0

شرکت حسابداری تضمین حساب ارائه دهنده خدمات مالی

وقتی یک شرکت حسابداری یا شرکت خدمات مالی و مالیاتی خدمات خود را به مشتریان و کسب و کارها عرضه می کند، عملکرد کارشناسان و اجرای امور توسط مدیران بررسی می شود و تحت نظارت قرار می گیرد زیرا کارشناسان و کادر اجرایی به شکل مستقل انجام امور حسابداری و مالیاتی را عهده دار نیستند بلکه به صورت یک تیم و با سرپرستی مدیران مجموعه خدمات را ارائه و اجرایی می کنند. از سوی دیگر این شرکت ها به خاطر متنوع و کامل بودن موضوع خدمات خود از نظر هزینه ای برای کسب و کارها به صرفه تر می باشند و این یک امر طبیعی است که دریافت خدمات به صورت تجمیعی از یک مجموعه خاص معمولا قیمت و بهای تمام شده کمتری را به همراه دارد. پیشنهاد می شود کسب و کارها پیش از دریافت خدمات اول نیاز سنجی کنند و سپس با توجه به اهدافی که دارند امور حسابداری و مالی مجموعه را پیش ببرند. به این نکته دقت کنید که امروزه مدیران و فعالیت هایی موفق هستند که دست کم با دانش مالی و مالیاتی در حد مدیریتی و ابتدایی آشنایی داشته باشند.

شرکت حسابداری

حسابداری و محاسبات در امور مالی از زمان های گذشته وجود داشته است و با توسعه اقتصاد و رشد کسب و کارها در کشورها، مباحث مالی و حسابداری از اهمیت خاصی برخوردار شده اند. به همین دلیل مجموعه هایی تحت نام شرکت حسابداری به عنوان یک شغل و تشکل تاسیس شده اند و به مردم و خواهان خدمات در این حوزه خدمت ارائه می کنند. یک شرکت حسابداری با عناوین دیگری مانند شرکت های خدمات مالی و مالیاتی نیز شناخته می شوند چون عملیات حسابداری با سایر موضوعات مالی مثل مالیات و بیمه و حسابرسی ارتباط مستقیمی دارد و به همین صورت آنها برای حفظ کیفیت و تنوع خدمات خود بهتر است بقیه حوزه ها را تا حد ممکن پوشش دهند.

شرکت یا موسسات حسابداری معمولا دارای بخشهای های متنوعی از قبیل حسابداری، حسابرسی، مالیاتی، بیمه و… می باشند و برای هریک از آنها یک مدیر یا سرپرست تعیین می شود که مسولیت آن بخش را به عهده دارد همچنین این بخش ها از کارشناسانی مربوط به آن قسمت ها تشکیل شده اند که بیشتر امور اجرایی مربوط به خود را انجام می دهند و در آخر نیز تحت نظارت و مدیریت سرپرست یا مدیر مربوطه خود هستند.

افرادی که به عنوان شخصیت حقیقی خدمات مالی ارائه می دهند به گونه ای هم تراز یا همکار شرکت های حسابداری هستند ولی موسسات حسابداری به خاطر داشتن مشتریانی با انواع و اقسام کسب و کارهای گوناگون و به دلیل متعدد بودن مشتریان، از تجربه بالاتری برخوردار هستند. از طرفی هم معمولا شرکت حسابداری و خدمات مالی برای مشتریان خود فاکتور رسمی صادر می کند و کسب و کارها می توانند آن هزینه را در حساب های خود نشان دهند و به عنوان هزینه ثبت کنند اما بقیه شاید نتوانند یا نخواهند فاکتور رسمی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی صادر کنند که این موضوع به نفع کسب و کارها نیست. کسب و کارها و مدیران محترم شرکت ها می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام امور مالی و مالیاتی و… با شرکت حسابداری تضمین حساب تماس حاصل نمایند و از خدمات این شرکت بهره­مند شوند.

خدمات مالیاتی

قوانین مالیاتی و تکالیف مشخص شده از سوی قوانین می بایست به وسیله کسب و کارها انجام شود و در صورت انجام ندادن و رعایت نکردن قوانین مشمول جریمه مالیاتی علاوه بر اصل مالیات می شوند. مبحث مالیات در حدی با اهمیت است که برخی از کسب و کارها به خاطر جرایم مالیاتی هنگفت ورشکست شدند و عواقب غیر قابل جبرانی برایشان رقم خورده است. اشخاص حقوقی و حقیقی در راستای اجرای قوانین مالیاتی و رعایت آن خدمات مالی و مالیاتی از متخصصین این امر دریافت می کنند. کارشناسان این امر می توانند افراد معمولی یا همان اشخاص حقیقی باشند و یا برای دریافت خدمات مالیاتی می توان به شرکتهای خدمات مالیاتی که به صورت تخصصی و سازماندهی شده خدمات مالیاتی ارائه می دهند مراجعه نمود. این شرکت ها به خاطر داشتن شخصیت حقوقی از اعتبار مناسبی برخوردار هستند.

خدمات مالیاتی در نوع خود تقسیم بندی هایی از لحاظ نوع فعالیت دارد و ممکن است اشخاص در موضوعات خاص یا تمام آن مهارت داشته باشد. برای انجام دادن خدمات مالیاتی معمولا شرکتها نیاز به یک حسابدار مالیاتی دارند که امور حسابداری و مالیاتی مجموعه را از جمله ثبت اسناد و تکالیف روزمره انجام دهد. خدمات مالیاتی می تواند در موضوعات مختلفی در طول سال مالی بابت امور جاری باشد مانند ارسال اظهارنامه مالیات بر درآمد، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده، گزارش صورت معاملات فصلی، مالیات حقوق و دستمزد و… باشد و یا به طور موردی برای نوشتن لایحه دفاعیه مالیاتی و یا وکالت مالیاتی و همچنین مشاوره مالیاتی و… باشد.

شما نیز اگر به مالیات کسب و کار خود اهمیت می دهید و نیاز به خدمات مالیاتی دارید با مشاوران مالیاتی و کارشناسان تضمین حساب تماس برقرار کنید.

مشاوره مالیاتی

با توجه به اهمیت زیاد موضوع مالیات و دریافت خدمات مالیاتی از طرف مردم و کسب و کارها، مشاوره مالیاتی یکی از خدمات مورد نیاز و کاربردی برای استفاده کنندگان خدمات مالیاتی محسوب می شود که توسط کارشناس و مشاور مالیاتی عرضه می شود. برای داشتن یک مشاور مالیاتی مناسب و خبره بهتر می باشد که مهارت آن فرد مورد سنجش قرار گیرد و به نحوی از حسن عملکرد ایشان مطلع شد . مشاوره مالیاتی از راه های متفاوتی انجام می شود.

با چند روش میشه مشاوره مالیاتی بگیری

سه شیوه و حالت معمول برای ارتباط با مشاور مالیاتی به طور زیر است:

مشاوره مالیاتی تلفنی : مشاوره مالیاتی تلفنی یکی از آسان ترین و سریعترین مسیر ها است. بر این اساس نفر دریافت کننده مشاوره مالیاتی با مشاور مالیاتی مد نظر به وسیله تلفن ارتباط برقرار می کند.

مشاوره مالیاتی آنلاین : برای ارتباط با مشاور مالیاتی بدون محدودیت جغرافیایی و به صورت آنلاین، روش مشاوره مالیاتی آنلاین روش خوبی است و می توان با کمک اینترنت و یک موبایل یا کامپیوتر به طور چند نفره یا دو نفره جلسه مشاوره مالیاتی را شروع کرد و مورد نظر نیز در محیط برگزاری جلسه به صورت آنلاین بین اعضا رد و بدل شود.

مشاوره مالیاتی حضوری : روش مشاوره مالیاتی به شکل حضوری یکی از رایج و معمول ترین راه های مشاوره مالیاتی می باشد. شخص مشاور مالیاتی و نفر مقابل در یک زمان و مکان هماهنگ شده یکدیگر را ملاقات می کنند و به صورت حضوری و با داشتن اسناد و مدارک می توانند اطلاعات مهم را به صورت فیزیکی با هم در میان بگذارند و برای مشکل مالیاتی مباحثه کنند.

برای داشتن مشاور مالیاتی و یک حسابدار مالیاتی جهت دریافت خدمات مشاوره مالیاتی و انجام بقیه امور مالیاتی به صورت جامع و کامل، می توان به شرکت حسابداری و خدمات مالی و مالیاتی مراجعه نمود و بعد از بستن قرارداد رسمی، از آنها خدمت مربوطه را دریافت کرد. همکاری با این شرکت ها اغلب دارای صرفه اقتصادی برای کسب و کارها است.

خدمات حسابداری

خدمات حسابداری می تواند با توجه به نوع کسب و کارها طبقه بندی گردد مثلا حسابداری و فرآیند آن در یک مجموعه تولیدی با یک شرکت خدماتی یا بازرگانی در موضوعاتی حسابداری و مالیاتی با هم متفاوت هستند. در شرکت تولیدی بهای تمام شده و بهایابی و… از موضوعات مهم محسوب می شود و از طرف دیگر حسابداری بازرگانی و واردات و صادرات فرآیند مربوط به خود را در حسابداری دارد. در کل امور حسابداری طبق استانداردهای حسابداری جلو می رود و حسابدارانی که با استانداردهای حسابداری آشنا و مسلط هستند معمولا در حسابداری مشکل خاصی ندارند و یا مشکل بزرگی جلو روی آنها قرار ندارد.

کسب و کارهای نیز برای دریافت خدمات حسابدار بهتر است اول نیاز خود را شناسایی کنند و مطلع باشند که حسابدار آنها قرار است به چه کارهایی بپردازد. به عبارتی از نوع و حجم فعالیت خود آگاه باشد و با توجه به نیازهای خود حسابدار را انتخاب کند. کسب و کارها می توانند به صورت حضوری و دورکاری خدمات حسابداری دریافت نمایند و تمام اینها مربوط به شرایط کسب و کار و تصمیم مدیریت برای انتخاب شیوه ها می باشد. انجام امور حسابداری به شکل حضوری هزینه بیشتری برای کسب و کار دارد، میزان هزینه حقوق و دستمزد یک حسابدار تمام وقت بیش از پاره وقت یا دور کاری می باشد و هزینه های راه اندازی و استقرار حسابدار یکی از هزینه های این موضوع است که به صورتی هزینه پنهان برای مجموعه ها محسوب می شود. ولی یک حسابدار دور کار یا پاره وقت معمولا هزینه حقوق و دستمزد پایینتری دارد و معمولا هزینه بیمه و عیدی و سنوات نیز ندارند.

برای خدمات حسابداری می توان با اشخاص حقیقی و فریلنسرها کار کرد و یا با شرکت حسابداری همکاری نمود. یک شرکت حسابداری و خدمات مالی به دلیل داشتن شناسه ملی ، شماره ثبت و ثبت شدن در اداره ثبت شرکت ها معمولا از اعتبار بیشتری نسبت به افراد حقیقی برخوردار می باشند و از انسجام و یکپارچگی برخوردار هستند . این شرکت ها یا شرکت ها از لحاظ هزینه ای هم برای مشتریان نسبتا به صرفه تر هستند و می توانند به طور جامع خدمات امور مالی و مالیاتی ارائه نمایند. خدمات حسابداری در شرکت ها می تواند از استقرار و تشکیل کارد مالی شروع شود و تا بستن حساب ها و سند اختتامیه دوره مالی پیش برود. کارهایی مانند ثبت و نگهداری اسناد ، تهیه صورت های مالی، ارائه گزارشات حسابداری مدیریت و… بعضی از خدمات حسابداری مد نظر کارفرمایان می باشد.

حسابدار پاره وقت

حسابدار پاره وقت یکی از گزینه های جذاب و کم هزینه برای واحدهای اقتصادی است. بعضی از مجموعه ها بودجه مورد نیاز برای امور حسابداری خود ندارند و در عین حال نیم خواهند از امور حسابداری خود غافل شوند به همین خاطر یک گزینه خوب برای انجام کار حسابداری استخدام حسابدار پاره وقت می باشد. حسابدار پاره وقت می تواند به طور حضوری یا دور کاری به مجموعه ها خدمات حسابداری ارائه نماید. یک حسابدار پاره وقت ممکن است چند کار به صورت همزمان داشته باشد و آنها را مدیریت می کند.

معمولا واحدها اقتصادی و کسب و کارهای متوسط و کوچک می باشند که کار مالی آنها با استخدام حسابدار پاره وقت حل و رفع می شود. این واحد ها علاوه بر امور حسابداری با مباحث مالیاتی نیز درگیر هستند.  بهترین انتخاب برای انجام هر دو مورد برای این واحدها و مشاغل به خدمت گرفتن حسابدار مالیاتی پاره وقت می باشد. از این راه هم یک حسابدار نزد خود دارند که علاوه بر کارهای حسابداری امور مالیاتی را نیز مد نظر دارد و هم به خاطر نیمه وقت بودن حسابدار هزینه کمتری برای آنها در پیش دارد. راه های مختلف دیگری هم برای این مساله مطرح است مانند استخدام یک حسابدار و مشاور مالیاتی به طور پاره وقت.

منظور از حسابدار پاره وقت فقط استخدام یک حسابدار نمی باشد. بلکه هدف انجام مسائل حسابداری به طور نیمه وقت است. به همین خاطر می توان علاوه بر استخدام حسابدار یک گزینه بهتر نیز در نظر گرفت که همکاری به شرکت حسابداری و خدمات مالیاتی است که امور مربوطه را شخصا خود بر عهده دارد و به طور پاره وقت با اعزام حسابدار به صورت حضوری و یا دورکاری کارهای مالی و مالیاتی آن مجموعه را مدیریت می کند. این شرکت ها و موسسات به طور معمول مدیران ارشد یا سرپرست های مالی دارد که عملکرد و کار کارشناسان مربوطه خود را تحت کنترل و نظارت  قرار می دهند.

کارکردن با یک شرکت یا شرکت حسابداری و انجام امور حسابداری به طور پاره وقت این خوبی را برای آن واحد کسب و کار دارد که دیگر نگران ترک حسابدار و یا کیفیت خدمات نمی شود. زیرا در شرکت های خدمات مالی و مالیاتی در صورت ترک حسابدار یک حسابدار دیگر جایگزین آن می شود و به خاطر مدیریت و کنترل عملکرد آن حسابدار به وسیله مدیران بالا دستی کیفیت خدمات نیز افزایش می یابد. با این کار هزینه های پنهان مجموعه هم کمتر می شود برای مثال دیگر نیازی به حضور مستمر یک حسابدار نیست و هزینه سهم بیمه کارفرما پرداخت نمی شود و عیدی و سنوات هم به آن شرکت پرداخت نخواهد شد. و با دریافت فاکتور رسمی بر اساس قرارداد منعقد شده می توان هزینه آن را به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی هم حساب ها انعکاس داد.

معادله حسابداری

در امور مالی و حسابداری اصول و قوانینی برقرار می باشد که هریک از سطح اهمیت مختلفی برخوردار می باشند و می بایست به آنها پایبند بود. در حسابداری با وجود روابط و ضوابط گوناگون، یک فرمول بسیار مهم به نام فرمول حسابداری مطرح می باشد که همه پایه و اساس حسابداری بستگی به آن دارد. فرمول حسابداری با نام های دیگر مانند معادله حسابداری نیز نامیده می شود و مفهوم آنها یکی است. فرمول حسابداری به شکل زیر می باشد:

دارایی ها = بدهی ها + حقوق صاحبان سهام

همه معادلات حسابداری و رویدادهای مالی در داخل این فرمول گنجانده شده است. یکی از گزارشات خیلی کاربردی و مرتبط با این فرمول ترازنامه می باشد. ترازنامه یکی از صورت های مالی اساسی است و اسم دیگر آن صورت وضعیت مالی است. دقت نمایید که در فرمول حسابداری جمع یک طرف مساوی با طرف دیگر می باشد. برای مساوی بودن طرف های معادله و برقراری این فرمول اگر یکی از قسمتها دستخوش تغییرات شود می بایست طرف مقابل یا همان طرف دستخوش تغییراتی تعدیل کننده شود.

این بالانس را در ترازنامه نیز می توانیم مشاهده کنیم. نام دیگر ترازنامه Balance Sheet است. در ترازنامه سمت راست دارایی ها قرار دارند و در قسمت چپ بدهی ها و حقوق صاحبان سهام و این چپ و راست همیشه با هم برابر می باشند. در حسابداری رویداد های مالی در دفاتر مالی تحت سر فصل مربوط به خود ابتدا ثبت می گردند و برآیندی از هر حساب به طور خلاصه در ترازنامه ثبت میشود. اگر حسابها در حین ثبت زدن به درستی انتخاب شود و فرمول حسابداری در آن رعایت شده باشد مشکلی پیش نمی آید و ترازنامه ما در صحت و سلامت خواهد بود. دقت کنید که فرمول حسابداری حتی در ساده ترین کار حسابداری که ثبت زدن می باشد خود را نشان می دهد.

به یاد داشته باشید که تمام روابط میان حساب ها، ورود و خروج پول، ایجاد و تغییرات در ارزش ها خارج از فرمول حسابداری نیست. هر کدام از عناصر فرمول حسابداری یعنی دارایی ها ، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام از حساب های زیر مجموعه وابسته به خود تشکیل شده اند و امکان دارد خود آنها هم زیر مجموعه مرتبط به خود را داشته باشد. تراکنش های مربوط به هر یک از این حسابها، در حسابی به نام T (تی) به طور مستقل ثبت می گردند، به همین خاطر در یک رویداد مالی برای ثبت امکان دارد چندین حساب T درگیر شود و سپس مانده حساب ها در سطوح بالایی آن ترازنامه به عنوان عدد نهایی و نماینده آن حساب انتقال می یابد.

با مطالعه مطالب فوق امیدواریم اطلاعات مناسبی از نظر خدمات مالی و مالیاتی و استخدام حسابدار پاره وقت به شما ارائه کرده باشیم.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *