0

پارچه های  پر مصرف

پارچه های پر مصرف

چه در حال خریدن لباسی  جدید باشید و چه بدنبال پیدا کردن راه درستی برای تمیز کردن لباس های کثیف خود ، درک درست پارچه مهم است. این امر مخصوصاً زمانی مهمتر می شود که شما بخواهید از تکه پارچه با ارزش و زیبای خود به درستی مراقبت کنید، انواع مختلف پارچه خواص متفاوتی دارند که می تواند به شدت بر نحوه رفتار شما با لباس شما تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، الیاف در یک پارچه و نحوه تمیز کردن آن کاملاً متفاوت از الیاف پارچه دیگر است که این تفاوت را در مقاله ای راهنمای شستشوی لباس به صورت کامل مورد بررسی قرار داده ایم .

برای آشنایی با پرمصرفترین انواع پارچه و رهایی از سردرگمی شناخت انواع پارچه و ایجاد درک بهتر از پارچه، بیایید نگاهی به 8 نوع مختلف پارچه بیندازیم. اما به خاطر داشته باشید که در واقع صدها نوع مختلف پارچه وجود دارد، ما دراین مقاله از مجله مُد رمگا نگاهی ساده  به 8 نوع محبوب می کنیم.

پارچه چیست ؟

“پارچه” ماده ای است که از درهم تنیدگی الیاف به یکدیگر ساخته می شود، حتی برخی از پارچه ها ترکیبی از چند الیاف مختلف هستند. پارچه ها بسته به الیاف مورد استفاده، الگوی و بافت آن و فرآیند تولید اجرا شده نامگذاری می شود در نام گذاری برخی از پارچه ها اینکه الیاف از کجا سرچشمه گرفته اند نقش مهمی دارد. حال بر این اساس به موضع بسیار مهم جداسازی انواع پارچه میرسیم پارچه ها به طور کلی  به دو دسته  طبیعی مانند : پنبه – ابریشم – کتان – پشم  که از گیاهان و حیوانات بدست آمده و مصنوعی که تنوع بسیار زیادی داشته و توسط انسان بوجود می آید تقسیم می شوند .

پارچه های پر مصرف

انواع پارچه

1. دورس

پارچه ای از نخ و پشم ترکیبی گرم و جذاب و بسیار با دوام در نساجی این پارچه تکنیک گرد بافی استفاده میشود پشت پارچه تارهای نخ و در روی پارچه تراکم و ضخامت نمایان است. این پارچه خود به دها دسته بندی مختلف تقسیم و انواع مختلفی داشته و مخاطبان خاص و فراوانی را تجربه کرده است.

  2. پنبه

پنبه که به عنوان محبوب ترین ماده صنعتی جهان شناخته می شود، یک پارچه طبیعی سبک و نرم است که از دانه‌های گیاه پنبه استخراج می‌شود.این پارچه به دلیل راحتی، تطبیق پذیری و دوام مورد ستایش است. ضد حساسیت است و به خوبی تنفس می کند و به سرعت خشک می شود. پنبه را می توان تقریباً در هر نوع لباسی یافت: پیراهن، لباس، لباس زیر و…

  3. پشم

ساده ترین نوع پارچه و در عین حال گرم که از ریسیدن پشم حیواناتی مانند گوسفند و شتر بدست می آید پارچه با ارزش که فرایند تولید بسیار سختی را طی میکند.

  4. جین

یکی از پر مصرفترین پارچه های  شناخته شده دنیا پارچه جین است. جین یک پارچه با بافت جناغی پنبه‌ای است که از نخ درهم تنیده پنبه‌ای ویا نخ کتان ساخته شده است که اغلب به دلیل بافت زنده، استحکام، دوام و راحتی آن شناخته می شود.

  5. فنلانل

از خانواده بزرگ پارچه های پشمی و پر مصرف است که تولید شده از ترکیب الیاف مصنوعی و طبیعی که بسیار نرم است و حالتی بسیار خوشایند را در تن تداعی میکند. امروزه در آماده سازی آن بیشتر از الیاف مصنوعی استفاده میشود.

 6. چرم

چرم طبیعی ترین و منحصر به فردترین نوع پارچه است که از پوست حیوانات از جمله گاو، کروکودیل، خوک و بره تهیه می شود. بسته به حیوان که چرم ازآن گرفته میشود تکنیک های مختلفی برای بدست آوردن چرم نیاز است چرم به دلیل بادوام بودن، ضد چروک بودن و شیک بودن شهرت دارد. پارچه جیر نیز نوعی چرم است.

 7.کتان

پارچه بعدی کتان است که یکی از قدیمی ترین مواد شناخته شده برای بشر. این پارچه قوی و سبک که از الیاف طبیعی ساخته شده است، از گیاه کتان می آید که از پنبه قوی تر است. رشته های کتان به نخ ریسیده می شوند تا پارچه بدست آید. کتان جاذب، خنک، صاف و بادوام است.

 8. پافر

پارچه پفکی معروف پافر که میهمان خیلی از انسانهای زمین در فصول سرد یا مناطق سرد سیر است پارچه ای بسیار گرم که با ترکیب تکنولوژی نانو و نساجی امروزه گرم تر هم شده است و تحمل هوای سرد را تا مقدار زیادی افزایش داده .

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *