0

ایده های طراحی پله های ورودی خانه و ساختمان

ایده های طراحی

ایده های طراحی پله های ورودی خانه و ساختمان را در این نوشته بررسی خواهیم کرد. طراحی زیبایی پله های ورودی، ظاهر خانه شما را ارتقا می دهد و چشمان تحسین کننده بازدیدکنندگان و بینندگان را به خود جلب می کند. با این حال، طرح های باستانی پله ممکن است زیبایی شناسی کلی یک خانه معاصر را کاهش دهد. به همین دلیل است که معماران و طراحان داخلی بیشتر بر تقویت ظاهر و عملکرد طراحی پله های ورودی خانه تاکید می کنند.

ایده های طراحی پله های ورودی: اهمیت ترکیب طراحی پلکان پیشرفته

ورودی دلپذیر
طراحی پله های ورودی خانه ممکن است موضوع جالبی برای صاحب خانه های جوان ایرانی باشد که مایلند طراحی نمای ساختمان رویایی را با بهترین گام ها تکمیل کنند. مفهوم سازی طراحی منحصر به فرد پله های جلو بخشی از خود برنامه ریزی خانه است. طرح و جنس استفاده شده هر چه باشد، اغلب آنها را با گیاهان تزئین شده می بینیم. تا به حال فکر کرده اید چرا؟ پله های جلویی خانه یک “عدم تعادل” است که می تواند با نگه داشتن گیاهان داخلی در کناره های آنها جبران شود.

ایمنی
بین سطح درجه بندی شده بیرونی و سطح داخل خانه از نظر ارتفاع تفاوت وجود دارد. پله های جلو این شکاف را پر می کند و به شما اجازه می دهد قدم به قدم وارد خانه شوید. ورودی اصلی مرتفع می تواند از طغیان تصادفی فضای داخلی جلوگیری کند و حشرات کوچک خسته کننده مورچه مانند را دور نگه دارد.

نگاه غنی
گاهی اوقات قبل از ورودی اصلی یک ایوان یا پاسیو وجود دارد. بیانیه سبک پله های جلو ممکن است نمایانگر دکوراسیون ظریف مشابه معماری داخلی باشد.

چرا طراحی پله های ورودی نیاز به توجه ویژه دارد؟

بر خلاف فضای داخلی خانه شما، پله های جلو در تمام فصول در معرض خاک، باران، تگرگ یا برف هستند. از این رو در انتخاب مصالح و ساخت و ساز دقیق نیاز به توجه ویژه دارند.

ایده های طراحی پله های ورودی خانه با شکوه

در زیر لیستی از طرح‌های جذاب پله‌های ورودی خانه آمده است که می‌توان آن‌ها را برای ایجاد حسی باورنکردنی به محل زندگی‌تان پیاده‌سازی کرد.

راه پله دو طرفه پرتو مرکزی

ویلاها و دوبلکس ها می توانند پله های جلویی را کاملاً بیرون یا بلافاصله بعد از ورودی اصلی از سرسرا داشته باشند. این طرح، اگرچه مجلل، پر زرق و برق است و زمانی که به طبقه اول می‌رسید، حسی مطبوع دارد. پایین نگه داشتن زاویه پرواز باعث ایجاد سرگیجه در کناره های باز نمی شود.

پله های سنگی یا بتنی شناور

دال‌های بتنی پیش‌ساخته یا دال‌های سنگی به‌صورت پلکانی روی هم قرار می‌گیرند و پایه آن‌ها از لبه‌ها پنهان می‌شود. این یک توهم نوری از مراحل شناور در هوا ایجاد می کند. گاهی اوقات لبه‌های پله‌ها ممکن است از منحنی‌هایی پیروی کنند تا مسیر رودخانه یا مسیر منحنی را تقلید کنند. بتن تخته سنگی یا بتن تزئینی در این طرح ها کاربرد دارد. حفظ حاشیه پرچین ها در امتداد لبه ها ابعاد بیشتری به محوطه سازی می بخشد.

پله ورودی موزاییک مدیترانه ای

یک ظاهر مدیترانه‌ای مدیترانه‌ای را می‌توان با افزودن خرده‌های شیشه‌ای رنگارنگ، شطرنجی یا کاشی‌های موزاییک برای آستر کردن روکش‌ها و صاف گذاشتن آج‌ها با استفاده از سنگ تک رنگ یا مرمر ایجاد کرد. کاشی های موزاییک ممکن است از یک تم تک رنگ یا رنگین کمانی باشند.

پله آجری قرمز

پله های آجری قرمز رنگ در فضای باز، وقتی در ورودی یا حیاط خلوت خانه استفاده می شوند، جلوه ای سنتی و جسورانه می بخشند. آنها را می توان با لبه های حاشیه درازتر و وجود خزنده هایی که در زیر آنها جریان دارند بیشتر تقویت کرد. اشاره به محل اتصال و داشتن گیاهان گلدار در کناره ها به جذابیت زیبایی می افزاید. همچنین حسی قدیمی ایجاد می کند که می تواند با معماری سبک استعماری مرتبط باشد.

 

پله آجری قرمز

 

پله های چوبی قهوه ای و سفید

این طرح پله های ورودی خانه نشان دهنده یک فرم کلاسیک است که در آن آج ها به رنگ قهوه ای سیلیکونی و رایزرها سفید هستند. تطبیق نرده های دستی با تم رنگی مشابه مراحل را تکمیل می کند. استفاده از چوب های تحت فشار و درزگیرهای شفاف ضد آب می تواند به راحتی عمر بدون پوسیدگی و کپک را بین 25 تا 30 سال تضمین کند. پله های چوبی لغزنده در فضای باز اغلب مسئول سقوط هستند. به هر مرحله نوارهای ایمنی ساینده اضافه کنید.

پله های مرمر

استفاده از یک یا دو رنگ متضاد از سنگ مرمر برای ساختن راه پله ساده می تواند شما را با جذابیت آن شگفت زده کند. سنگ مرمر ماده ای است که می تواند فصول سال را تحمل کند و سال ها در برابر کدر شدن مقاومت کند. بدون شک آنها به عظمت نیز می افزایند. آیا همه ما با پله های مرمری در معابدی که صدها پیاده روی دارند آشنا نیستیم؟

پله های چند رنگ

در مورد رنگ آمیزی هر پله در فضای باز با سایه های رنگین کمانی روشن و براق چطور؟ نارنجی یا زرد روشن در تمام طول می تواند جذاب باشد و ظاهر کلی طرح پله های ورودی خانه شما را تقویت کند. اگر هوشیار هستید از قرمز و سیاه خودداری کنید.

 

پله های چند رنگ

 

پله های قصر

خانه شما هر چه کوچک باشد، طراحی پله های ورودی با پله های عریض می تواند حسی عالی از یک قصر به آن بدهد که با نرده های فرفورژه هماهنگ شود. تزئین بیشتر پله با مجسمه ها و گلدان های بلند در کنار این طرح تکمیل می شود.

پله های بتنی مسطح کانتور

بالا آمدن تدریجی با آج‌های تقریباً نیم متری می‌تواند ظاهری براق و صنعتی به همراه داشته باشد که یک طرف آن چمن‌زار سبز و از طرف دیگر سنگ‌ریزه است. بلوک های سنگفرش بتنی پیش ساخته ساختمان را مدولار کرده و به راحتی به کانتور مورد نظر می رسد. رایزرها و لبه‌ها با بلوک‌های خاکستری مرزبندی شده‌اند تا کنتراست ایجاد کنند.

پله های مارپیچ

به طور گسترده برای رسیدن به سقف اتاق زیر شیروانی یا به عنوان یک پله تعمیر و نگهداری در زمان های قدیم استفاده می شد. پله های مارپیچ می توانند جذابیتی قدیمی به طراحی پله های ورودی خانه شما ببخشند. زمانی که ویلای شما دارای ورودی جانبی باشد، کاملاً با این صورتحساب مطابقت دارند.

پله های سنگی

اگر خانه شما دارای باغچه جلویی است، یک پله سنگی طبیعی که با فضای سبز پوشانده شده است، به خوبی به خانه می پیوندد. پله بخشی از دکور منظره می شود و به سختی به عنوان یک سازه ساخته شده قابل تشخیص باقی می ماند. از آنجایی که سنگ می تواند به طور طبیعی در برابر همه شرایط آب و هوایی مقاومت کند، با کمی مراقبت تا آخر عمر باقی می ماند.

پله های کنسول

توری های فلزی ساخته شده یا آج های ریخته گری آهن فرفورژه از یک طرف به یک دیواره جانبی عمودی با انتهای دیگر کنسول متصل می شوند. زمین زیر پله ها را با سنگریزه بپوشانید و در انتهای آن یک درخت کوچک بکارید. این طراحی دیوانه وار پله های جلویی «پله به بهشت» چیزی کمتر از یک اینستالیشن هنری نیست.

به منظور ایمنی، می توان پایه های فولادی ضد زنگ یا آلومینیومی برس خورده را بر روی هر سوم یا چهارمین انتهای کنسول آج نصب کرد و یک نرده مناسب به همراه یک نرده شیشه ای روی آن قرار داد.

پله های استتار شده

یک پله مارپیچ سفید با پله‌های گوه‌ای شکل در مقابل دیواره‌ای سفید می‌تواند به راحتی با بیرون ژل شود. رنگ سفید آن را از نما استتار می کند و در عین حال از ظاهر سنگین آن جلوگیری می کند. مارپیچ طراحی را روان و پویا می کند.

پله های دلتا چوبی

پله‌های چوبی مثلث‌های متساوی الساقین وارونه را تقلید می‌کنند که روی هم قرار گرفته‌اند. رأس مثلث هایی که به صورت خطی در مرکز پله می افتند جلوه ای تیز و خیره کننده را القا می کنند. این طرح پله‌های جلویی با نرده‌های چوبی شفاف و فضای سبز در کناره‌ها کاملاً تقویت می‌شود.

پله های مخفی

باز هم پله‌ای با پله‌های سفید که در پشت پانل‌های نرده‌های شیشه‌ای مات و بزرگ پنهان شده است. کمی منظره سازی در نزدیکی فرود پایین باعث ایجاد ضربه می شود. انتهای قائم الزاویه پایین پانل شیشه ای جلوه حرکت کشویی را متعادل می کند و کیفیت مجسمه سازی را به این طرح پله های ورودی اضافه می کند.

پله های نورانی

برای اینکه به پله های جلویی جلوه ای رمانتیک در شب ببخشید، می توانید یک پله باریک مینیمالیستی با نورپردازی جانبی LED با کنترل حرکت انتخاب کنید. پا گذاشتن روی هر آج باعث روشن شدن نور و روشن شدن آن می شود. برای به حداکثر رساندن تاثیر با استفاده از سنگ یا آجر به پله تم رنگی خنثی بدهید.

پله های پر از سنگریزه

رایزرها را با کاشی‌های سنگی و آج‌ها با پر کردن تراشه‌های سنگ یا سنگریزه‌های پشت آن‌ها درست کنید. افزودن یک خزنده بوته ای در دیواره جانبی زیبایی را برجسته می کند. ما می‌توانیم چنین پله‌هایی را با یک تخت فولادی با عرض چهار اینچ که با بالاست‌های سنگی متوسط ​​پر شده است ایجاد کنیم.

پله های واگرا

پله های واگرا معمولاً پنج تا شش پله برای رسیدن به ایوان یا عرشه دارند. مراحل از چوب تصفیه شده است که در قاب های فلزی محصور شده اند. این دو نرده از انتهای بالایی از یکدیگر جدا می شوند. اگر پله ها قهوه ای هستند، نرده ها می توانند سفید باشند تا کنتراست دلخواه ایجاد شود.

 

پله های واگرا

 

 

پله های متناوب

این طرح پله های ورودی خانه از پله های مرمر سفید یا خاکستری استفاده می کند و هر پله جایگزین تقریباً یک سوم کل عرض پله است. پله های تمام عرض دارای یک قسمت راه راه رنگی در طرف مقابل پله های کوچکتر هستند. گیاهان گلدانی روی پله‌های تمام عرض در امتداد یک طرف به دکوراسیون اضافه می‌کنند.

پله های زیر آب

این پلکان عریض از یک دیوار مرزی بتنی پیروی می کند. این دیوار از توپوگرافی زمین پیروی می کند. فرود دارای چند تخته سنگی غوطه ور در چمن خواهد بود که فقط سطح بالایی آن نمایان می شود. جلوه مراحل فرورفته را می دهد. کاشت یک یا دو درخت گلدار در کنار آن، دکوراسیون را زیباتر می کند.

پله های متناوب

این طرح پله های ورودی دارای پله هایی است که به طور متناوب بر روی یک چمن شیبدار منتهی به ورودی اصلی ظاهر می شوند. بعد از اینکه کمی روی شیب پوشیده از چمن راه رفتید، دو یا سه پله سربرآورد. برای مرحله اول، فقط سطح بالایی قابل مشاهده است. دو مورد بعدی از نظر عرض نابرابر هستند. مواد مرحله می تواند سنگ مرمر خاکستری باشد که تضاد زیادی با چمن سبز ایجاد نمی کند.

طراحی و بازسازی پله های ورودی خانه

اگر نیاز به طراحی مجدد و یا بازسازی پله های ورودی خد دارید آتلیه معماری مسعودیان می تواند شما را کمک کند. این گروه مهندسی فعال در زمینه بازسازی خانه و طراحی دکوراسیون منزل می باشند. طراحی پله های ورودی خانه و ساختمان خود را با خیال راحت به این گرو بسپارید.

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *