0

نحوه تبدیل تتر به ترون در تراست والت

ترون یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های بلاک چینی است که برای انتقال ارزهای دیجیتال روی آن با استاندارد TRC20، نیازمند پرداخت کارمزد تراکنش به‌صورت ارز دیجیتال ترون (TRX) هستید. از آنجایی که تتر یکی از استیبل کوین‌های محبوب کاربران است، شما می‌توانید در داخل خود تراست ولت آن را به ترون تبدیل کرده و کارمزد تراکنش‌های مورد نظرتان را پرداخت کنید. در این مطلب، نحوه تبدیل تتر به ترون در تراست والت را آموزش می‌دهیم.

روش‌های مختلف تبدیل تتر به ترون در تراست والت

از آنجایی که نسخه‌های مختلف ارزهای USDT و TRX روی شبکه‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین و ترون و بسیاری دیگر وجود دارند، ابتدا باید بدانید که با استفاده از روش‌های سواپ داخلی تراست والت و صرافی‌های غیر متمرکز این کیف پول، هر کدام از این توکن‌ها به چه توکن دیگری تبدیل و با چه استانداردی تبدیل می‌شوند. دانستن این تفاوت‌ها برای نقل و انتقالات تتر و ترون و پرداخت کارمزد تراکنش‌ها بسیار مهم است.
از آنجایی که سه شبکه اتریوم (ERC20)، بایننس اسمارت چین (BEP20) و ترون (TRC20) از محبوب‌ترین شبکه‌های خرید و فروش تتر و ترون هستند، تفاوت این سه شبکه را در این مطلب آموزش می‌دهیم.
علاوه بر این، دقت داشته باشید که حتما تراست والت شما به آخرین نسخه آن یعنی 8.1.4 بروزرسانی شده باشد. در آخرین نسخه این والت در آبان 1402، رابط کاربری آن نسبت به قبل کمی تغییر کرده است که در این مطلب، بر اساس جدیدترین آپدیت تراست والت مراحل کار با آن را آموزش می‌دهیم.

استفاده از گزینه Swap داخلی تراست والت

یکی از روش‌های تبدیل تتر به ترون در تراست ولت، استفاده از گزینه سواپ داخلی این کیف پول رمز ارزی است. در این روش، برای دو شبکه اتریوم و بایننس اسمارت چین، امکان سواپ داخلی توکن‌های تتر به ترون در داخل تراست ولت وجود دارد.
بنابراین اگر تترهای شما از نوع ERC20 اتریوم یا BEP20 بایننس اسمارت چین هستند، می‌توانید آن‌ها را به ترون روی این شبکه‌ها تبدیل کنید. اما دقت داشته باشید که ترون خروجی از این سواپ، دیگر ترون روی شبکه اصلی آن نخواهد بود و نمی‌توانید از این TRXها برای پرداخت کارمزد تراکنش توکن‌های روی شبکه اصلی ترون با استاندارد TRC20 استفاده کنید.
برای این کار، ابتدا عبارت USDT را در تراست والت جستجو کرده و گزینه‌های USDT Ethereum و USDT BNB Smart Chain را روشن کنید تا در صفحه اصلی نمایش داده شوند. حال به‌عنوان مثال، با باز کردن تتر اتریومی، صفحه آن باز می‌شود که:
1. ابتدا با انتخاب گزینه “More” و سپس “Swap”، امکان تبدیل آن به دیگر توکن‌ها وجود خواهد داشت.
2. در صفحه جدید، از قسمت “You Get” که به‌صورت پیش‌فرض توکن “ETH” انتخاب شده است، “TRX” را جستجو کنید.
3. همانطور که مشاهده می‌کنید، امکان انتخاب ترون روی اتریوم و بایننس اسمارت چین وجود دارد.
4. گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آخر روی “Approve” ضربه بزنید.
5. پس از تکمیل تراکنش، تترهای شما به ترون‌های روی شبکه اتریوم یا بایننس اسمارت چین انتخابی شما تبدیل خواهند شد.


حال برای اینکه موجودی TRX اتریومی یا بایننس اسمارت چین خود را مشاهده کنید، در همان صفحه اصلی از منوی “Home” پایین صفحه، روی آیکن دایره‌ای گوشه راست بالای صفحه ضربه زده و عبارت “TRX” را جستجو کنید. از بین گزینه‌های نمایش داده شده، با روشن کردن چراغ TRX Ethereum و TRX BNB Smart Chain، آیکن آن‌ها به لیست ارزهای دیجیتال در صفحه اصلی تراست والت اضافه خواهد شد:

استفاده از صرافی پنکیک سواپ

گزینه دیگر برای تبدیل تترها به ترون روی شبکه بایننس اسمارت چین، استفاده از صرافی Pancakeswap.finance است. پنکیک سواپ یک صرافی غیر متمرکز است که از شبکه‌های مختلفی نظیر اتریوم، بایننس اسمارت چین، پالیگان و چندی دیگر پشتیبانی می‌کند. با وجودی که شبکه ترون مستقیما در پنکیک سواپ وجود ندارد، اما این صرافی با استفاده از بریج‌های خود روی بایننس اسمارت چین قادر به سواپ توکن‌های روی این شبکه به ترون است. بنابراین در این روش نیز ترون‌های خروجی پس از تبدیل تترها، روی شبکه اصلی نخواهند بود، بلکه از نوعی BEP20 هستند.
حالا برای تبدیل USDT به TRX BNB Smart Chain، مراحل زیر را انجام دهید:
1. ابتدا روی منوی “Discover” ضربه بزنید. حال به پایین صفحه اسکرول کرده و صرافی پنکیک سواپ را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید تا وارد صرافی شوید.
2. در این صفحه، ابتدا از منوی کنار آیکن تنظیمات که به‌صورت پیش‌فرض روی شبکه اتریوم قرار دارد ضربه بزنید و آن را به بایننس اسمارت چین تغییر دهید.
3. در ادامه، ابتدا روی “Connect Wallet” ضربه بزنید تا کیف پول شما به صرافی پنکیک سواپ متصل شود. سپس گزینه “Trust Wallet” را انتخاب کنید.
4. اکنون از گزینه اول که به‌صورت پیش‌فرض روی “BNB” قرار دارد، “USDT” را انتخاب کنید.
5. در قسمت بعدی نیز به‌جای توکن “CAKE”، عبارت “TRX” را جستجو کرده و آن را انتخاب کنید.
6. حال مقدار مورد نظر از توکن‌های تتر برای تبدیل به ترون را وارد کرده و نهایتا روی “Swap” پایین صفحه ضربه بزنید تا توکن‌ها به یکیدگر تبدیل شوند.

خرید ترون روی شبکه اصلی از صرافی ایرانی

پس همانطور که دیدیم، ترون خروجی از تبدیل تتر روی شبکه‌های اتریوم و بایننس اسمارت چین در داخل تراست والت از طریق روش‌های سواپ و صرافی پنکیک سواپ، روی شبکه اصلی ترون نخواهند بود.
اگر به رمز ارز TRX روی شبکه اصلی آن برای پرداخت کارمزد تراکنش‌های این شبکه نیاز دارید، گزینه جایگزین، خرید ترون از یک صرافی ایرانی مانند بیت 24 است. برای خرید و سپس انتقال ترون به کیف پول تراست والت کافی است یک حساب کاربری در این صرافی ساخته و سپس مراحل احراز هویت هوشمند آن را طی کنید. این کار چند دقیقه بیشتر زمان نمی‌برد.
پس از آن، وارد پنل کاربری خود شده و از منوی «خرید و فروش آنی»، ترون را انتخاب کرده و آدرس کیف پول شخصی خود را وارد کنید. کارمزد انتقال ترون در شبکه TRC20 بسیار پایین و در حد چند هزار تومان است که به صرافی بیت24 ارتباطی نداشته و به اعتبارسنج‌های بلاک چین ترون پرداخت می‌شود.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *