0

چطور در سنین جوانی میلیاردر شدم

برای میلیاردر شدن هیچوقت دیر نیست و همینطور بعید می دانم کسی با خودش بگوید هنوز زود است برای پولدار و موفق شدن، با توجه به این منطق باید بگویم من از سنین نوجوانی شروع به تلاش برای چولدار شدن از طریق تولید الیاف کردم و توانستم در سنین جوانی یک میلیاردر خودساخته شوم و در ادامه این مقاله برخی از محصولاتم را به شما معرفی خواهم کرد.

الیاف پلی استر

تولید انبوه الیاف پلی استر از سال ۱۹۴۵ آغاز شده است و امروزه این لیف با تولید جهانی 76.66میلیون تن در سال 2016 بیشترین سهم تولید را در بین الیاف به خود اختصاص داده است.که 44 درصد آن مربوط به فیلامنت پلی استر بوده است و در حدود 30درصد به الیاف کوتاه یا استیپل می باشد .

پلی استر دارای خصوصیاتی شامل :چگالی g/cm۳ ۱٫۳۸، نیروی پارگی بسیار زیاد، الاستیسیتهٔ خوب، مقاومت سایشی، ثبات بسیار خوب نوری، مقاومت بالا در برابر اسیدهای معدنی و آلی می باشند .الیاف پلی‌استر چروک و نمدی نمی‌شوند و همچنین جمع نمی‌شوند، به‌راحتی شستشو و به‌سرعت خشک می‌شوند.این الیاف به شکل های مختلف تولید و عرضه می شوند که عبارتا از : نخ‌های فیلامنتی، الیاف مقطع (قابل اختلاط با پشم، پنبه، و نوع قابل استفاده در فرش) دسته الیاف، الیاف لایی، تک‌فیلامنت‌ها و پارچه‌های بی‌بافت و انواع الیاف میان‌تهی الیاف هالو ( به انگلیسی: Hollow fiber) و الیاف دوجزئی می باشد .

الیاف طبیعی

بعد از جنگ جهانی دوم، تولید الیاف مصنوعی رشد قابل‌توجهی کرد. استفاده از الیاف طبیعی هم کمتر شد. اما در سال‌ها و دهه‌های اخیر، با توجه به افزایش دغدغه‌های بشر درباره محیط زیست و مشکلات مختلف در تولید الیاف مصنوعی بر پایه موادی چون نفت، دوباره نقش الیاف طبیعی در صنایع گوناگون پررنگ شده است. دغدغه‌های زیست‌محیطی اصلا شوخی و افکاری تجملاتی نیستند. وضعیت کره زمین خوب نیست و اگر می‌خواهیم سال‌های پیش رویش را ببینیم باید بیشتر با آن راه بیاییم. استفاده از الیاف طبیعی می‌تواند راهی برای نجات زمین از دست فراورده‌های نفتی و سمی باشد. البته هزینه‌ها گاهی در تولید این الیاف بسیار بیشتر از الیاف مصنوعی می‌شود اما با فناوری‌های امروزی و توسعه ارتباطات، قطعا راه‌هایی برای مدیریت این موضوعات هم وجود دارد. بشر باید آستین‌ها را به‌طور جدی بالا بزند و کاری برای استفاده بهینه‌تر از الیاف طبیعی کند.

الیاف نایلون

هنگامی که نام الیاف نایلون به میان می آید اولین چیزی که به ذهن ما خطور می کند کیسه های دسته دار شفاف یا چاپ دار نایلونی است که حجم بسیار کوچکی از محصولات نایلونی را در بر می گیرد ، یکی از مهم ترین کاربرد های نایلون در نخ یا همان الیاف است که جایگزین بسیار اقتصادی تر به جای نخ های پارچه ای است . در ادامه مطلب الیاف نایلون چیست ؟ کاربرد ها خواص و حلال های آن به همراه راهنمای جامع پیدایش و فرمول تولید و … قرار گرفته است .

استفاده از این نوع پلیمرهای مصنوعی در لباس با میل به یافتن گزینه هایی برای ابریشم و کنف برای چترها در جنگ جهانی دوم آغاز شد. در زمان شروع جنگ ، پنبه برای بیش از 80 درصد موارد منسوجات در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت و تقریباً سایر پارچه ها از پشم ساخته می شدند. با این حال ، تا سال 1945 ، الیاف مصنوعی مانند نایلون حدود 25 درصد از سهم بازار نساجی را تشکیل می داد و پس از پایان جنگ ، تولیدکنندگان به دنبال راه های جدید برای بازاریابی این کلاس جدید از پارچه های مصنوعی بودند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *