0

سرمای زمستون رو تو دل تابستون تجربه کن!

چکیده : معرفی مقصد خنک تابستانی که می‌توانید همراه با خانواده برای چند روزی از گرمای تابستان در آنجا دور بمانید

شادی و لذت از دوران تولد در خوی و خصلت انسان نهادینه شده است. ما آدم‌ها دوست داریم که تفریح کنیم. خوشحال باشیم و  از زندگی مان لذت ببریم. زندگی شبانه روزه و طولانه مدت در محل سکونت باعث افسردگی و بی حوصلگی میشود. بسیاری از ما دغدغه ها و دشواری هایی در زندگی مان داریم که تمام مدت با آن ها سر و کار داریم. گاهی نیاز است برای مدت کوتاهی هم که شده از این دغدغه ها دور باشیم. مسافرت بهترین راه حل برای دوری از این مشکلات است.

تابستون معروف به فصل سفر است. اما هنگام این سفر باید به دنبال مقصدهایی باشید که بتواند شما را از گرمای تابستون دور کند. خب اگر قرار نباشه که شما از این گرما فاصله بگیرید و یک تجربه خوشایند رو نداشته باشید، سفرتون فایده نداره!

به همین دلیل باید به دنبال یک مقصد گردشگری خوب باشید تا بتونید لدت کافی رو از سفرتون ببرید.

در ادامه این مطلب میخواهیم به شما مقصدی را معرفی کنیم که شما میتوانید همراه با خانواده خود به آنجا بروید و یک تجربه خنک زمستونی رو توی وسط تابستون داشته باشید.

آنچه در این مطلب میخوانیم:

  • مقصد خنک گردشگری در تابستان
  • درباره الولک
  • اقامتگاه بوم گردی در الولک

مقصد خنک گردشگری در تابستان

با شروع تعطیلی مدارس و همچنین شروع فصل گرما در تابستان فرصتی را برای هر خانواده ای فراهم میکند تا به دل جاده بزنند و از مناطق خنک ایران دیدن کنند. اگرچه، اکثر گردشگران، شهرهای شمالی ایران را برای سفر تابستانی خود انتخاب می‌کنند. اما روستاها و شهرهای بسیار زیادی هستند که شما میتواند برای دیدن یک طبیعت بکر، هوای مطبوع، حیات‌وحش زیبا، مردم مهمان نواز و جاذبه‌های گردشگری و طبیعی متعدد می‌توانند اوقات خوش و به یادماندنی را برای شما و هر مسافری رقم بزنند. نکته دیگر در مورد این روستاها این است که نسبت به دیگر مقصدهای گردشگری ایران، خلوت تر هستند و از شلوغی جمعیت نیز خبری نیست. الولک، بهترین مقصد برای یک سفر خنک تابستانی است.

الولک، یکی از پاتوق‌هایی است که گردشگرانی که عاشق طبیعت هستند، به آنجا سفر خواهند کرد. اگرچه این روستا، همچین دور افتاده نیست، اما بسیاری از افراد آنجا را نمی‌شناسند. به همین دلیل، الولک، علاوه بر یک مقصد خنک و دلپذیر، یک مقصد خلوت و به دور از ازدحام جمعیت است.

اگر شما به دنبال یک مقصدی خنک برای یک سفر چند روزه در تابستان هستید تا بتوانید مدتی را در آنجا بگذرانید، پیشنهاد ما به شما، الولک است.

درباره الولک

روستای الولک که در زبان محلی به آن الگ گفته می شود، نام روستایی است در شهرستان قزوین وجود دارد. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۱۹ نفر است. الولک بزرگترین روستای کوهپایه قزوین بوده و همچنین دارای آثار تاریخی همچون سلطان قیس یا سلطان اویس می باشد. مردم روستای الولک به زبان تاتی سخن می گویند.
الولک در قسمت پایین کوهِ مقبره سلطان قیس یا سلطان اویس مربوط به دوره سلجوقیان واقع شده. بنای این مقبره سنگی و به صورت هشت ضلعی و دارای گنبدی سنگی است. برخی مورخین از جمله حمدالله مستوفی معتقدند که “اویس قرنی” از صحابه حضرت اميرالمومنين(ع) در نبرد با دیلمیان مستقر در کوه‌های شمال قزوین به شهادت رسیده و در همان مکان دفن شده است. این بنا در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۲۸۹۷ به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسیده است. « کافر گنبد » یکی دیگر از آثار باستانی روستای الولک است. این بنا در مسیر راهی قرار دارد که به بنای سلطان اویس منتهی می‌گردد. این بنا نیز که احتمال دارد از آثار دوره سلجوقی و مدفن یکی از بزرگان اسماعیلیان باشد به مانند مقبره سلطان اویس به صورت هشت ضلعی و متفاوت با مقبره سلطان اویس با دیوارهای آجری ساخته شده است. این بنا در نیز در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۸۰ با شماره ۵۴۸۷ در فهرست میراث ملی جای گرفته است.

علت نام گذاری الولک

درباره نام‌گذاری الولک باید گفت که لک به معنای رسیدن میوه است و در واقع زمانی که میوه درحال رسیدن است، مردم به آنجا سفر می‌کنند. از آنجایی که میوه اصلی این منطقه میوه آلو است و اکثر مردم برای این میوه به این باغات میوه سفر می‌کنند.
لذا اين محل به آلولک معروف شده است و به همين نام باقی مانده است.

نژاد مردم الولک

مردم شهر قزوین از نژاد اصیل آرایی هستند. آنها قرن های متمادی است که در این ناحیه سکونت گزیده و شهر نشینی را آغاز کرده اند. برخی از ساکنین نواحی استان، به جز افرادی که در قسمت الموت و کوهپایه زندگی می‌کنند. گروه های قومی دیگری هستند که به لحاظ سیاسی و موقعیت خاص جغرافیایی این منطقه و استفاده از امکانات آن، در زمان های مختلف از نواحی دیگر به این سرزمین آمده و در آن استقرار یافته اند. گروه های قومی ساکن در منطقه قزوین عبارتند از : کردها، لرها، شاهسون‌ها، تات ها‌، مراغی‌ها

زبان مردم الولک

فارسی، تاتی، مراغی، کردی، لری، ترکی و رمانلویی .زبان رایج مردم شهر قزوین و نیز بیشتر ساکنین بخش های شرقی این استان، فارسی است. درمحله های بافت قدیم شهر، سه گویش « راری»، «مغلواکی» و «گوی میدانی» در میان مردم متداول است. به جز زبان «مراغی» که در همه روستاهای مراغی نشین ان استان به یک شکل گویش می شود ، سایر زبان ها بسته به شرایط اقلیمی و تحت تاثیر زبان های همسایه، دارای گویش های متفاوتی هستند.

مردم الولک هم به زبان تاتی صحبت می‌کنند.

خدمات تفریحی ورزشی در الولک

روستای آلولک فاقد هر گونه فضای تفریحی و ورزشی است و از این لحاظ با کمبودهای اساسی روبروست وجود پارک مناسب تفریحی به ویژه برای کودکان در سطح روستا می تواند به میزان وسیعی در جبران کمبودهای فضای تفریحی ساکنان نقش ایفا کند.و در هر حال در ایجاد دلبستگی و ماندگاری جمعیت موثر واقع شود.

وضعیت اقلیمی روستای الولک

آب و و هوا: این روستا در بخشی از فلات مرکزی ایران قرار گرفته است و دارای آب و هوای کوهستانی با تابستان معتدل و زمستان های سرد می باشد. میزان بارندگی که عمدتا در فصول پاییز و زمستان و بهار صورت می گیرد و سایر عوامل آب و هوایی، شرایط نسبتا مناسبی را برای سکونت، کشاورزی و سایر فعالیت های انسانی فراهم آورده است.

الولک کجاست

الولک کجاست: استان قزوین_ شهرستان قزوین – انتهای خیابان نوروزیان – ۱۳ كیلومتر ۱۳قزوین – بعد از روستای نیاق – روستای الولك

سوال بعدی که ممکن است شما از خود بپرسید، ممکن است این باشد که بعد از سفر به این روستا کجا اقامت داشته باشم؟

خب، برای جواب باید بگم که شما می‌توانید اقامت در این روستای زیبا را با اقامتگاه بوم گردی اله بوم  تجربه کنید.

اقامتگاه بوم گردی اله بوم

اقامتگاه بوم گردی اَله بوم قزوین با معماری و فضایی بومی و روستایی در روستای الولک در۱۳ کیلومتری شمال قزوین و در منطقه ای کوهستانی و در دامنه کوه کافر میدان واقع شده است. پیرامون روستا را باغ‌های سنتی با محصولاتی مانند بادام و گردو و گیلاس و آلبالو فرا گرفته است.این اقامتگاه بوم گردی دارای چهار واحد است. برخی اتاق های این مجموعه دارای تخت و برخی فاقد تخت می باشند. همچنین برای نفرات اضافه در هر اتاق، سرویس کف خواب فراهم شده است. دو اتاق از اتاق های این اقامتگاه، فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی داخل اتاق هستند و سرویس بهداشتی مشترک و مخصوص این دو اتاق در بیرون از اتاق قرار دارد. سرویس بهداشتی سایر اتاق ها اختصاصی و داخل اتاق می باشد و سرویس بهداشتی تمامی واحدها شامل حمام و توالت فرنگی است. سیستم گرمایش اتاق شوفاژ است و به دلیل آب و هوای ییلاقی منطقه نیازی به سیستم سرمایش ندارند، اما در صورت درخواست مهمان، پنکه در اختیار ایشان قرار می‌گیرد.

رزرو اتاق در اله بوم

این اقامتگاه دارای 11 اتاق می‌باشد که شما می‌توانید در هر کدام از آن اتاق ها اقامت داشته باشید. در ادامه به دو مورد از اتاق های پرطرفدار این اقامتگاه می‌پردازیم.

اتاق ملاخانه

ظرفيت : ٢ نفر
ظرفيت اضافه : ندارد
شرايط و امكانات اتاق : سيستم گرمايشى(رادياتور)، سيستم سرمايشى(پنكه)،تلفن،يخچال،سشوار، چاى ساز،جالباسى،٢ عدد تخت سينگل(خوشخواب)، سرويس بهداشتى داخل اتاق.

برای رزرو اقامتگاه بومگردی اله بوم ملاخانه باید به آنها در ارتباط باشید.

اتاق الاله

ظرفيت : ٢ نفر
ظرفيت اضافه : ندارد
شرايط و امكانات اتاق : سيستم گرمايشى(رادياتور)، سيستم سرمايشى(پنكه)،تلفن،يخچال،سشوار، چاى ساز،جالباسى،۱ عدد تخت دبل(خوشخواب)، سرويس بهداشتى داخل اتاق.

رزرو اقامتگاه بوم گردی اله بوم اتاق الاله، می‌تواند یک تجربه خوشایند و لذت بخش از حضور در این مکان را برای شما فراهم کند.

قوانین و مقررات اله بوم

  • زمان خروج ساعت ۱۲:۰۰
  • پذیرش ۲۴ ساعته مهمان
  • نفرات اضافه ممکن نیست.
  • همراه داشتن مدارک محرمیت الزامی می‌باشد.
  • همراه داشتن کارت ملی الزامی می باشد
  • استعمال دخانیات مجاز نمی‌باشد
  • ورود حیوانات خانگی مجاز نمی باشد
  • امکان پذیرش گروه‌های مجردی فراهم نمی‌باشد

نکات

  • تمام طول مسیر تا اقامتگاه آسفالت می‌باشد و تنها ۵ دقیقه جاده سنگفرش می باشد.
  • اقامت برای کودکان کمتر از ۲ سال رایگان است

آدرس سایت: alleboom.ir

شماره تماس: 09108393902 & 02833447530

برچسب ها : الولک,اله بوم,اقامتگاه بوم گردی,اقامتگاه اله بوم,بوم گردی اله بوم

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *