0

تفاوت سیستم عاملها

مقایسه سیستم عامل تلویزیون

سیستم عامل یکی از مهم ترین بخش های تلویزیون است که تأثیر بسیار مهمی در ویژگی ها و کارکرد تلویزیون دارد. معادل انگلیسی سیستم عامل Operating System یا مخفف آن OS است که اولین بار در سال 1975 در کامپیوتر ها به کار گرفته شد که تفاوت های بسیار زیادی با سیستم عامل های کنونی داشتند و کار با آن ها سخت بود. اما از سال 2013 به بعد سیستم عامل ها به صورت گسترده در تلویزیون ها نیز استفاده شده اند و ویژگی های هوشمند را در تلویزیون ها ایجاد کرده اند و سطح تلویزیون ها را ارتقاء داده اند. یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب تلویزیون است که بسیار در کیفیت تلویزیون مؤثر است. سیستم عامل های مورد استفاده در تلویزیون های هوشمند امروزی عموماً از سه نوع Android، webOS و Tizen هستند که هر کدام مزایا و معایبی دارند و ویژگی های متفاوتی را در تلویزیون به وجود می آورند و هر کدام به نوعی در ارتقاء کیفیت تلویزیون عمل می کنند. در این مطلب با معرفی سه سیستم عامل Android، webOS و Tizen شما را با ویژگی های این سیستم عامل های تلویزیون عالی آشنا می کنیم تا در هنگام خرید، سما عزیزان انتخابی آگاهانه با توجه با فاکتور ها و ویژگی های مورد نظر خود انجام دهید.

سیستم عامل تلویزیون چیست؟

سیستم عامل نرم افزار یا برنامه ای است که قابل اجراء روی تلویزیون های هوشمند است که در هر زمانی روی دستگاه در حال عمل است . مزیت وجود سیستم عامل در هر دستگاهی نظیر تلویزیون یا کامپیوتر این است که زمینه ای در محیط استفاده دستگاه ایجاد کند که اجراء برنامه های کاربر را به روشی آسان و مؤثر ممکن سازد. سیستم عامل در تلویزیون های هوشمند می تواند به ویژگی های تلویزیون دسترسی یابد و حتی آن ها را کنترل و خلق کند. افزون بر این مهم، سیستم عامل تلویزیون امکان اتصال دستگاه های دیگر از طریق USB و بلوتوث را فراهم می سازد و می تواند کنترل دستگاه های متصل را نیز انجام دهد . و این که تلویزیون های هوشمند بستری عالی برای سرگرمی و بازی های دیجیتال هستند که وابسته به اینترنت هستند . یعنی این سیستم عامل تلویزیون با اتصال دستگاه به اینترنت شما را به دنیای بی انتهای بازی های اینترنتی متصل می کند.

سیستم عامل تلویزیون برنامه ها و پلتفرم های بروز و معینی را پشتیبانی می کنند که آخرین و جدید ترین برنامه ها و سرگرمی ها روز دنیا را به اوقات فراغت شما می افزایند . از جمله این پلتفرم ها به YouTube، Netflix، Vimeo، Facebook و Twitter هستند که به عالی ترین شیوه سرگرمی برای شما ایجاد می کنند. همچنین یکی از مهم ترین کارآیی هایی که سیستم عامل تلویزیون ارائه می دهد این است که امکان اجراء همزمان چندین برنامه را می دهد که این ویژگی چیزی فراتر از وظیفه تلویزیون است . بعضی از سیستم عامل های تلویزیون ویژگی فوق العاده عالی بی نظیر را در تلویزیون به عمل می آورند که بسیار تلویزیون را متفاوت می کند و این ویژگی حافظه داخلی برای تلویزیون است که ذخیره محتوا را در تلویزیون ممکن می سازند و این ویژگی لذت استفاده از تلویزیون هوشمند را چندین برابر می کند . در صورتی که به دنبال خرید تلویزیون هستید پیشنهاد می کنیم قیمت تلویزیون بانه دات کام را در گوگل سرچ کنید و وارد اولین لینک شوید. و قیمت روز تلویزیون ال جی و سونی و سامسونگ را ببینید .

سیستم عامل Android تلویزیون

سیستم عامل Android یکی از عالی ترین سیستم عامل های موجود در دنیای تکنولوژی است که درسال 2005 معرفی و به یکی از معروف ترین های دنیای هوشمند تبدیل شد . سیستم عامل آندروید در ابتدا فقط بر روی گوشی های لمسی و بعد ها بر روی تبلت ها و دستگاه های لمسی دیگر اعمال شد . اما امروزه دستگاه های هدف سیستم عامل Android بیشتر شده است و پشتیبانی از تلویزیون های هوشمند نیز به آن ها افزوده شده است . مارک های معتبر تلویزیون سامسونگ، سونی، انفنیکس، شیائومی، فیلیپس، ایوولی و یونیوا از سیستم عامل Android عالی در تلویزیون های هوشمند خود استفاده کرده اند و به ارتقاء کیفیت تلویزیون های خود پرداخته اند. سیستم عامل Android ستاپ باکس آندرویدی خانگی را در تلویزیون های هوشمند آندروید با قابلیت پخش آنلاین تعبیه داده است که دسترسی های بسیار عالی را در این تلویزیون ها ایجاد می کند .

یکی از مزایای سیستم عامل آندروید در تلویزیون های هوشمند این است که تمامی برنامه ها، پلتفرم ها و اپلیکیشن هایی که برای موبایل ها و یا تبلت طراحی شده است ، بدون افت کیفیت و سرعت روی تلویزیون آندرویدی نیز اعمال می شود . سیستم عامل آندروید با دسترسی بی نهایت و کامل به پلتفرم Google Play، بدون اقدام اضافی به صورت پیشفرض شما را در مقابل دریایی از فیلم ها و موسیقی های عالی دنیا قرار می دهد و اختیار استفاده از آن را به شما می بخشد . تلویزیون آندروید توانایی بازی و عمل با انواع محتوا ها و بازی های تکنولوژی را به شما هدیه می دهد و لذت واقعی استفاده از تلویزیون های هوشمند آندروید را نسار شما می کند . سیستم عامل Android در بعضی از تلویزیون های حافظه داخلی در حد G8 16G و 32G ارائه می دهد که استفاده از تلویزیون را راحت تر و با کیفیت تر می کند و محتوای بی پایانی را در دسترس شمت قرار می دهد . در صورتی که به دنبال خرید تلویزیون با سیستم عامل اندروید هستید پیشنهاد می کنیم لینک روبرو را در گوگل جستجو کنید و برروی اولین نتیجه کلیک کنید : خرید تلویزیون اندروید سونی بانه دات کام

سیستم عامل webOS تلویزیون ال جی

سیستم عامل webOS یکی از سیستم عامل های مطرح در زمینه تلویزیون های هوشمند است که به ذکر ویژگی های آن می پردازیم . سیستم عامل webOS بر پایه نسخه سیستم عامل لینوکس طراحی شده است که اختصاصاً از سال 2014 در تلویزیون های کمپانی ال جی به کار می روند و مجموعه ایی از ویژگی های خاص و عالی را در تلویزیون ایجاد می کند .سیستم عامل webOS در تلویزیون های ال جی امکان ادغام و گسترش آسان با UX بصری و راه حل های ارزش افزوده مختلف را فراهم می کند.سیستم عامل webOS ال‌ جی انقلابی در شیوه کسب و کار شما ایجاد خواهد کرد.یک پلتفرم چند منظوره مبتنی بر وب که در آن راه حل های متنوعی به راحتی قابل اجرا هستند. و پخش محتوای روان را فراهم می کند و راحتی کاربر را با رابط کاربری بصری و ابزار های توسعه برنامه ساده افزایش می دهد .

سیستم مدیریت محتوا تعبیه شده به شما امکان ویرایش و پخش محتوا ، برنامه ریزی لیست پخش و حتی گروه بندی و کنترل علائم را از طریق کنترل از راه دور بدون نیاز به رایانه شخصی یا نرم افزار جداگانه می دهد. این امر مدیریت محتوا را بسیار آسان تر و کاربر پسند می کند. سیستم عامل webOS امکان پخش دو تصویر همزمان را می دهد و حداکثر دو صفحه تقسیم شده را در قالب نمایش افقی یا عمودی فعال می کند و به کاربران امکان می دهد فضا را با انعطاف بیشتری برای هر منبع محتوا اختصاص دهند. انواع مختلفی از پروتکل‌ های پخش ویدئوی IP مانند RTSP/RTP/HLS و UDP Multicast برای پخش محتوای بلا درنگ در تلویزیون های ال جی پشتیبانی می ‌شوند . مدیریت محتوا آسان است زیرا محدودیت ظرفیت برای پخش محتوا ندارد و پخش زنده را فراهم می کند. در دسترس بودن ویژگی ها ممکن است بسته به نسخه های پلت فرم webOS متفاوت باشد.

سیستم عامل Tizen تلویزیون سامسونگ

سیستم عامل Tizen نیز یکی دیگر از این 3 سیستم عامل است که مورد بررسی قرار می دهیم و در مقایسه با سیستم عامل Android و webOS عمومیت کمتری دارد . سیستم عامل Tizen در سال 2011 و 2012 در معرض استفاده قرار گرفت و می توان دریافت که نسبت به دو سیستم عامل تلویزیون قبلی جدید تر است و به تبع آن ویژگی های جدید تری نیز دارد . این سیستم عامل تلویزیون جدید تا کنون عمدتاً توسط ابتدا کمپانی سونی و سپس کمپانی سامسونگ مورد استفاده در تلویزیون های هوشمند این برند ها قرار گرفته است . تلویزیون های هوشمند جدید سامسونگ اغلب از سیستم عامل Tizen بهره می برند . نام رابط کاربری سیستم عامل تایزن در تلویزیون های هوشمند با عنوان Eden 2.0 نام گذاری شده است . سیستم عامل تایزن در تلویزیون های جدید امکان دسترسی به پلتفرم های جدید همچون Netflix ، Prime ، YouTube و Amazon را در اختیار کاربران قرار می دهد .

همچنین آخرین نسخه های جدید سیستم عامل Tizen در تلویزیون های هوشمند ، اجازه دسترسی به Apple TV را می دهد و مختوا های بی پایانی را برای شما آپلود می کند . همچنین یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های سیستم عامل تایزن در تلویزیون های هوشمند این است که تایزن عموماً سیستم عاملی با منبع باز است . این یعنی چه ؟ منبع باز تایزن بدین معنی است که طراحان ، برنامه نویسان و کاربران تلویزیون های هوشمند می تواند با امکان شخصی سازی محتوا و بهینه سازی برنامه ها را به انتخاب و طبع خود مرتب کنند و مهم تر از آن امنیت کامل آن ها را حفظ کنند . کاربران تلویزیون های هوشمند تایزن با سرویس های متصل به Google Play برنامه ها و بازی های مورد علاقه خود را استفاده کنند و جالب تر این که با دوستان خود این محتوا ها را به اشتراک بگذارند و لذت ببرند .

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *