0

ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا و روش های رفع آن

فاکتورهای متعددی وجود دارد که حین ارائه درخواست و اقدام برای ویزای کوتاه مدت کانادا ممکن است منجر به مرتکب شدن اشتباه از سوی شما شده و باعث رد یا ریجکت شدن درخواست شما شوند. اتباع کشورهای معاف از ویزا تنها به مجوز eTA (مجوز الکترونیکی سفر) نیاز دارند که این مجوز معمولاً به راحتی قابل دریافت بوده و پروسه پردازش آن پس از ثبت درخواست فقط ۲۴ الی ۷۲ ساعت طول میکشد. اما در سمت مقابل، برای اتباع کشورهایی که نیاز به اخذ ویزای توریستی (ویزای اقامت موقت) دارند، مخصوصا زمانی که متقاضی به تنهایی بخواهد این درخواست را ارائه کند، این پروسه پردازش طولانی‌تر و دقیق‌تر بوده و نرخ رد یا ریجکت شدن آن نیز بیشتر است. بسته به دفتر ویزایی که مسئول رسیدگی به درخواست شماست، مدت زمان پردازش یا رسیدگی به درخواست ویزای توریستی کانادا ممکن است از ۲ هفته تا ۴ ماه متغیر باشد.

اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین دلایل رد درخواست ویزای توریستی کانادا ارائه شده است.

ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا میتواند دلایل متعددی داشته باشد. ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا به این معنا است که شما باید مجدد اقدام به پرداخت هزینه های ویزا نمایید. از اینرو شما باید با یادگیری نکات زیر از مرتکب شدن اشتباه حین این پروسه جلوگیری کنید.

اثبات تمکن مالی

با ارائه این گواهی شما اثبات میکنید که توان مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های خود در حین سفر و اقامت در کانادا را دارید. مبلغ مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی بسته به مدت اقامت شما و همچنین تعداد افرادی که شما را همراهی میکنند، متغیر است.

اثبات منابع مالی

دولت کانادا با بررسی منابع درآمد شما، نحوه در اختیار داشتن و جمع آوری تمکن مالی شما را ارزیابی میکند. از اینرو، هرگونه تناقض و مغایرت در سپرده‌های بانکی شما میتواند به عنوان یک نکته منفی در نظر گرفته شود.

چشم انداز ضعیف شغلی در کشور خود

چنانچه شما از اتباع کشورهایی باشید که حقوق ماهیانه شما در کشورتان بسیار کمتر از میزان حقوقی باشد که در کانادا میتوانید داشته باشید، در اینصورت سازمان مهاجرت، تابعیت و پناهندگان کانادا (IRCC) نسبت به تمایل شما به بازشگت به کشورتان بعد از اتمام تحصیل مردد خواهد بود و این امر نیز میتواند درخواست ویزای شما را در معرض خطر ریجکت شدن قرار دهد.

عدم ارائه مدارک معتبر

حتی وقتی برخی مدارک در چک لیست ذکر نشده باشند، شما باید بعضی از این مدارک را به عنوان اسناد پشتیبان برای افزایش شانس موفقیت و تایید درخواست خود ارائه کنید.

وضعیت فعلی اشتغال

بسته به نوع ویزای درخواستی، عدم اشتغال میتواند بر شانس موفقیت و تایید درخواست ویزای شما تأثیر منفی داشته باشد.

حضور اعضای خانواده در کشور خود

عدم حضور اعضای خانواده در کشورتان می تواند منجر به ریجکت شدن درخواست ویزا شود.

مدت اقامت در کانادا

متقاضیانی که در درخواست خود ذکر کنند قصد اقامت برای مدت طولانی‌تری را دارند، باید بودجه مالی بیشتری برای اثبات تمکن مالی خود داشته باشند.

هدف واقعی از سفر به کانادا

چنانچه توضیحات روشن و کافی در مورد دلیل سفر خود به کانادا ارائه ندهید، میتواند منجر به ریجکت شدن درخواست شما شود. حین درخواست برای ویزا، حتما باید دلایل سفر و مدت زمانی که قصد اقامت دارید را صراحتا مشخص کنید.

دارایی‌ های شخصی

عدم برخورداری از دارایی‌های شخصی مانند خانه، خودرو یا شغل در کشورتان ممکن است بر اثبات تمایل برگشت شما تاثیر منفی داشته باشد.

وضعیت مالی میزبان شما در کانادا

عدم ارائه مدارک پشتیبان از سوی میزبان شما در کانادا میتواند دلیلی برای رد درخواست ویزای شما باشد.

سابقه سفر

بسته به ملیت و تابعیت شما، چنانچه تا کنون به خارج از کشور سفر نکرده باشید، شانس تایید درخواست شما نسبت به افرادی که سابقه سفر به خارج از کشور دارند، ضعیف‌تر خواهد بود.

ارائه اسناد جعلی و غیر معتبر

چنانچه مشخص شود شما اسناد و مدارک جعلی و غیر معتبری ارائه کرده باشید، در اینصورت نه تنها درخواست شما رد خواهد شد بلکه برای ارائه درخواست مجدد نیز با مشکل مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از این موارد ضمن اطمینان از صحت مدارک ارسالی، از افراد و شرکت‌های غیر مجاز نیز برای ارائه درخواست خود استفاده نکنید.

سابقه اقامت بیش از حد مجاز یا اخراج در کانادا یا در سایر کشورها

کشور کانادا به لطف سیستم نرم افزاری بنام سیستم مدیریت پرونده جهانی، تمامی اطلاعات با دولت‌های سایر کشورهای جهان به اشتراک می‌گذارد. از این رو، اگر سابقه اقامت بیش از حد مجاز در کانادا یا هر کشور دیگری داشته باشید، شانس تایید درخواست شما ضعیف خواهد بود. با این حال، بسته به علت و مورد شما باز هم امکان دریافت ویزا خواهید داشت.

نقض قانون در کشور محل اقامت

چنانچه بطور غیرقانونی در کشوری اقامت داشته باشید، دولت کانادا متقاعد نخواهد شد که شما از قوانین و مقررات این کشور نیز تبعیت کنید. گاها در برخی موارد، با عدم رعایت استانداردهای امنیتی بین المللی اعم از مواردی که متقاضی دارای سابقه کیفری است، بسته به جرم مرتکب شده و زمان ارتکاب آن، ممکن است متقاضی هنوز هم شانس وارد شدن به کانادا را داشته باشد.

عدم رعایت استانداردهای بهداشتی

بسته به ملیت و کشور شما، ممکن است قبل از تصمیم‌گیری در مورد رد یا تایید درخواست شما نیاز باشد که تحت معاینه پزشکی قرار بگیرید. عدم رعایت استانداردهای بهداشتی میتواند برای اتباع کانادایی خطرناک باشد از اینرو ممکن است این مورد نیز منجر به ریجکت شدن درخواست متقاضی شود.

افسر ویزا، هدف و قصد متقاضی از سفر به کانادا را ارزیابی می کند.

طی درخواست خود، باید افسر ویزا را متقاعد کنید که قصد و هدف اظهار شده شما از سفر به کانادا کاملا واقعی است.

ارائه اطلاعات نادرست و غلط

به ارائه اطلاعات نادرست یا گمراه کننده، کتمان یا جعل واقعیت (Misrepresentation) گفته میشود. ارائه اطلاعات نادرست و غلط میتواند منجر به رد درخواست شده و مانع ارائه درخواست مجدد نیز بشود.

درخواست تجدید نظر برای رد ویزا

آیا میتوان برای ریجکتی ویزا اعتراض کرد؟ چنانچه به تازگی  نامه رد درخواست ویزای توریستی کانادا را دریافت کرده‌اید، میتوانید امیدوار باشید. تحت شرایط خاصی میتوانید درخواست تجدید نظر برای رد ویزا داشته باشید. اگر دلایلی داشته باشید که نشان دهد تصمیم افسر مهاجرت در رابطه با رد درخواست شما نادرست بوده است، میتوانید به کمک وکیل خود درخواست تجدید نظر ارائه کنید. این دلایل میتواند اقدام غیرمنصفانه، اقدام خارج از صلاحیت و اختیارات یا اقدامات خلاف قانون توسط افسر باشد. درخواست تجدید نظر برای رد ویزا باید در دادگاه فدرال کانادا و از طریق فرآیند قضایی بررسی شود. در موارد درخواست تجدید نظر برای رد ویزا، زمان اهمیت بسیار زیادی دارد، پس شما باید سریعا تصمیم بگیرید که قصد طی کردن این مسیر را دارید یا خیر.

درخواست تجدید نظر

ریجکت شدن ویزا به معنای پایان راه نیست. در صورتی که با استناد به وجود نقص در اطلاعات یا تفسیر نادرست افسر، درخواست شما رد شده باشد، میتوانید از اداره مهاجرت برای درخواست تجدید نظر اقدام کنید. حتما تمامی مدارک و اطلاعات مربوطه را ارائه کنید. همچنین دریافت مشاوره از یک وکیل مجرب و ماهر نیز میتواند در این پروسه به نتایج بهتری منتهی شود.

ارائه درخواست مجدد

با تهیه کردن مدرک و مستندات کافی، میتوانید برای ارائه درخواست مجدد اقدام کنید. در صورت هرگونه تغییر در وضعیت و شرایط شخصی خود نیز میتوانید با ارائه اطلاعات کافی، درخواست جدید خود ارسال کنید. بررسی دلایل رد درخواست قبلی میتواند به جلوگیری از رد مجدد درخواست شما کمک کند. مثلا اگر عدم ارائه مستندات کافی مبنی بر دارایی شخصی شما در ایران، دلیل رد درخواست شما باشد، میتوانید با ارائه مستندات و اطلاعات کافی در مورد دارایی خود، در درخواست مجدد خود موفق باشید.

چگونه می توان از ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا جلوگیری کرد؟

فرآیند اخذ ویزای توریستی کانادا ممکن است پیچیده باشد و همچنین احتمال و امکان مرتکب شدن اشتباه طی ارائه درخواست نیز بسیار بالاست. به طور کلی برای موفقیت در این پروسه، باید شرایط کلی ویزای توریستی کانادا را داشته باشید، هزینه ویزا را بپردازید، مدارک کافی ارائه دهید و یک مشاور خوب برای تضمین موفقیت در اخذ ویزای کانادا نیز داشته باشید.

برخورداری از خدمات و پشتیبانی یک آژانس یا مشاور مسافرتی خوب به این معناست که درخواست شما در سریعترین زمان ممکن پردازش شده و احتمال ریجکت شدن آن کمتر باشد. یک آژانس مشاور مسافرتی خوب میتواند خدماتی نظیر پیکاپ ویزای کانادا نیز به شما ارائه داده و ویزای شما را از سفارت کانادا در یک کشور همسایه اخذ کند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *