0

چگونه هزینه لمینت دندان را کاهش دهیم؟

لمینت دندان، بویژه زمانی که از چگونگی کاهش هزینه آن آگاه نباشید ممکن است برای شما و بسیاری از افراد دیگر نگران کننده باشد. از این رو، در این مقاله نکاتی را گردآوری کرده‌ایم که به شما در هزینه لمینت دندان کمک خواهند کرد. از حیث محبوب بودن لمینت دندان به عنوان یک روش موثر و کارآمد در دندانپزشکی زیبایی هیچ شک و تردیدی نیست. به کمک این روش درمانی می توان مشکلات متعدد مربوط به ظاهر دندان را اصلاح کرد. لمینت دندانی علاوه بر کارایی، ماندگاری بسیار بالایی نیز دارد. همچنین، این روش بدون ایجاد هرگونه خطر، موجب دستیابی به زیبایی کامل و بی نقصی در ظاهر دندان‌ها و طرح لبخند می شود.

هزینه لمینت دندان

هزینه لمینت به ازای هر واحد دندان محاسبه می شود. بنابراین برای لمینت کامل دهان به طور متوسط به ۱۲ واحد لمینت نیاز خواهید داشت. گاها در برخی موارد نادر نیز ممکن است به ۱۶ واحد لمینت نیاز باشد. البته جدا از هزینه هر واحد لمینت دندان، هزینه سایر خدمات اضافی مانند مشاوره و هرگونه استفاده از سایر امکانات کلینیک به طور جداگانه محاسبه خواهد شد. در موارد نادری عده ای به علت وسواس فکری و دودل بودن درانجام فرایندهای زیبایی دندانپزشکی، خود و دندانپزشکشان را دچار سردرگمی می کنند و حتی اگر دندانپزشک طرح لبخند آنها را قبل از انجام لمینت به صورت کامپیوتری طراحی کند باز هم احساس دودلی دارند؛ که در این موارد این افراد باید برای مشاوره، به روانشناسی مجرب مراجعه کنند و پس از مراجعه به روانشناس و مشاوره با او، اقدام به لمینت دندان خود کنند. در این موارد هزینه مراجعه به روانشناس نیز بر هزینه لمینت آآ لذ لفذآنها افزوده می شود.

چگونه هزینه لمینت دندان را کاهش دهیم؟

به جای لمینت دندان، کامپوزیت را انتخاب کنید.

با اینکه لمینت سرامیکی به دلیل مقاوم بودن در برابر لکه و مطابقت بسیار آن زیاد با دندان‌های طبیعی انتخاب محبوب ‌تری است اما هزینه بالاتری نیز دارد. با انتخاب انواع کامپوزیت دندان به جای لمینت، شما میتوانید با هزینه کمتر، نتیجه مطلوبی را از حیث زیبایی شناسی بدست بیاورید. با این حال، باید توجه داشته باشید که کامپوزیت از حیث زیبایی و ماندگاری نمی تواند در حد لمینت عمل کند.

فقط دندان‌های ردیف جلویی فک بالای خود را ترمیم کنید.

با اینکه می توان از لمینت برای تمام دندان‌ ها استفاده کرد اما جهت کاهش هزینه‌ها شما می توانید از لمینت فقط برای دندان ‌هایی با آسیب مشهود استفاده کنید. از آنجایی که هزینه لمینت بر حسب هر تعداد واحد دندانی محاسبه میشود، بنابراین انجام لمینت برای دندان‌های کمتر به معنای کاهش قابل توجه هزینه شما خواهد بود. گاها برخی دندانپزشک‌ها برای انجام لمینت چند دندان در یک جلسه هزینه کمتری اخذ میکنند که در اینصورت انتخاب این دندانپزشک نیز به سود شما خواهد بود.

مطب مناسبی را انتخاب کنید.

هزینه خدمات مطب دندانپزشکی در کلانشهرهایی که هزینه زندگی بالایی دارند به مراتب بیشتر از هزینه خدمات دندانپزشکی در شهرهای کوچک‌تر خواهد بود. اما همانطور که پیشتر نیز گفته شد، لمینت دندان باید توسط دندانپزشک بسیار با تجربه و ماهر انجام شود. از اینرو، با اینکه شاید دندانپزشکی با تجربه کمتر هزینه پایین‌تری نیز دریافت کند اما توجه داشته باشید که در صورت انتخاب چنین دندانپزشکی، در دراز مدت هزینه بیشتری برای ترمیم و تعمیر لمینت دندانی خود پرداخت خواهید کرد.

تکنولوژی CAD/CAM (کدکم) را انتخاب نکنید.

تکنولوژی CAD/CAM (کدکم) دستگاهی است که مختص لمینت سرامیکی بوده و لمینت‌های کامپوزیتی با آن سازگار نیستند. چنانچه شما بخواهید هزینه لمینت دندان خود را کاهش دهید اما تمایلی به استفاده از لمینت کامپوزیت ندارید، در اینصورت باید از لمینت سرامیکی بدون تکنولوژی کد کم دندانپزشکی استفاده کنید.

کد کم دندانپزشکی تکنولوژی ویژه ای است که به وسیله تصاویر سه بعدی انواع لمینت را بصورت سفارشی و شخصی‌سازی شده در عرض یک روز میسازد. این دستگاه کامپیوتری دارای دوربین و یک چاپگر ۳ بعدی است. دندانپزشک با استفاده از دوربین و به کمک نرم افراز، از محیط داخل دهان شما فیلم میگیرد.

سپس نرم افزار به کمک تحلیل این داده‌ها، لمینت را طراحی میکند. نکته منحصر بفرد در رابطه با این تکنولوژی این است که نرم افزار از فیلم ویدویی گرفته شده از دهان شما هم در حین صحبت کردن و هم در حین لبخند زدن استفاده میکند. به کمک این نرم افزار تمامی ویژگی‌های لمینت اعم از شکل و رنگ متناسب دهان شما طراحی میشود.

به لطف چاپگر ۳ بعدی دستگاه نیز لمینت سرامیکی بسیار راحت و آسان و در مدت زمان کمتری ساخته میشود. قبل از این تکنولوژی، طراحی و ساخت لمینت بیش از یک ماه طول می‌کشید.

اما باید توجه داشته باشید که این تکنیک هزینه اضافی برای شما دربر خواهد داشت. از اینرو، شما میتوانید ساخت لمینت به روش سنتی را انتخاب کنید تا هزینه کمتری بپردازید.

از لمینت دندانی خود به درستی مراقبت کنید.

پس از صرف هزینه و زمان برای لمینت دندانی، تنها با مراقبت صحیح و درست میتوانید انتظار داشته باشید که صرف هزینه شما به نوعی یک سرمایه‌گذاری پایدار باشد. با انتخاب لمینت کامپوزیتی باید از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های تیره رنگ خودداری کنید تا لمینت دندانی شما لک نشده و تغییر رنگ ندهند. علاوه بر این، جهت مراقبت صحیح از لمینت دندانی خود باید با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم و همچنین مراجعه حداقل هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک، بهداشت دهان و دندان خود را بطور کامل رعایت کنید. رعایت کردن این نکات موجب میشود تا بیشترین استفاده را از لمینت دندانی خود ببرید.

در مورد انواع طرح‌های پرداخت هزینه با دندانپزشک خود صحبت کنید.

برخی دندانپزشکان طرح‌های پرداختی برای مراجعین خود در نظر میگیرند که بوسیله آنها میتوانید هزینه درمان را بصورت اقساطی پرداخت کنید. صحبت کردن با دندانپزشک در مورد شرایط پرداخت هزینه همیشه ارزش صرف زمان را دارد.

چنانچه واقعاً به لمینت دندان نیاز دارید اقدام به دریافت آن بکنید.

برخی از افراد بر خلاف اعتماد بنفس پایین خود بدلیل ابتلا به اختلال بدشکلی بدن، در حقیقت دندان‌های بسیار سالم و بی نقصی دارند. اختلال بدشکلی بدن هر بخشی از صورت یا بدن شما را میتواند به بازی “من نقص دارم” بکشاند و بیش از ۵۰ درصد این افراد دائما دغدغه ظاهر دندان‌هایشان را دارند. چنانچه شما هم احساس میکنید که بدلیل ظاهر دندان‌های خود،‌ اعتماد بنفس پایینتری دارید یا اینکه میخواهید عیوب کوچک دندان خود را برطرف کنید، بهتر است که با یک متخصص دندانپزشکی زیبایی مشورت کنید. چنانچه دندانپزشک لمینت دندانی را به شما توصیه نکند پس شما عملا نیازی به این درمان ندارید و میتوانید برای رسیدن به اهداف زیبایی شناسی خود از روش‌های کم تهاجمی‌ تر مانند بلیچینگ استفاده کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *