0

نحوه کاشت کیوی چگونه است؟

نحوه کاشت کیوی

برای به دست آوردن محصول خوب از کیوی، باید گیاهان نر و ماده را بکارید. ماده ها میوه تولید می کنند. نکته: گفته می شود بهترین نسبت حداقل یک گیاه نر به ازای هر شش گیاه ماده است. این روزها قیمت عمده کیوی به دلیل حساسیت بالای کاشت، افزایش یافته است.

کیوی ها را به فاصله 10 تا 15 فوت از هم بکارید. در هنگام کاشت، ممکن است لازم باشد ریشه ها را در صورت طولانی بودن کوتاه کنید. کیویها را به اندازه ای عمیق بکارید که ریشه ها را به خوبی با خاک بپوشانید. در زمان کاشت به خوبی آبیاری کنید.

اوج تابستان یا سایر دوره های خشک آبیاری تکمیلی به گیاهان بدهید. در سال اول کود ندهید. پس از آن، در بهار با یک کود متعادل یا کنجاله سویا کوددهی کنید. آموزش کیویهای انعطاف پذیر را در سال اول کاشت به صورت تکیه گاهی شروع کنید. رشد جانبی (اگر گل نمی دهد) را 2 تا 3 بار در طول فصل رشد هرس کنید.

کیوی های ماده را در ماه های زمستان که گیاه خواب است هرس کنید. کیویهای نر را در اوایل تابستان پس از شکوفه دادن هرس کنید. در مناطق سردسیر، کیویهای کیوی مقاوم ممکن است هر سال روی زمین بمیرند. ساقه های مرده را جدا کرده و با برگ یا نی مالچ کنید.

بهترین زمان برای کاشت کیوی

کیوی را در اوایل بهار یا اواخر پاییز در زمان خواب بکارید. از کاشت کیوی در شرایط گرم و خشک تابستان خودداری کنید. لیست قیمت کیوی در بازار امروز نیز براساس همین نظریه ها تصویب شده است.

کیوی در یک مکان گرم و سرپناه که رو به جنوب باشد بهترین رشد را دارد. از کاشت کیوی در جایی که سرما می نشیند خودداری کنید. قبل از کاشت کیوی یک داربست را در جای خود قرار دهید. به بخش آموزش مراجعه کنید.

اگر در حال کاشت واریته های غیر خودبارور هستید، یک نر و ماده را با هم در یک گودال کاشت بکارید. حفره ای به عمق 12 اینچ و عرض یا بزرگتر حفر کنید. به اندازه‌ای پهن باشد که ریشه‌های گیاه یا گیاهانی را که در سوراخ قرار می‌دهید باز کند.

گیاه را در همان سطحی که در ظرف مهد کودک رشد می کرد در سوراخ قرار دهید. اگر گیاهی با ریشه برهنه می کارید آن را در چاله قرار دهید.

بهترین زمان برای کاشت کیوی

نحوه ی هرس کردن کیوی

هرس کنید فقط زمانی که درختان کیوی خواب هستند. هرس پس از شروع به تورم جوانه ها در بهار می تواند باعث جریان بیش از حد شیره شود که می تواند کیوی را ضعیف کند. کیوی هایی را که بازوهای جانبی را تشکیل می دهند هر زمستان تا حدود 7 فوت برش دهید. خرید کیوی صادراتی با توجه به شرایط حاکم بر بازار ارز کمی دشوار شده است.

عصای میوه دهی 3 ساله را در پایان برداشت بردارید تا راه را برای نی نی های جدیدی که در فصل آینده رشد می کنند باز کنید. عصاهای جانبی فقط برای سه سال میوه می دهند. عصاهای سه ساله باید برداشته شوند تا راه برای عصاهای جوانتر باز شود.

چندین بار در طول فصل رشد، شاخه هایی را که از تنه اصلی رشد می کنند، جدا کنید.

نحوه ی هرس کردن کیوی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *