0

چالش های تأمین مواد اولیه شیمیایی وارداتی به ایران از زبان پیشگامان شیمی

مواد اولیه شیمیایی وارداتی به ایران در صنایع تولیدی کشور نقش بسیار پررنگی دارند. در کشور ایران، حدود 90 درصد ترکیبات شیمیایی از طریق واردات تأمین شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار می­گیرد.هر صنعت به مواد شیمیایی مختلفی نیاز دارد. به طور کلی می­توان مواد شیمیایی وارداتی را می­توان در دسته­های مختلفی از جمله مواد شیمیایی صنایع غذایی، مواد شیمیایی صنعتی، مواد شیمیایی آرایشی و بهداشتی، مواد شیمیایی دارویی و مواد شیمیایی صنایع تصفیه آب و … تقسیم بندی کرد.

نکتة مهمی که باید در تأمین مواد اولیه شیمیایی وارداتی به ایران، به آن توجه شود، پیدا کردن یک منبع مطمئن و معتبر است. وجود یک منبع مطمئن وارد کننده مواد شیمیایی اولیه، دغدغه­ هایی از جمله شرایط حمل و نقل و کیفیت مواد اولیه شیمیایی را از بین می­برد. در طول این سال­ها، تأمین مواد اولیه مورد نیاز به دلیل تحریم­ها، چالش­های مختلفی را ایجاد کرده است. همین موضوع سبب شده است که بسیاری از صنایع به دنبال یک منبع معتبر برای تأمین مواد اولیه شیمیایی مورد نیازشان باشند.

برای خرید مواد شیمیایی میتوانید به پیشگامان شیمی مراجعه کنید: https://irchem.ir

اهمیت تأمین مواد اولیه شیمیایی وارداتی به ایران

در حال حاضر بزرگ­ترین شریک تجاری ایران در تأمین مواد اولیه شیمیایی، کشور چین است. ناگفته نماند که واردات مواد اولیه شیمیایی از کره، امارات متحده عربی، آلمان و ترکیه نیز انجام می­شود.بسیاری از کسب و کارهای پررونق چه در ایران چه در دیگر کشورهای جهان، تا حد بسیار زیادی به واردات مواد شیمیایی وابسته است. به طور کلی باید بدانید که اهمیت تأمین مواد اولیه شیمیایی وارداتی به ایران بیش­ از آن چیزی است که تصور می­کنید.

در کشور ایران نیز که 90 درصد مواد شیمیایی آن وارداتی است، اهمیت این موضوع را چندین برابر بیش­تر از سایر کشورها است. تحریم­ها بسیاری از کسب و کارها را تحت تأثیر قرار داد. به نوبه­ای که بسیاری از صنایع به طور کلی تعطیل شدند. این موضوع در ادامه قیمت بسیاری از کالاها را افزایش داد.

بنابراین واضح است که چرا بسیاری از کسب و کارها تلاش می­کنند به منظور تهیه مواد اولیه شیمیایی وارداتی از یک منبع مطمئن اقدام نمایند. البته در صورتی که خودتان صاحب کسب و کاری باشید که نیازمند مواد شیمیایی اولیه است، مطمئناً درک کاملی از مسائل گفته شده دارید.

لیست مواد اولیه شیمیایی وارداتی به ایران

لیست مهم­ترین مواد اولیه شیمیایی وارداتی مورد استفاده در صنایع مختلف به کشور ایران عبارت‌اند از:

  • حلال­ های شیمیایی
  • کودهای کشاورزی
  • مواد شیمیایی صنعتی
  • مواد شیمیایی دارویی
  • صنایع آرایشی بهداشتی
  • مواد شیمیایی صنایع غذایی
  • مواد شیمیایی محصولات شوینده
  • مواد شیمیایی صنایع تصفیه آب
  • مواد شیمیایی صنایع رنگ و رزین
  • مواد شیمیایی صنایع آبکاری
  • مواد شیمیایی صنایع تولید لاستیک

البته در نحوة واردات مواد اولیه شیمیایی، معیارهای مختلفی را در نظر می­گیرند. بر اساس معیارهای زیر، طبقه بندی و واردات مواد شیمیایی انجام می­شود:

  • میزان سمیت ماده
  • ماهیت خورندگی
  • خواص فیزیکی و شیمیایی
  • قابل انفجار بودن و اشتعال پذیری
  • میزان آسیب رسانی آن به محیط زیست
  • واکنش پذیری شیمیایی ماده با انواع ترکیبات
  • ایمنی کار با مواد شیمیایی
  • امکان خروج بخارت، گاز و همچنین ذرات جامد آلاینده در محیط‌ زیست

برخی از مواد اولیه شیمیایی وارداتی به ایران در صنایع مختلف:

پارافین وکس، مونومر بوتیل اکریلات، نئوپنتیل گلایکول (Neopentyl Glycol)، سیکلوهگزیل آمین،  پلی اتیلن گلیکول 1000، کربوکسی متیل کیتوسان، فیتاز،  سديم پتروليوم سولفونات، لینکومایسین هیدروکلراید، آسکوربیل فسفات، ویتامین آ استات، زینک گلوکونات، ال آرژنین هیدروکلراید، ال لیزین هیدروکلراید، آسکوربیل فسفات، رتینیل پالمیتات، کوکو گلوکوزید و … .

بورس فروش مواد شیمیایی در تهران به منظور تأمین مواد اولیه شیمیایی

در حال حاضر در تهران شاهد مراکز فروش مواد شیمیایی بسیار زیادی هستیم. اکنون تهران به عنوان قطب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور شناخته می­شود. در رابطه با تأمین مواد اولیه شیمیایی وارداتی نیز در حال حاضر صاحب بالاترین و مقام در کشور است. بدیهی است که بسیاری از مشتریان به منظور تأمین نیازهای خود، به دنبال تأمین مواد شیمیایی مورد نیاز در این شهر هستند.

در این جا قصد داریم به معرفی یکی از مراکز فروش مواد شیمیایی اولیه بپردازیم. پیشگامان شیمی علاوه بر تولید مواد شیمیایی باکیفیت در مجموعة خود، توانسته­ است در زمینة واردات مواد اولیه شیمیایی نیز در میان رقبای خود، حرفی برای گفتن داشته باشد.

بازرگانی مواد اولیه شیمیایی پیشگامان شیمی

پیشگامان شیمی بیش از 20 سال است که در زمینة تأمین مواد اولیه شیمیایی صنایع مختلف همچون صنایع دارویی، غذایی و آرایشی بهداشتی فعالیت می­کند.  به منظور اطمینان خاطر شما باید بگوییم که قدیمی­ترین تأمین‌کنندگان مواد اولیه در این مجموعه فعالیت می­کنند. با وجود بیش از هزاران مشتری در طول این سال­ها و رضایت آن­ها، این مجموعه به عنوان یکی از برترین تأمین‌کنندگان مواد اولیه شیمیایی وارداتی به ایران شناخته شده است.

هم اکنون نیز این شرکت در تلاش است به منظور برآورده کردن انتظارات تمام مشتریان خود، فعالیت خود را گسترش دهد. تا جایی که تمامی مشتریان بتوانند بدون دغدغه از باکیفیت­ترین مواد در صنعت خود استفاده کرده  و در نهایت محصولات مرغوبی را تولید نمایند. با توجه به سابقه درخشان مجموعه پیشگامان شیمی، بسیاری از مراکز پژوهشی و درمانی، مراکز علمی تحقیقاتی و … با این مجموعه فعالیت داشته­اند.

در حال حاضر شرکای تجاری این شرکت از کشورهای چین، آلمان و ترکیه هستند. مفتخریم این مطلب را نیز بیان کنیم که در آینده­ای نه چندان دور با وجود همکاری میان این شرکت با کشورهای فرانسه، مالزی، ایتالیا و کره جنوبی، تهیه مواد اولیه شیمیایی بسیار راحت­تر و با بهترین کیفیت­ها امکان پذیر خواهد بود.

کلام پایانی درباره خرید و فروش مواد شیمیایی

از اهمیت تأمین مواد اولیه شیمیایی وارداتی به ایران صحبت کردیم. دانستید که نبود مواد اولیه شیمیایی لازم می­تواند بسیاری از صنایع را تحت تأثیر قرار دهد و با چالش­های سختی رو به رو کند. علاوه بر این مورد، لازم است در صورت پیدا نمودن تأمین‌کننده از کیفیت مواد شیمیایی آن مجموعه مطمئن باشید. مواد اولیه شیمیایی در نهایت در تولید محصولات شما مهم­ترین اثر را خواهند داشت.

شرکت پیشگامان شیمی به منظور برآورده ساختن نیاز مشتریان در رابطه با تأمین مواد اولیه شیمیایی، سال­هاست که اقدام به واردات آن­ها نموده است. در صورت نیاز می­توانید در سایت پیشگامان شیمی به راحتی و در کمترین زمان، سفارش خود را ثبت نمایید.

منبع : شرکت پیشگامان شیمی وارد کننده مواد شیمیایی در ایران https://irchem.ir

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *