا از بین برده است می توانید از ایمپلنت فوری دندان جلو استفاده کنید.

مزایای ایمپلنت فوری چیست؟

مزایایی که می توانیم برای این روش درمانی بیان نماییم بسیار زیاد هستند. ایمپلنت یک روزه را بیشتر برای دندان های جلویی استفاده می کنند. زیرا در ظاهر انسان اهمیت بیشتری دارند. در دندان های کرسی اگر به صورت گروهی نیاز به ایمپلنت داشته باشند، از این روش استفاده می شود.

از جمله مزایای ایمپلنت فوری می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • طول درمان کمتر
  • در یک جلسه تمام می شود
  • عوارض کمتر
  • با روکش داشتن موقت، بیمار در طول درمان، اعتماد به نفس خود را از دست نمی دهد.
  • کاهش بار روانی در بیمار
  • کمک به حفظ بافت لثه

قیمت ایمپلنت فوری (هزینه ایمپلنت فوری)

قیمت ایمپلنت فوری همواره مبحثی هست که برای بسیاری از افراد مورد توجه قرار دارد. و سوالی که برای این دسته از افراد پیش می آید این است که قیمت ایمپلنت فوری چقدر بیشتر از ایمپلنت به روش معمولی می باشد.

به طور کلی معمولا قیمت ایمپلنت فوری بین 20 الی 25 درصد بیشتر از روش معمولی می باشد و این افزایش قیمت به دلیل پروسه ی انجام کار، مواد و متریال اضافی که نسبت به روش معمولی استفاده می شود و در نهایت خود تکنیک فوری (immediate load) که توسط دندانپزشک صورت می گیرد، همه و همه باعث این تفاوت قیمت می باشند.

به‌ عنوان مزیت آخر برای ایمپلنت فوری می‌توان هماهنگی بهتر لثه با تاج را بیان کرد. در ایمپلنت معمولی، کپ استوانه‌ای روی ایمپلنت تازه گذاشته‌ شده، نهاد می‌شود تا بافت لثه شکل بگیرد. در ایمپلنت فوری بافت لثه را با تاج اولیه فرم می‌دهند، تاج اولیه از نظر شکل شبیه تاج دائم است، بنابراین بافت لثه با تاج دائمی هماهنگی‌ اش بالاتر است و از لحاظ زیبایی نتیجه بهتر است.

به دنبال هدف افزایش موفقیت در جراحی ایمپلنت فوری باید تمامی حرکات حتی کوچک را مهار کرد و از فشار دندان های کناری به ایمپلنت خودداری کرد. زمانی که چند دندان وابسته به ایمپلنت در یک ردیف در جلوی دهان قرار بگیرند، از ایمپلنت فوری عملکردی استفاده می شود، به این صورت که ایمپلنت در تماس با دندان مقابل قرار می گیرد.

برای مطالعه ادامه این مقاله درباره ایمپلنت فوری اینجا کلیک نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *