0

نوسان برقم حریفت نمیشه؛ بهترین آداپتور برای دوربین مدار بسته

وسایل الکتریکی مانند دوربین مدار بسته برای روشن شدن به جریان برق احتیاج دارند. جریان برق برای دوربین مدار بسته از طریق آداپتور تامین می‌شود. در کارکرد درست و صحیح سیستم دوربین مدار بسته آداپتور و منابع تغذیه نقش مهمی دارند. از آنجایی که دوربین مدار بسته با ولتاژ ۱۲ ولت و جریان مستقیم کار می‌کند برای اتصال برق باید از آداپتور استفاده کرد. در صورت نصب آداپتور نامناسب به دوربین مدار بسته احتمال سوختن دوربین به مرور زمان افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی آداپتور در تامین جریان برق و سیستم‌های نظارت تصویری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.ایران آداپتور جزو آن دسته از برندهایی است که در صنعت آداپتور بسیار شناخته شده است از همین رو می‌توانید برای تهیه و خرید بهترین آداپتور برای دوربین مدار بسته به سایت ایران آداپتور مراجعه کنید.

آداپتور چیست؟

داری تک
وسایل الکترونیکی که در آن‌ها منبع تغذیه درونی و باتری وجود ندارد برای اینکه روشن شود و شروع به کار کند به جریان برق نیاز دارد. اما به دلیل اینکه جریان برق شهری را به خاطر برق گرفتگی نمی‌توان به وسایل الکتریکی نصب کرداز آداپتور، مبدل ولتاژ یا ترانس استفاده می‌شود. آداپتور از نظر برق گرفتگی امنیت بالایی داشته، اندازه و وزن آن برای حمل و نقل مناسب بوده و به آسانی می‌توان جایگزین کرد. با نصب آداپتور به وسایل الکتریکی به ویژه دوربین مدار بسته جریان برق متناوب یا AC به جریان برق مستقیم یا DC تبدیل می‌شود. آداپتورها را به وسیله ولتاژ و آمپر ساخته می‌شوند. سطح آداپتور از پایین‌ترین سطح یعنی ۳ ولت شروع و به بالاترین سطح ولتاژ یعنی ۴۸ ولت می‌رسد. آداپتور با ولتاژ ۵، ولت، ۹ ولت، آداپتور۱۲ولت و ۲۴ ولت کاربرد زیادی دارند که علت آن استفاده از این آداپتورها در گوشی‌های موبایل، تبلت، آل ای دی، دوربین مدار بسته و سایر وسایل الکتریکی است.

انواع آداپتور دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته را به خاطر احتمال برق گرفتگی و سوختن دوربین نمی‌توان به جریان برق شهری وصل کرد زیرا ولتاژ برق شهری ۲۲۰ ولت است در حالی که ولتاژ دوربین مدار بسته ۱۲ یا ۲۴ ولت است کهدر صورت نصب بلافاصله دوربین خواهد سوخت. به همین منظور از آداپتور استفاده می‌شود تا ولتاژ ۲۲۰ ولت را به ۱۲ ولت تبدیل کرده و برای دوربین مدار بسته قابل استفاده شود. دوربین‌های مدار بستههم به صورت تکی و هم به صورت مشترک از آداپتور یا منبع تغذیه استفاده می‌کنند. انواع آداپتور دوربین مدار بسته به شرح زیر است:

آداپتور تکی دوربین مدار بسته

از آداپتور تکی با نام آداپتور لپ تاپی نیز یاد می‌شود به کمک آداپتور تکی هر دوربین به یک آداپتور وصل شده و جریان برق دوربین مدار بسته تامین می‌شود‌. یکی از مزایایی استفاده از آداپتور تکی در تامین جریان برق دوربین مدار بسته این است که در صورت خرابی هر دوربین در کارکرد سایر دوربین‌ها تاثیری ندارد. آداپتور تکی دوربین مدار بسته در مقایسه با آداپتور مرکزی عمر کمی دارد و به دلیل اینکه ارزان است کمتر تحت تعمیر قرار می‌گیرد به خاطر همین در صورت خرابی باید با نمونه سالم تعویض گردد.

آداپتور مرکزی یا صنعتی دوربین مدار بسته

نوع دیگری از آداپتور که در دوربین‌های مدار بسته تغذيه چند دوربین مدار بسته را برعهده دارد، آداپتور مرکزی یا صنعتی است و نسبت به آداپتور تکی عمر طولانی‌تری دارد. در این نوع آداپتورها اگر منبع تغذیه قطع شود همه‌ی دوربین‌ها از کار افتاده‌ و تصاویر را ثبت نخواهد کرد.در تمام کابل‌های دوربین مدار بسته از آداپتور ۱۲ ولت استفاده می‌شود از همین رو خطر برق گرفتگی در زمان نصب و اجرای کار کاهش پیدا می‌کند.

چگونه آداپتور مناسب برای دوربین مدار بسته را انتخاب کنیم؟

برای اینکه دوربین مدار بسته شما به خوبی کار کند و تصویر با کیفیت بالا نشان داد شودنیاز به آداپتور مناسب دارد. نصب آداپتور نامناسب منجر به سوختن دوربین، سوسو زدن و آسیب دیدن سخت افزار دوربین مدار بسته می‌شود. به طور معمول در فضاهای باز از آداپتور با ولتاژ ۱۲ و ۲۴ ولت برای دوربین‌ها استفاده می‌کند. به صورت کلی آداپتور با ولتاژ ۱۲ و ۲۴ ولت بیشترین کاربرد و استفاده را در دوربین‌های مدار بسته دارد. بنابراین برای اطمینان از پایداری و قابلیت سیستم نظارت تصویری باید بالاترین کیفیت از آداپتور را انتخاب کنید. داری تک

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *