0

مقایسه ام وی ام X33 با ام وی ام X55 + معرفی فروشگاه قطعات و لوازم یدکی ام وی ام

بیش از ده سال از سابقه حضور X33 در بازار ایران، به عنوان یک خودروی موفق از سوی شرکت وارد کننده و سازنده چینی، نشانگر موفقیت تجاری این مدل است. جالب است که انواع مختلف X33، با طراحی‌ ها و تجهیزات متنوع، همچنان بر اساس پلتفرم ابتدایی در چین و ایران تولید می‌ شوند. مهندسان چری در طول ۱۸ سال اخیر با استفاده از روش هوشمندانه و کم هزینه، تغییرات فقط در چهره (فیس‌لیفت) X33 را اجرا کرده‌ اند، که به عنوان یک درس بزرگ برای خودروسازان ایرانی تلقی می‌شود.

چری تیگو ۳، یا همان X33 در ایران، به عنوان پرفروش ‌ترین خودروی چینی در کشور و برند محبوب سازنده در چین شناخته میشود. این مدل همچنین در کشورهای اروگوئه، روسیه و اندونزی تجارتی داشته و تا چند سال اخیر به فروش میرسید. به نظر میرسد که مدیران خودرو با تاخیری کوچک نسبت به سازنده چینی، عرضه X33 را از سال ۱۴۰۱ قطع کرده ‌اند.
در حال حاضر، چری تیگو ۴ به جای تیگو ۳ در ایران تولید می‌شود. این خودرو با نام X55 در ایران شناخته می‌شود و در برخی کشورها با نام تیگو ۵X شناخته میشود.

جالب است که این مدل نسبت به X33، بهبودهای فنی داشته و ابعاد آن افزایش یافته است که خریداران را ممکن است برای پرداخت هزینه بیشتر، ترغیب کند. نمونه‌ ی معروف X55 که در ایران با نام X55 معروف است، در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و چهره‌ ی جدید آن در سال ۲۰۲۰ به بازار ایران وارد شد.
در روزهای اخیر، مدیران خودرو یک کراس‌اور کوچک به نام ام ‌وی ‌ام X33 کراس را معرفی کرده است که از لحاظ فنی با X33 اصلی ارتباط مستقیمی ندارد. به عبارت دیگر، تغییرات اعمال شده در X33 کراس، اساساً بر اساس X22 است و به عنوان یک نسل جدید از خودروهای این شرکت معرفی میشود.

یک نکته مهم برای خریداران مدل ‌های دست دوم در ایران این است که تفاوت ‌های بین X55 و X55 پرو وجود دارد که بسیاری از مردم از آن آگاهی کافی ندارند. همچنین، X33 S و X33 AT نیز به علاوه از نظر شرایط بدنه، از نظر فنی نیز تفاوت ‌هایی دارند. به همین دلیل، این مطلب تلاش میکند تا خلاصه ‌ای از نکات مهم در انواع X33 و X55 ارائه دهد.

مقایسه طراحی ظاهری ام وی ام X33 و ام وی ام X55

در گذشته‌ی اخیر، دو مدل X33 و دو مدل X55 در ایران به بازار عرضه شده ‌اند. در X33، ساختار جلو پنجره نشان ‌دهنده ‌ی نسخه‌های S و AT است، در حالی که در X55 علاوه بر جلو پنجره، فرم سپر و خطوط قرمز روی بدنه، تفاوت مدل‌ های قدیمی و X55 پرو را نشان میدهد.

از نظر ظاهری، X33 یک چهره ‌ی شناخته شده و جذاب ارائه میدهد که به وضوح تاثیر سازوکی ویتارا نسل چهارم را در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. اگر چه اگر ویتارای جدید به بازار ایران وارد شده و جایگزین خودروهای مونتاژ ایران خودرو میشد، ممکن بود X33 S به شدت جلب توجه شود، اما همچنان خودروی چینی توانست نگاه منفی به مدل ‌های قدیمی را از ذهن خریداران ایرانی پاک کند. علاوه بر این، X33 AT با جلو پنجره‌ ی بزرگ ‌تر، در نظر مخاطب ایرانی به شکلی به عقب ‌نشینی در طراحی دیده میشود و به نظر معمولی می ‌آید.

در مقابل، X55 به نظر جوان ‌پسندتر و اسپرت ‌تر از X33 می‌ آید؛ اما هنوز بسیاری از خریداران، طراحی ساده و یک‌نواخت X33 S را بیشتر ترجیح می‌دهند. نصب چراغ‌ه ای بزرگ بر روی این خودروی نسبتاً کوچک، به نظر می ‌آید که باعث ناهماهنگی در طراحی شده است، موضوعی که در مقایسه‌ی بخش عقب بدنه ‌ی X33 و X55 به چشم میخورد.

بر اساس دیدگاه بسیاری از افراد در ایران، طراحی چراغ ‌های پشتی X55 پرو بهتر از نسخه قدیمی ‌تر آن است، اما در مجموع، سادگی طراحی X33 را راضی ‌کننده ارزیابی نمی‌کنند. همچنین، درپوش صندوق X55 مشابه بسیاری از خودروهای کراس‌اور مدرن، به سمت بالا باز می‌شود؛ اما این ویژگی برای X33، حرکت جانبی به سمت راست دارد. همچنین، نصب چرخ زاپاس بر روی درپوش صندوق، به عنوان یک نقطه منفی در طراحی X33 محسوب میشود.

یکی از نکات مهم که در مقایسه X33 و X55 نادیده گرفته شده، ابعاد مختلف این خودروها است. علی‌رغم باور عموم، X55 کاملاً هم ‌اندازه‌ با X33 نیست و عرض بیشتری با ارتفاع کمتر دارد. این ابعاد باعث می‌شوند فاصله محوری در X55 بیشتر باشد و فضای بیشتری برای سرنشینان فراهم شود.

مقایسه طراحی کابین ام وی ام X33 و ام وی ام X55

افراد بسیاری در ایران معتقدند که طراحی داخلی X33 زیبات ر از X55 است، اما با اطمینان میتوان گفت که خریداران X55 پرو از طراحی داخلی آن، رضایت بیشتری دارند. جالب است که نمای داشبورد و ادوات در X55 پرو نیز تفاوت ‌های متعدد با X55 اصلی را نشان می‌دهد و این موضوع ممکن است مهم‌ ترین دلیل برای انتخاب X55 پرو نسبت به X55 قدیمی و X33 باشد.

نصب مانیتور لمسی به صورت ایستاده روی داشبورد و همچنین پنل دیجیتال پشت فرمان، تفاوت‌های مهم X55 پرو با X33 و X55 قدیمی را نمایان میسازد. یکی از نکات جالب‌تر، وجود نمایشگر لمسی بزرگ با اندازه ۱۰.۲۵ اینچ در X55 پرو است، در حالی که X33 و X55 قدیمی دارای مانیتور ۸ اینچی هستند.

مقایسه مشخصات فنی ام وی ام X33 با ام وی ام X55

موتور ۲ لیتری و کم ‌دردسر X33، با ساختار تنفس طبیعی، باعث حذف مشکلات معمول در پیشرانه‌ های توربوشارژ چینی میشود. این مدل با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن‌متر گشتاور، تجربه ی رانندگی راحت و لذت ‌بخش را فراهم میکند. X33 S با گیربکس CVT در زمان ۱۳ تا ۱۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و میانگین مصرف سوخت حدود ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر را ارائه میدهد.

نسخه‌ X33 با پسوند AT نیز گیربکس ۵ سرعته دنده ‌ای اتوماتیک دارد، با همان موتور ۲ لیتری موجود در X33 S. اما با گیربکس تیپ ترونیک، شتاب‌گیری بهتر و سرعت بیشتر در حدود یک ثانیه زودتر به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌شود. مدیران خودرو ادعا میکند میانگین مصرف سوخت X33 AT حدود ۸ تا ۹ لیتر در هر صد کیلومتر است.

از طرف دیگر، مدل ‌های X55 قدیمی و X55 پرو هر دو گیربکس ‌های مختلف دارند، اما نسخه ‌ی جدیدتر، گیربکس CVT را ارائه میدهد، در حالی که مدل اصلی با گیربکس دنده ‌ای ۶ سرعته اتوماتیک با دبل کلاچ مجهز است. این تفاوت ‌ها باعث میشود لذت رانندگی و شتاب ‌گیری در X55 قدیمی، بهتر از X55 پرو باشد.

موتور ۱.۵ لیتر توربوشارژ در X55، با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر، عملکرد قدرتمندی را ارائه میدهد. مصرف سوخت متوسط X55 پرو با گیربکس CVT حدود ۷ لیتر در هر صد کیلومتر است، در حالی که نسخه‌ قدیمی نزدیک به ۸ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. همچنین، X55 پرو (CVT) حدود ۸۰ کیلوگرم سنگین ‌تر از X55 قدیمی (دنده ‌ای اتوماتیک) است که باعث می‌شود یک ثانیه دیرتر به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. راننده‌ X55 قدیمی میتواند در عمل به سرعت صفر تا صد در ۱۱ ثانیه دست پیدا کند.

اهمیت خرید لوازم یدکی اصلی ام وی ام از فروشگاه های معتبر

خرید لوازم یدکی ام‌وی‌ام به صورت اورجینال یکی از موارد حیاتی برای حفظ عملکرد و کارایی خودروهای این برند محسوب می‌شود. استفاده از لوازم یدکی اصلی ام‌وی‌ام به‌عنوان تولیدکنندهٔ خودرو، تأثیر فوق‌العاده‌ای بر سطح ایمنی، کیفیت، و عمر مفید خودرو دارد. در زیر به برخی از اهمیت‌های خرید لوازم یدکی ام‌وی‌ام به صورت اورجینال اشاره می‌شود:

• کیفیت بالا: لوازم یدکی اصلی ام ‌وی ‌ام با استفاده از مواد با کیفیت بالا و با رعایت استانداردهای کارخانه تولید میشوند. این کیفیت بالا به اطمینان از عملکرد بهینه و ایمنی خودرو کمک می‌کند.
• تطابق دقیق: لوازم یدکی ام‌ وی ‌ام اورجینال به دقت به طراحی‌ها و مشخصات فنی خودروها تطابق دارند. این امر باعث اطمینان از نصب و استفاده موثر از قطعات می‌شود و مشکلات ناشی از تفاوت‌های ابعادی و فنی را کاهش می‌دهد.
• عمر مفید بیشتر: لوازم یدکی ام ‌وی ‌ام بخ خصوص لوازم یدکی ام وی ام X33 و ام وی ام X55 به دلیل استفاده از مواد با کیفیت، ساختار مقاوم و مطابق با استانداردهای کارخانه، به خودروی شما عمر مفید بیشتری میبخشند. این امر باعث کاهش نیاز به تعویض مکرر و هزینه‌ های اضافی میشود.
• حفظ گارانتی: در بسیاری از موارد، استفاده از لوازم یدکی اصلی ام‌ وی ‌ام شرایط گارانتی خودرو را حفظ می‌کند. در صورت استفاده از قطعات تقلبی یا غیراصلی، ممکن است حقوق گارانتی شما تضییع شود.
• عدم تأثیر منفی بر عملکرد: لوازم یدکی اورجینال ام ‌وی ‌ام با استفاده از فناوری ‌ها و فرآیند های مدرن تولید میشوند و از هماهنگی مناسب با سیستم ‌های خودرو برخوردارند. این موضوع باعث عدم تأثیر منفی بر عملکرد و کارایی خودرو میشود.

در کل، انتخاب لوازم یدکی اورجینال ام ‌وی ‌ام از اهمیت بسزایی برخوردار است که به حفظ کیفیت، ایمنی، و عملکرد بهینه خودرو کمک می‌کند.
منبع : لوازم یدکی ام وی ام آذین یدک تهران

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *