0

چگونه کرکره برقی و بدون برق باز کنیم؟

کرکره های برقی را می توان یکی از تجهیزات بسیار کاربردی و مناسب برای منازل و ساختمان های مختلف معرفی کرد. به کمک این ریموت کنترل کننده این کرکره ها می توان به سادگی و تنها با فشار دادن یک دکمه، درب ساختمان و یا مجتمع را باز و بسته کرد. اما در شرایطی ممکن است با قطع شدن جریان برق روبرو شوید و یا به هر دلیل نتوانید کرکره برقی را باز کنید. در این گونه از مواقع باید بدانید که چگونه کرکره برقی و بدون باز کنیم.

چگونه کرکره برقی و بدون برق باز کنیم

از جمله تجهیزات بسیار کاربردی که بشر برای رفاه هرچه بیشتر خود به وجود آورده است، می توان به کرکره های برقی اشاره کرد. کرکره های برقی دارای یک ریموت کنترل بوده که بر روی آن ها کلیدهایی برای باز و بسته کردن کرکره های برقی تعبیه شده است. شما تنها با فشار دادن آن ها می توانید کرکره برقی خود را بالا و یا پایین ببرید. اما در پاره ای از مواقع ممکن است ریموت کنترل کرکره برقی گم شده باشد یا به علت قطع شدن جریان برق، امکان باز و بسته کردن کرکره برقی وجود نداشته باشد.
در این گونه از مواقع چه کاری باید انجام داد؟ شما باید بدانید که چگونه کرکره برقی را بدون برق باز کنید. اولین کاری که بعد از قطع شدن جریان برق و یا گم شدن ریموت کنترل کرکره برقی خود باید انجام دهید این است که جریان برق را از کنتور قطع کند. حال نیاز است تا آچار آلن پیدا کنید و یا از کلید مخصوصی را که برای چرخاندن موتور گیربکس کرکره برقی وجود دارد، استفاده کنید. بدین صورت شما می توانید درب گیربکس کرکره برقی خود را باز کرده و در صورت نبود برق برای مدت زمان طولانی، آن را باز کنید.

بعد از اینکه موفق شدید درب گیرکس کرکره برقی را باز کنید زمان آن می رسد که کرکره را خلاص کنید. خلاص کن ابزاری است که به کمک آن می توانید به سادگی گیربکس کرکره برقی را خلاص کرده و درب پارکینگ را باز و بسته کنید. برای این کار نیاز است تا کلید مخصوص را در محور گیربکس کرکره برقی قرار دهید و سپس شروع به چرخاندن آن کنید. بدین صورت درب کرکره برقی شما بدون نیاز به برق و با نیروی مکانیکی و به صورت دستی باز خواهد شد.

اما برخی دیگر از کرکره های برقی دارا سیستم حرفه ای تر و به روزتری است که در زمان قطع شدن برق می تواند بسیار مفید واقع شود. این سیستم که با نام سیستم برق اضطراری (UPS) شناخته  می شود در زمان قطع شدن برق می تواند باعث باز و بسته شدن درب کرکره برقی شما شود. سیستم برق اضطراری دارای محفظه ای برای نگهداری انرژی برق است. در زمانی که جریان برق قطع شود، می توان به کمک چنین سیستمی درب کرکره برقی را باز و بسته کرد.

البته باید اشاره کرد که این سیستم کاملا اتوماتیک بوده و نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. اینکه به کمک سیستم برق اضطراری چند بار می توانید درب کرکره برقی را باز و بسته کنید، کاملا به میزان انرژی قابل ذخیره سازی این سیستم باز می گردد. به صورت کلی و بسته به نوع سیستم برق اضطراری که در کرکره های برقی مورد استفاده قرار می گیرد می توان از آن بین 3 تا 24 ساعت استفاده کرد. چنین سیستمی برای کرکره های برقی اماکن عمومی مثل ساختمان های تجاری و رفاهی، موسسه ها و بانک ها، برج های مسکونی و … می تواند بسیار سودمند باشد.

تعمیر کرکره برقی در مازندران

تا بدین جا به خوبی متوجه شدید که استفاده از کرکره های برقی تا چه اندازه ای می توانند برای بشر مفید واقع شوند. اما همین کرکره های برقی نیاز به مراقبت و محافظت بالایی دارند. در صورتی که از آن ها به خوبی نگهداری نگنید، موتور آن دچار مشکل شده و نیاز به تعمیر پیدا خواهند کرد. حال اگر بنا به هر دلیلی برای کرکره برقی شما در شهر مازندران مشکلی پیش آمد، باید از افراد متخصص و متحبر در این زمینه برای تعمیر و یا تعویض آن ها کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید که تعمیر کرکره های برقی در شهر مازندران باید تنها به عهده افراد باتجربه در این زمینه صورت بگرید. تعمیر کرکره برقی نیاز به دانش، تخخصص و مهارت خاصی دارد که شاید بسیاری از افراد سررشته ای از آن نداشته باشد. از این رو تعمیر کرکره برقی در مازندران به دست چنین افرادی نه تنها نمی تواند مشکل شما را برطرف کند، بلکه به سادگی قادر به بسط پیدا کردن مشکل و بروز خسارات بیشتری خواهد شد. به همین دلیل اکیدا توصیه می کنیم که هر گونه تعمیر کرکره برقی در مازندران را تنها به افرادی که در این زمینه مهارت و تخصص کافی را دارند، بسپارید.

کچب

سوال بسیار حساس و مهمی که برای افراد به وجود می آید این است که برای تعمیر کرکره های برقی خود در مازندران، متخصص کرکره برقی را از کجا پیدا کنند؟ برای مردم خوب شهر مازندارن یک خبر ویژه داریم. شما از این پس نه تنها می توانید یک متخصص حرفه ای در زمینه تعمیر کرکره برقی را به سادگی پیدا کنید، بلکه می توانید هرگونه نیروی خدماتی که مدنظر دارید را در کمترین زمان ممکن به دست بیاورید.
شرکت کچب به عنوان اولین شرکت خدماتی در شهر مازندران دارای سابقه ای درخشان و پربار در زمینه تامین استادکار و متخصصات مجرب برای انجام امور خدماتی است. شما از این پس می توانید به سادگی از بیش از 400 نوع خدمت مختلفی که توسط شرکت کچب در اختیار شما قرار می گیرد، استفاده کنید. یکی از مهمترین مزایای کار با شرکت کچب این است که شما در هر ساعت از شبانه روز که اراده کنید، می توانید در خواست خودتان را به ثبت برسانید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع خدمات ارائه شده توسط شرکت کچب و یا ثبت درخواست، می توانید به وب سایت کچب به نشانی kacheb.co مراجعه کرده و یا اپلیکیشن کچب را دانلود و بر روی گوشی های هوشمند خود نصب کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *