0

طرز استفاده از غلاف وانیل

وانیلا ارکید از انواع گل های ارکیده محسوب می ‌شود که دارای میوه خوش عطر و طعمی است. این میوه پس از زعفران در جهان گران قیمت‌ ترین ادویه به حساب می آید. غلاف وانیل، میوه گل وانیلا است، که به طور قهوه ‌ای تیره و لاغر رشد می‌ کند.
عصاره وانیل به عنوان اولین طعم دهنده در سراسر جهان شناخته می ‌شود. به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد. از دانه‌ های آن برای طعم دهی به بستنی، شربت، شیرینی، نوشیدنی و انواع دسر به کار می ‌رود، در ادامه مطالب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص طرز استفاده از غلاف وانیل به دست بیاورید.

آشنایی با غلاف وانیل

اگر برای تهیه دسر و شیرینی جات نیاز به دانه وانیل تازه دارید یا چند غلاف وانیل تهیه کردید، باید با نحوه ی استفاده از غلاف وانیل آشنا شوید. در صورتی که با نحوه بریدن و خراشیدن دانه ‌های وانیل آشنایی داشته باشید، این کار را به راحتی انجام می‌ دهید. در ادامه مطالب اطلاعات لازم در مورد طرز استفاده از غلاف وانیل ذکر شده است.

بهترین گزینه برای طرز استفاده از غلاف وانیل

برای برش غلاف وانیل به چند وسیله احتیاج دارید، که باید آن ها را تهیه کنید این وسایل شامل تخته برش، چاقوی تیز و غلاف وانیل می‌ شود. طرز استفاده از غلاف وانیل شامل سه مرحله میباشد که میبایست آنها را انجام بدهید.
مرحله اول: پس از خارج کردن غلاف وانیل از بسته ‌بندی آن را طوری که سر فر خورده غلاف، به طرف پایین باشد بر روی سمت چپ تخته برش قرار دهید.
مرحله دوم: استفاده از یک چاقوی تیز، چاقو را در مرکز غلاف دقیقاً جایی که نوک آن فر خورده قرار بدهید.
مرحله سوم: با انگشت اشاره سمت چپ به آرامی غلاف وانیل را روی تخته برش نگه داشته و از سمت بالای غلاف برش بزنید. اما نباید سمت پایین آن سوراخ شود برش را از قسمت مرکز تا انتهای غلاف شروع کنید.
مرحله آخر : قسمت برش خورده را از هم جدا کرده و با کمک انگشت شست دست چپ غلاف وانیل را به تخته برش نگه دارید، باید چاقوی تیز را عمود بر غلاف وانیل بچرخانیده و تیغه چاقو را از قسمت پیچ خورده به انتهای وانیل ببرید. در حین کشیدن چاقو درون غلاف وانیل خاویار داخل آن را خراش دهید.

یک نکته مهم در مورد غلاف وانیل

اگر می‌ خواهید اطلاعات لازم در مورد غلاف وانیل را بدانید، باید گفته شود که گلدهی وانیل در یک روز به اتمام می ‌رسد. بنابراین باید در مدت زمان کوتاهی که گرده افشانی شروع می‌ شود، میوه‌ ها برداشت شوند.
اکثراً میوه وانیل به صورت کال می چینند، زیرا هنگامی که میوه به طور کامل برسد، غلاف ‌های آن ترک خورده و از ارزش تجاری آن کاسته می‌ شود. معمولا غلاف‌ های وانیل به طور دستی برداشت می‌ شود. فرایند برداشت وانیل ۴ تا ۶ ماه بعد از میوه دادن گیاه رخ می‌ دهد. هنگامی که میوه ‌ها برداشت شود فرآیند تسویه آن ها ۶ ماه طول دارد تا به بازار عرضه شود.

طرز استفاده از دانه های وانیل

پس از خارج کردن دانه‌ های وانیل از غلاف می‌ توان از غلاف آن نیز استفاده کرد. برای خوش عطر شدن قندان و ظرف شکر می ‌توان چند تکه از غلاف را درون آن ها بریزید. خاویار غلاف وانیل در اکثر دسر ها به کار می ‌رود. برای استفاده راحت از خاویار وانیل آن را با مقداری شکر درون هاون بکوبید، با اضافه کردن دو قاشق آب جوش، یک خمیر به دست می آید که می توان از انواع برای طعمی دهی شیرینی، دسر، شربت و…استفاده کرد.

نتیجه گیری

در مطالب بالا متوجه شدید که پس از زعفران، وانیل یکی از ادویه‌ های ارزشمند در سر جهان محسوب می ‌شود. اما نحوه استفاده از غلاف وانیل برای اکثر افراد کار راحتی نیست. آن ها باید با مرحله به مرحله طرز استفاده از غلاف وانیل آشنا شوند. از عصاره وانیل برای طعم دهی و خوش عطر شدن انواع دسر شیرینی، شربت و … به کار می ‌رود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *