0

چگونه بهترین دندانپزشک را پیدا کنیم؟ ویژگی دندانپزشک خوب چیست؟

در انتخاب دندانپزشک مانده‌اید؟ می‌خواهید بدانید که چطور دندانپزشک خوب پیدا کنید؟ تا انتهای این مقاله نکاتی که برای انتخاب بهترین مطب دندانپزشکی لازم دارید را به دست خواهید آورد. درباره‌ نکاتی که قبل از انتخاب دندانپزشک جدید باید در نظر داشته باشید، راه‌های پیدا کردن دندانپزشک خوب، سؤالاتی که باید بپرسید و حتی شناخت دندانپزشک بد صحبت خواهیم کرد. خواه به خاطر اینکه به شهر جدیدی آمده‌اید، دندانپزشکتان بازنشسته شده به دنبال دندانپزشک باشید و خواه به خاطر دیر نوبت رسیدن به شما، نیازی به نگرانی نیست. راه‌های ساده و دقیقی برای انتخاب دندانپزشک خوب برای خود یا خانواده‌تان وجود دارد.

عواملی که باید قبل از انتخاب دندانپزشک در نظر بگیرید.

چگونه می‌توانید دندانپزشک بومی خوب بیابید؟ بهترین راه این است که این کار را در چند مرحله انجام دهید. کارتان را با فهرستی از تعدادی مطب برای مراجعه شروع کنید. سپس آماده‌ی جمع کردن اطلاعات باشید. قبل از اینکه متوجه شوید، دندانپزشک خوبی پیدا کرده‌اید که سالیان سال به او مراجعه خواهید کرد. خب این فهرست را چگونه تهیه کنید؟ اجازه دهید به عوامل مهم برای کوتاه شدن لیست دندانپزشک خوب اشاره کنیم.

چگونه یک دندانپزشک خوب پیدا کنیم: از موارد پایه و ساده شروع کنید.

انتخاب بهترین دندانپزشک با بررسی مطب‌هایی شروع می‌شود که در نزدیکی شما هستند. انتخاب مطبی که نزدیک خانه یا محل کارتان است باعث می‌شود که در صورت استفاده‌ی شما از حمل و نقل عمومی، مراجعه به مطب آسان‌تر باشد. همچنین در نظر داشته باشید که در موارد اورژانسی چطور می‌توانید به آن‌جا بروید.

علاوه بر این، ساعات کاری مطب را بپرسید. اکثر افراد این مورد را فراموش می‌کنند و نتیجه‌ی کارشان مراجعه به مطبی می‌شود که بسته است.

یکی دیگر از موارد مهمی که باید یررسی شود، این است که دندانپزشک مدارک معتبر کافی برای اثبات توانایی خود داشته باشد.

آیا دندانپزشک مدارک معتبری دارد و آیا مطب مجوز فعالیت در این حوزه را دارد؟ آیا دندانپزشکان و کارکنان سوءپیشینه‌ای ندارند؟

انجام این بررسی‌های گسترده باعث می‌شود که به دندانپزشکی که فقط پول می‌خواهد مراجعه نکنید. در زمینه‌ی دندانپزشکی هم کلاهبرداری اتفاق می‌افتد؛ در سال 2016 دندانپزشکی بعد از 5 سال کلاهبرداری بیش از 220000 دلار درآمد داشت.

چه نوع دندانپزشکی لازم دارید؟

 

در قدم بعد باید ببینید که چه نوع دندانپزشکی می‌خواهید. اگرچه دندانپزشکان عمومی نیز ممکن است خود را دندانپزشک زیبایی یا خانوادگی بدانند، اما در این زمینه متخصص نیستند.

دندانپزشکان بر اساس تخصص‌های زیر نامگذاری می‌شوند:

  • سلامت عمومی دندان
  • اندودنتیست برای عصب‌کشی دندان
  • دندانپزشکی اطفال
  • دندانپزشکی ترمیمی برای ترمیم پوسیدگی یا انجام فرایندهای زیبایی مانند کامپوزیت
  • دندانپزشکی مراقبت‌های ویژه
  • پروستودنتیک برای انجام روکش های دندانی
  • پریودنتولوژی برای بیمار یهای لثه

اگر نمی‌توانید دندانپزشک متخصصی که لازم دارید را پیدا کنید، دندانپزشک عمومی پیدا کنید. آن‌ها می‌توانند شما را راهنمایی کنند.

پیشنهادات دوستان و آشنایان را بررسی کنید.

احتمالاً دوستان و آشنایان دندانپزشک خوبی که از کارش راضی هستند را به شما معرفی کنند. از آن‌ها دلیل انتخاب این دندانپزشک را بپرسید تا بهتر با کارش آشنا شوید. مهم‌تر اینکه، از دوستان و آشنایان خود بپرسید که چند وقت است که این دندانپزشک را می‌شناسند. هرچه سابقه‌ی مراجعه‌ آن‌ها به این دندانپزشک بیشتر باشد، پیشنهادشان معتبرتر خواهد بود. این امر نشان می‌دهد که دندانپزشک از نظر دوست یا آشنای شما آنقدر خوب بوده که مجدداً به وی مراجعه کرده است. باید با دندانپزشک مدنظرتان راحت باشید؛ مخصوصاً اگر می‌خواهید درمانی، مانند درمان ارتودنسی را شروع کنید که زمانبر خواهد بود و باید تایک1 الی سه سال با پزشک خود در ارتباط باشید. علاوه بر پیشنهادات باید مهارت دندانپزشک در زمینه‌ی درمان‌های خاص‌تر، مانند جراحی کشیدن دندان عقل، پیوند استخوان فک برای انجام جراحی کاشت ایمپلنت، جرمگیری دندان‌، کامپوزیت‌های دندانی و…  را بدانید تا بیشتر با توانایی‌های وی آشنا شوید.

دندانپزشکی را پیدا کنید که عضو مؤسسه‌ای باشد.

 

اگر به شهر جدیدی مهاجرت کرده‌اید ممکن است دندانپزشکتان پیشنهاداتی داشته باشد. دندانپزشکانی که عضو سازمانی باشند، شاید دندانپزشکی را در محل زندگی جدید شما بشناسند. همچنین به خاطر داشته باشید که دندانپزشکان متعهد به قوانین و استانداردهای مؤسسه‌ای هستند که عضو آن می‌باشند و این امر می‌تواند باعث شود که بیمار بهتر به آن‌ها اعتماد کند. دندانپزشکانی که باهم کار می‌کنند خیلی خوب هستند؛ شما مطمئن هستید که درمانتان توسط فردی انجام خواهد شد که در زمینه‌ی مشکلتان تخصص دارد و از به روزترین روش‌ها و فناوری‌ها در این زمینه استفاده می‌کند.

پیشنهادات و نظرات گوگل

فهرست اسامی دندانپزشکان را با توجه به پیشنهادات، موقعیت جغرافیایی و عضویت آن‌ها در یک سازمان تهیه کردید؟ آیا تحقیق کردید که معتبر باشند؟ قدم مهم بعدی بررسی نظرات مراجعین است. به جای نظراتی که فقط گفته‌اند خوب یا بد، به نظراتی توجه کنید که توضیحات کاملی داده‌اند. باید به نکات جزئی و دقیق تجربیات افراد دیگر از این دندانپزشک توجه کنید.

در نظر گرفتن بیمه و برنامه‌های پرداخت

همه‌ی مراحل بالا در انتخاب دندانپزشک خوب زمانی که هزینه‌ی زیادی دریافت کند، بی‌فایده خواهد بود. حتماً همیشه از دندانپزشک یا کارکنان مطبش بپرسید که هزینه‌ی درمان چقدر است و اینکه آیا برنامه‌ای برای پرداخت دارند یا خیر. بدترین حالت این است که قرار باشد کل هزینه را نقدی بپردازید. همچنین باید درباره‌ی بیمه هم سؤال کنید. آیا شرکت بیمه‌ی شما خدماتی که این دندانپزشک ارائه می‌دهد را پوشش می‌دهد؟ اگر دندانپزشک عضوی از یک مؤسسه است، ببینید که آیا بیمه شاغلین این سازمان را نیز تحت پوشش دارد یا خیر.

مراجعه به مطب و سؤال از کارکنان و دندانپزشک

 

بعد از تهیه‌ی فهرستی که به بهترین دندانپزشکان محدود شده، باید به آن‌ها مراجعه کنید. تجهیزات مطبشان را بررسی کنید و با دندانپزشک درباره‌ی نیازهای دندانپزشکی خود، اهداف و نگرانی‌هایتان صحبت کنید. سؤال‌هایتان را قبل از مراجعه آماده کنید. در صورت امکان، اگر سؤالاتی آماده کرده‌اید، آن‌ها را بنویسید و به همراه داشته باشید تا دندانپزشک آن‌ها را بخواند. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان شده و می‌تواند جزئیاتی در اختیار شما قرار دهد. برخی از دندانپزشکان و کلینیک‌‌‌های دندانپزشکی مانند کلینیک دندانپزشکی حکیم دارای وبسایت‌های اینترنتی هستند تا فضای کلی از کلینیک خود و خدماتشان را دراختیار بیماران قرار دهند تا در اینصورت در وقت بیماران صرفه جویی نمایند.

فقط درمان خوب را از دندانپزشک خوب بخواهید.

اطلاع از نحوه‌ی پیدا کردن دندانپزشک خوب، با راهنمایی‌هایی که ذکر شد مانند آب خوردن خواهد بود. این مراحل را انجام دهید تا دندانپزشکی انتخاب کنید که نه‌تنها قیمت مناسبی دارد، بلکه در دسترس و نزدیک است و مهارت‌هایی دارد که به شما در زمینه‌ی رسیدن به اهدافی که برای سلامت دهان و دندان دارید کمک خواهد کرد.

نکات بیشتری در زمینه‌ی سلامت دهان و دندان لازم دارید؟ به دنبال متخصصی در محل زندگی خود هستید؟ اگر خدمات دندانپزشکی بی‌نظیر و محیطی آرام می‌خواهید، می‌توانید به متخصصین کلینیک دندانپزشکی حکیم مراجعه کنید تا روند بهبود سلامت دهان و دندان شما شروع شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *