0

طول عمر و دوام ایمپلنت کره ای چقدر است؟

چکیده : در طی چند دهه ای گذشته صنعت ساخت ملزومات دندان پزشکی از جمله ایمپلنت های دندان تحولات بزرگی را به خود دیده است و به همین خاطر است که دیگر بی دندانی یک مشکل بزرگ به شمار نمی آید. ایمپلنت های دندان دارای شکل پیچ مانندی هستند و معمولا از جنس تیتانیوم ساخه میشوند و بهترین روش برای جایگزینی دندان های خراب یا پوسیده و همینطور دندان های از دست رفته می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی طول عمر و دوام ایمپلنت های کره ای بپردازیم.
در طی چند دهه ای گذشته صنعت ساخت ملزومات دندان پزشکی از جمله ایمپلنت های دندان تحولات بزرگی را به خود دیده است و به همین خاطر است که دیگر بی دندانی یک مشکل بزرگ به شمار نمی آید. ایمپلنت های دندان دارای شکل پیچ مانندی هستند و معمولا از جنس تیتانیوم ساخه میشوند و بهترین روش برای جایگزینی دندان های خراب یا پوسیده و همینطور دندان های از دست رفته می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی طول عمر و دوام ایمپلنت های کره ای بپردازیم.

درباره ایمپلنت و دوام آن

ایمپلنت های دندان ( dental implant ) از دوام خیلی بالایی برخوردار هستند و همینطور مقاومت و کارایی بیشتری نسبت به دیگر روش ها دارند، دوام و طول عمر ایمپلنت دندان در مقایسه با دیگر روش های مشابه بسیار بیشتر است و کارایی بسیار بالا تری نیز به شما ارائه می دهند.
ایمپلنت دندان بیشترین شباهت را به دندان طبیعی انسان را دارد به این صورت که فیکسچر یا پایه ایمپلنت که از جنس تیتانیوم و در برخی از موارد از جنس زیرکونیا(مناسب برای کسانی که به هر گونه فلزی حساسیت دارند) ساخته میشوند، توسط متخصص ایمپلنت در استخوان فک بیمار کاشته میشود و بعد از فیکس شدن و پیوند خوردن با استخوان فک بیمار، روکش ایمپلنت توسط یک رابط به نام اباتمنت بر روی آن بسته می شود. (پروسه ایمپلنت دندان یک پروسه کمی طولانی مدت است و به مدت کافی برای جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک نیاز دارد زمان انتظارایمپلنت حدودا بین 1 تا 6 ماه می باشد)

طول عمر و دوام ایمپلنت های کره ای

با نتیجه گیری از مواردی که در بالا گفته شد میتوان بیان کرد که ایمپلنت های کره ای از مواد اولیه خوبی استفاده میکنند همینطور در ساخت آنها از تجهیزات روز دنیا استفاده میشود این موارد باعث شده است که ایمپلنت های کره ای به خوبی با استخوان فک پیوند بخورد، ایمپلنت های کره ای دوام و طول عمر بالا و مناسبی را از خود ارائه میدهند بعضی از برند های سازنده ایمپلنت کره ای محصولات خود را 10یا حتی 15 سال ضمانت میکنند مثلا برند کره ای بایوتم تمامی محصولات تولیدی خود را برای 15 سال ضمانت می کند، پس در نتیجه طبق گفته های قبلی ایمپلنت های کره ای از دوام و طول عمر بالایی برخوردار هستند در حالی که هزینه مقرون به صرفه ای نیز دارند که این امر آنها را به ایمپلنت های مناسبی جهت جایگزینی دندان های خراب و از دست رفته شما تبدیل می نماید.

عوامل موثر بر دوام ایمپلنت دندان

در دوام ایمپلنت های دندان عوامل زیادی تاثیرگذار هستند که نقش مهمی را در طول عمر و دوام ایمپلنت دندان ایفا میکنند. از مجموعه این عوامل میتوان سلامت دهان شما، محلی که ایمپلنت در آن کاشته میشود، و همینطور عادات شما را نام برد.
تحقیقات حاکی از این قضیه است که روشی که ایمپلنت دندان توسط آن کاشته میشود و همینطور محل کاشت ایمپلنت دندان در در فک بر دوام آن تاثیر میگذارد، مثلا در تحقیقاتی که انجام شده است مشخص شده است که میزان دوام ایمپلنت در فک پایین و فک بالا با هم متفاوت است.

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر دوام ایمپلنت دندان برند یا شرکت تولید کننده ایمپلنت دندان است، کیفیت محصولات تولیدی یک شرکت تولید کننده ایمپلنت تاثیر مستقیم بر دوام و طول عمر و قیمت ایمپلنت را ایفا میکند مثلا ایمپلنت های تولید شده توسط برند های آمریکایی و سوئیسی طول عمر ود دوام بیشتری نسبت به رقبای خود دارند طول عمر و دوام بعضی از برندهای سوئیسی و آمریکایی به حدی است که آن برند ها ایمپلنت های تولیدی خود را ضمانت مادام العمر می کنند، دلیل اصلی این دوام و طول عمر برندهای آمریکایی و سوئیسی استفاده از بهترین متریال و همینطور استفاده از جدید ترین تکنولوژی روز دنیا و همچنین پیشگام بودن در علم تولید ایمپلنت دندان است باید بیان کرد که ایمپلنت های کره ای هزینه پایین تری نسبت به برند های آمریکایی سوئیسی و… را داراست اما دوام و ماندگاری خوب و قابل قبولی را ارائه می دهد.
در ادامه عوامل موثر بر دوام ایمپلنت دندان می توان به تراکم استخوان شخصی که قصد انجام ایمپلنت دندان رادارد نیز اشاره کرد زیرا هرچه ایمپلنت کاشته شده در استخوان فک بیمار بهتر با استخوان بیمار پیوند بخورد می تواند نتیجه بهتر و مطلوب تری و همینطور دوام و طول عمر بالاتری را ارائه دهد. ایمپلنت های کره ای به دلیل استفاده از مواد اولیه ی خوب ایمپلنت های دندان با کیفیتی را تولید میکنند این عمر باعث تسریح و بهبود عمل جوش خوردن ایمپلنت با استخوان می شود.
یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در دوام ایمپلنت دندان همینطور که قبلا هم گفته شد سلامت کلی بیمار در این عمل می باشد.
عادات ما نیز میتوانند در طول عمر و دوام ایمپلنت نقش به سزایی را ایفا کنند به طول مثال عادات بدی مثل دندان قروچه علاوه بر این که میتوانند در طول عمر و دوام ایمپلنت دندان تاثیر بگذارند حتی میتوانند باعث لق شدگی یا شل شدن ایمپلنت دندان و در نتیجه باعث شکست درمان ایمپلنت دندان شوند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *