0

تخفیف دندانپزشکی در تهران | دندانپزشکی ارزان : خوب یا بد

تخفیف دندانپزشکی

چرا عنوان این محتوا برای شما جذاب بود؟ آیا به دنبال خدمات دندانپزشکی با تخفیف یا خدمات دندانپزشکی ارزان هستید؟ اگر جواب شما بله است این محتوا برای شما تدوین شده است.. در ادامه با ما همراه باشید تا با خدمات دندانپزشکی با تخفیف آشنا شوید

چرا ارزان بودن هزینه دندانپزشکی باید در اولویت توجه ما باشد؟

دلایلی وجود دارد که پاسخ این سؤال را منفی می‌کند. در زیر به برخی از مهمترین انها اشاره می‌کنیم:

 

استاندارد پایین‌تر مراقبت

در خدمات ارزان دندانپزشکی معمولاً مقررات سختگیرانه دندانپزشکی رعایت نمی‌شود.  این خدمات همچنین اعتبار سنجی درستی از کیفیت دندانپزشکان و کلینیک‌های مربوطه وجود ندارد.

استفاده از مواد با کیفیت پایین‌تر

این اصل که شما هر چه پول بدهی آش می‌خوری در مورد خدمات دندانپزشکی صادق است. یکی از دلایل ارزان‌تر بودن خدمات دندانپزشکی برخی از مراکز دندان‌ پزشکی این است که دندانپزشک ممکن است از مواد و تجهیزات با کیفیت پایین‌تری نسبت به آنچه معمولاً باید استفاده ‌شود یا مجاز به استفاده است استفاده می‌کند. ترمیم‌های دندانی با کیفیت پایین ممکن است به راحتی شکسته شده یا ترک بخورند و احتمالاً زودتر نیاز به تعویض داشته باشند. از ایمپلنت‌های دندانی تیتانیوم گرفته تا ژل‌های سفید کننده دندان، مواد دندانی باید اکیداً توسط تنظیم کننده‌هایی مانند اداره کالاهای درمانی کنترل شوند که در خدمات ارزان دندانپزشکی معمولاً چنین نیست. به طور مثال در حال حاضر یعنی در تاریخ اسفند ماه 1401 بازه انجام خدمات ونیر کامپوزیت دندان که به اختصار به کامپوزیت دندان شناخته می‌شود از حدوداً واحدی 500 هزار تومان تا مبلغی به اندازه 4 میلیون تومان متغیر است. این اختلاف قیمت می‌تواند به علت کیفیت خدمات ارائه شده یا استفاده از مواد درجه 1 باشد . اگر می‌خواهید با قیمت کامپوزیت دندان آشنا شوید روی مطالعه بیشتر کلیک کنید.

 مواد با کیفیت پایین‌تر

 

* گزینه‌های محدود

این نوع مراکز ارزان، معمولاً گزینه‌های کافی خدماتی ندارند و به گزینه‌های محدود موجود خود برای درمان اکتفا می‌کنند. درمان‌ها ممکن است بر اساس آنچه که دندانپزشک ترجیح می‌دهد یا در دسترس دارد، به جای این که متناسب با نیازها و ترجیحات فردی شما باشد، بر اساس یک اندازه مناسب برای همه، ارائه شود.

این می‌تواند به این معنا باشد که مجبور باشید به موادی که دوست ندارید برای تاج، پر کردن یا سایر ترمیم‌ها رضایت دهید و نتوانید به خدماتی که ممکن است قبلاً بدیهی می‌دانسته‌اید، مانند آرام‌بخش دندان برای کمک به احساس آرامش و تسکین درد، دسترسی داشته باشید.

* خطر عوارض بیشتر

هدف دندانپزشکیِ استاندارد این است که تا حد امکان خطرات بالینی درمان‌ها را به حداقل برساند. یکی از راه‌های انجام این کار این است که یک درمان پیچیده مانند ایمپلنت دندان یا لمینت دندان را در چند نوبت پخش کنند. این به دهان شما فرصت می‌دهد تا بین مراحل، بهبود یابد و به دندانپزشک شما اجازه می‌دهد تا بهبودی شما را از نزدیک زیر نظر داشته باشد. اما در دندانپزشکی ارزان، معمولاً چنین نیست و عوارض بعدی بیشتری دچار بیمار می‌شود. در برخی دیگر از خدمات دندانپزشکی که نیاز به ساخت پروتز در لابراتوار را دارند، تفاوت قیمت در میان کلینک‌های دندانپزشکی بسیار مشهود است. یکی از این خدمات انجام لمینت سرامیکی دندان است. باید در نظر داشت از آنجاییکه در این درمان زیبایی نیاز به تراش دندان است، لازم است که این خدمات نیز در یک کلنیک معتبر دندانپزشکی انجام شود. در نظر داشته باشید که در این درمان هزینه‌ها بسیار متغیر است، با کلیک روی لینک زیر بیشتر می‌توانید با قیمت و هزینه‌های انجام درمان لمینت دندان در تهران آشنا شوید.

هزینه لمینت دندان چقدر است ؟

هزینه لمینت دندان

* خطر عفونت

موضوع مهم بعدی، کنترل عفونت است. پروتکل‌های حیاتی و سختگیرانه‌ای برای کنترل استاندارد عفونت برای محافظت از بیماران، کارکنان کلینیک و خانواده های آنها، به خصوص در طول بحران کرونا و برای جلوگیری از گسترش عفونت‌ها و بیماری‌ها، وجود دارد که معمولاً در درمان‌های ارزان دندانپزشکی به حد کافی در نظر گرفته نمی‌شوند.

* بدون مراقبت‌های بعدی

انجام مراقبت‌های بعد از انواع درمان‌های دهان و دندان، بخش مهمی از روند بهبودی است که معمولاً در ارائه خدمات ارزان دندانپزشکی در نظر گرفته نمی‌شوند.

قیمت و هزینه دندانپزشکی در مقایسه با معیار مهم سلامتی

در حالی که در خرید یک کالا، قیمت آن به عنوان یک اصل اساسی  تعیین کننده برای خرید آن در نظر گرفته می‌شود، برای خدمات پزشکی و دندانپزشکی نباید چنین باشد زیرا هزنیه‌ای که اعلام می‌شود مستقیما در ارتباط با تعدد خدمات و کیفیت خدماتی است که فرد دریافت می‌کند و روشن است که این‌ها هزینه‌های لازم خود را می‌طلبند.در نظر داشته باشید که خدمات دندانپزشکی به عنوان یکی از خدمات گران درمانی شناخته می‌شوند. در صدر این هزینه های خدمات درمانی – زیبایی مانند ارتودنسی هزنیه های سنگینی را می‌طلبند.باز هم قابل ذکر است که اگر درما‌ن های ارتودنسی نزد یک متخصص ارتودنسی انجام  شود هزینه‌های بیشتری را باید پرداخت.

به خاطر هزینه، روی سلامتی کودک خود قمار نکنید

پس به خاطر هزینه، روی سلامتی کودک خود قمار نکنید. سلامتی و بهداشت دهان و دندان نقشی تعیین کننده و  کلیدی در سلامتی هر فرد ایفا می‌کند. اگر  سلامت دهان و دندان کودتان توسط یک دندانپزشک کودکان به طور مرتب مورد چکاپ قرار نمی‌گیرد پس لازم است تجدید نظری در رفتار  خود داشته باشید چون ممکن است در این حالت روی سلامتی کودک خود قمار کنید.

قیمت و هزینه دندانپزشکی

 

در تقدیس دندانپزشکی خوب

اصولاً دندانپزشکی در کشورهای پیشرفته، خدمات تجاری و مراقبت‌های بهداشتی را با هم ترکیب می‌کند، به این معنی که اکثر بیماران برای روش‌های دندانپزشکی ملموس مانند استفاده از فلوراید، رادیوگرافی دندان، پر کردن دندان، تاج و پروتز و نیز دیگر موارد، پول می‌پردازند. در بسیاری از مواقع، بیماران رفتارها و نگرش‌های دندانپزشکان را در حین ویزیت دندانپزشکی و هنگام انجام روش‌های بسیار فنی زیر سؤال می‌برند. با این حال، اطلاعات کمی در مورد چگونگی تجربه بیماران در مورد مراقبت از دهان و دندان به طور کلی وجود دارد.

موانع بالقوه‌ای وجود دارد که می‌توانند مانع از فعالیت‌های پیشگیرانه و همچنین تسهیل‌کننده‌های پیشگیری شوند. پیشنهاد مراقبت‌ها و توصیه‌های پیشگیرانه دندانپزشکی برای گروه‌های آزمایشی بیماران، مکاشفه شگفت انگیزی بوده است زیرا آنها متوجه شدند که دندانپزشکان می‌توانند دندانپزشکی را بدون نیاز به “دریل کردن و پر کردن” دندان‌های آنها انجام دهند.

در آزمایشی، همه بیماران، صرف نظر از این که چرا به خدمات دندانپزشکی احتیاج پیدا کرده‌اند یا میزان سطح خطر بالینی آنها برای وجود پوسیدگی دندان، قدردان داشتن یک دندانپزشک دلسوز بوده‌اند که به آنها احترام می‌گذارد و به نگرانی‌های آنها گوش می‌دهد بدون این که آنها را برای وضعیت سلامت دهان و دندان “مقصر” بداند.

این بیماران از گزینه‌های مراقبت‌های پیشگیرانه پیروی می‌کردند، زیرا دندانپزشکانشان «به‌عنوان یک فرد و نه به عنوان یک بیمار» با آنها رفتار می‌کردند. بیماران برای دندانپزشکانی که آنها را از گزینه‌های پیشگیرانه موجود آگاه می‌کردند، نحوه حفظ سلامت دهان و دندان را به آنها آموزش می‌دادند، و اغلب در طول ویزیت از آنها حمایت می‌کردند و به آنها اطمینان می‌دادند، ارزش قائل بودند. نتیجه گیری این که برای بیماران، داشتن یک دندانپزشک حامی و مراقب و یک تیم دندانپزشکی اختصاصی خیلی مهم و دلگرم کننده است. تجربه داشتن یک دندانپزشک متعهد، حامی و دلسوز به بیماران کمک کرد تا سلامت دهان و دندان خود را کنترل کنند. این دندانپزشکان و تیم های دندانپزشکی نه تنها در روال مراقبت از بهداشت دهان و دندان بیماران، بلکه در نحوه تفکر بیماران در مورد سلامت دهان خود و نقش متخصصان دندانپزشکی تغییرات عمیقی ایجاد کردند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *