0

راهنمای خرید کفش کتونی اسپرت مناسب پیاده روی روزانه

پیاده روی ممکن است تنها فعالیتی باشد که با هر سبکی از کفش کتونی انجام شده است. با این حال، اگر برای «کفش پیاده روی» می‌خرید، واقعاً به دنبال کفش‌هایی هستید که شما را برای مدت طولانی راحت نگه دارد. خبر خوب این است که انتخاب گسترده ای از کفش های فضای باز می تواند به شما در پیدا کردن قدم هایتان کمک کند.

در نظر بگیرید که بیشتر اوقات در کجا قصد پیاده روی دارید. سپس گزینه های کفش پیاده روی خود را به یکی از دسته های زیر طبقه بندی کنید:

• کفش های مخصوص دویدن: این کفش کتانی اسپرت سبک وزن برای پیاده روی با سرعت بالا طراحی شده اند و برای پیاده رو ساخته شده اند. همچنین اگر فقط به یک جفت کفش پیاده روی و دویدن نیاز دارید، مفید هستند.
• کفش‌های پیاده‌روی برای مسیرهای پیاده‌روی در پارک‌های شهری یا کمربند سبز و همچنین خیابان‌های سنگ‌فرش و مسیرهای سنگ‌ریزه‌ای انتخاب فوق‌العاده‌ای هستند. همچنین اگر برای پیاده روی و قدم زدن فقط به یک جفت کفش نیاز دارید، یا اگر به دوام یا ثبات بیشتری نیاز دارید، مفید هستند.
• کفش های تریل رانینگ: کفش های تریل رانینگ جایگزین مناسبی برای شرایط بدون سنگفرش هستند زیرا عملکرد دوندگان جاده ای را با پایداری کفش های پیاده روی ترکیب می کنند.

هنگام خرید کفش پیاده روی به نکات زیر توجه کنید:

• پایداری: شما می خواهید کفشی با پشتیبانی جانبی کافی داشته باشید، به این معنی که نمی توانید آن را به راحتی در دستان خود خم کنید یا بچرخانید.
• بالشتک: برای بسیاری از واکرها، مقدار یکنواخت بالشتک از یک بالشتک پاشنه بزرگ خوشایندتر است.
• مهمترین چیز از همه اینها پیدا کردن کفشی است که مناسب شما باشد. ساده ترین روش برای رسیدن به این هدف، نصب کفش های خود توسط یک متخصص است.

پایداری کفش های پیاده روی

این تست ها را امتحان کنید تا ببینید آیا یک کفش حداقل ثبات را دارد یا خیر:
در حالی که کفش را از پاشنه گرفته اید، پنجه پا را به سمت بالا خم کنید. نه در میانه راه در امتداد قوس، بلکه در قسمت توپی پا، کفش باید خم شود.

پاشنه و پنجه کفش را بگیرید و آن را بچرخانید. شما به دنبال مقدار مناسبی از مقاومت هستید.
کفش ورزشی زنانه و مردانه با ویژگی‌های پایداری تخصصی: برخی از کفش‌های دویدن دارای ویژگی‌های پشتیبانی هستند که می‌تواند به رفع خطاهای هم‌ترازی در گام‌های شما کمک کند. برای پیاده‌روها، این موضوع کمتر از دوندگانی است که با هر قدم استرس بیشتری ایجاد می‌کنند. اگر بیش از حد پرونت می کنید، به این معنی که پاهای شما در حین قدم زدن به سمت داخل می چرخند، انواع کفش های دویدن زیر می توانند به شما کمک کنند:

• کفش های پایدار برای کمک به افرادی که از پروناسیون متوسط رنج می برند ساخته شده اند.
• کفش های کنترل حرکت تنها در صورتی ضروری هستند که بیش از حد پروناسیون قابل توجهی داشته باشید.
کفش‌های پیاده‌روی و دویدن در مسیر، ثبات کلی عالی را فراهم می‌کنند. در حالی که بیشتر کفش‌های پیاده‌روی و بسیاری از کفش‌های تریل رانینگ مانند انواع کفش‌های مخصوص دویدن جاده‌ای که در بالا ذکر شد، پرونیشن را جبران نمی‌کنند، اما از پایه‌های گسترده‌تر (پایدارتر) نسبت به کفش‌های دویدن جاده استاندارد برخوردارند. ساق های داخلی در برخی از کفش های پیاده روی و دوندگان مسیر برای افزایش پایداری استفاده می شود.

کفی صاف در مقابل راکر: کفی های گهواره ای در کفش های دویدن جاده ای محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. بهترین روش برای تشخیص این است که از پهلو به کفش‌ها نگاه کنید – روی یک کفی تکان‌دار، نوک پا و پاشنه پا کمی به سمت بالا خم می‌شوند. با ایجاد یک حرکت غلتشی متوسط در راه رفتن شما، کفی های تکان دهنده برای صاف کردن گام شما و کاهش عوامل استرس زا طراحی شده اند. اگر جذاب به نظر می رسد، چند کفش با زیره گهواره ای بپوشید تا ببینید چه احساسی دارند.
پایداری کفی: کفش‌هایی که کفی کمتری دارند، پایداری بیشتری دارند، بنابراین اگر ثبات بیشتری را ترجیح می‌دهید، به دنبال یک زیره صاف معمولی باشید.

بالشتک در کفش های پیاده روی

در کفش های دویدن چهار سطح بالشتک وجود دارد: پابرهنه (بدون بالشتک)، حداقل، متوسط و حداکثر. در پایان، مقدار بالشتک یک سوال ترجیح شخصی است. به‌جای کفش‌های پیاده‌روی، به سراغ دوندگان جاده‌ای یا حتی دونده‌های پیاده‌روی بروید، اگر می‌خواهید بالشتک زیاد داشته باشید.

از آنجایی که پیاده روی نسبت به دویدن تأثیر کمتری روی پاهای شما دارد، ممکن است با استفاده از بالشتک کمتر از این کار خلاص شوید. کفشی با کفی یکنواخت توسط بسیاری از واکرها به کفشی با پشته پاشنه بزرگ ترجیح داده می شود (به طور قابل توجهی بالشتک در پاشنه نسبت به پنجه). جالب است بدانید در بین برندهای مختلف ، خرید کفش کتانی نایک برای پیاده روی فروش بیشتری دارد.

افت پاشنه تا نوک پا: این اندازه گیری در میلی متر نشان می دهد که بالشتک کفش چقدر به طور یکنواخت توزیع شده است. اکثر واکرها به کفشی با افت کم نیاز دارند – “افت صفر” نشان دهنده بالشتک کاملاً سطحی است. هرچه این عدد بیشتر باشد، پاشنه پا در مقایسه با انگشت پا بالاتر است. اگر قصد دارید با کفش بدوید، این ویژگی به ویژه مهم است، زیرا پوشیدن کفش‌های جدید با تغییر قابل توجه در افت پاشنه می‌تواند بر مکانیک دویدن تأثیر بگذارد، که فقط باید پس از مشورت با پزشک، فیزیوتراپ یا مربی انجام شود.

همه ملاحظات دیگر، مانند فناوری، نظرات، مد، یا توصیه‌های دوستان، توسط Walking-Shoe Fit جایگزین شده‌اند. تناسب خوب از ناخن های آسیب دیده پا و تاول های پاشنه پا و همچنین مشکلات مهم تر پا جلوگیری می کند. خرید کفشی که مناسب شما باشد بهترین روش برای اطمینان از راحتی شما و پاهایتان برای کیلومترها آینده است.

یک تناسب خوب در همه جاهای مناسب راحت است اما در جاهای دیگر خیلی محکم نیست. شما می خواهید از پاشنه تا قسمت میانی پا یک تناسب خوب داشته باشید، با فضایی برای باز شدن انگشتان پا. بین بلندترین انگشت پا و انتهای کفش، باید حداقل یک انگشت فاصله اتاق داشته باشید. کفش‌های مخصوص دویدن شبیه کفش‌های پیاده‌روی تناسب اندام است: یک کفش نیم‌سایز بزرگ‌تر از سایز معمولی خود بخرید.

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *