0

چگونه nft خود را بفروشیم؟

فروش NFT

افراد بسیاری در مورد نحوه ساخت و فروش NFT به عنوان یک روش جدید بالقوه برای کسب درآمد، در حال تحقیق و بررسی هستند؛ اما NFT‌ها بیشتر از آنچه شما فکرش را کنید می‌توانند در کسب درآمد به شما کمک کنند. آن‌ها می‌توانند مالکیت دارایی‌های دیجیتال را تضمین کنند، دسترسی به جوامع جدید را ارائه دهند و حتی برای ثبت مالکیت اقلام واقعی مورد استفاده قرار گیرند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد نحوه ساخت و فروش NFT به طور خلاصه و مفید صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

NFT چیست؟

NFT  یک دارایی دیجیتالی است که ‌اشیاء دنیای واقعی مانند هنر، موسیقی، آیتم‌های درون بازی و ویدیو‌ها را به نمایش می‌گذارد. NFTها به صورت آنلاین و اغلب با ارز‌های رمزنگاری شده خرید و فروش می‌شوند و معمولاً با همان نرم‌افزار زیربنایی مانند بسیاری از رمزارز‌ها کدگذاری می‌شوند.

اگرچه NFT‌ها از سال ۲۰۱۴ وجود داشته‌اند؛ اما در حال حاضر شهرت زیادی به دست آورده‌اند، زیرا به یک روش محبوب برای خرید و فروش آثار هنری دیجیتال تبدیل شده‌اند. ارزش بازارNFT‌ها تنها در سال ۲۰۲۱ به ۴۱ میلیارد دلار رسید؛ مقداری که به ارزش کل بازار جهانی هنر‌های زیبا نزدیک می‌شود. همچنین NFT‌ها کد‌های شناسایی منحصربه‌فردی دارند.

چرا NFT با ارزش است؟

اشتیاق فزاینده برای یادگیری در مورد NFT‌ها، اهمیت شناخت مزایای آن را دوچندان می‌کند. در حالی که NFT‌ها شامل ویژگی‌های اساسی تقسیم‌ناپذیری، منحصربه‌فرد بودن، شفافیت و نادر بودن می‌شوند، مزایای دیگری هم وجود دارند که هر فردی را تشویق به یادگیری بیشتر می‌کنند. مهم‌ترین مزایا در پاسخ به سوال چرا NFT با ارزش است؟ به شرح زیر هستند:

  1. هر شخصی می‌تواند در NFT‌ها سرمایه گذاری کند: سرمایه گذاری در NFT‌ها برای همه امکان پذیر است. مالکیت دارایی که به یک NFT تبدیل می‌شود، می‌تواند آسان‌تر و کارآمدتر بین مردم در هر نقطه از جهان منتقل شود.
  2. امنیت مالکیت NFT توسط بلاک چین تضمین می‌شود: استفاده از فناوری بلاک چین برای نشان دادن مالکیت دیجیتالی می‌تواند مالکیت سرمایه ‌گذار بر دارایی را ایمن‌تر کند. همچنین فناوری بلاک چین می‌تواند مالکیت دارایی‌ها را شفاف‌تر سازد.
  3. فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری بلاک چین: سرمایه‌ گذاران می‌توانند با تخصیص مبلغ اندکی به دارایی‌های توکن شده، اطلاعات بیشتری در مورد بلاک چین کسب کرده و در عین حال پرتفوی خود را متفاوت کنند.
  4. NFT‌ها کارایی بازار را تقویت می‌کنند: بارزترین مزیت NFT‌ها پتانسیل آن‌ها برای کارآمدتر کردن بازار‌ها است. تبدیل یک دارایی فیزیکی به دارایی دیجیتال می‌تواند فرآیند‌ها را ساده کرده، واسطه‌ها را حذف کند، زنجیره تأمین را افزایش دهد و امنیت را تقویت کند.
  5. می توان از آن‌ها برای تقسیم مالکیت دارایی‌های فیزیکی استفاده کرد: امروزه تقسیم کردن مالکیت دارایی‌های خاص، از جمله املاک، آثار هنری و جواهرات خوب، دشوار است. تقسیم نسخه دیجیتالی یک ساختمان بین مالکان متعدد بسیار آسان‌تر از نسخه فیزیکی است. همین امر در مورد یک جواهر با ارزش نیز صدق می‌کند.

NFT‌ها می‌توانند مزایای متنوعی را برای یک سبد سرمایه گذاری فراهم کنند: NFT‌ها با سرمایه گذاری‌های سنتی مانند سهام و اوراق قرضه متفاوت هستند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند و مزایایی را ارائه می‌دهند که ما همه آن‌ها را نمی‌شناسیم.

چگونه NFT بسازیم؟

چگونه NFT بسازیم

اگر می‌خواهید بدانید که چطور NFT بسازید و روش کسب درآمد از NFT را یاد بگیرید، باید بدانید که در مرحله اول باید بلاک چینی را انتخاب کنید که می‌خواهید اثر شما روی آن منتشر شود. گفتنی است که هم اکنون بهترین گزینه، اتریوم می‌باشد. به صورت گسترده از بلاک چین اتریوم برای خرید و فروش NFTاستفاده می‌شود. همچنین اتریوم محبوب‌ترین گزینه در بین هنرمندان و خالقان NFTاست. به صورت خلاصه برای ساخت NFT باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. گام اول: یک کیف پول دیجیتال برای خود ایجاد کنید
  2. گام دوم: یک بازار را برای فروش انتخاب کنید
  3. گام سوم: کیف پول خود را بازار معروفی مانند OpenSea متصل کنید
  4. گام چهارم: NFT را بسازید

البته باید بگوییم که اتریوم تنها گزینه‌ شما نیست و می‌توانید از بین گزینه‌های زیر انتخاب کنید:

  • Tezos
  • Polkadot
  • Cosmos
  • Binance Smart Chain

چطور NFT را بفروشیم؟

حال که مراحل قبلی را طی کردید و NFT‌ خود را ساختید، در مرحله بعدی باید اثر خود را به مشتری بفروشید. OpenSea امکان تغییر قیمت، تعیین حق امتیاز و حتی برگزاری حراجی را برای شما فراهم کرده و بدین ترتیب کار فروش آثار خیلی راحت شده است.

برای اینکه NFT خود را بفروشید، باید وارد پورفایل کاربری خود شده و در قسمت بالا سمت راست پروفایل، NFT مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس به صفحه فهرست نویسی انتقال می‌یابید.

در صفحه فهرست ‌نویسی باید قیمت مورد نظر و نوع فروش را تعیین کنید. البته نوع فروش دو گزینه دارد؛ گزینه‌ Timed Auction وFixed Price. Timed Auction برای فروش اثر در حراجی زمان‌بندی شده و Fixed Price برای فروش اثر با قیمت ثابت است. اگر Fixed Price انتخاب شما باشد، به محض اینکه خریدار پیدا شود و قیمت اعلام‌شده شما را قبول کند، اثر شما فوراً فروخته خواهد شد. اگر Timed Auction انتخاب شما باشد، باید بازه زمانی مورد نظر خود را مشخص کنید. یک تقویم در همین قسمت وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن زمان مورد نظر را انتخاب کنید. همچنین گزینه‌های پیش فرضی در OpenSea وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید؛ گزینه‌های یک روز، سه روز و یک هفته.

اگر می‌خواهید اثر خود را به عنوان بخشی از کلکسیون NFTبفروشید، باید آدرس خریدار در قسمت Reserve for specific buyer وارد شود. همچنین باید بدانید که در پلتفرمی مانند OpenSea، هزینه‌ای برای فروش آثار NFT از تولیدکنندگان اثر گرفته می‌شود که ۲/۵ درصد است. به علاوه، می‌توانید حق امتیاز خود را ایجاد کنید تا با هر بار فروخته شدن اثر و تغییر مالکیت آن، درصدی هم به حساب شما واریز شود. پس از انجام تمام مراحل ذکر شده، اثر شما در OpenSea فهرست می‌شود و به فروش می‌رسد.

یادگیری تمامی نکات خرید و فروش NFT

آموزش فروش NFT در آکادمی تکانش

اگر می‌خواهید از NFTها کسب درآمد کنید، بهتر است با اطلاعات کاملی دست‌به‌کار شوید. با شرکت در دوره‌های کسب درآمد از NFT می‌توانید‌ تمامی مراحل ساخت و فروش NFT را یاد بگیرید. آکادمی تکانش با برگزاری دوره‌های ساخت و فروش NFT به شما در کسب درآمد از آن‌ها کمک می‌کند. در دوره‌های برگزارشده توسط آکادمی تکانش می‌آموزید که چگونه یک اثر هنری را از طریق NFT به بازار بین‌المللی عرضه کنید. در این دوره‌ها موارد زیر آموزش داده می‌شود:

  • آشنایی با انواع NFTها
  • انتخاب نیچ مارکت NFT
  • انتخاب وب‌سایت مناسب برای فروش NFT
  • راه‌کارهایی برای کسب درآمد سریع‌تر از NFT
  • مارکتینگ و پروموت کردن آثار

 

برچسب‌ها:

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *