0

چگونه میوه های مفید را با تخفیف بخریم؟

میوه

فواید میوه و سبزیجات

میوه و سبزیجات همیشه بهانه‌ای بوده‌اند برای دور هم جمع‌شدن و خاطره‌انگیز شدن لحظاتمان؛ لحظاتی که با خانواده یا دوستان و اقوام در مهمانی‌ها گرد هم می‌نشینیم، گپ می‌زنیم، میوه پوست می‌کنیم و به یکدیگر تعارف می‌کنیم. لحظاتی که دور سفره غذا می‌نشینیم و همیشه این ظرف سالاد با رنگ‌های متنوع یا ظرف سبزی خوردن تازه است که با رنگ‌ زیبای تربچه‌ها در کنار پیازچه و عطر ریحان و ترخون، آذین‌بخش سفره ما است.

میوه و سبزیجات، گذشته از عطر و طعم دلپذیر انواع آن‌ها حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هستند. با مصرف هیچ یک از مکمل‌ها نیاز بدن شما به این مواد تأمین نمی‌شود. بنابراین، توصیه شده است که مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار دهید و روزانه نیمی از وعده غذایی خود را به مصرف آن‌ها اختصاص دهید. به طور کلی، مصرف روزانه 2 الی 4 واحد میوه و سبزی در بزرگسالان توصیه شده است.

چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی و انواع سرطان از جمله بیماری‌های شایع قرن حاضر هستند. مصرف میوه و سبزی به دلیل فیبر بالا، قند کم، چربی و کالری پایین باعث کنترل وزن و جلوگیری از چاقی می‌شود و به دلیل وجود انواع ویتامین‌ها و مواد آنتی اکسیدان در جلوگیری از ابتلا به سرطان نقش دارد. همچنین تحقیقات ثابت کرده است افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می‌کنند، مقاومت بیشتری در برابر ابتلا به سرطان دارند. در واقع، انواع میوه و سبزی حاوی مواد فیتوکمیکال هستند که مواد سرطان‌زا را جذب کرده و مانع از تخریب سلول‌ها می‌شوند.

مطالعه بیشتر: ۱۰ سایت برتر فروش ارزان ‌ترین تور دبی ۱۴۰۲

مواد فیتوکمیکال چیست؟

خرید میوه با تخفیف

مواد فیتوکمیکال، موادی هستند که موجب عطر و رنگ مخصوص میوه‌ها و سبزیجات می‌شوند. رنگ‌های مختلف میوه‌ها و سبزیجات، هر کدام بیانگر مواد موجود در آن‌ها است و رنگ سبزیجات در طبقه‌بندی خواص آن‌ها موثر است. گیاهان سبز رنگ برای سیستم گردش خون مفید بوده و حاوی ویتامین‌های گروه B هستند. میوه‌ها و سبزیجات قرمز رنگ دارای آنتی اکسیدان بوده و اثر رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برند. میوه و سبزیجات نارنجی حاوی کارتنوئید بوده و به بازسازی DNA کمک می‌کنند. همچنین به جذب ویتامین A کمک کرده و برای بیماری‌های چشمی مفید هستند. میوه‌های زرد رنگ حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C هستند. میوه‌های بنفش رنگ نیز سرشار از آنتی اکسیدان بوده و از لخته‌شدن خون جلوگیری کرده و فرآیند پیر شدن را به تأخیر می‌اندازند. ملاحظه می‌کنید که هرچه میوه و سبزیجاتی که مصرف می‌کنیم رنگارنگ‌تر باشند، در واقع مواد معدنی بیشتری را به بدنمان رسانده‌ایم.

اهمیت مصرف میوه‌ها و سبزیجات برای کودکان برکسی پوشیده نیست. کودکان برای رشد و تکامل به مواد مغذی موجود در میوه و سبزی نیاز دارند. باید به این نکته توجه داشت که مصرف یک یا دو نوع میوه برای کودک کافی نیست و باید انواع میوه‌ و سبزیجات در رنگ‌های مختلف آن مصرف شود تا انواع مواد مغذی مورد نیاز برای رشد کودک تأمین شود. با توجه به ذائقه خاص کودکان می‌توان با روش‌های مختلفی مصرف میوه‌ها و سبزجات را برای آن‌ها دلپذیر کرد. با تهیه انواع دسرها با میوه‌جات، استفاده خلاقانه از سبزیجات در تهیه غذاها و همراه بردن کودکان هنگام خرید میوه و سبزیجات می‌توان آن‌ها را علاقمند کرد. همچنین، به خاطر داشته باشید که صرفاً مصرف آب میوه کافی نیست، زیرا آب میوه حاوی فیبر نبوده و به سیستم گوارش کمکی نمی‌کند. فراموش نکنید که مصرف میوه‌ها و سبزیجات را همواره در رژیم غذایی خود قرار دهید.

انواع میوه ها را در فصل های مختلف به صورت آنلاین می توان از سوپرمارکت های آنلاین خریداری کرد. تاپ کوپن کد تخفیف های مختلف از جمله کد تخفیف اسنپ اکسپرس، کد تخفیف دیجی کالا جت، کد تخفیف اسنپ فود و … را قرار داده که با استفاده از این کدها میتونید تخفیف های جذابی روی سفارشات آنلاین خود دریافت کنید و همیشه به میوه تازه دسترسی داشته باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *