0

چگونه بازدید کاربران از سایتم رو افزایش بدم؟

این روزها طراحی سایت برای شروع یک کسب و کار جدید به یک امر معمول تبدیل شده و صاحبین کسب و کارها سعی می‌کنند با حضور در اینترنت با تکنولوژی و فناوری نوین همگام شده و در مسیر رشد صعودی حرکت کنند. مسئله اینجا است که وقتی هیچ محدودیتی در این حوزه برای کسب و کارها تعیین نشده و کارفرمایان می‌توانند تا جای ممکن برای رشد خود تلاش کنند، رقابت سنگینی بین سایت‌های کسب و کار برقرار است و قطعا طراحی سایت به تنهایی در این مسیر کفایت نمی‌کند. راه اندازی سایت تنها نقطه شروع ماجرا است و کارفرمایان باید برای افزایش بازدید سایت از روش‌های مختلف بازاریابی استفاده کنند. بازاریابی اصطلاحی آشنا است که در حوزه مشاغل فیزیکی نیز مفهوم خود را یافته اما تکنیک‌های آن در حوزه مشاغل آنلاین برای افزایش بازدید سایت متفاوت و البته بسیار گسترده است؛ بنابراین در پاسخ به این سوال که چگونه بازدید کاربران از سایت را افزایش دهیم، باید فاکتورهای متعددی را بررسی کنیم.

افزایش بازدید سایت چه اهمیتی دارد؟

قبل از این که راجع به راه‌های افزایش بازدید سایت صحبت کنیم، بهتر است با لزوم افزایش ترافیک صفحات وب آشنا شوید. تمامی کسب و کارها با هر حرفه و هنری تنها با یک هدف آن هم کسب درآمد تلاش می‌کنند. قطعا داشتن درآمدهای بالا از اهداف مهمی است که صاحبین مشاغل مختلف دنبال می‌کنند. با توجه به این که کسب و کارهای آنلاین می‌توانند بدون هیچ محدودیت زمانی فارغ از مرزهای جغرافیایی به کسب درآمد بپردازند، راه‌های رسیدن به درآمدهای دلاری به روی کارفرمایان باز است. نکته اینجا است این هدف تنها در صورتی محقق می‌شود که کسب و کارهای مختلف بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند. اگر کارفرمایان بتوانند خود و محصولاتشان را به بهترین شکل به مشتریان هدف معرفی کرده و آن‌‌ها را به بازدید از سایت ترغیب کنند، می‌توانند از مشتریان بالفعلی که تنها از روی کنجکاوی روی آدرس سایت کلیک کرده‌اند،، مشتریان بالقوه و طرفدار بسازنند.

بنابراین افزایش بازدید سایت می‌تواند به فروش بیشتر منجر شود. گذشته از مسئله فروش برای رسیدن به درآمدهای دلاری، بیشتر صاحبین کسب و کارها به دنبال برندسازی برای حرفه خود هستند. برندسازی هدف بزرگی است که با اعتمادسازی بین مشتریان هدف رخ می‌دهد. قبل از این که بخواهید اعتماد مشتریان خود را جلب کنید، باید بتوانید از راه‌هایی مختلف آن‌ها را متوجه کسب و کار خود کرده و به عبارتی مشتری جذب کنید. قطعا سایت‌هایی که از نظر کاربران هدف مورد اعتماد و باکیفیت باشند، به مرور کلیک بیشتری خورده و ترافیک بالاتری می‌یابند. از آنجا که موتور جست‌وجوی گوگل در راستای رفع نیاز کاربران تلاش می‌کند، چنین سایت‌هایی را در رتبه‌های برتر در صفحات اول قرار داده و به کاربران بیشتری معرفی می‌کند. در نتیجه ضمن افزایش فروش، برندسازی نیز اتفاق می‌افتد.

سئو

وقتی از افزایش ترافیک سایت صحبت می‌کنیم، منظورمان افزایش بازدید سایت به واسطه کلیک بیشتر و افزایش حضور کاربران در یک صفحه وب است. برای تحقق این منظور راه‌های مختلفی پیش روی صاحبین سایت‌ها وجود دارد که سئو مهم‌ترین آن‌ها است. سئو به معنی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو است و شامل مجموعه فعالیت‌هایی است که درنهایت به افزایش ترافیک سایت و برندسازی منجر می‌شود.

می‌توان سئو را پایه و اساس یک سایت دانست و سایتی که سئو نشده باشد در واقع هیچ نظم و انسجامی ندارد. خدمات بهینه سازی سایت از زمان طراحی صفحه پیاده سازی می‌شوند و ساختار منسجم و جلوه بصری منحصر به فردی به سایت می‌بخشند. خدمات سئو در سه دسته سئو کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری تقسیم‌بندی می‌شوند‌. سئوکارانی که از خدمات سئو کلاه سیاه استفاده می‌کنند، در حقیقت قوانین و الگوریتم‌های گوگل را دور زده و از راه غیر قانونی ترافیک سایت را افزایش داده‌اند. چنین سایت‌هایی پس از مدتی توسط موتور جست‌وجوی گوگل شناسایی شده و اوت می‌شوند. خدمات سئو کلاه سفید که کاملا منطبق با قوانین گوگل است شامل بهینه سازی محتوا، سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال می‌شود که در ادامه به شرح مختصری از هرکدام می‌پردازیم.

  • بهینه سازی محتوا: محتوا مهم‌ترین بخش هر سایتی است و کاربران هدف می‌توانند از طریق آن با محصولات و خدمات قابل عرضه شما آشنا شوند. تولید محتوا خود استراتژی‌ها و تکنیک‌های بسیار زیادی دارد که در صورت رعایت و پیاده سازی آن‌ها می‌توانید محتوایی یونیک و جذاب خلق کرده و از طریق آن به افزایش بازدید سایت کمک کنید. برای تولید محتوا ابتدا باید هدف و پرسونای خود را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن محتوایی مناسب با موضوع خلق کنید. در واقع مشخص کردن هدف و پرسونا در انتخاب واژگان کلیدی و چگونگی تولید محتوا نقش بسیار مهمی دارند. در تولید محتوا استفاده از کلید واژه‌هایی که رقابت بر سر آن‌ها بالا است و چگالی درست کلمات کلیدی بسیار مهم است.
  • سئو تکنیکال: این دسته از خدمات سئو شامل ریسپانسیو بودن سایت، گواهی نامه اس اس ال و افزایش سرعت لود می‌شود. از آنجا که این روزها بیشتر کاربران اینترنت از طریق گوشی همراه به این شبکه متصل می‌شوند، ریسپانسیو بودن و نمایش درست صفحات سایت در صفحه موبایل بسیار حائز اهمیت است. از طرفی اگر سایتی برای لود شدن بیشتر از سه ثانیه زمان ببرد، مخاطبین خود را از دست خواهد داد؛ به همین دلیل باید سرعت لود آن را بهینه سازی کرد. گواهی نامه اس اس ال نیز به سایت شما امنیت می‌بخشد و کاربران هدف با اطمینان از شما خرید کرده و به سایتتان اعتماد می‌کنند. به این ترتیب هدف افزایش بازدید سایت محقق می‌شود.
  • سئو داخلی و خارجی: این بخش از بهینه سازی سایت به دریافت بک لینک‌های طبیعی از سایت‌های بزرگ و لینک‌های داخلی به صفحات مختلف سایت اشاره دارد که تأثیر بسیار زیادی در افزایش ترافیک سایت دارند.
  • دیجیتال مارکتینگ: دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که با هدف افزایش بازدید سایت و افزایش فروش پیاده سازی می‌شوند. بازاریابی بخشی از فرآیند سئو است که خود شامل طیف گسترده‌ای از خدمات است. به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تحت وب مانند اینستاگرام و تلگرام بازدید سایت خود را افزایش دهید.علاوه بر آن می‌توانید از ویدئو مارکتینگ‌ها و تبلیغات بنری در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب مانند یوتیوب استفاده کنید و یا با درج رپورتاژ آگهی در سایت‌های دیگر ترافیک سایت خود را افزایش دهید. اگر می‌خواهید در سریع ترین زمان ممکن کلیک سایت خود را افزایش دهید، می‌توانید از تبلیغات در گوگل ادوردز استفاده کنید.

همان طور که گفتیم در بازاریابی دیجیتال استراتژی‌ها و روش‌های بسیار متنوعی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد و هر کدام نیز نتیجه خاص خود را ارائه می‌دهند. با توجه به این که پرسونای شما همگی در یک بستر یا شبکه تحت وب متمرکز نیستند، بهتر است تبلیغات خود را در بسترهای مختلف ارائه دهید. از طرفی هرچه در بهینه سازی تبلیغات خود تلاش بیشتری کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت؛ چون کاربران هدف به خوبی تشخیص می‌دهند که تبلیغات جذاب متعلق به سایت‌های بزرگ و حرفه‌ای هستند.

بهترین شرکت طراحی و سئو سایت

شرکت طراحی سایت لاگ به عنوان برترین شرکت طراحی سایت در حوزه طراحی سایت و ارائه خدمات سئو شناخته می‌شود. گروه طراحی سایت لاگ از تیم متخصص و مجربی تشکیل شده که با استفاده از تکنیک‌های راهبردی در راستای افزایش بازدید سایت تلاش می‌کنند و با ارائه خدمات سئو کلاه سفید، سایت شما را برای همیشه در رأس لیست جست‌وجوی گوگل قرار می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه ارائه خدمات گروه لاگ از طریق لینک زیر وارد سایت آن شوید.

https://loggroup.ir/

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *