چگونه میوه های مفید را با تخفیف بخریم؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]فواید میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات همیشه بهانه‌ای بوده‌اند برای دور هم جمع‌شدن و خاطره‌انگیز شدن لحظاتمان؛ لحظاتی که با خانواده یا دوستان و اقوام در مهمانی‌ها گرد هم می‌نشینیم، گپ می‌زنیم، میوه پوست می‌کنیم و به یکدیگر تعارف می‌کنیم. لحظاتی که دور سفره غذا می‌نشینیم و همیشه این ظرف سالاد با رنگ‌های متنوع یا ظرف سبزی خوردن تازه است که با رنگ‌ زیبای تربچه‌ها در کنار پیازچه و عطر ریحان و ترخون، آذین‌بخش سفره ما است.

میوه و سبزیجات، گذشته از عطر و طعم دلپذیر انواع آن‌ها حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. با مصرف هیچ یک از مکمل‌ها نیاز بدن شما به این مواد تأمین نمی‌شود. بنابراین، توصیه شده است که مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید و روزانه نیمی از وعده غذایی خود را به مصرف آن‌ها اختصاص دهید. به طور کلی، مصرف روزانه ۲ الی ۴ واحد میوه و سبزی در بزرگسالان توصیه شده است.

چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و انواع سرطان از جمله بیماری‌های شایع قرن حاضر هستند. مصرف میوه و سبزی به دلیل فیبر بالا، قند کم، چربی و کالری پایین باعث کنترل وزن و جلوگیری از چاقی می‌شود و به دلیل وجود انواع ویتامین‌ها و مواد آنتی اکسیدان در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. همچنین تحقیقات ثابت کرده است افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند، مقاومت بیشتری در برابر ابتلا به سرطان دارند. در واقع، انواع میوه و سبزی حاوی مواد فیتوکمیکال هستند که مواد سرطان‌زا را جذب کرده و مانع از تخریب سلول‌ها می‌شوند.

مواد فیتوکمیکال همان موادی هستند که موجب عطر و رنگ مخصوص میوه‌ها و سبزیجات می‌شوند. رنگ‌های مختلف میوه‌ها و سبزیجات، هر کدام بیانگر مواد موجود در آن‌ها است و رنگ سبزیجات در طبقه‌بندی خواص آن‌ها موثر است. گیاهان سبز رنگ برای سیستم گردش خون مفید بوده و حاوی ویتامین‌های گروه B هستند. میوه‌ها و سبزیجات قرمز رنگ دارای آنتی اکسیدان بوده و اثر رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند. میوه و سبزیجات نارنجی حاوی کارتنوئید بوده و به بازسازی DNA کمک می‌کنند. همچنین به جذب ویتامین A کمک کرده و برای بیماری‌های چشمی مفید هستند. میوه‌های زرد رنگ حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C هستند. میوه‌های بنفش رنگ نیز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و از لخته‌شدن خون جلوگیری کرده و فرآیند پیر شدن را به تأخیر می‌اندازند. ملاحظه می‌کنید که هرچه میوه و سبزیجاتی که مصرف می‌کنیم رنگارنگ‌تر باشند، در واقع مواد معدنی بیشتری را به بدنمان رسانده‌ایم.

اهمیت مصرف میوه‌ها و سبزیجات برای کودکان بر کسی پوشیده نیست. کودکان برای رشد و تکامل به مواد مغذی موجود در میوه و سبزی نیاز دارند. باید به این نکته توجه داشت که مصرف یک یا دو نوع میوه برای کودک کافی نیست و باید انواع میوه‌ و سبزیجات در رنگ‌های مختلف آن مصرف شود تا انواع مواد مغذی مورد نیاز برای رشد کودک تأمین شود. با توجه به ذائقه خاص کودکان می‌توان با روش‌های مختلفی مصرف میوه‌ها و سبزجات را برای آن‌ها دلپذیر کرد. با تهیه انواع دسرها با میوه‌جات، استفاده خلاقانه از سبزیجات در تهیه غذاها و همراه بردن کودکان هنگام خرید میوه و سبزیجات می‌توان آن‌ها را علاقمند کرد. همچنین، به خاطر داشته باشید که صرفاً مصرف آب میوه کافی نیست، زیرا آب میوه حاوی فیبر نبوده و به سیستم گوارش کمکی نمی‌کند.

پس فراموش نکنید که مصرف میوه‌ها و سبزیجات را همواره در رژیم غذایی خود قرار دهید تا کودکان شما هم به مصرف آن‌ها عادت کنند و بدین ترتیب به سلامت خود و خانواده‌تان کمک کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_raw_html]JTNDJTJGcCUzRSUzQ2lmcmFtZSUyMGFsbG93JTNEJTI3YXV0b3BsYXklMjclMjBzcmMlM0QlMjJodHRwcyUzQSUyRiUyRmFmZnN0YXQuYWRyby5jbyUyRmltcCUyRlJFSnRhVU54Y1hGd1RHTldSa2xVYlZReWQwSnpRVDA5JTNGc2IlM0RmYWxzZSUyNm1iJTNEZmFsc2UlMjIlMjBmcmFtZWJvcmRlciUyMCUzRCUyNzAlMjclMjBzY3JvbGxpbmclM0QlMjd5ZXMlMjclMjB3aWR0aCUzRCUyNzgwMCUyNyUyMGhlaWdodCUzRCUyNzQwMCUyNyUzRSUzQyUyRmlmcmFtZSUzRSUwQSUwQQ==[/vc_raw_html][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *