0

راهنمای خرید تردمیل مناسب

تردمیل از محبوب ترین دستگاه ها برای تمرین کردن در خانه شناخته می شود. اغلب مردم بخصوص افرادی که برای سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت قائل می شوند، مایل به داشتن یک تردمیل خوب در خانه خود هستند. با این وجود پیش از خریداری این وسیله بهتر است خوب فکر کنید، زیرا تردمیل دستگاه ارزان قیمتی نبوده و چنانچه افراد به استفاده از آن متعهد نباشند، به زودی به یک جالباسی و یا قسمتی از دکوراسیون آن ها تبدیل خواهد شد!

 

خانگی یا باشگاهی

شاید نخستین راهنمایی در مورد خرید تردمیل این باشد که نیاز خود را بشناسید. به این معنی که اگر استفاده خانگی یا باشگاهی را منظور داشته باشید، به خودی خود قدمی در جهت خرید تردمیل مورد نظر خود برداشته اید. این خود مستلزم آن است که بدانید انواع تردمیل به دو دسته تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی تقسیم م یشوند. تفاوت هایی سبب می شود تا چنین تقسیم بندی وجود داشته باشد. مهمترین آنها را در قدرت موتور و برق شهری برای انواع تردمیل (DC) انواع تردمیل باشگاهی و برق باطری (AC) خانگی می باشد. معمولا حد نهایی سرعت در نمون ههای باشگاهی به دلیل داشتن موتور قوی تر، بیشتر از انواع خانگی است.

 

تاشو هست یا نه

برای خرید تردمیل خانگی یک ویژگی بسیار اهمیت دارد که بهتر است هنگام خرید از وجود آن اطمینان حاصل کنید. و آن تاشو بودن است. عموما از این قابلیت در انواع تردمیل خانگی استفاده می شود و در تردمیل باشگاهی دیده نمی شود هدف از طراحی تاشو یک تردمیل خانگی چیزی نیست جز قابلیت حمل آسان تر و امکان جا دادن آن در محیط خانه.

حداکثر وزن قابل تحمل

بالاترین وزنی که کاربر می تواند بر دستگاه وارد کند، یکی از مهم ترین مولفه هایی است که می بایست در خرید تردمیل درنظر گرفته شود. حداکثر وزن قابل تحمل می تواند بر روی حرکت موتور و شیب به کار رفته هنگام استفاده، جنس و ضخامت تخته، تسمه و بدنه تردمیل و ابعاد غلطک تأثیرگذار باشد. پس، ابتدا بالاترین وزن اعضای خانواده خود را درنظر بگیرید. هر اندازه وزن کاربر بیشتر باشد، به تردمیل قوی تری نیاز دارید به طوری که قدرت تحمل بالاتری داشته باشد.

چند منظوره یا تک منظوره

مورد بعدی که به شکل قابل توجهی مستقیما در قیمت تردمیل تاثیر دارد، تک منظوره بودن یا چند منظوره بودن تردمیل است. انواع تردمیل را به چند منظور طراحی و تولید م یکنند. نخست برای دویدن و استفاده مستقیم از نقاله متحرک آن، و در وهله بعدی تعبیه کردن مواردی مانند دستگاه دراز و نشست، مسگری، یا ماساژور که با استفاده بدنه انواع تردمیل به دستگاه اضافه می شود. پس دانستن این مورد که شما برای خرید یک تردمیل تک منظوره اقدام کرده اید یا یک تردمیل چند منظوره، بسیار مهم است. طبیعی است که نمونه های چند منظوره انواع تردمیل گران تر از نمونه های تک منظوره باشند. توجه داشته باشید که این ویژگی هم در نمون ههای تردمیل خانگی دیده می شود و هم در انواع تردمیل باشگاهی.

 

برند دستگاه

در انتها به شرکت سازنده یا برند تولیدکننده تردمیل می رسیم که عموما مشخصات کیفی ساخت را دربر م یگیرد. هرچه تولیدکننده معروف تر و شناخته شده تر باشد، معمولا کیفیت آن تردمیل بهتر است، و البته گران قیمت تر. اما درهر حال نمی توان در روزگاری که برند تجاری بخشی از هویت محصولات تولید شده است، برند سازنده تردمیل را بخشی از یک راهنمای کامل خرید تردمیل به حساب نیاورد. به این ترتیب برند تردمیل نیز می توان هنگام خرید انواع تردمیل بررسی شود. بهتر است بدانید که اغلب تردمیل های موجود در بازار ایران از بازار چین و تایوان وارد کشور می شوند و اگر هم نام تولیدکننده امریکایی یا کشورهای دیگر را بر خود داشته باشند، در نهایت مونتاژ تایوان یا چین می باشند.

 

از کجا بخریم ؟

شما می توانید با مراجعه به فروشگاه تک رزم از تردمیل ارزان و اقتصادی تا تردمیل های چند منظوره و پیشرفته را با هم مقایسه و تردمیل مناسب را تهیه کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *