0

راهنمای خرید چوب لباسی ایستاده و رخت آویز

رخت آویز یا همان چوب لباسی ایستاده برای حفظ شکل و ساختار لباس مفید هستند و به ماندگاری بیشتر آنها کمک می کنند، به همین دلیل توجه در خرید آن ضروری است، در این مطلب در مورد نکات ضروری در خرید چوب لباسی و رخت آویز می‌پردازیم.

قبل از شروع خرید رخت آویز یا هر نوع چوب لباسی، ابتدا باید نیازهای کمد و قفسه لباس خود را در نظر بگیرید. باید دقیقا بدانید که برای چه چیزی به چوب لباسی نیاز دارید تا بهترین چوب لباسی را انتخاب کنید. برای کدام لباس‌هایتان نیاز به چوب لباسی دارید؟ برای چه حجم لباسی نیاز به چوب لباسی دارید؟ در کدام قسمت‌های خانه امکان قرار دادن چوب لباسی دارید؟

یک راه خوب برای سازماندهی مناسب کمد خود، خرید از مجموعه وسیع تری از چوب لباسی است تا بتوانید متناسب با نیاز خود، آن را پیدا کنید.

اگر به صورت آنلاین خرید می کنید، وقت خود را صرف کنید و از مغازه های مختلف خرید کنید تا بتوانید چوب لباسی هایی را که از مواد با کیفیت خوب ساخته شده اند و عمر طولانی تری دارند، در اختیار شما قرار دهد.

چوب لباسی ها در طرح ها، رنگ ها و مدل های مختلفی وجود دارند، از این رو باید مزایا و معایب هر چوب لباسی را بدانید تا به شما در تصمیم گیری کمک کند. اگر به دنبال آویزان کردن لباس های سنگین مانند کت، کت و شلوار هستید، چوب لباسی ایستاده برای شما مناسب است.

 

چوب لباسی ایستاده

چوب لباسی ایستاده در میان انواع مدل های چوب لباسی که شامل پشت دری، دیواری، آویز و … می شود، به دلیل ظاهر دکوراتیو بخش مهمی از انتخاب ها را به خود اختصاص داده است.

این ابزارها خصوصا چوب لباسی ایستاده فانتزی علاوه بر ایجاد یک فضای عالی برای نظم بخشی به لباس ها، نقش زینتی نیز دارد. دقت کنید که در میان انواع چوب لباسی ایستاده، چوب لباسی ایستاده چوبی هم جنس بهتری دارد و هم از نظر زیبایی در رده بالاتری قرار دارد، به همین دلی است که عمدتا به دنبال خرید چوب لباسی ایستاده چوبی هستند.

رخت‌آویز چوبی؛ بادوام و باکیفیت

رخت‌آویز چوبی نسبت به سایر رخت‌آویزها بادوام‌تر است و ظاهر جذابی هم دارد. رخت‌آویز چوبی محکم است و شکل آن بر اثر وزن لباس تغییر نمی‌کند. بنابراین با وجود اینکه از سایر رخت‌آویزها ممکن است کمی گران‌تر باشد، در درازمدت از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

مزایای چوب لباسی چوبی این است که تغییرشکل نمی‌دهند؛ از کش‌آمدن و گشادشدن لباس جلوگیری می‌کنند و عمری طولانی دارند. از معایب آن باید گفت که اغلب گران‌تر از سایر رخت‌آویزها هستند؛ هرچند در درازمدت به‌صرفه‌ترند.

 

ایمنی چوب لباسی برای لباسها

اگر لباس های ظریف زیادی دارید؛ باید به دنبال مطمئن ترین نوع چوب لباسی باشید. آویزهایی که دارای گیره های فلزی یا گوشه های تیز هستند؛ ممکن است لباس هایتان را به راحتی پاره کنند. معمولاً آویزهای مخمل و ساتن، لطیف ترین و مطمئن ترین نوع چوب لباسی به شمار می روند. آویزهای چوبی نیز ایمن و مطمئن هستند؛ اما اگر به خوبی پرداخت نشوند ممکن است خرد و تکه تکه شوند.

 

انتخاب چوب لباسی متناسب با دکور خانه

با توجه به نقش دکوراتیو جا لباسی، انتخاب سبک و رنگ آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر می‌خواهید خانه شما زیبا و شکیل به نظر برسد، سعی کنید سبک و رنگ چوب لباسی را با وسایل اطراف آن ست انتخاب کنید.

در صورتی که برای اتاق فرزند خود به دنبال جا لباسی مناسب هستید، سعی کنید رنگ و سبک آن متناسب با فضای اتاق او انتخاب شود. زیرا انتخاب مدل مناسب با روحیه و خلق‌وخوی کودکان تاثیر زیادی در تشویق آنها به آویز کردن لباس‌ها در جا لباسی و نظم بخشیدن به اتاقشان دارد . طرح‌های فانتزی برای اتاق کودکان بهترین گزینه هستند.

چوب لباسی های پد دار برای لباس های شیک مانند لباس و بلوز استفاده می شود. به همین ترتیب، چوب لباسی های فلزی شیک و کاربردی هستند و برای پوشیدن روزانه استفاده می شوند، در حالی که رخت آویزهای پلاستیکی برای لباس های سبک و روزمره مانند دامن، تی شرت و بلوزهای غیررسمی ایده آل هستند.

 

چوب لباسی های پلاستیکی

چوب لباسی های پلاستیکی در اشکال، سبک ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند. آویزهای لوله ای صاف و سنگین راهی عالی برای رنگ دادن به کمد شما هستند و برای تی شرت ها، تی شرت های پولو، بلوزهای معمولی و حتی شلوار جین مناسب هستند.

قبل از خرید حتما کیفیت آنها را بررسی کنید. بسیاری از خرده فروشان تخفیف دار آویزهایی می فروشند که فقط از 34 گرم پلاستیک ساخته شده اند،

توصیه این است که برای تاپ و لباس های بند دار، به دنبال چوب لباسی با بریدگی باشید. آویزهای گیره دار برای دامن و شلوار مناسب است.

 

قیمت چوب لباسی

برای اینکه بتوانید متناسب با توان مالی خود، بهترین جا لباسی را بخرید؛ لازم است بدانید که چه عواملی می‌توانند در قیمت چوب لباسی تاثیرگذار باشند. جنس جالباسی و کیفیت آن بیش‌ترین تاثیر را در تعیین قیمت‌گذاری جا لباسی ایفا می‌کنند. در میان انواع مدل‌ها، قیمت چوب لباسی چوبی گران‌ترین و قیمت چوب لباسی پلاستیکی ارزان‌ترین است. البته بسته به کیفیت و دوام متریال‌ استفاده شده قیمت‌های آن متغییر خواهد بود.

 

اگر چوب لباسی روی لباس جا گذاشت چه کنیم؟

اگر چوب لباسی به هر دلیل روی لباس شما جا گذاشت،  با کمک روش های زیر می توانید لباس را به حالت قبل برگردانید:

اسپری آب: با کمک آب به راحتی می توانید برجستگی های روی شانه لباس ها را برطرف کنید. لباستان را در حالیکه هنوز مرطوب است بپوشید و بگذارید گرمای بدن شما، الیاف لباس را سر جای خود بنشاند.

سشوار: با کمک اسپری آب سرشانه های لباس را مرطوب کنید. سپس در حالیکه با کمک انگشتان خود قسمت برجسته سرشانه لباس را صاف می کنید؛ با سشوار ناحیه مرطوب لباس را خشک نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *