0

صفر تا صد مهاجرت به ترکیه و دریافت کارت اقامت (هزینه، مزایا و معایب)

صفر تا صد مهاجرت و دریافت کارت اقامت

با توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌های موجود در ترکیه، افراد زیادی خواهان مهاجرت به ترکیه هستند. دولت ترکیه مزایای بسیاری را برای مهاجران در سطح اجتماعی و اقتصادی فراهم آورده است که به نوعی موجب جذب شهروندان ایرانی شده است.

این کشور علاوه بر امکان تحصیلات عالی در تمامی مراحل برای گرفتن تخصص و همچنین ایجاد فرصت های شغلی خوب، از سیستم سلامتی منسجمی نیز برخوردار است که باعث شده ترکیه به یکی از مکان های مناسب مهاجرت برای ملیت های خارجی تبدیل شود. این مسئله موجب شده تنوع فرهنگی به الگوی زندگی اجتماعی در ترکیه افزوده شود.

صفر تا صد مهاجرت به ترکیه

شرایط زندگی در ترکیه

از نقطه نظر قانونی اگر شما قصد دارید برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید، باید مراحل گرفتن مجوزهای لازم برای ورود به ترکیه و سپس اقامت در آنجا را انجام دهید. قبل از هر چیز باید به سفارت ترکیه در کشور خودتان بروید و طبق دستورالعمل برای اتباع هر کشور لیست مدارک مورد نیاز را دریافت کنید. بعد از ورود به ترکیه هم باید برای دریافت مجوز اقامت قانونی و کیملیک کارت اقدام کنید.

با توجه به روش‌های متعدد دریافت اقامت ترکیه، قبل از هرچیز به یک راهنمای جامع دریافت انواع ویزای ترکیه نیاز خواهید داشت. به عنوان مثال درصورتی که قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه را دارید باید برای دریافت ویزای تحصیلی و برای کار در ترکیه باید برای دریافت ویزای کار ترکیه اقدام نمایید.

انواع مجوز اقامت در ترکیه

مهاجرت به ترکیه و دریافت کارت اقامت

انواع مجوزهای اقامت در ترکیه به شرح زیر هستند:

۱.مجوز اقامت توریستی

نوعی اقامت کوتاه مدت که برای همه توریست ها انجام می شود.

۲.مجوز اقامت طولانی مدت

این مجوز را می توانید بعد از گذشت هشت سال زندگی در ترکیه به صورت قانونی دریافت کنید.

۳. مجوز اقامت کاری

به عنوان مجوز کار شناخته می شود و کارمندان خارجی که در کارخانه های ترکیه کار می کنند می توانند آن را دریافت کنند.

۴.مجوز اقامت دانشجویی

این مجوز به دانشجویان درحال تحصیل در دانشگاه های ترکیه داده می شود.

۵. مجوز اقامت خانواده

افرادی که با شهروندان ترکیه ای ازدواج کرده اند بعد از سه سال از اقامت در ترکیه می‌توانند برای تابعیت ترکیه اقدام کنند.

۶.مجوز اقامت مالکان املاک و مستغلات

افرادی که در ترکیه ملک می خرند به همسر و فرزندان آنها نیز حق اقامت با صاحب ملک داده میشود.

مزایای زندگی در ترکیه

اغلب زندگی در ترکیه با معاملات آسان و انجام معاملات مختلف در ادارات دولتی انجام می شود.
آسان بودن زندگی و عدم اختلاف طبقاتی بین مردم موجب احساس آرامش و پذیرش مخصوصا درمیان تازه واردان به ترکیه می شود.
سطح بالای تحصیلات در ترکیه و بورسیه تحصیلی که توسط دولت ترکیه در ابتدای هر سال جدید داده می شود، دانشجویان بین المللی را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند. دلیل این کار رتبه بندی دانشگاه های ترکیه و استانداردهای بین المللی پیشرفته آنهاست. کیفیت آموزش و آسانی ثبت نام در دانشگاه ها یکی دیگر از ویژگی‌های زندگی در ترکیه است ناگفته نماند که در هر شهر و محله ای مدارس دولتی، خصوصی و بین‌المللی وجود دارد.
این کشور طبیعتی زیبا دارد. دریا رو به تنگه بسفر است، چمنزارهای سرسبز و موزه های تاریخی، کاخ ها ،مساجد تاریخی سالانه میلیون ها توریست را به خود جذب می کند.
فرصت های شغلی در ترکیه یکی از مزایای مهم برای افراد جوان است .از آنجا که ترکیه یکی از کشورهای پیشرو در صنعت و مشاغل آزاد است فرصت های زیادی را برای ایجاد شغل مخصوصاً کسانی که در صنعت توریست یا املاک و مستغلات کار می کنند فراهم می کند.
سیستم درمانی منسجم برای تمام اقشار جامعه دارد. چون ترکیه یکی از معدود کشورهایی است که در مقابل آخرین بیماری هم گیر پزشکی مقاومت کرد و با توانمندی های خود توانست وسایل و تجهیزات پزشکی کافی بسازد و حتی به خارج از کشور نیز صادر کند بیمه اجتماعی و پزشکی همه شهروندان و ساکنان بیمارستان های دولتی را به صورت رایگان تحت پوشش قرار می دهد.

هزینه زندگی در ترکیه

هزینه زندگی و مهاجرت به ترکیه

هزینه زندگی در ترکیه در مقایسه با سایر کشورها نسبتاً پایین تر است. چون افراد با حداقل دستمزد می توانند زندگی معقولی را برای خانواده‌ خود فراهم کنند. هزینه های اجاره مسکن در ترکیه با توجه به منطقه، محله و شهری که برای زندگی انتخاب کرده اید بسیار متفاوت است. با این وجود استانبول که پایتخت اقتصادی این کشور و مرکز تجاری محسوب می شود جزء گرانترین شهرهای ترکیه است علاوه بر همه اینها یک شهر توریستی درجه یک است.

داشتن املاک و مستغلات در ترکیه

ترکیه به علت داشتن مزایای اقتصادی خاصی که بازار املاک آن در شهرهای مختلف ترکیه دارد سالانه بین ۱۰ کشور برتر سرمایه گذاری املاک و مستغلات در جهان قرار می گیرد. همچنین به علت وجود عوامل مشترک فرهنگی بین ترکیه و فرهنگ عرب در اکثر امور زندگی از غذا و  نوشیدنی گرفته تا ارزش‌های مذهبی و اخلاقی یکی از مزیت های این کشور محسوب می شود.

مزایای داشتن ملک در ترکیه

ترکیه برای سرمایه گذاری های املاک و مستغلات دارای ثبات است و این ثبات اقتصادی به علت ثبات سیاسی و امنیتی در این کشور است و آن را به مکانی مناسب و مورد علاقه برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال ثبات و سرمایه گذاری هستند تبدیل کرده است.
این کشور گزینه‌های متعددی برای املاک و مستغلات مثل آپارتمان ها، ویلاها، کاخ ها، ادارات، زمین‌ها و غیره فراهم می کند.
می توان امکانات و خدمات سطح بالای لوکس را با قیمت هایی که در سایر کشورها قابل مقایسه نیست را در اختیار داشت. برخی از این امکانات عبارتند از: استفاده از سالن های ورزشی، استخرهای شنا، امکانات خصوصی و بهداشتی مثل سونا، مهدکودک و سینما ،همه این امکانات بدون نیاز به ترک محوطه در اختیار شما قرار دارد.
روشهای آسان برای افراد بیگانه وجود دارد تا بتوانند املاک و مستغلات خودشان را در ترکیه داشته باشند که می تواند در چند روز با اطمینان و ایمنی کامل انجام شود و تحت نظارت دولت ترکیه، منشی رسمی دادگستری و اداره ثبت اسناد و املاک تکمیل شود.
وقتی شما صاحب ملکی در ترکیه می شوید بدون در نظر گرفتن ارزش ملکی که خریداری شده است شما بلافاصله واجد شرایط درخواست اجازه اقامت در آن ملک برای خود و اعضای خانواده تان میشوید.
اگر شما انتخاب کردید که با مبلغی بیشتر از ۲۵۰ هزار دلار در ترکیه ملک تهیه کنید بنابراین حق دارید که برای خود، همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال برای شهروندی ترکیه درخواست بدهید.
سیستم شفاف مالیاتی و مالیات پایین بر املاک و مستغلات در مقایسه با کشورهای اروپایی دارد.
امکان به ارث رسیدن این اموال طبق قانون وجود دارد.

نکاتی برای مالکیت اموال در ترکیه

در ابتدا توصیه می شود که قبل از خرید هرگونه ملک در ترکیه از مشاوران حرفه ای در زمینه املاک نظیر گونش اینوست کمک بگیرید. مشاورین صادق به شما کمک می کنند تا موقع خرید یک ملک با مشکل مواجه نشوید و همچنین در زمان و پول شما نیز صرفه‌جویی می‌کنند.
پس از آن باید اطلاعات کافی و کاملی در مورد ملکی که می خواهید آن را بخرید جمع آوری کنید. توصیه می شود ملکی را در مناطق آینده دار و جایی که دارای حمل و نقل بین شهری با استانبول است را بخرید.
اطمینان حاصل کنید که ملکی که برای فروش گذاشته شده است قانونی است و حق خرید و فروش دارد.
بررسی کنید که آیا مالک دیگری برای این ملک وجود دارد یا خیر.
سند و اظهار نامه ای که نشان دهد شما حق رهن، اجاره و یا حقوق دیگری را در رابطه با این ملک دارید.
مکان ملک مورد نظر را بررسی کنید و ببینید آیا برای کاربری مسکونی یا کاری که در قرارداد امضا شده است مناسب است.
بسیار مهم است که کپی تاییدی از سند ملکی (سند تاپو) داشته باشید.
متراژ و مشخصات ملک را با اطلاعات نوشته شده در قرارداد مالکیت و ظاهر ملک مقایسه کنید و مطمئن شوید که با یکدیگر مطابقت دارند.

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *