0

ثبت شرکت در تورنتو

یکی از راه های مهاجرت به کانادا، ثبت شرکت در تورنتو است. اما لازم است در نظر داشته باشید که مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت به تنهایی منجر به اقامت دائم کانادا نمی شود. افرادی که شرکتی را در تورنتو ثبت می کنند، باید پس از گذشت یک زمان مشخص، به سوددهی برسند و به اصلاح برای دولت کانادا مفید باشند تا با اعطای اقامت دائم به آن ها موافقت شود.

توجه داشته باشید که مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت در تورنتو و کارآفرینی دو مقوله کاملا مجزا هستند. کانادا زمانی ثبت شرکت در تورنتو را تایید می کند که مطمئن شود این امر در دراز مدت به نفع اقتصاد کانادا خواهد بود. بنابراین لطفاً دقت داشته باشید که ثبت شرکت در تورنتو ممکن است منجر به اقامت دائم شما در کانادا بشود یا خیر.

برای اینکه بتوانید در کانادا ثبت شرکت کنید، به مجوز تجارت نیاز دارید که این مجوز در حقیقت توسط اداره فدرال کانادا برای شما صادر می شود. قوانین موجود در کانادا در زمینه بیزنس و تجارت به گونه ای است که از بسیاری از کسب و کارهای جدید و شرکت های تازه تاسیس حمایت می کند. به همین علت، این کشور مقصد بسیار مناسبی برای افرادی است که می خواهند به سرمایه گذاری در کانادا بپردازند.

شرایط ثبت شرکت در تورنتو

برای ثبت شرکت در کانادا در هر یک از ایالات، قانونی متفاوت وضع شده است. اما معمولا در تمام ایالات باید از طریق برنامه کارآفرینی کانادا وارد طرح ثبت شرکت در کانادا بشوید. برای ورود به این برنامه ابتدا باید در اداره مهاجرت ایالت مورد نظر خود تشکیل پرونده بدهید. مسیری که در این برنامه باید طی کنید با توجه به ایالت انتخابی متفاوت است و از سوی اداره مهاجرت کانادا می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.
کسی که برنامه به نام او ثبت شده باید بتواند ثابت کند که در ۳ سال گذشته مدیریت بیزینسی را بر عهده داشته است. در واقع هر سابقه شغلی، فرد را مجاز به ثبت شرکت در کانادا نمی‌کند بلکه باید سابقه رهبری و مدیریت پروژه‌ای تجاری را داشته باشید.

باید تعهد‌نامه‌ای امضا کنید که به موجب آن ملزم به تاسیس شرکت در کانادا هستید. در این تعهد‌نامه باید نوع شرکت را انتخاب کنید. همچنین باید مکانی را که برای تاسیس شرکت در نظر دارید مشخص کنید. تعیین مدت زمان شرکت نیز یکی دیگر از بندهای تعهدنامه است.
باید کارمندی تمام وقت را بجز اعضای خانواده‌تان در تعهدنامه معرفی کنید. موضوع فعالیت شرکت نیز باید مشخص باشد. به یاد داشته باشید که شما متعهد می‌شوید فقط در چهارچوب موضوع شرکت فعالیت کنید. مثلا اگر شرکتی خدماتی در کانادا تاسیس کردید حق انجام کارهای تولیدی ندارید و تخلف محسوب خواهد شد.

اشخاصی که از طریق ثبت شرکت در کانادا قصد دریافت ویزای کانادا را دارند باید متعهد شوند که ظرف سه سال به تعهدات قانونی خود در رابطه با شرکت عمل می‌کنند در غیر این صورت، ویزای کانادایی آن‌ها لغو خواهد شد.
داشتن مدرک تحصیلی نیز یکی دیگر از شرایط عمومی ثبت شرکت در کانادا است. مدرک تحصیلی لازم نیست که حتما مرتبط با رشته مدیریت باشد چون همه‌ی تجار، تحصیل‌کرده رشته مدیریت نیستند.
ارائه مدرک زبان معتبر نیز یکی دیگر از شرایط است که در قانون کانادا برای ثبت شرکت مقرر شده است. مدرک زبان می‌تواند با توجه به ایالتی که در آن قصد تاسیس شرکت دارید انگلیسی یا فرانسه باشد. مثلا اگر قصد ثبت شرکت در ایالت کبک کانادا را داشته باشید باید مدرک زبان فرانسه ارائه کنید.
مدرک زبان معتبری که در تمام ایالات پذیرفته می‌شوند تافل و آیلتس است و البته ممکن است اداره مهاجرت، سایر مدارک را نیز معتبر بداند.

طریقه ثبت شرکت در تورنتو

  • در نظر گرفتن کلیه جوانب فرهنگی و اقتصادی تورنتو در خصوص تاسیس شرکت مورد نظر
  • نام گذاری برای شرکت متناسب با قوانین
  • تهیه کلیه مدارک لازم و تنظیم اسناد
  • افتتاح حساب بانکی در کانادا برای انجام اقدامات واریزی مبالغ سرمایه گذاری
  • دریافت کلیه تائیدیه های لازم متناسب با نوع شرکتی که قصد راه اندازی آن را دارید

مراحل ذکر شده در بالا مراحل اصلی ثبت شرکت در تورنتو را نشان می دهند. ثبت شرکت در کشور کانادا می تواند یا به صورت ایالتی و یا به صورت فدرال صورت بگیرد.

هزینه ثبت شرکت در کانادا

علاوه بر سرمایه اولیه‌ای که برای ثبت شرکت در تورنتو به آن نیاز دارید برای انجام روند قانونی ثبت شرکت و انجام تشریفات نیز هزینه‌ای از شما دریافت می‌شود که در هر ایالت متفاوت است. در ایالت انتاریو، تقریبا ۳۶۰ دلار نیاز دارید تا ثبت شرکت کنید. جهت تبدیل این رقم به قیمت روز دلار، از صفحه قیمت دلار کانادا تورنتو امروز استفاده کنید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در تورنتو

  • گواهی ثبت
  • اساسنامه شرکت
  • اساسنامه برای یک شرکت فدرال یا استانی در کانادا (فرم 3001).
  • دفتر ثبت شده شرکت و اطلاعات لازم درباره هیئت مدیره (فرم 3002)
  • گزارش جستجوی نام Nuans – این گزارش برای نشان دادن انجام شدن تحقیقات لازم توسط شرکت در رابطه با جستجوی نام و رزرو نام ارائه می شود.
  • نامه تاییدیه نام شرکت توسط Corporations Canada
  • شماره تجاری فدرال و شماره مالیات بر درآمد برای انجام معاملات شرکتی از مرجع درآمد مربوط به کانادا
  • آدرس دفتر ثبت شده شرکت
  • در صورتی که سهامداران خارجی باشند، باید مدرک آدرس در کانادا ارائه شود
  • کپی پاسپورت (ویزا)
  • اطلاعات مربوط به سرمایه پرداخت شده مورد نیاز برای تشکیل شرکت در تورنتو
  • هزینه ثبت درخواست

برنامه Intra Company Transfer

برنامه Intra Company Transfer یا همان انتقال درون شرکتی کانادا یک برنامه مهاجرتی است که در آن یک کارمند می تواند با عضویت در شعبه شرکت خودش در تورنتو به این کشور مهاجرت کند. این برنامه می تواند گزینه مناسبی برای کسانی باشد که علاقه مند به تاسیس شعبه دوم شرکت خودشان در تورنتو هستند.
برای بهره مند شدن از این روش مهاجرتی، لازم است افراد مراحل قانونی خاصی را طی کنند. به عنوان مثال، دفتر مستقر در کانادا باید شواهد کافی ارائه دهد که چرا به جای استخدام یک کارمند محلی یک کارمند، لازم است یک کارمند به تورنتو منتقل شود.

مزایای ثبت شرکت در تورنتو

  • مناسب بودن مالیات شرکت های کانادایی نسبت به مالیات هایی که افراد به صورت تکی باید پرداخت کنند
  • معاف شدن برخی از شرکت های کانادایی بسته به برخی از شرایط
  • حمایت کشور کانادا از کسب و کارهایی که تاثیر خوبی در اقتصاد کشور کانادا می گذارد
  • شرایط راحت ثبت شرکت در کانادا نسبت به بسیاری از کشورها
  • امکان اخذ اقامت دائم از طریق ثبت شرکت در کانادا
  • ثبات اقتصادی در کشور کانادا
  • عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • امنیت بسیار بالای ثبت شرکت، خرید شرکت و یا سرمایه گذاری در کانادا
  • دسترسی نیروی کار متخصص در صورت کمبود نیروی کار
  • شرکت در کانادا با فوت موسس یا برخی از سهامداران از بین نمی‌رود و امکان ورود ورثه به عنوان اعضای جدید در شرکت وجود دارد. در این صورت اصل سرمایه و سود به وارث منتقل می‌شود.

خدمات تراست در زمینه ثبت شرکت در تورنتو

ثبت شرکت در تورنتو اگر به صورت اصولی و مطابق با استانداردهای لازم صورت بگیرد می تواند منجر به اخذ اقامت دائم در کانادا شود. در صورتی که اگر آگاهی کافی از روند کار نداشته باشید ممکن است نتوانید در این کار موفق شوید.
تراست بیزینس با داشتن سالیان سال تجربه در زمینه ارائه مشاوره و خدمات رسانی به مشتریان در کلیه امور مهاجرتی از جمله مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری در کانادا و یا ثبت شرکت به شما در این مسیر کمک می کند تا با حداقل هزینه ممکن و در سریع ترین زمان، بتوانید کلیه امور مهاجرتی خودتان را به درستی انجام دهید.
مشاوران ما در تراست بیزینس کلیه کلاس ها و دوره های تخصصی مهاجرتی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و سابقه درخشانی در زمینه مهاجرت به کانادا و ثبت شرکت دارند؛ ضمن اینکه وکلای ما کاملا توسط دولت کانادا به رسمیت شناخته شده اند.

انواع شرکت های تجاری در تورنتو

شرکت ها در تورنتو به سه دستCorporation ، Sole Proprietorship و General Partnership تقسیم می شوند که در ادامه به توضیحات آن ها خواهیم پرداخت.

Corporation

از جمله ویژگی های این مدل شرکت ها در تورنتو این است که می تواند به صورت استانی و یا کشوری فعالیت داشته باشند و تعداد افراد سهامدار در این شرکت ها بسیار زیاد است. این شرکت ها طرفداران بسیار زیادی در تورنتو دارند چرا که مزیت های مهمی برای آن ها در نظر گرفته شده است.

این شرکت ها مالیات کمتری نسبت به بسیاری از شرکت های دیگر پرداخت می کنند و احتیاجی به تمدید کردن آن ها وجود ندارد چرا که همیشگی هستند و دیگر این که در صورت ورشکست شدن شرکت، سهامداران مسئولیت کمی دارند و به اندازه سهمی که در شرکت دارند جبران خسارت خواهند کرد.

Sole Proprietorship

همانطور که از نام آن ها پیداست، در این نوع شرکت ها یک نفر مسئولیت کلیه شرکت و بدهی ها و سود دهی آن را بر عهده دارد. از مزایای این مدل شرکت ها این است که در صورت سود دهی، کل مبلغ متعلق به همان شخص حقیقی است و دیگر آن که این شرکت ها برای ثبت، هزینه کمتری دارند.

General Partnership

این شرکت ها در حقیقت می توانند اعضای ۲ نفره تا بیشتر داشته باشند و در نتیجه کلیه بدهی ها، سود دهی ها و دیگر مسائل، مربوط به همه اعضای گروه می شود. شرکت های General Partnership برای ثبت و شروع فعالیت معمولا ارزان قیمت هستند، کلیه هزینه ها بین اعضا تقسیم می شود و از نظر مالیاتی نیز مزیت های فراوانی دارند.

ثبت شرکت خارجی در تورنتو به چه نحوی است؟

در صورتی که فردی قصد ثبت شرکت خارجی در تورنتو را داشته باشد، باید ابتدا مراحل اصلی را طی کند.
توجه به قانون رقابت در تورنتو. قانون رقابت شامل مقرراتی است که به موجب آن رقابت بین رقبا در یک حوزه تجاری و تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار تنظیم می‌شود.
توجه به قانون سرمایه‌گذاری در تورنتو. این قانون فدرال است و صرف نظر از این که شرکت شما در کدام یک از ایالات ثبت می‌شود لازم‌الاجرا است. توجه به قوانین مرتبط با تولید محصول مورد نظر یا ارائه خدمات در کانادا توجه به قوانین مرتبط با اقامت اداره‌کنندگان شرکت در کانادا.
کسب موافقت اداره رقابت در ایالت مورد نظر. باید در زمان ارائه درخواست به اداره مذکور، درخواست گرفتن اقامت برای شرکت را نیز به همین اداره ارائه کنید. باید برای دولتمردان کانادا برای انجام مصاحبه برای سرمایه‌گذاری در این کشور درخواست بدهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *