0

سنگ شکن ها چگونه کار می کنند؟

در سنگ شکن ها، سنگ به بالای محفظه‌ای می‌افتد که در پایین آن یک چرخ چرخان وجود دارد. با سقوط سنگ، بین آسیاب و دیواره های محفظه فشرده شده و خرد می شود. همانطور که به پایین محفظه ادامه می دهد، به قطعات کوچک و کوچکتر تبدیل می شود تا زمانی که از قسمت پایین بیفتد. هر سنگ شکن برای کار با حداکثر اندازه معینی از مواد خام طراحی شده است و اغلب خروجی خود را به دستگاه غربالگری تحویل می دهد که محصول را برای پردازش بیشتر دسته بندی و هدایت می کند. گیربکس صنعتی یک سیستم بسته است که انرژی مکانیکی را به یک دستگاه خروجی منتقل می کند. گیربکس ها می توانند سرعت، گشتاور و سایر ویژگی های خود را تغییر دهند تا انرژی را به فرمت قابل استفاده تبدیل کنند. گیربکس‌ها در دستگاه‌های مختلفی برای اهداف مختلف استفاده می‌شوند. توری سرند برای صفحه سنگ شکن ها استفاده می شود.

در عملیات معدنی از سنگ شکن هایی استفاده می شود که معمولاً بر اساس میزان قطعه قطعه شدن مواد اولیه طبقه بندی می شوند، با سنگ شکن های اولیه و ثانویه که مواد درشت را جابجا می کنند و سنگ شکن های سوم و چهارم که ذرات سنگ معدن را به درجه بندی های ریزتر کاهش می دهند در ادامه بیشتر در مورد آن ها بحث خواهیم کرد.

توری سرند

توری سرند ،دارای مش سیم چین دار فولادی 65 میلیون متری برای صفحه ارتعاشی مواد: سیم فولادی ضد زنگ، سیم فولادی با کربن بالا، سیم فولادی کم کربن، سیم آهن گالوانیزه، سیم فولادی گالوانیزه، سیم فلزی غیر آهنی. ویژگی ها: مقاوم در برابر درجه حرارت بالا، مقاوم در برابر اسید، مقاوم در برابر قلیایی، مقاوم در برابر خوردگی. روش کار: بافت قفلی، بافت ساده دو طرفه، بافت تک موج، بافت دو طرفه، بافت باز مستطیلی.

به طور معمول، سنگ شکن ها اگر مواد نیاز به کاهش بیشتر داشته باشند، مراحل خرد کردن با مراحل آسیاب دنبال می شود. علاوه بر این، سنگ شکن ها معمولاً در کنار یک سنگ شکن قرار می گیرند تا حجم مواد بیش از حد برای سنگ شکن را کاهش دهند. سنگ شکن ها برای کاهش اندازه ذرات به اندازه کافی استفاده می شوند تا بتوان مواد را به ذرات ریزتر در آسیاب تبدیل کرد. یک خط فرآوری معمولی در یک معدن ممکن است از یک سنگ شکن و سپس یک آسیاب SAG و سپس یک آسیاب گلوله ای تشکیل شود. در این زمینه، آسیاب SAG و آسیاب گلوله ای به جای سنگ شکن، آسیاب در نظر گرفته می شوند.

در حین کار، مواد خام (در اندازه های مختلف) معمولاً توسط کامیون های کمپرسی ، بیل مکانیکی یا لودرهای جلو چرخدار به قیف سنگ شکن اولیه تحویل داده می شود . یک دستگاه تغذیه مانند فیدر پیش بند، نوار نقاله یا شبکه ارتعاشی سرعت ورود این مواد به سنگ شکن را کنترل می کند و اغلب حاوی یک دستگاه غربالگری اولیه است که به مواد کوچکتر اجازه می دهد تا خود سنگ شکن را دور بزنند، بنابراین کارایی را بهبود می بخشد. خرد کردن اولیه قطعات بزرگ را به اندازه ای کاهش می دهد که توسط ماشین آلات پایین دست قابل حمل باشد.

برخی از سنگ شکن ها متحرک هستند و می توانند سنگ هایی به بزرگی 1.5 متر (60 اینچ) را خرد کنند. این واحدها که عمدتاً در داخل گودال در نمای معدن استفاده می‌شوند، می‌توانند با ماشین‌های تغذیه بزرگ (عمدتاً بیل‌ها) حرکت کنند تا تناژ تولیدی را افزایش دهند. در یک عملیات جاده متحرک، این سنگ های خرد شده مستقیماً با بتن و آسفالت ترکیب می شوند که سپس روی سطح جاده رسوب می کنند. این امر نیاز به حمل مواد با اندازه به یک سنگ شکن ثابت و سپس بازگشت به سطح جاده را از بین می برد.

گیربکس ها در چه مواردی کاربرد دارند؟

هدف گیربکس افزایش یا کاهش سرعت است. در نتیجه، گشتاور خروجی معکوس تابع سرعت خواهد بود. اگر درایو محصور یک کاهنده سرعت باشد (خروجی سرعت کمتر از ورودی سرعت است)، گشتاور خروجی افزایش می یابد. اگر درایو سرعت را افزایش دهد، گشتاور خروجی کاهش می یابد.

گیربکس سنگین چیست؟

گیربکس های وظیفه سنگین معمولاً برای چرخه های زیاد، بارهای سنگین طراحی می شوند و دارای ضریب سرویس 1.5 یا بیشتر هستند. این گیربکس ها اغلب یک عملکرد بسیار مهم را در یک فرآیند انجام می دهند و اغلب بیش از چندین هزار پوند وزن دارند.

3 نوع از گیربکس های صنعتی

به طور کلی سه نوع گیربکس صنعتی مختلف وجود دارد: متحدالمرکز، موازی و زاویه راست. نوع چهارم به نام شفت مونت نیز در شرایطی استفاده می‌شود که برنامه‌ها در پیکربندی هستند که نمی‌توان آنها را با پا نصب کرد.

گیربکس صنعتی از چه اجزایی تشکیل شده است؟

قطعات محبوب موتور و گیربکس
• درایوهای تسمه (Vee، Wedge، زمانبندی، Poly Vee، تخت، نوار نقاله، سرعت متغیر، گرد)
• درایوهای زنجیره ای – (کشاورزی، ضمیمه، نوار نقاله، دوبلکس، دندانه معکوس، سیمپلکس، نوار اسلات، فولاد ضد زنگ، سه پلکس)
• چرخ دنده،کلاچ، کوپلینگ ها، موتور و گیربکس، قرقره ها

برای خرید سنگ شکن ، به کجا مراجعه کنیم؟

تا این جا تلاش کردیم اطلاعات کاملی در مورد انواع سنگ شکن ها، گیربکس صنعتی و توری سرند در اختیار شما قرار دهیم.اگر به دنبال شرکت معتبری برای خرید بهترین سنگ شکن هستید، می توانید به شرکت مکان سنگ شکن (makansangsekan.net) مراجعه کنید. این شرکت اولین شرکت فروش انواع سنگ شکن در ایران است و سابقه درخشانی در این زمینه دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *