0

چگونه ازپوست خود مراقبت کنیم ؟

مراقبت از پوست

راه های مراقبت از پوست

سلامتی و درخشندگی پوست صورت جدا از زیبایی روی اعتماد به نفس خانم ها نیز تاثیر می گذارد. پوست با گذر عمر دچار تغییرات می شود که تا حدودی قابل پیشگیری است. کافی است راه های مراقبتی از پوست را بدانید و به دقت از آن ها پیروی کنید و پیری پوست را تا سال ها به تاخیر بندازید. در ادامه ما به طور کامل در مورد راه های مراقبتی از پوست با شما صحبت می کنیم.

 

نوع پوستتان را بشناسید

دانستن نوع پوستتان بسیار مهم است چرا که خرید محصولات مراقبتی که مناسب پوست شما نیستند، نه تنها مفید نیستند بلکه ممکن است باعث بدتر شدن عارضه های پوستی تان شود. پس قدم اول در مراقبت از پوست، شناخت دقیق آن است.

 

چگونه ازپوست خود مراقبت کنیم ؟

برای کند کردن روند پیری پوست توصیه های مفیدی وجود دارد. انتخاب یک سبک زندگی سالم بدون شک در جلوگیری از مشکلات پوستی بی تاثیر نخواهد بود. در ادامه به این موارد اشاره می کنیم:

  • محافظت از پوست در برابر نور آفتاب
  • پرهیز از مصرف الکل و دخانیات
  • پاکسازی روزانه پوست
  • داشتن تغذیه سالم
  • کاهش استرس و اضطراب
  • ورزش کردن
  • لایه برداری پوست

 

مراقبت از پوست با پاکسازی

پاکسازی پوست به منظور مراقبت از پوست انجام می شود و روش ها و تکنیک های خاص خود را دارد. در کل به دو روش پاکسازی پوست در خانه و پاکسازی در کلینیک می توان آن را انجام داد. در ادامه موثرترین روش های پاکسازی پوست در خانه و کلینیک را به شما معرفی می کنیم.

https://mayaskincare.ir/skin-cleaning

 

پاکسازی پوست در خانه

شما به راحتی می توانید پوست خود را در خانه پاکسازی کنید البته توجه داشته باشید که باید به صورت اصولی این کار را انجام دهید و از مواد مرغوب استفاده کنید. در کل روش های پاکسازی پوست در خانه شامل موارد زیر است.

 پاک کننده مناسب پوست

همانگونه که قبلا اشاره کردیم تمیز نگه داشتن پوست از موثرترین روش برای مراقبت از پوست است. بهترین کار استفاده از یک پاک کننده مرغوب متناسب با پوستتان است. این پاک کننده می تواند تمام آلودگی ها را از روی پوست شما از بین ببرد.

لایه برداری پوست صورت

لایه برداری یک روش عالی برای پاکسازی پوست و روشن شدن آن است و با انجام آن سلول های مرده ای که در لایه خارجی پوست وجود دارند از بین خواهند رفت. لایه بردارهای مرغوب با نفوذ به لایه های عمیق پوست آن را بهتر تمیز می کنند.

بخور پوست صورت

بخور پوست باعث از بین رفتن سموم روی آن می شود و همچنین آن را تا لایه عمیق پوست پاکسازی می کند به این صورت که جوش های سر سیاه را از بین می برد و با هیدارته کردن پوست از خشکی آن جلوگیری می کند. بعد از بخور می توانید از ماسک های صورت استفاده کنید چرا که بهتر تاثیر خواهند گذاشت.

 

مراقبت از پوست

 ماسک‌های صورت

ماسک های صورت به تغذیه پوست کمک می کنند و باعث نرم شدن و درخشندگی پوست می شوند. البته باید در هنگام استفاده به این نکته دقت داشته باشید که ماسک با نوع پوستتان هماهنگ داشته باشد. همچنین می توانید ماسک های طبیعی را در خانه خودتان تهیه کنید و به صورت روتین از آن ها استفاده کنید.

 تونرهای پوست

تونرها ph پوست را متعادل می کنند و منافذ باز پوست را می بندند. تونرها پوست را هیدارته می کنند و انواع مختلفی دارند. شما می توانید در خانه نیز با ترکیب آب، گلاب و خیار یک تونر خانگی و طبیعی برای پوستتان تهیه کنید.

 ‌مرطوب ‌کننده

مرطوب کننده ها برای سلامت پوست مهم هستند. بیشتر افراد فکر می کنند که استفاده از مرطوب کننده پوست را چرب می کند در حالی که اگر از آن استفاده نکنید به مرور زمان پوست بیشتر چرب خواهد شد.

 

روش های پاکسازی پوست در کلینیک

روش های خانگی اگر چه تاثیر مثبتی روی پوست دارند ولی زمان بر هستند در حالی که با استفاده از روش های کلینیکی می توانید نتایج را سریع ببینید. در ادامه به موثرترین روش ها اشاره می کنیم.

فیشیال پوست

فشیال بهترین روش برای مراقبت و تغذیه پوست است که تاثیرات فوق العاده ای روی پوست دارد. در این روش پوست به صورت کامل از آلودگی ها و چربی ها پاک می شود و باکتری های روی پوست را از بین می برد. این روش یک روش موثر است که اگر در کلینیک معتبر انجام گیرد نتایج فوق العاده ای به همراه خواهد داشت. فیشیال پوست علاوه بر پاکسازی پوست، شامل یک ماساژ آرام بخش است که خون رسانی به پوست را افزایش می دهد. در کل این روش شامل محصولات و تکنیک های خاصی است که برای انواع عارضه های پوستی مفید است.

https://mayaskincare.ir/facial

لیزر پوست

لیز پوست روشی برای پاکسازی و بهبود وضعیت و سلامت آن است. در این روش کلاژن سازی پوست که منجر به جوانسازی پوست می شود با استفاده از اشعه های لیزر تحریک می شود.

لیزر درمانی برای حذف لکه های پوستی، منافذ باز، چین و چروک ها و سفت شدن آن موثر است. توجه داشته باشید که این روش برای از بین بردن خشکی پوست توصیه نمی شود برای آن بهترین روش فیشیال است.

 میکرودرم ابریژن پوست

این روش پاکسازی به همراه لایه برداری است. روش میکرودرم ابریژن برای درمان زخم های پوستی و آسیب های ناشی از نور خورشید مفید است و به دو روش انجام می گیرد.

 میکرونیدلینگ پوست

میکرونیدلینگ نیز یکی از راه های موثر برای پاکسازی پوست است که کلاژن سازی پوست را افزایش و با تحریک مکانیکال پوست به بازسازی آن کمک می کند که در نتیجه آن عارضه های پوستی درمان می شود. در کل این روش برای رفع چین و چروک و جای اسکار و زخم های پوستی و همچنین رفع چین و چروک ها موثر است.

 

سخن آخر

در این مطلب انواع روش های پاکسازی پوست که در مراقبت از پوست مهم و حیاتی هستند را به شما معرفی کردیم. توجه داشته باشید که اگر پاکسازی پوست را می خواهید خودتان در خانه انجام دهید حتما از مواد مرغوب و با کیفیت استفاده کنید چرا که استفاده از محصولات نامرغوب ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به پوست بدهد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *