0

توضیحاتی در مورد آنتی اسکالانت و اتیلن گلیکول از زبان یک شرکت دانش بنیان

حتماً تا کنون رسوب‌هایی که بر روی شیر‌های آب پدیدار می‌شوند را دیده‌اید. این رسوبات ناشی از مواد معدنی موجود در آب هستند که نه‌تنها در شیر‌های آب بلکه در تمام تجهیزاتی که در صنعت آب مورد استفاده قرار می‌گیرند، به وجود آمده که برای جلوگیری از ناسالم شدن آب و همچنین اختلال در سیستم آبرسانی مخصوصاً در فیلتر‌های آب، باید از یک‌سری مواد استفاده کرد.

بسته به اینکه هدف از تصفیه آب، تهیه آب شرب می‌باشد و یا آب مصرفی در صنایع، فرایند تصفیه و نوع مواد متفاوت بوده و همچنین می‌توان فاکتور‌های متفاوتی برای یک ماده شیمیایی کارآمد در نظر گرفت.
در صورتی‌که قصد دارید اطلاعات بیشتری در رابطه با یکی از بهترین مواد کاربردی در این زمینه کسب کنید، تا انتهای این نوشته از شیمیایی تصفیه همراه باشید تا نکات بیشتر را برایتان بازگو کنیم.

آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت ها از مواد شیمیایی هستند که نه برای رسوب‌زدایی و بلکه برای جلوگیری از ایجاد رسوب در تجهیزات مختلف مربوط به صنعت آب مخصوصاً در فیلتر ممبران تجهیزات آبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
این محصول می‌تواند بازدارندگی مناسبی از تشکیل رسوبات غیر آلی داشته باشد که برخی از این رسوبات عبارتند از:

  • آهن
  • سیلیکا
  • کربنات‌ها
  • فسفات‌ها
  • سولفات‌ها

انتی اسکالانت قلیایی هم مانند سایر هم خانواده‌ای‌هایش، یک ترکیب ضروری برای افزایش طول عمر سیستم‌هایی است که با آب سروکار دارند که از مهمترین این سیستم‌ها می‌توان به سیستم تصفیه آب صنعتی اشاره کرد. موضوعی که در این رابطه حائز اهمیت است، این است که این محصولات دارای انواع مختلف با ترکیبات مختلف شیمیایی هستند و با توجه به کاربردی که انتظارش را دارید، باید نوع مناسب و با ترکیبات مناسب را انتخاب کنید بنابراین توصیه می‌شود که حتماً پیش از خرید آنتی اسکالانت قلیایی و سایر انواع دیگر، حتماً مشاوره‌های لازم را از افراد متخصص دریافت کنید.

انواع آنتی اسکالانت

با وجود اینکه این محصولات با اهداف مشترک ساخته می‌شوند، اما رفتار آن‌ها متفاوت بوده که این اتفاق به دلیل برخی پارامتر‌ها مانند وزن مخصوص یا میزان ph می‌افتد و همین موارد باعث ایجاد انواع مختلفی از آنتی اسکالانت‌ها می‌شود که تنها یک مورد آنتی اسکالانت قلیایی است. این ترکیبات شیمیایی را می‌توان بر اساس سه فاکتور در کلی‌ترین حالت ممکن دسته‌بندی کرد که این موارد در ادامه آمده‌اند.

  • بر اساس ترکیبات شیمیایی (H3)
  • آنتی اسکالانت بر پایه فسفات

این محصولات از گروه عاملی کربوکسیلیک و فسفاته تشکیل می‌شوند که بیشتر برای جلوگیری از ایجاد رسوبات سولفات و کربنات در ممبران‌های تصفیه آب صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و به جرأت می‌توان این مورد را یکی از بهترین انواع آنتی اسکالانت دانست. مهمترین ویژگی‌های آنتی اسکالانت فسفات را می‌توان دارا بودن خاصیت پراکندگی کم و همچنین تجزیه‌پذیری سخت‌تر در نظر گرفت.

توجه داشته باشید که خاصیت باقی ماندن در محیط و تجزیه‌پذیری سخت، معلق به تمام موارد مشابه این محصول می‌باشد و آنتی اسکالانت قلیایی جزو این دسته‌بندی نیست، به همین جهت در بسیاری از کشور‌ها استفاده از آن‌ها رو به کاهش است.

بر اساس PH (H3)

این دسته‌بندی قدری متنوع‌تر از دسته‌بندی قبلی است، به صورتی‌که آنتی اسکالانت‌ها را بر اساس پی اچ می‌توان به سه دسته تقسیم کرد که آنتی اسکالانت قلیایی نیز جزو همین موارد است.

نمونه اسیدی:

‏ph این محصولات معمولاً کمتر از 3 می‌باشد و فرمول شیمیایی آن‌ها شامل ترکیبات پلیمری و فسفاته که دارای ph اسیدی هستند بوده و برای رسوبات کربنات کلسیم بسیار مناسب است.

نمونه خنثی

این مورد را می‌توان یکی از انعطاف پذیر‌ترین انواع آنتی اسکالانت‌ها دانست که با ph نزدیک به خنثی به کار ‌می‌روند و به صورت کلی با انواع ممبران‌های تصفیه آب صنعتی سازگاری مناسبی دارند و برای جلوگیری از انواع رسوبات مناسب هستند.

بر اساس شکل ظاهری (H3)

حالت و ویژگی‌های ظاهری این محصولات هم می‌تواند در دو دسته بندی، مورد بررسی قرار بگیرد که به شرح زیر هستند:

مایع

اکثر آنتی اسکالانت‌ها به صورت مایع می‌باشند که بر اساس ساختار فرمول شیمیایی خود، دارای غلظت‌های متفاوتی نیز هستند. اینکه از چه نوع استفاده کنید بستگی به نیاز‌های شما دارد اما معمولاً در سیستم‌های صنعتی با اضافه کردن آب غلظت این محصول را کمتر می‌کنند و همچنین تعیین میزان غلظت لازم نیز می‌بایست بر اساس اطلاعات فنی و تخصصی انجام شود.

پودری

آنتی اسکالانت پودری، محصول جدید است که نیاز به ترکیب شدن با آب داشته و برای جلوگیری از ایجاد رسوب در پلی آمید ممبران‌ها بسیار کاربرد دارد.

کلام آخــر

آنتی اسکالانت قلیایی محصولی بسیار کاربردی و مهم در صنایع مربوط به آب است که همواره مورد توجه بوده و به دلیل کارایی بالای خود طرفداران زیادی دارد و ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا مهمترین نکات در رابطه با این محصول را برایتان بازگو کنیم. به علت طولانی شدن این مطلب به شما پیشنهاد می کنیم که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشخصات و قیمت مونو اتیلن گلیکول به سایت شرکت مراجعه کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید.

همچنین در پایگاه اینترنتی این شرکت دانش بنیان، اطلاعات مفیدی در مورد تری اتیلن گلایکول نیز موجود است که مرجع بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان محترم می باشد.
در صورتی‌که قصد خرید آنتی اسکالانت قلیایی و هر گونه مواد شیمیایی صنعتی و کاربردی دیگری را دارید، می‌توانید از طریق فروشگاه آنلاین شیمیایی تصفیه، به سادگی اقدام کنید تا بهترین محصولات با قیمت مناسب در اختیار شما قرار بگیرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *