2

با بهترین مانیتور گیمینگ بازار ایران آشنا شوید

بهترین مانیتور گیمینگ

صنعت بازی‌های ویدئویی یک صنعت پرطرف‌دار و مهیج است. برخی از افراد، بازی با گوشی هوشمند را ترجیح می‌دهند و بسیاری دیگر بازی با مانیتور شخصی یا کنسول را می‌پسندند. به همین منظور مانیتور گیمینگ باهدف ایجاد جذابیت برای گیمرها ساخته شد. در چندین سال گذشته شاهد آن هستیم که مانیتورهای گیمینگ ارتقا قابل‌ملاحظه‌ای داشته‌اند، به‌طوری‌که توانسته‌اند نیازهای گیمر را رفع کنند و امکانات ویژه‌ای برای ایجاد تجربه کاربری عالی در اختیار آنان قرار دهد. ازاین‌رو شناخت بهترین مانیتور گیمینگ و مشخصه‌های آن می‌‌تواند برای هر گیمری از سطح مبتدی تا حرفه‌ای ضروری باشد.

به‌طورکلی خرید بهترین مانیتور گیمینگ برای هر گیمری می‌تواند یک مسئله چالش‌برانگیز و مهم تلقی شود؛ به‌خصوص زمانی که بازار مملو از مانیتورهای گیمینگ در برندهای گوناگون، قیمت‌های متفاوت همراه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. با این اوصاف شما دوست دارید مانیتور گیمینگ را از چه برندی بخرید؟ مانیتور گیمینگ شما باید دارای زمان پاسخگویی بالا و نرخ نوسازی پایین باشد؟ مانیتور خمیده گیمینگ را ترجیح می‌دهید یا یک مانیتور تخت؟ برای پاسخ به همهٔ این سؤال‌ها و خرید بهترین مانیتور گیمینگ در وهله اول لازم است تا با ویژگی‌های بهترین مانیتور گیمینگ آشنا شوید و بدین ترتیب بهترین مانیتور گیمینگ متناسب با بودجه خود را شناسایی و انتخاب نموده سپس با آگاهی کامل به سراغ خرید بروید.

ویژگی‌های بهترین مانیتور گیمینگ

  • سرعت

یکی از فاکتورهای مؤثر در سرعت بهترین مانیتور گیمینگ نرخ نوسازی است که در مانیتورهای جدید افزایش‌یافته است. مانیتورهای گیمینگ با نرخ نوسازی 144 هرتز، 240 هرتز و حتی 360 هرتز و نرخ‌های دیگر به‌تنهایی هیچ نبردی را به پیروزی نمی‌رسانند؛ اما به‌طورقطع می‌تواند اطلاعات بصری بیشتری را در هر ثانیه منتشر کند و به شما برتری دهد.

  • فناوری نرخ تجدید متغیر VRR

برای برخی گیمرها این ویژگی می‌تواند برد یا شکست را رقم زند. در دنیای ایده‌آل نرخ نوسازی و نرخ فریم با هم مطابقت دارند؛ اما در واقعیت به‌خصوص در بازی‌های ویدئویی این دو نرخ با هم هماهنگ نمی‌شوند که در نهایت منجر به ایجاد مشکلات بصری خواهد شد. VRR قابلیتی است که تجربه تماشای بازی را بهبود بخشیده و به مانیتور گیمینگ این اجازه را می‌دهد تا به‌صورت پویا نرخ نوسازی خود را بر اساس نرخ فریم محتوایی که رویت می‌کنید تنظیم کند.

  • رزولوشن تصویر

وضوح تصویری 1920 x1080 برای مانیتور گیمینگ به‌عنوان یک رزولوشن تصویری استاندارد شناخته می‌شود. رزولوشن‌های بالا مانند 1040 x2560 و 2160 x3840 و 1440 x3440 قدرت و قابلیت سیستم را افزایش می‌دهند. برخی تغییرات در رزولوشن 3440 x1440 برای مدل‌های UltraWide تراکم پیکسلی بهبودیافته‌ای را ارائه می‌دهند که منجر به افزایش وضوح و نمایش جزئیات در عین غوطه‌وری می‌شود.

  • زمان پاسخگویی

اگر تنها به دلیل تأخیر ورودی نمی‌توانید پیروزی را لمس کنید و تحمل شکست دیگری را ندارید، باید مانیتور گیمینگ با زمان پاسخگویی عالی را در لیست انتخاب خود قرار دهید.

  • اولترا واید (Ultrawide)

بین انتخاب یک صفحه‌نمایش فوق‌عریض و یک صفحه‌نمایش عریض معمولی نمی‌دانید کدام را انتخاب نمایید؟ بهتر است بدانید که صفحه‌نمایش‌های فوق‌عریض به شما این امکان را می‌دهد تا تجربه تماشای فیلم را داشته باشید و از طرفی می‎‌‌توانید میدان دید بازی‌ها را بدون ایجاد افکت چشم ماهی گسترش دهید، دشمنان خود را تشخیص دهید و غوطه‌وری در صفحه‌نمایش را تجربه کنید.

  • مانیتور گیمینگ خمیده

صفحه‌نمایش خمیده یکی از ویژگی‌های مانیتورهای اولترا واید است. خمیده بودن مانیتور می‌تواند نمای واضحی از لبه‌های صفحه‌نمایش را ارائه دهد. اهمیت این ویژگی زمانی مشخص می‌شود که تصاویر در لبه‌های دور صفحه‌نمایش نسبت به تصاویر وسط صفحه‌نمایش کمتر دیده می‌شوند و با خمیده بودن مانیتور گیمینگ این مشکل مرتفع خواهد شد و دیگر هیچ‌چیز از نگاه شما دور نخواهد ماند.

بهترین برند مانیتور گیمینگ

یکی از مشخصه‌های قابل‌توجه در هنگام انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ برند است. برخی از برندها توانسته‌اند اعتماد بسیاری از طرف‌داران خود را جلب کنند و وفاداری آنان را ترغیب کند. اما ما به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید مانیتور گیمینگ به‌جای حساسیت بر روی نام برند نسبت به ویژگی‌های فنی مانیتور گیمینگ دقیق‌تر باشید. این مسئله به‌شدت می‌تواند در لذت کاربری و گیمینگ شما مؤثر باشد.

بهترین مانیتور گیمینگ سامسونگ

بهترین مانیتور گیمینگ سامسونگ

  1. مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odssey 32G75TQ

این مانیتور توسط سامسونگ طراحی شده است و دارای نرخ نوسازی و زمان پاسخ‌دهی سریع به‌علاوه فناوری‌های G-Sync و AMD FreeSync Premium Pro برای ارائه محتوای سریع و یکپارچه است. وضوح تصویر این مانیتور برابر با QHD یعنی دوبرابر تراکم پیکسلی وضوح Full HD است. پنلی که برای این مانیتور خمیده گیمینگ سامسونگ در نظر گرفته شده است، پنل VA است که با شعاع خمیدگی 1000R فاصله یکنواخت‌تری را از صفحه‌نمایش تاچشم گیمر ارائه می‌دهد. برخورداری از فناوری نقطه کوانتومی همراه با پشتیبانی از HDR600 رنگ و کنتراست خیره‌کننده‌ای را به ارمغان می‌آورد؛ درحالی‌که نرخ نوسازی 240 هرتزی با اطمینان روان‌ترین بازی‌ها و حرکات را ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های مثبت این مانیتور گیمینگ می‌توان به طراحی 3 وجهی تقریباً بدون حاشیه در کنار خمیدگی مانیتور تصاویر اشاره کرد که غوطه‌وری آن نظر شما را جلب خواهد کرد.

  1. مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Odyssey C32G55T

این مدل یکی دیگر از مانیتورهای گیمینگ سامسونگ است. از نقاط قوت این مانیتور می‌توان به صفحه‌نمایش فراگیر با شعاع خمیدگی 1000R که تمام میدان دید شما را تحت شعاع قرار می‌دهد. درحالی‌که غوطه‌وری واقعی را تجربه می‌کنید سطوح بازی می‌‌تواند باعث ایجاد هیجان و غوطه‌وری بیشتر شما شود. با رزولوشن WQHD دنیای بازی شما به طرز حیرت‌آوری تغییر پیدا خواهد کرد. این رزولوشن با تراکم پیکسلی 1.7 برابر FullHD تصاویری با جزئیات فوق‌العاده و با وضوح‌بالا را به رخ می‌کشد و بدین‌وسیله نمای کامل‌تری با در اختیار داشتن فضای بیشتر برای انجام تمام کارهای خود خواهید داشت. با بهره‌مندی از نرخ نوسازی 144 هرتز حتی با سرعت بالا هر دشمنی را شکست دهید. تصور کنید که با زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه به‌محض دیدن دشمنان واکنش نشان دهید و با حرکات دقیق ماوس را جلوتر یا عقب‌تر حرکت دهید و بدین صورت عملکرد شما بر روی صفحه‌نمایش با همان سرعتی رخ خواهد داد که شما در لحظه واکنش نشان می‌دهید.

AMD FreeSync Premium فناوری همگام‌سازی تطبیقی است که پارگی صفحه، لکنت و تأخیر ورودی را کاهش می‌دهد و از طرفی جبران نرخ فریم پایین را تضمین می‌کند که هر صحنه به‌صورت یکپارچه نمایش داده می‌شود. با این مانیتور گیمینگ خمیده سامسونگ گرافیک الهام‌بخش با HDR10 را تجربه می‌کنید.

  1. مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل 27RG50

با مانیتور گیمینگ خمیده 27 اینچی LCRG50 تا حداکثر 240 هرتز بازی کنید و حس لذت‌بخش برنده‌شدن را تجربه کنید. نرخ نوسازی سریع 240 هرتزی در واقعیت تأخیر را از بین می‌برد و به شما کمک می‎‌کند تا با سرعت مانند رعدوبرق واکنش نشان دهید. اولین مانیتور گیمینگ خمیده سامسونگ دارای سازگاری NVIDIA G-Sync برای نمایش اجرای فوق‌العاده روان است؛ این هماهنگی باعث خواهد شد تا پارگی تصویر، لکنت و تأخیر صفحه برای نمایش فوق‌العاده روان بازی از بین برود. با صفحه‌نمایش خمیده 1500R عمیقاً در هر بازی غوطه‌ور خواهید شد؛ زیرا فوکوس واضح بر روی صفحه‌نمایش باعث افزایش تمرکز شما خواهد شد.

مانیتور گیمینگ سامسونگ همراه با نسبت کنتراست 3000:1 دیگر جایی برای پنهان‌شدن حریفان شما باقی نخواهد گذاشت. رنگ‌های سیاه را تیره‌تر و رنگ‌های سفید را روشن‌تر نمایش می‌دهد. از دیگر قابلیت‌های این مانیتور می‌توان به حالت Eye Saver اشاره داشت که نور آبی ساطع شده از صفحه‌نمایش مانیتور را به‌اندازه کافی به حداقل می‌رساند تا چشم‌ها در هنگام بازی برای مدت طولانی آرام و راحت بمانند. از دیگر فناوری‌های کارآمد موجود در این مانیتور گیمینگ فناوری Flicker Free است که به طور مداوم لرزش‌های خسته‌کننده و آزاردهنده صفحه را حذف می‌کند تا بتوانید بدون حواس‌پرتی یا فشار تمرکز کنید.

بهترین مانیتور گیمینگ ام اس آی

بهترین مانیتور گیمینگ ام اس آی

  1. مانیتور گیمینگ ام اس آی مدل OPTIX MAG321CQR

تصور کنید با مانیتور ام اس آی مدل Optix MAG321CQR به یک پیروزی هیجان‌انگیز دست یابید. این مانیتور گیمینگ خمیده MSI مجهز به نرخ نوسازی 2560 x1440، زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه‌ای می‌تواند شرایط رقابتی لازم برای شکست‌دادن حریفان را برای شما فراهم سازد. این مانیتور گیمینگ که با فناوری FreeSync ساخته شده است می‌تواند برای ایجاد گیم‌پلی فوق‌العاده روان، نرخ نوسازی مانیتور را با کارت گرافیک (GPU) شما تطبیق دهد. با مانیتور گیمینگ خمیده MAG321CQR مطمئن باشید که می‌توانید با استفاده از آخرین فناوری‌های تعبیه شده در مانیتورهای بازی منحنی MSI برای بازی‌های رقابتی، امتیاز کامل خود را به دست آورید.

انحنای خمیدگی این مانیتور گیمینگ 1800R است که راحت‎‌ترین و مناسب‌ترین کاربری را ارائه می‌دهد و شما به‌راحتی می‌توانید طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها را اجرا کنید.

  1. مانیتور گیمینگ ام اس آی مدل MSI MAG301RF

مانیتور گیمینگ MSI MAG301RF نمادی از استحکام و دوام است. اگر یک گیمر مبتدی محسوب می‌شوید رابط کاربری جذاب این مانیتور بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. با داشتن این مانیتور گیمینگ هر لحظه از محتوای نمایشی را در واضح‌ترین حالت ممکن مشاهده کنید. این مانیتور MSI صفحه‌نمایش IPS و زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه‌ای را در اختیار گیمرها قرار می‎دهد که میزان قابل‌توجهی از تاری مانیتور را کاهش می‌دهد. ارائه تصویر شفاف یکی از مزیت‌های رقابتی برای تصمیم‌گیری دقیق در بازی‌های سریع شما محسوب می‌شود. مانیتور گیمینگ فوق‌عریض MSI Optix MAG301RF نسبت تصویری برابر با 21:9 دارد تا با ارائه POV اضافی برای بهبود دید محیطی، بازی شما را تقویت کند. با رزولوشن 2560 x1080 پیکسل و نسبت تصویری 21:9 شما خواهید توانست از جدیدترین بازی‌های عناوین AAA با جزئیات فوق‌العاده‌ای که در کل نمای محیطی شما را پوشش می‌دهد لذت را ببرید.

  1. مانیتور گیمینگ ام اس آی مدل MSI AG321CR

با این مانیتور پیروزی شما قطعی خواهد شد. مانیتور MSI AG321CR Curved Gaming مجهز به رزولوشن 1920 x1080، نرخ نوسازی 165 هرتز و زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه، مزیت رقابتی موردنیاز برای ازبین‌بردن حریفان را برای شما فراهم می‌سازد. AG321CR با فناوری AMD FreeSync Premium ساخته شده است که قادر است برای ارائه گیم‌پلی روان نرخ نوسازی مانیتور شما را با کارت گرافیک (GPU) مطابقت دهد. مانیتورهای MSI Curved Gaming از یک صفحه‌نمایش خمیده استفاده می‌کنند که دارای انحنای 1500R است که به  غوطه‌وری بیشتر در گیم‌پلی کمک می‌کند و با ایجاد راحت‌ترین و مناسب‌ترین تجربه کاربری برای طیف‌هایی همچون محاسبات عمومی تا بازی کاربرد دارد.

بهترین مانیتور گیمینگ جی پلاس

  1. مانیتور گیمینگ جی پلاس مدل GGM-L328QN

مانیتور L328QN یک مانیتور بسیار عالی و قابل‌رقابت با مانیتورهای خارجی هم رده خود است. این مدل مانیتور گیمینگ با مشخصات فنی همچون پنل VA، زمان پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه‌ای قادر است تاری ناشی از موشن، لذت یک گیم‌پلی عالی را برای شما رقم بزند؛ به‌طوری که بدون خستگی چشم و بدون مکث، زمان زیادی را به بازی مشغول باشید. این مانیتور از نظر فناوری، تنوع رنگی بالا و همچنین از لحاظ طراحی به‌طورقطع نظر شما را جلب خواهد کرد.

  1. مانیتور گیمینگ جی پلاس مدل GGM-L277FN

جی پلاس مانیتور مدل L277FN را به شیوه‌ای طراحی کرده است که کاملاً مناسب گیم باشد به‌طوری که می‌توان گفت این مانیتور کاملاً گیمینگ است. پنل IPS صفحه‎‌نمایش این مانیتور زاویه دید گسترده همراه بادقت رنگ بالایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این وضوح صفحه‌نمایش این مانیتور که برابر با 1920 x1080 است خیال شما را از داشتن یک مانیتور حرفه‌ای راحت می‌کند. این مانیتور با برخورداری از صفحه‌نمایش خمیده شرایط مطلوبی را برای اجرای بازی فراهم می‌سازد.

معرفی بهترین سایت خرید مانیتور گیمینگ

پس از بررسی تمام ویژگی‌هایی که برای خرید بهترین مانیتور گیمینگ نیاز بود و همچنین معرفی چند مدل مانیتور از سه برند شناخته شده سامسونگ، ام اس آی و جی پلاس در مرحله بعد لازم است تا بدانیم از چه فروشگاهی مانیتور گیمینگ خریداری کنیم؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت در حال حاضر فروشگاه‌های بسیار زیادی در سطح شهر وجود دارند که مانیتور گیمینگ عرضه می‌کنند؛ اما پیداکردن فروشگاهی که مانیتور گیمینگ با قیمت مناسب و منصفانه همراه با کارت گارانتی معتبر عرضه کند می‌تواند دغدغه بسیاری از افراد باشد. اگر می‌خواهید در زمان خود صرفه‌جویی کنید و با خیالی آسوده خرید راحت و مطمئنی را تجربه کنید ما به شما فروشگاه اینترنتی مانیتور استور که به‌صورت تخصصی در زمینه مانیتور کامپیوتر به‌خصوص مانیتور گیمینگ فعالیت می‌کند را پیشنهاد می‌کنیم. در فروشگاه مانیتور استور می‌توانید مشخصات مرتبط با هر محصول را مطالعه کرده و بین گزینه‌ها بهترین مانیتور گیمینگ را انتخاب نمایید، علاوه بر این می‌توانید از کارشناسان مانیتور استور کمک بگیرید تا بهترین مانیتور گیمینگ را انتخاب و خریداری نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رضا مرتضوی گفت:

    مانیتورهای گیمینگ سامسونگ رو من به همه پیشنهاد می‌کنم. خودم یه دونه سامسونگ دارم راضی‌ام ازش

  2. فرید م گفت:

    عالی نیستن اما بد هم نیستن. خوبن