0

آزمون هایی که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا الزامی است

آزمون اخذ پذیرش

در این مقاله به بررسی برخی از مهم‌ترین آزمون‌های استانداردی که دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در کانادا باید در آنها شرکت کنند، پرداخته‌ایم. آزمون های خاص بر اساس مقطعی است که دانشجویان می خواهند تحصیلات خود را در آن مقطع دنبال کنند.

برنامه های کالج و مدارک مختلف تحصیلی، نیاز به شرکت در امتحانات ورودی متفاوتی دارند. بیشترین آزمون های پذیرشی مورد استفاده شامل آزمون های SAT، TOEFL، GRE، GMAT، MCAT و LSAT می شود. صلاحیت زبان برای ویزای دانشجویی کانادا ضروری است، در حالی که موسسات آموزشی هم مهارت زبان و هم تخصص آکادمیک را می طلبند. مقاله پیش رو توسط کارشناسان موسسه اپلای استار گردآوری شده است و چکیده ایست از مقاله آشنایی با آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های کانادا که در آن به بررسی تمام آزمون های مورد نیاز برای اخذ پذیرش از تمامی رشته‌های دانشگاهی در مقاطع مختلف پرداخته شده است و مطالعه آن به تمامی علاقه‌مندان توصیه می شود.

از آنجایی که کانادا دارای دو زبان رسمی فرانسوی و انگلیسی است، برخی از استان های کانادا ممکن است تنها به یکی از این زبان ها صحبت کنند. علاوه بر این، دانش‌آموزان می‌توانند در آزمون‌های مختلفی شرکت کنند که شایستگی آنها را تأیید می‌کند، چه به زبان انگلیسی یا فرانسوی، در برخی موارد حتی تسلط بر هر دو زبان الزامی است. اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید و قصد تحصیل در کانادا را دارید، اطلاع از اینکه برای ارائه یک درخواست موفقیت آمیز، باید در چه آزمون هایی شرکت کنید، بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی، دانشگاه‌های کانادا از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهند که مدرکی دال بر مهارت زبان انگلیسی ارائه دهند. رایج ترین آنها، مدارک تافل و آیلتس هستند.

آیلتس

آزمون های مهارت زبان انگلیسی

تافل- آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی

به دلایل متعددی، این آزمون استاندارد تقریباً در همه مؤسسات آموزش عالی کانادا قابل قبول است. تافل، به عنوان یک پارامتر ایده آل از توانایی های زبان انگلیسی در نظر گرفته شده برای افراد غیر بومی انگلیسی و برای کسانی که به دنبال ویزای دانشجویی برای تحصیل در کانادا هستند، مناسب است.

در حقیقت، بیش از ۱۱۰۰۰ دانشگاه و موسسه در سراسر جهان مدرک تافل را می پذیرند. این آزمون به ۴ مرحله نوشتاری، گفتاری، شنیداری و خواندن تقسیم می شود. هنگام دریافت نتایج، دانشجویان باید ظرف مدت دو سال برای دانشگاه مورد نظر خود درخواست دهند و در آن پذیرش شوند، در غیر این صورت تاریخ اعتبار مدرک منقضی می شود. دانشجویان مقطع کارشناسی برای قبولی در تافل باید ۷۹ امتیاز (و بالاتر) کسب کنند، در حالی که دانشجویان کارشناسی ارشد باید به نمره ۸۰ (و بالاتر) برسند.

باید در نظر داشت که نمره ۳۵ در آزمون ریدینگ SAT آنها را از مدرک تافل معاف می کند و همچنین مدرکی مبنی بر اینکه چهار سال در یک موسسه آموزشی به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند.

نکته مهم: نمرات تافل برای مقاصد مهاجرتی قابل قبول نیست. افرادی که به دنبال مهاجرت هستند تنها با ارائه نمرات آیلتس یا سلپیپ می توانند مهارت زبان انگلیسی را اثبات کنند و البته علاوه بر ارائه مدرک زبان به بررسی و اخذ تائیدیه تحصیلی WES نیز نیاز دارند.

آیلتس- سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی

آزمون دیگری که به طور گسترده در اکثر موسسات آموزشی پذیرفته می شود و مهارت زبان متقاضیانی را که می خواهند تحصیلات عالی را در کانادا دنبال کنند ارزیابی می کند، آیلتس است. سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی از این نظر که توانایی های داوطلبان را در خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت کردن ارزیابی می کند، با سایر آزمون های زبان قابل مقایسه است. علاوه بر این، دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد. یکی از آنها به عنوان آزمون عمومی آیلتس شناخته می شود که برای افرادی که مایل به زندگی یا کار در کانادا هستند اجرا می شود و دیگری به نام آزمون آیلتس آکادمیک شناخته می شود که نوع معمول آزمون را برای دانش آموزانی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند به تصویر می کشد.

آیلتس آزمونی است که درهای زیادی را بروی متقاضی باز می کند، زیرا به عنوان مدرکی برای اثبات صلاحیت زبان انگلیسی برای تحصیل در همه دانشگاه ها و کالج های کانادا و همچنین برای اقامت دائم و شهروندی توسط دولت های استانی و فدرال، مورد قبول است.

تست زبان انگلیسی پیرسون

تست انگلیسی پیرسون اخیراً به عنوان یک آزمون برای افراد غیر انگلیسی زبان در کانادا معرفی شده است. علاوه بر این، دانشگاه های زیادی در کانادا آن را آزمونی مناسب برای ارزیابی مهارت زبان نمی دانند. از دانش‌آموزان درخواست می‌شود قبل از شرکت در آزمون، با مدرسه‌ای که می‌خواهند برای آن درخواست بدهند، تأییدیه بگیرند که هزینه آن حدود ۳۱۰ دلار کانادا (۲۴۷ دلار آمریکا) است. کسانی که تحصیلات خود را در مؤسسه ای به پایان رسانده اند که زبان رسمی آن انگلیسی بوده است، ملزم به اثبات نمرات تست زبان انگلیسی پیرسون(PTE) نیستند.

ازمون کانادایی زبان انگلیسی آکادمیک (زبان انگلیسی دانشگاهی)

بیش از ۱۸۰ موسسه و کالج در کانادا آزمون زبان انگلیسی آکادمیک کانادا را به رسمیت می شناسند، از جمله تمام دانشگاه های انگلیسی زبان و ۸۲ درصد از کالج های انگلیسی زبان. این آزمون تسلط شما به زبان انگلیسی را در چهار زمینه خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن ارزیابی می کند.

آزمون کانادایی زبان انگلیسی آکادمیک (CAEL) بسیار انطباق پذیر است زیرا می توان به صورت آنلاین در خانه یا در یک مرکز آزمون در آن شرکت کرد. عملکرد شما در مقیاس ۱۰ تا ۹۰ ،درجه بندی می شود. بهترین بخش CAEL این است که می توانید نتایج آزمون خود را به صورت آنلاین در عرض ۸ روز کاری پس از شرکت در آزمون بررسی کنید.

آزمون مهارت

آزمون های مهارت زبان فرانسه

Test d’Evaluation de Français

کلمه TEF مخفف عبارت Test d’Évaluation de Français و به معنای آزمون مهارت زبان فرانسه است و آزمونی است که مهارت های زبان فرانسوی داوطلبان را ارزیابی می کند تا بتوانند تحصیلات خود را در موسسات آموزشی فرانسه ادامه دهند. کسانی که می خواهند در دانشگاه مونترال ثبت نام کنند، باید بدانند که نمره مورد نیاز آزمون ۴۰۰ است. علاوه بر این، TEF یک آزمون ضروری برای اخذ شهروندی کانادا در چارچوب برنامه های مهاجرت اقتصادی است که نیاز به تایید توانایی های زبانی دارد.

Test de Français Adapté au Québec

آزمون TEFAQ یا Test de Français Adapté au Québec، برخلاف آزمون Test d’Évaluation de Français، منحصراً مربوط به افرادی است که به استان کبک نقل مکان می کنند. آزمون سنجش فرانسه سازگار با کبک (TEFAQ) آزمونی است که برای ارزیابی سطح دانش و توانایی در درک و بیان شفاهی در زبان فرانسه طراحی شده است. این آزمون از چهار آزمون مدولار تشکیل شده است: درک شفاهی، بیان نوشتاری، ارائه شفاهی و درک مطلب.

باید در نظر داشته باشید که میتوان به ادامه تحصیل در کانادا بدون اخذ مدرک زبان پرداخت اما دااشتن هر یک از مدارک فوق الذکر شانس اخذ پذیرش شما را بیشتر می کند.

سایر آزمون ها

آزمون SAT

SAT یک آزمون پذیرش برای دانشجویانی است که می خواهند در کالج ها و موسسات خارج از وطن تحصیل کنند. این آزمون در آموزش عالی در ایالات متحده و کانادا بسیار مورد نیاز است. نتایج آزمون برای دانشجویانی که به دنبال پذیرش در مقطع کارشناسی هستند مورد نیاز است. آزمون SAT یک آزمون کتبی با مداد کاغذی است که توانایی تفکر زبانی و ریاضی داوطلبان را ارزیابی می کند. از یک فرمت معمولی پیروی می کند و به سه بخش تقسیم می شود.

آزمون GRE (آزمون های سوابق تحصیلات تکمیلی)

GRE یا Graduate Record Examinations یک آزمون استاندارد است که برای ارزیابی آمادگی دانشجو برای حضور در موسسات تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده، کانادا و سایر کشورها در نظر گرفته شده است. GRE علاوه بر آزمون عمومی، آزمون های موضوعی و آزمون ارزیابی نوشتاری را نیز ارائه می دهد. این آزمون به طور عمیق استدلال کلامی، تفکر انتقادی و مهارت های نوشتاری تحلیلی دانشجویانی که مایل به ورود به یک موسسه آموزش عالی هستند را ارزیابی می کند.

آزمون

یک نکته ضروری در مورد آزمون GRE این است که داوطلب باید دانشجوی کارشناسی ارشد باشد یا برای فارغ التحصیلی ظرف شش ماه آینده آماده باشد. باید بدانید که برخی از دانشگاه ها و برنامه ها ممکن است به نمره امتحانی بالا نیاز داشته باشند. با این حال، برخی از کالج ها هستند که نیازی به آزمون GRE ندارند، به همین دلیل است که باید شرایط ورودی دانشگاه انتخابی را مطالعه کرد.

آزمون GMAT ( آزمون پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی مدیریت)

GMAT یک آزمون تطبیقی ​​کامپیوتری (CAT) است که برای ارزیابی مهارت های تحلیلی، نوشتاری، کمی، کلامی و خواندنی متقاضیان به زبان انگلیسی نوشتاری برای آموزش عالی در کانادا و سایر کشورهای انگلیسی زبان طراحی شده است. GMAT یک نام تجاری ثبت شده در شورای پذیرش مدیریت فارغ التحصیل (GMAC) است و برای پذیرش در رشته های مدیریت، MBA، یا سایر رشته های کارشناسی ارشد مورد نیاز است. به طور کلی این آزمون به دانش زبان تخصصی و همچنین دانش ریاضیات، هندسه و حساب خاص نیاز دارد. این آزمون تا پنج بار در هر سال برگذار می شود، اما در مجموع نمی توان بیش از هشت بار در این آزمون شرکت کرد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *