0

راهنمای جامع انتخاب کرم پودر مناسب برای انواع پوست

داشتن آرایشی زیبا و طبیعی ایده آل همه خانمها است. اولین چیزی که در یک آرایش زیبا خودنمایی می‌کند، یکنواخت ویکدست بودن پوست می‌باشد که با استفاده از کرم پودر مناسب محقق می‌شود. انتخاب کرم پودر از اساسی‌ترین ارکان آرایش محسوب می‌شود که اگر به درستی انجام نشود، نتیجه آن صورت و آرایشی غیر طبیعی و مصنوعی خواهد بود.

خرید لوازم آرایشی اصل از سایت نیروان و استفاده از کرم پودر علاوه بر اینکه چهره شما را شاداب‌تر نشان می‌دهد، به ماندگاری بیشتر آرایش بر روی چهره نیز کمک می‌کند. به این ترتیب که چربی طبیعی صورت با رنگدانه‌ها و دیگر مواد موجود در کرم پودر ترکیب شده و ماندگاری بیشتر آرایش را موجب می‌شود.

حتماً برای شما هم پیش آمده که در پایان آرایش از نتیجه کار راضی نبوده‌اید. در این مطلب سعی بر این داریم تا راهنمای کاملی در خصوص انتخاب رنگ کرم پودر مناسب با پوست را در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

برای انتخاب شماره های کرم پودر که مناسب پوست شماست، ابتدا باید به چند نکته توجه داشته باشید. در ابتدا باید از پوست خود آگاهی داشته باشید. اطلاع از تناژ پوست و میزان چرب بودن و خشکی پوست ،قدم‌های اولیه در انتخاب کرم پودر به شمار می‌روند.

تعیین تناژ یا آندرتون پوست

آیا تا به حال چیزی در مورد زمینه پوست شنیده‌اید؟ آیا می‌دانید که رنگ پوست با تناژ پوست متفاوت است؟ آیا از میزان تأثیر تناژ پوست در آرایش اطلاع دارید؟ برای تعیین تناژ و رنگ زمینه پوست به مراحل زیر را انجام دهید:

در ابتدا صورت را با پاک کننده آرایش تمیز کنید تا هر آلودگی و آرایشی از پوست شما پاک شود

اگر زمینه پوست شما به رنگ‌های زرد و طلایی باشد، تناژ پوست شما گرم است
اگر پوست شما درحالت بدون آرایش صورتی و هلویی باشد، رنگ زمینه پوست شما سرد است.

اما اگر رنگ پوستتان ترکیبی از هر دو حالت باشد، آندرتون پوست شما خنثی است.
از دیگر راه‌های تشخیص تناژ پوست، می‌توان به رنگ رگ‌ها در زیر نور آفتاب اشاره کرد.
اگر رنگ رگ‌های مچ شما در زیر نور آفاب، آبی یا بنفش باشد، تناژ پوست شما سرد است.

در صورتی که در زیر نور آفتاب رنگ رگ‌های مچ دست شما نزدیک به سبز باشد، رنگ زمینه پوست شما گرم است.
و در نهایت اگر رنگ رگ‌های مچ دستتان در زیر نور آفتاب به صورت ترکیبی از رنگ‌های آبی، سبز و بنفش باشد، تناژ پوست. شما خنثی است.


تشخیص نوع پوست برای خرید کرم پودر مناسب پوست

شناخت نوع پوست یکی از مراحل مهم خرید کرم پودر مناسب پوست شما است. برای اینکه بدانید کدام کرم پودر مناسب پوست شماست، باید پوست خود را شناخته و از نیاز‌های آن اطلاع داشته باشید.

پوست چرب

پوست‌های چرب بلافاصله یا تنها بعد از مدت کوتاهی پس از شستشو چرب می‌شوند. وجود منافذ باز زیاد، جوش‌های آکنه‌ای و کمدون نیز دلیل دیگری بر چرب بودن پوست می‌باشد. پوست‌های چرب برخلاف پوست خشک حالت براق دارد.

کرم پودر مناسب پوست چرب

در صورتی که پوست چربی دارید، بهتر است از کرم پودر‌های فاقد چربی که عبارت (Oil Free) بر روی آنها درج شده استفاده نمایید. همچنین پنکیک نیز گزینه مناسبی برای این نوع پوست به شمار می‌رود. ترکیبات موجود در این نوع کرم پودر‌ها چربی پوست را جذب می‌کند و پوست را صاف و یکدست نشان می‌دهد.

پوست خشک

اگر بعد از حمام و شستشو احساس خشکی و کشیدگی در پوست خود می‌کنید، پوست شما از نوع خشک محسوب می‌شود. همچنین اگر به ندرت پوست شما دچار آکنه می‌شود، نشانه این است که پوست شما خشک است.

کرم پودر مناسب پوست خشک

اولین چیزی که در انتخاب کرم پودر برای پوست خشک باید به آن دقت شود، این است که کرمی را انتخاب کنید که کمبود چربی پوست شما را جبران کند.
کرم پودر‌های مایع با پایه روغنی می‌تواند انتخاب ایده آلی برای پوست خشک باشد. این نوع کرم پودر چهره را شاداب کرده و نور را به اندازه کافی در چهره منعکس می‌کند. بدترین نوع کرم برای این نوع پوست پنکیک می‌باشد که موجب پوسته پوسته شدن پوست شده و خشکی پوست را بیش از پیش نمایان می‌کند.

پوست مختلط

این نوع پوست را شاید بتوان رایج‌ترین نوع پوست در میان افراد به شمار آورد. در این نوع پوست قسمت‌های پیشانی، چانه و روی بینی چرب بوده و در این نواحی آکنه یا جوش‌های سرسیاه به چشم می‌خورد. بقیه قسمت‌های صورت در این نوع پوست خشک است.

کرم پودر برای پوست مختلط

به این دلیل که این نوع پوست در فصول سرد همانند پوست خشک بوده و در فصول گرم نیز علاءم پوست چرب را از خود بروز می‌دهد، بایستی از دو نوع کرم پودر یکی برای پوست چرب و یکی دیگر برای پوست خشک استفاده نمایید. اما به طور کلی کرم پودر‌های مایع با پایه آب، انتخاب ایده‌آلی برای این نوع پوست به شمار می‌رود.

پوست نرمال یا معمولی

پوستی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد، پوستی شاداب و سرزنده است که میزان آب و چربی آن متعادل می‌باشد.

کرم پودر مناسب پوست نرمال

اگر از افرادی هستید که دارای پوستی معمولی می‌باشید، دست شما در انتخاب کرم پودر کاملاً باز است. شما می‌توانید برای فصول سرد از کرم پودر‌های چرب و روغنی با خواص پوشانندگی بالا استفاده نمایید. در تابستان نیز می‌توانید با انتخاب کرم پودر‌هایی که پایه آب دارند و یا سبک‌تر هستند، پوستی شاداب و یکدست داشته باشید.

تأثیر نمای نهایی کرم پودر در انتخاب کرم پودر

نمای نهایی کرم پودر از دیگر موارد مؤثر در انتخاب کرم پودر است. مفهوم نمای نهایی مربوط به میزان ماتی یا براق بودن کرم پودر بر روی پوست مربوط می‌شود.

در صورتی که مایلید بعد از استفاده از کرم پودر، صورت شما براق و شاداب باشد، باید از کرم پودر براق استفاده نمایید. در صورت انتخاب این نوع کرم پودر، باید توجه داشته باشید که دیگر آرایش‌های مربوط به صورت را از رنگ مات استفاده نمایید. زیرا استفاده از آرایش براق و کرم پودر براق در کنار هم، پوست شما را خیلی چرب و روغنی نشان می‌دهد.

در صورتی که پوست شما از انواع چرب یا مختلط است، بهتر است از کرم پودر مات استفاده کنید. کرم پودر مات منفاذ باز صورت را بسته و به یکنواختی و صافی پوست شما کمک می‌کند. همچنین این نوع کرم پودر سبک بوده و سنگینی را روی پوست خود احساس نخواهید کرد.

بعد از شناخت نوع پوست و رنگ زمینه پوست، نوبت به انتخاب رنگ کرم پود مناسب برای پوست می‌رسد. در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید رنگ کرم پودر مناسب پوست خود را بشناسید.

کرم پودر برای پوست روشن

اگر شما سفید پوست هستید، رنگ زمینه پوست شما سرد است. بهترین شماره کرم پودر برای پوست روشن ، کرم پودری است که تناژ صورتی رنگ داشته باشد. این رنگ باعث می‌شود که پوست شما از بی آب و رنگی بیرون آمده و روح پیدا کند. شما می‌توانید با توجه به درجه سفیدی پوست خودتان و دقت به درجه‌بندی کرم پودر مورد نظر، کرمی که بیشترین سازگاری با رنگ پوستتان دارد را انتخاب نمایید.

همچنین استفاده از کرم پودر با تناژ نخودی، می‌تواند پوستی شاداب و سرزنده را برای شما به ارمغان آورد.

کرم پودر های روشن کننده پوست که به عنوان مرطوب کننده هم نیز شناخته می شوند، برای روشن کردن رنگ پوست طراحی شده اند. این کرم ها اغلب برای پوشاندن و همچنین درمان نقاط تیره پوست مانند لکه های ناشی از افزایش سن یا جای آکنه استفاده می شوند. آنها گاهی اوقات برای روشن کردن پوست به صورت آرایشی استفاده می شوند.

کرم پودر مناسب پوست سبزه

در صورتی که شما از افراد سبزه رو هستید، باید کرم پودری را انتخاب نمایید که از نظر تناژ رنگ بیشترین انطباق با رنگ پوست شما را داشته باشد. بهترین شماره کرم پودر برای پوست سبزه، کرم پودری است که پوست را تا یکی دو درجه روشن‌تر کند.
کرم پودر با تناژ طلایی می‌تواند درخشش و شادابی ویژه‌ای به این رنگ پوست هدیه دهد.

کرم پودر مناسب پوست گندمی

اگر شما از افرادی هستید که دارای پوست گندمی می‌باشید، برای انتخاب کرم پودر، طیف گسترده‌تری را در اختیار خواهید داشت. رنگ کرم پودر مناسب برای پوست گندمی، رنگی است که تناژ خنثی داشته باشد.

کرم پودری که ترکیبی از رنگ‌های صورتی و آبی داشته باشد، برای این پوست گندمی انتخاب مناسبی خواهد بود.

در این مطلب ما به انواع پوست و کرم پودر‌های مناسب آن پرداختیم. امید است که محتوای این مطالب برای شما مفید بوده و شما را در امر خرید یاری کند.

تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی

تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی با چک کردن ترکیبات محصول کار راحتی می باشد. به طور کلی خرید لوازم آرایشی به صورت اورجینال و اصل میتواند عالی بودن محصول پودری قطره چکان را تضمین نماید. محصولات و لوازم های آرایشی اصل دارای ترکیباتی می باشد که به سرعت پس از مصرف، احساس تازگی و سلامت به پوست صورت شما می بخشد.

اگر کرم پودر خود را با توجه به نوع جنس پوست صورت خودتان انتخاب شود، می تواند جلوه های ابریشمی و مات را در صورت شما ایجاد کند که بروز اینگونه واکنشات در صورت در واقع نشان از اصل بودن محصول مصرفی دارد. با وجود کاربرد ویژه از بین بردن چین چروک در کرم پودر به راحتی می توان مرغوب و یا نا مرغوب بودن محصول را تشخیص داد به این صورت که بعد از استفاده باید خطوط چین و چروک به وسیله مواد محصول پر شده و محو شوند. محصول آرایشی قطره چکان نا مرغوب هیچ یک از موارد طراوت و شادابی، حالت های مخملی و براق و از بین بردن چین و چروک را برای صورت ایجاد نمی کند.

تفاوت کرم بی بی BB و کرم پودر

فونداسیون ها در طیف وسیعی از رنگ ها موجود هستند که هر کدام برای صاف کردن رنگ های مختلف، رنگ پوست و انواع پوست ساخته شده اند. برای گردش های غیررسمی و همچنین موقعیت هایی که نیاز به پوشش سنگین تری دارند، مناسب هستند. با این حال، کرم‌های بی‌بی از نظر گزینه‌هایی که ارائه می‌دهند، دامنه زیادی ندارند. این کرم رنگ ها و سایه های محدودی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید.

با این حال، کرم های BB، سلامت پوست شما را در اولویت قرار می دهند و از پوست شما در برابر آلودگی محافظت می کنند. جای تعجب نیست که بی بی کرم ها در مقابل کرم پودر های آرایشی محصولات بهتری برای استفاده در درازمدت روی پوست شما هستند. این کرم دوگانه برای رفع آکنه، چین و چروک، خطوط و روزاسه نیز شناخته شده است.

برای خرید هر نوع و برندی از محصولات آرایشی و اتواع کرم پودر ها می توانید عبارت “لوازم آرایشی نیروان” را جستجو کنید و وارد سایت nir-one.com شوید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *