2

قیمت طراحی سایت: هزینه طراحی سایت چقدر است؟

باتوجه به اینکه امروزه اکثر افراد کسب و کار خود را به سمت دنیای وب برده‌اند، بنابراین نیاز به طراحی سایت بیش از هر زمان دیگری احساس میشود و وبسایت شما مهمترین ابزار فروش و بازاریابی شما به حساب می‌آید و اولین چیزی که کاربران به محض ورود به سایت شما به آن توجه می‌کنند ظاهر و طراحی سایت شما می‌باشد. به همین دلیل اکثر افرادی که به وبسایت  اینترنتی نیاز دارند به صورت مداوم در جستجوی یک شخص یا شرکت طراحی سایت خوب و یا قیمت طراحی سایت می‌گردند. در ادامه عواملی که بر قیمت طراحی سایت تاثیرگذار هستند و قیمت نهایی هر سایت اعم از شرکتی، فروشگاهی و… را بیان خواهیم کرد.

قیمت طراحی سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان مهارت فردی که طراحی وبسایت را انجام می‌دهد.

قیمت طراحی سایت‌های اینترنتی از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر می‌باشد. به همین علت ممکن است وقتی از چند نفر که به صورت فریلنسری کار می‌کنند و یا چند شرکت که خدمات طراحی سایت را ارائه میدهند قیمت بپرسید، هر فرو شگاهی

کدام به شما قیمت متفاوتی را بگویند. اما معمولا افرادی که به صورت فریلنسری کار میکنند قیمت کمتری از شما دریافت میکنند اما قبل از هرچیز باید نمونه کارهای طراحی وبسایت آنها را مشاهده نمایید تا از مهارت آنها باخبر باشد.

نوع و موضوع وبسایت

هر وبسایت با هر موضوعی قیمت متفاوتی دارد. معمولا وبسایت‌های شرکتی ارزانتر از وبسایت‌های فروشگاهی هستند زیرا در وبسایت‌های فروشگاهی امکانات و خدمات بیشتری ارائه میگردد و میزان زمانی که برای طراحی آنها سپری میشود بیشتر است. بگذارید با ذکر مثال بگوییم. فرض کنید فردی یک مغازه طلافروشی دارد و میخواهد طراحی سایت طلا فروشی خود که فقط برای معرفی محصولات هست را به شرکت X بسپارید و از طرفی صاحب یک رستوران میخواهد طراحی سایت رستوران خود را که مشتریان بتوانند اقدام به سفارش غذا به صورت اینترنتی و پرداخت مبلغ درون وبسایت رستوانی او شوند را به همان شرکت بسپارد. در اینجا قاعدتا هزینه طراحی سایت رستوران از هزینه طراحی سایت طلافروشی بیشتر میشود. بنابراین همانطور که اشاره کردیم موضوع وبسایت میتواند در قیمت آن تاثیر گذار باشد زیرا امکانات آن وبسایت و ویژگی‌هایش را مشخص میکند.

بستری که وبسایت در آن طراحی می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که در تعیین قیمت طراحی سایت تاثیرگذار است، بستر یا محیطی است که وبسایت در ان طراحی میشود. معمولا وبسایت‌هایی که تماما از طریق برنامه نویسی طراحی میشوند هزینه بیشتری نسبت به وبسایت‌هایی که از طریق  سیستم‌]ای مدیریت محتوا مانند وردپرس طراحی میشوند، دارند.

خدماتی که در کنار طراحی سایت میخواهید.

ممکن است شما علاوه‌بر طراحی سایت به خدمات مهم دیگری که در کنار وبسایت ارائه میشوند مانند تولید محتوا، خدمات سئو و بهینه سازی سایت و… نیاز داشته باشید که در اینصورت هزینه آنها مازاد بر هزینه طراحی وبسایت شما محاسبه خواهندشد.

آموزش به شما برای مدیریت وبسایت

ممکن است پس ا زاینکه وبسایت شما طراحی شد و آن را دریافت کردید بخواهید خودتان یا کارمندانتان به مدیریت آن بپردازند. در اینصورت باید از فرد یا شرکتی که سایت شما را طراحی کرده است بخواهید تا آموزش لازم برای مدیریت وبسایت‌تان را به شما بدهد. در چنین مواردی ممکن است بعضی شرکت‌ها یا افراد، مبلغی را به عنوان آموزش از شما دریافت کنند. البته لازم به ذکر است که برخی نیز هزینه‌ای بابت آموزش از شما دریافت نمی‌کنند.

شرکت هاستینگ و نوع دامنه

عامل دیگری که بر هزینه طراحی وبسایت شما تاثیرگذار است، هاستینگ و نوع دامنه است. معمولا قبل از طراحی وبسایت، طراحان وب اقدام به خرید هاست یا همان ارائه دهنده فضاهای میزبانی به همراه یک دامنه که آدرس سایت شما است می‌کنند. بعضی از شرکت ها بابت هاستینگ و دامنه از شما هزینه دریافت میکنند اما برخی دیگر مانند شرکت طراحی سایت سپیداران وب از شما هزینه ای بابت هاست و دامنه دریافت نمی‌کنند و این خدمات را به صورت رایگان به شما عرضه میکنند و فقط هزینه طراحی سایت را از شما میگیرند.

امنیت سایت

بسیاری از طراحان سایت‌ها و شرکت‌هایی که خدمات طراحی سایت را ارائه می‌دهند، در کنار خدمات طراحی سایت، امنیت سایت شما را برقرار میکنند یا از سایت شما به صورت شش الی دوازده ماه پشتیبانی میکنند تا خیالتان آسوده باشد که در این مدت هر مشکلی که برای سایت شما پیش بیاید، آنها بدون دریافت هزینه‌ای این مشکل را برای شما حل خواهند کرد. اما معمولا قیمت خدمات طراحی سایت این چنین افرادی که امنیت سایت شما را برقرار می‌کنند بالاتر از دیگران است.

تعداد زبان‌های سایت

بعضی از افراد دارای مشتریانی در خارج از کشور هستند و تمایل دارند که سایت آنها علاه‌بر زبان فارسی یک یا چند زبان دیگر را پوشش دهد که معمولا به چنین سایت‌هایی، چندزبانه گفته میشود. منطقی است که هزینه طراحی وبسایت برای یک سایت چندزبانه خیلی بیشتر از یک سایتی است که فقط دارای یک نوع زبان است.

همانطور که در بالا اشاره کردیم قیمت طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی  دارد و معمولا قیمت طراحی سایت از 1 میلیون به بالا می‌باشد.

‌‎چرا افراد فریلنسر و شرکت‌ها به شما قیمت‌های متفاوتی را برای طراحی سایت می‌گویند؟

بعضی از شرکت‌ها و افراد به دلیل معروفیت بالایی که دراند، قیمت بالایی را برای طراحی سایت‌های خود در نظر میگیرند و عده‌ای دیگر به علت شروع فعالیت خود از شما مبلغ کمتری دریافت می‌کنند. این نکته را فراموش نکنید که کسانی که به شما قیمت پایینی میگویند حاکی از این نیست که به شما خدمات مناسبی را ارائه نمی‌دهند بلکه شما باید در ارتباط با همه شرکت‌ها و افراد، نمونه کارهای آنها را مشاهده نمایید تا با مهارتشان آشنا شوید یا طرح دلخواه خود را از میان نمونه کارهای آنها انتخاب نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ali_777 گفت:

    من یه سایت شرکتی میخوام بنظرتون به کدوم شرکت مراجعه کنم؟

    1. admin گفت:

      بنظرم باید نمونه کارهای طراحی سایت یک شرکت رو بررسی کنید چون خیلی از شرکت‌های معروف هم ممکنه نمونه کار خوبی نداشته باشند و باتوجه به کسب و کارتون ببینید هر شرکت چه سایتی طراحی کرده