0

نحوه تشخیص ساعت جی شاک اورجینال از های کپی

 

ساعت جی شاک اورجینال

علاقه زیاد مردم به خرید ساعت‌ جی شاک و محبوبیت زیاد این محصولات باعث شده که سودجویان درصدد سو استفاده از این فرصت باشند و با تولید ساعت‌های بی‌کیفیت و تقلبی سود زیادی از این طریق به دست بیاورند.

به گزارش فروشگاه برنارد گالری، یکی از دغدغه‌هایی که امروزه ذهن خریداران ساعت را به خود مشغول کرده تشخیص ساعت کاسیو اصل از فیک هنگام خرید است.

ساعت جی شاک از زیر مجموعه برند ساعت کاسیو ژاپن می باشد. یکی از ضعف هایی که ساعتها داشتند این بود که ظرافت زیاد و استحکام کمی داشتند. موسس ساعت جی شاک آقای ” کیکو آیب” شخصی بود که با تولید و طراحی خاص این مدل استثنایی جی شاک توانست تمامی تصورات غلط در مورد ساعتهای باریک و ظریف را کنار بزند.

 

معرفی کاسیو

کاسیو یک برند ژاپنی است که محصولات الکترونیکی اش زبانزد بوده و تعدادی از محبوب ترین ساعت های جهان را تولید می کند. یکی از محصولات محبوب کاسیو، با نام ساعت «جی شاک» شناخته می شود که در سال 1983 به بازار معرفی شد.

USP (پیشنهاد خاص فروش) این ساعت، در آن زمان این بود که فناوری های پیچیده دیجیتالی را در یک قاب ساعت جا داده بود و هنوز این خاصیت در بین ساعت های روز دنیا از ساعت جی شاک کاسیو الگوبرداری می شود. این ساعت، طراحی شده تا در برابر شوک های مختلفی مقاوم باشد و از یکی از سرسخت ترین ساعتهای دنیا است. برای گردش، مصارف نظامی و ورزش، جی شاک یک گزینه مناسب است.

بدلیل محبوبیتش، محصولات فیک کاسیو در سالهای اخیر مرسوم شده اند و متاسفانه چهره این مارک ساعت معروف را خدشه دار کرده اند. در حالیکه ساعتهای کاسیو با دوام و عمر بالایشان شناخته می شوند، ولی یک ساعت فیک درجه یک هم با ضربه سریعاً فرسوده می‌شوند، چون کیفیت خیلی بالایی ندارند.

اگر میخواهید به یک خرید ساعت کاسیو جی شاک نو بپردازید ، بد نیست که ویژگی های یک ساعت اصل کاسیو را بدانید تا موقع خرید تشخیص دهید.

چگونه ساعت اصل جی شاک را تشخیص دهیم؟

بسیاری از افراد در هنگام خرید ساعت مردانه جی شاک از برند کاسیو دچار تردید می شوند که آیا این مدل با قیمتی که دارد امکانات و کیفیت کامل دارد یا نه؟ آیا این سری از برند کاسیو همان جی شاک اصل هست یا فیک و تقلبی؟ چطور متوجه شوم که این ساعت اورجینال است؟

به این نکته توجه کنید که کلمه Casio باید در نمای جلویی ساعت عیان باشد. بسیاری از ساعت های تقلبی مثلا به جای ساعت جی شاک (G-Shock) یا پات فایندر (Pathfinder) را روی ساعت حک می کنند، و نام کاسیو که تولید کننده اصلی است را نمی نویسند یا حتی با تغیرات کوچک می نویسند.

بررسی ابعاد صفحه ساعت جی شاک

اگر کمی در گوگل سرچ کنید و اندازه دقیق آن را بدست بیاورید در هنگام خرید ساعت جی شاک متوجه می شوید که آیا فروشنده همان ساعت اصل را به شما پیشنهاد می دهد یا نه؟ در اکثر موارد سایز قاب اصلی با تقلبی متفاوت می باشد و یکسری المانها در جای دقیق خود قرار نگرفته اند. باید بسیار دقت کنید.

بررسی نوع بند ساعت جی شاک

یکی از مواردی که می تواند به شما در هنگام خرید ساعتهای کاسیو جی شاک کمک شایانی کند اصل بودن و باکیفیت بودن جنس بند ساعت هست. دقت کنید که این ساعتها از همان بندی استفاده می کنند که در عکسها و توضیحات آنها قید شده است. مراقب باشید که از بندهای فلزی ضعیف و یا چرم های تقلبی برای بند آن استفاده نشده باشد. همچنین نرمی بند آن بسیار مهم است.

images_1661929880.jpg

گارانتی بین المللی را چک کنید

تمامی ساعتهایی که اورجینال و اصل باشند به طور میانگین 1 تا 2 سال گارانتی بین المللی محصول از شرکت تولیدکننده می باشند. در هنگام خرید حتما از فروشنده درخواست کنید که در مورد گارانتی آن به شما توضیح دهد. حتما دقت کنید که شرکتی که گارانتی آن را برعهده دارد یک شرکت با اعتبار باشد.

کد رفرانس ساعت جی شاک را بررسی کنید

هر ساعت اورجینال دارای یک کد رفرانس می باشد. اگر کد رفرانس محصول را به همراه کلمه watch در گوگل وارد کنید می توانید مشخصات دقیق آن را مشاهده کنید. اگر در هنگام برسی مشخصات موجه شدید که مواردی مغایرت دارد حتما از فروشنده بپرسید که چرا مشخصات ساعت با آنچه کد رفرانس نشان می دهد متفاوت هست.

چند راه دیگر برای تشخیص جی شاک اصل از فیک

۱- تفاوت قیمت جی شاک اصل و فیک

به قیمت ساعت مچی جی شاک مد نظر خود دقت کنید. قیمت مدل مد نظر خود را در وب سایت های معتبر بررسی کنید. اگر وب سایت یا فروشگاهی قیمت ساعت مچی مد نظرتان را بسیار ارزان تر به فروش می رساند یعنی ساعت مچی آن وب سایت غیر اصل است.

۲- فونت قاب پشتی جی شاک

به نوشته روی قاب پشتی ساعت مچی توجه کنید. در نسخه های اصلی نوشته ها با فونت اصلی جی شاک حک شده اند و املای کلمات صحیح است. نوشته ها در نسخه های تقلبی فاقد صحت املایی و فونت صحیح هستند.

۳- دفترچه راهنمای ساعت جی شاک

دفترچه راهنمای ساعت مچی خود را بررسی کنید. بیش از نیمی از متن دفترچه راهنمای ساعت مچی های تقلبی جی شاک به زبان چینی نوشته شده اند. جی شاک اورجینال همراه با راهنمای کامل دستورالعمل ها با جزئیات پیچیده در مورد محصول است. علاوه بر این، ساعت اصلی دارای یک برچسب با کد است که می تواند با کد ذکر شده در برچسب MRP مطابقت داشته باشد. همچنین می توان با ثبت کد در وب سایت کاسیو، ساعت را تأیید کرد.

images_1661929916.jpg

۴-سنجش میزان دقت جی شاک

دقت ساعت مچی خود را بسنجید. ساعت جی شاک اصل شما نباید دقتی متفاوت از حداکثر ۱۵± ثانیه در ماه داشته باشد. بنابراین، پس از بازرسی ساعت خود به مدت یک ماه، یا استفاده از ابزارهای خاص مانند برنامه های تلفن همراه یا ابزاری به نام تایم گرفر (timegrapher)، باید متوجه شوید که اگر یک کالای اصلی باشد، حداکثر به اضافه یا منهای ۱۵ ثانیه تاخیر خواهد داشت.

۵- بررسی وزن جی شاک

با چک کردن وزن ساعت مچی خود در سایت اصلی ساعت جیشاک، وزن ساعت خود را اندازه گیری کنید. اگر میزان وزن ساعت مچی شما با میزان وزنی که در سایت اصلی جی شاک نوشته شده بود مغایرت داشت ساعت مچی غیر اصل است.

در پایان

همان طور که گفتیم خرید ساعت مچی جی شاک اصل نیازمند دانش و بررسی مواردی است. بررسی موارد بالا و خرید از نمایندگان رسمی جی شاک به شما از اصالت ساعت مچی خود اطمینان خاطر می دهد. امیدواریم مطالب این مقاله به شما در تشخیص ساعت جی شاک اصل از تقلبی کمک کرده باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *