0

نحوه کاشت خیار در گلخانه

کاشت خیار در گلخانه

هنگامی که در گلخانه گرم شده رشد می کند، بذر خیار را می توان از اواخر فوریه تا مارس به عمق 1 تا 2 سانتی متر در گلدان های جداگانه کاشت، برای یک گلخانه گرم نشده بهتر است تا آوریل صبر کرد تا کاشت شروع شود، لیست قیمت خیار نیز د همان بازه های زمانی اعلام می شود.

برای جوانه زدن به دمای 21 درجه سانتیگراد، بذر خیار اغلب در یک تکثیرکننده کاشته می شود تا این گرما را فراهم کند. در مقاله ما در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه کاشت و پرورش خیار می خوانید.

هنگامی که بوته‌های خیار جوان به اندازه کافی بزرگ شدند، می‌توان آن‌ها را از اواخر ماه مارس در گلخانه‌ای گرم شده یا در گلخانه‌ای گرم نشده در اواخر ماه مه در گلدان قرار داد یا در یک سنگر کاشت. خیار خاک غنی و حاصلخیز را ترجیح می دهد و از تغذیه در طول فصل رشد سود می برد. در هنگام کاشت، می توان یک کود دانه ای آهسته رهش به خاک اضافه کرد که به تامین مواد مغذی برای تشویق رشد قوی و سالم کمک می کند. غذای گوجه فرنگی Plantura ما ایده آل است، زیرا حاوی نیتروژن، پتاسیم و فسفر لازم است و تا سه ماه گیاهان را تغذیه می کند.

اصول آبیاری و کوددهی به خیار

خیارها خاک مرطوب اما با زهکشی خوب را ترجیح می دهند و آبیاری منظم برای جلوگیری از خشک شدن خاک ضروری است. در صورت امکان، آب باران برداشت شده و همچنین اضافه کردن یک لایه مالچ توصیه می شود که به حفظ رطوبت و همچنین جلوگیری از علف های هرز کمک می کند. قیمت خیار سبز گلخانه ای که با کیفیت باشد این روزها بسیار گران می باشد.

در اواخر تابستان، هنگامی که کود آهسته رهش اعمال شده در زمان کاشت تمام شد، بوته های خیار را می توان با خوراک مایع تغذیه کرد. استفاده از آن آسان تر است، زیرا لازم نیست در خاک اطراف ریشه گیاه کار شود، می توان گیاهان را همزمان با آبیاری تغذیه کرد. کود گوجه فرنگی مایع مانند غذای گوجه فرنگی مایع Plantura ما برای استفاده عالی است و می توان تا پایان فصل به صورت هفتگی از آن استفاده کرد.

اصول آبیاری و کوددهی به خیار

انواع بیماری موجود در گلخانه خیار

تهویه خوب کلید رشد در هر گلخانه ای است، زیرا اگر هوای گرم مرطوب نباشد، می تواند به سرعت راکد شود و بیماری های قارچی را تشویق کند. فروش عمده خیار در زمان آفت زدکی این محصول انجام نمی گیرد. در اینجا برخی از شایع ترین بیماری های خیار که در گلخانه رشد می کنند می توانند روی گیاهان تأثیر بگذارند:

ویروس موزاییک خیار

پژمردگی خیار توسط قارچ های فوزاریوم و ورتیسیلیوم ایجاد می شود

سفیدک خیار (Pseudoperonospora cubensis)

سفیدک پودری خیار (Podosphaera xanthii و Erysiphe cichoracearum)

کپک خاکستری (Botrytis cinerea)

بیماری اسکلروتینیا (Phomopsis sclerotioides)

اگر از خیار به درستی مراقبت شود، می‌تواند برای هفته‌ها محصول قابل‌توجهی داشته باشد. در اینجا درباره نحوه برداشت و نگهداری خیار خود بیشتر بدانید.

انواع بیماری موجود در گلخانه خیار

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *