1

نظرات در مورد روبیکا

روبیکا

در این بخش و به نقل از وب سایت پی سی پلاس قصد داریم تا تعداد زیادی از نظرات در مورد روبیکا ، این اپلیکیشن پر سرو صدا را با هم مرور کنیم.

فقط قبل از آنکه به بررسی و مشاهده ی نظرات در مورد روبیکا بپردازیم لازم است تا کمی با این برنامه اندروید آشنا شده و هم چنین روبیکا نسخه قدیمی و جدید را دانلود کنید تا خودتان مزایا و معایب این برنامه را از نزدیک لمس کنید.

همانطور که میدانیم سال هاست که موضوع قطع شدن و جایگزین کردن برنامه های خارجی همچون اینستاگرام ، واتساپ و تلگرام در ایران داغ است.

از آنجایی که این اپلیکیشن ها هیچ جایگزین ایرانی قدرتمند نداشت ، همگی کاربران ایرانی در اینستاگرام فعالیت داشتند تا اینکه روبیکا به سر کار آمد!

از همان ابتدای شروع کارش نظرات بسیار زیادی در مورد این برنامه گفته شد و همگی آنها شاید درست بود! مثلا یکی از مهم ترین نظرات در مورد روبیکا این بود که این برنامه امنیت ندارد! و یا یکی از نظرات تخصصی درمورد قطعی های پی در پی این برنامه بود.

اما از نظرات کاربران در مورد روبیکا هم بگذریم خود این برنامه اشتباهات عجیب و غریبی از خود سر می داد که باعث سرو صدای زیادی شد! مثلا خود این برنامه بدون اجازه و کسب رضایت تمامی آی دی هایی که در اینستاگرام مشغول بودند را عینا در روبیکا ایجاد و کپی کرد و تمام کاربران فعال در اینستاگرام را عصبانی کرد و همین موضوع باعث شد تا تمامی صاحبین پیج ها این برنامه را در گوگل پلی ریپورت کرده و گوگل پلی نیز به تبع آن این اپلیکیشن را از مارکت خود حذف کرد.

حالا کمی هم از فواید و امکانات روبیکا بگوییم:

  • قابلیت پرداخت قبوض
  • قابلیت خرید شارژ و اینترنت
  • قابلیت تماشای پخش زنده
  • دارای دسته بندی های موسیقی و صوتی
  • قابلیت تماشای انیمیشن
  • دنیایی از آموزش و موسیقی
  • دارای نسخه ی اندوید ، آیفون و ویندوز

 

 

مهم ترین نظرات کارشناسان و کاربران در مورد روبیکا

 

1-امنیت روبیکا چگونه است.

از نظر کاربران معمولی این برنامه اصلا از لحاظ امنیتی در وضعیت مناسبی قرار ندارد و به نوعی دسترسی های زیادی را از فرد موقع نصب میگیرد و یا حتی به گفته ی برخی از کاربران بعد از نصب روبیکا دیگر نمیتوان هیچ وقت آنرا پاک کرد.

اما از نظر برخی از کارشناسان این دسترسی ها برای دیگر اپلیکیشن ها هم یکی است.مثلا دقیقا همین دسترسی ها را اینستاگرام از ما گرفته است پس جای نگرانی نیست.

اما یکی از جدید ترین مسائلی که رخ داد این بود که گوگل پلی بعد از آنکه مجدد روبیکا را در مارکت خود قرار داد مجدد آنرا حذف کرد و به گفته ی خودش مشکلات امنیتی این برنامه باعث حذف شدنش بود!

محمد احسان خرامید، در توییتی با انتشار جدول سطح دسترسی پیام‌رسان‌ و شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب نوشت:

” با توجه به جدول میزان دسترسی ها در اپ های مختلف مشخص میشود، مشکل گوگل پلی دسترسی و استاندارد اپ ها نیست، مشکل اصلی بر سر رقابت و انحصار شکنی است
اول، هجمه های فنی و القای نمی‌توانند، بعد شبهه در اعتبار و پرده های بعدی …
سناریو نخ نما در مقابل استقبال امیدوار کننده کاربران ”

 

روبیکا

 

2-سرعت روبیکا

به جرات میتوان گفت سرعت این اپلیکیشن در حد غیر قابل قبول بوده و همین حالا یکی از پر سرچ ترین کلمات در گوگل شامل ” چرا روبیکا امروز قطع شده ” می باشد.

 

3-عدم پشتیبانی صحیح

قطعا یکی دیگر از مهم ترین و شاید منطقی ترین نظرات در مورد روبیکا این است که پشتیبانی عجیبی دارد! اول از همه سوال اینجاست که ما در طی مدت ها استفاده از تلگرام و اینستاگرام شاید حتی یکبار هم نیاز به پشتیبانی نداشتیم اما چطور است که روبیکا آنقدری پیچیدگی های خاص خودش را دارد که مدام نیاز به پشتیبانی داریم؟ دوما پشتیبانی ضعیف و عملکرد پایین کارشناسان باعث شده است تا یکی دیگر از معایب این اپلیکیشن محسوب شود.

 

4-مصرف اینترنت

از دیگر نظرات در مورد روبیکا آن است که مصرف اینترنت در آن تقریبا از نصف هم کمتر است که این میتواند یکی از بهترین و بالا ترین مزیت های این اپلیکیشن داخلی باشد.چرا که مثلا اینستاگرام به شدت اینترنت شما را مصرف کرده و این مورد میتواند از لحاظ اقتصادی برای شما به صرفه باشد.

 

5-نسخه های مشابه

نظرات در مورد روبیکا فقط به سرعت و مصرف اینترنت و پشتیبانی ختم نمی شوند بلکه بسیاری از کاربران معتقدند که از آنجایی که اپ های خارجی دارای نسخه های پیشرفته تری در کنار خود دارند این نیز خود میتواند باعث محبوبیت نسخه ی اصلی شود.مثلا در کنار تلگرام ، نسخه های پیشرفته تری همچون موبوگرام ، تلگرام طلایی و غیره آمد و در کنار اینستاگرام نیز نسخه های دیگری همچون اینستا ایکس اما در کنار روبیکا نسخه ی پیشرفته تری به بازار نیامده تا بتوان از امکانات پیشرفته تری بهره برد.البته لازم به ذکر است که برخی ها معتقدند که میتوان با استفاده از لاکی پچر نسخه ی پیشرفته تری را فقط با چند کلیک ساده از روبیکا ایجاد کرد.

دانلود لاکی پچر از سایت پی سی پلاس

 

نتیجه گیری

با توجه به عمده نظرات در مورد روبیکا که در بالا به آن اشاره شد ، میتوان نتیجه گرفت که این برنامه هم نیز همچون دیگر برنامه ها از مزیت ها و معایب خاص خودش برخوردار بوده و نمیتوان به طور قطع گفت که روبیکا اپلیکیشن خوبی است و یا خیر.

البته با توجه به تحقیقاتی که انجام داده ایم تا این لحظه فعلا روبیکا نتوانسته است نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و آنها را راضی نگه دارد.امید داریم تا روزی فرا رسد که اپ های ایرانی جهانی شوند و رقبای جهانی پیدا کنند.

 

 

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. محمد گفت:

    آقا این چه برنامه چرتیه درسته که دارم ازش استفاده میکنم ولی به این خاطر میگم چرته برا دیدنه فیلم فقط همراه اول اونم با هزینه زیاد..درضمن وقتیم که نت تموم میشه میخاد شارژ بشه قط میشه تا روزه بعد..برنامه نویسش هر کی هست نعشه بوده..آقا اینو درستش کنید چه وضه شه…