0

قیمت اجاره انبار چقدر است؟

هنگامی که مردم قصد اجاره انبار از شرکت‌های انبارداری معتبر را دارند، در قدم اول هزینه آن را بررسی می‌کنند و پس از آن به سراغ انتخاب نوع انبار، سیستم امنیتی و … می‌روند زیرا افراد سعی دارند تا با هزینه‌ای اندک و مطابق با بودجه خود از وسایلشان نگهداری نمایند و یک انبار با قیمت مناسب را اجاره نمایند. قیمت اجاره انبار ممکن است در هر شرکت یا مجموعه متفاوت باشد زیرا تعیین هزینه آن به ویژگی‌های زیادی بستگی دارد که در ادامه همگی آنها را بررسی خواهیم کرد و لیست قیمت اجاره انبارها را مشاهده خواهیم کرد.

قیمت اجاره انبار بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

معمولا هزینه اجاره انواع انبارها بر اساس فاکتورهای زیر تعیین می‌شود:

شهرت شرکت یا مجموعه انبارداری

معمولا شهرت در هر کسب و کاری بر هزینه خدمات آنها نیز تاثیر دارد، در اجاره انبار نیز اینگونه است و برخی از شرکت‌ها و مجموعه‌های انبارداری که شهرت بیشتری در بین مردم دارند هزینه بیشتری را برای خدمات خود در نظر می‌گیرند.

نوع انبار

انتخاب نوع انبار نیز در قیمت اجاره آن تاثیرگذار است. معمولا اجاره انبار کانتینری و انواع انبارهای سوله‌ای خواهان بیشتری دارند زیرا اینگونه انبارها مسقف و فولادی هستند و هیچگونه شرایط جوی نمی‌تواند به اسباب درون آنها آسیب وارد کند، بنابراین طبیعی است که این انبارها هزینه بیشتری نسبت به دیگر انبارها داشته باشند. در مقابل نیز انبارهای عمومی از هزینه پایین‌تری برخوردار هستند زیرا در این انبارها وسایل چند نفر نگهداری می‌شود به همین علت هزینه کمتری دارند.
هنگام اخذ قرارداد میان مشتری و شرکت انبارداری، نوع انبار نیز در قرارداد ذکر خواهد شد که قیمت دریافتی نیز بر اساس آن تعیین می‌شود.

بیمه انبارها

بسیاری از شرکت‌ها انواع بیمه حوادث را برای انبارهای شما و وسایلتان در نظر می‌گیرند که در صورت بروز حوادث، بیمه تمامی خسارت‌های شما را جبران نماید. برای مثال اگر شما از خدمات اجاره انبار برای وسایل منزل یک شرکت استفاده نمایید و وسایلی همچون یخچال، ماشین لباسشویی و … را انبار نمایید در صورت سرقت یا آتش سوزی انبارها، بیمه هزینه تمامی وسایلی که در انبار نگهداری می‌شدند را به قیمت روز پرداخت خواهد کرد. البته این بیمه را خود شرکت انبارداری پرداخت می‌کند که اگر شما بخواهید بیمه دیگری برای انبار خود در نظر بگیرید یا مدت زمان بیمه انبارتان بیشتر باشد باید هزینه آن را خودتان پرداخت نمایید برای مثال اگر شما قصد انبار کردن یک خودرو را داشته باشید باید بیمه‌های دیگری همچون بیمه بدنه و … را خودتان پرداخت نمایید.

فضای انبارها

مساحت و متراژ انبار تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد زیرا هر چه انبار بزرگتری را انتخاب نمایید، هزینه بیشتری نیز باید پرداخت نمایید. انبارها معمولا از متراژ 10 متر تا 40 متر می‌باشند که مشتریان با توجه به نیاز خود می‌توانند انبار مدنظرشان با متراژ مورد نیاز خود را اجاره نمایند.

سیستم امنیتی

معمولا تمامی شرکت‌های انبارداری دارای دوربین‌های مدار بسته هستند اما برخی از آنها دارای سیستم امنیتی قوی‌تری همچون نصب دزدگیر، آژیر خطر، قفل‌های امنیتی خوب، نگهبانی 24 ساعته و … می‌باشند. مسلما برای هر کسی مهم است که وسایل خود را به شرکتی بسپارد که دارای امنیت بیشتری باشد و از وسایل آنها به خوبی مراقب می‌کند اما فقط برخی از شرکت‌های انبارداری دارای همچین سیستم امنیتی خوبی هستند که به طبع هزینه اجاره انبارهای آنها نیز بیشتر است؛ بنابراین در هنگام انتخاب یک شرکت انبارداری سیستم امنیتی آنها را به دقت بررسی نمایید.

مدت زمان اجاره انبار

یکی از عواملی که در تعیین قیمت اجاره انبارها تاثیر گذار هستند، مدت زمان استفاده از آنها می‌باشد. انواع انبارها به صورت ساعتی، روزانه، ماهیانه و سالانه اجاره می‌شوند که هر چه مدت زمان اجاره انبار بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کرد.

مکان اجاره انبار

اجاره انبار نیز مانند اجاره خانه می‌باشد و اگر در مناطق شمال تهران اقدام به اجاره انبار نمایید هزینه بیشتری نیز باید پرداخت نمایید. در بعضی مواقع یک شرکت انبارداری دارای شعبات متعددی در شمال، جنوب، شرق و غرب تهران می‌باشد که ممکن است هزینه اجاره انبار در هر شعبه متفاوت باشد البته شرکت‌ها یا مجموعه‌هایی نیز هستند که قیمت اجاره انبار در تمامی شعبات آنها یکسان می‌باشد؛ بنابراین هنگام انتخاب یک شرکت انبارداری این موضوع را حتما بررسی نمایید و اگر می‌خواهید هزینه پایینی را برای اجاره انبار پرداخت نمایید و نزدیکی انبارتان به محل زندگی شما برایتان مهم نیست می‌توانید از اجاره انبارها در جنوب تهران استفاده نمایید.

لیست قیمت اجاره انبار

برای اجاره انبار باید مبلغی را به عنوان ودیعه با اجاره ماهیانه پرداخت نمایید. هزینه اجاره انبار هر سال تغییر می‌کند و به صورت سالیانه افزایش می‌یابد. در زیر لیست هزینه اجاره انبار در سال 1402 به طور تقریبی آمده است. لازم به ذکر است قیمت اجاره انبار در برخی شرکت‌ها بر اساس محدوده اجاره انبارها و در برخی دیگر بر اساس نوع انبار و متراژ آن تعیین می‌شود.

لیست قیمت اجاره انبار بر اساس محدوده

اجاره ماهیانه                      ودیعه                       محدوده

1.5 الی 2 میلیون تومان        5 میلیون                 اجاره انبار در غرب تهران
1 میلیون و 800 هزار تومان   5 میلیون                  اجاره انبار در شرق تهران
2.5 الی 5 میلیون تومان      5 الی 70 میلیون         اجاره انبار در شمال تهران
1 الی 2 میلیون تومان     رایگان یا دو میلیون         اجاره انبار در جنوب تهران

لیست قیمت اجاره انبار بر اساس نوع انبار

قیمت اجاره ماهیانه                        نوع انبار

1 الی 4 میلیون تومان                       کانتینر
5 الی 15 میلیون تومان                     سوله‌ای
2 الی 10 میلیون تومان                    سرپوشیده
5 الی 30 میلیون تومان                     اختصاصی
1 الی 2 میلیون تومان                        عمومی
قیمت‌هایی که در بالا آورده‌ شدند بر اساس قیمت‌هایی است که برخی از شرکت‌ها آنها را ارائه داده‌اند و قیمت اجاره انبار در نهایت توسط شرکت انبارداری که مشتریان انتخاب می‌کنند تعیین می‌شود و نرخ ثابتی ندارد.

سخن نهایی

قیمت اجاره انبار به عوامل گوناگونی همچون برند شرکت انباری، نوع انبار، متراژ انبار، محدوده‌ای که انبار اجاره داده می‌شود و … بستگی دارد. به افرادی که قصد اجاره انبار را دارند توصیه می‌شود تا پس از بررسی چندین شرکت و مجموعه که خدمات انبارداری را ارائه می‌دهند در نهایت شرکتی را انتخاب نمایند که با بودجه آنها همخوانی دارد و در کنار هزینه‌ای که دریافت می‌کنند خدمات مناسبی را ارائه دهند و انبارهای آنها دارای سیستم امنیتی حرفه‌ای باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *