0

خرید خودرو صفر و نکاتی که باید رعایت کنید

با کاروکیا همراه باشید تا با این نکات اشنا شوید.

1- بررسی مشخصات فنی و میزان سوخت خودرو

از نکات مهم خرید خودرو صفر بررسی مشخصات فنی آن است؛ به‌ طوری که برای خرید ماشین صفر باید پیش از خرید مشخصات فنی ماشین مانند حجم و نوع پیشرانه ، نوع گیربکس و همچنین سیستم تعلیق و موارد شبیه آن را بدانید.

یکی از موارد مهمی که در بخش فنی ماشین باید به‌ آن توجه کنید، میزان مصرف سوخت خودرو در سفرهای شهری و سفرهای بین‌ شهری است.

2- حتما پیش از خرید با خودروی موردنظر رانندگی کنید.

یکی از مهم‌ترین نکات  برای خرید ماشین صفر، رانندگی با آن پیش از خرید ماشین است.

بزرگ‌ نمایی در مزایا و امکانات ماشین و همچنین گفتن بعضی از خوبی های خودرو از توانایی‌های یک سیستم تبلیغات هوشمند و قدرتمند است؛ بنابراین تنها به دفترچه‌هایی که توسط سازندگان خودرو ارائه می‌شود و همچنین تبلیغات آن اکتفا نکنید و برای بررسی بیشتر و اطمینان از اینکه ماشین مورد نظر برای شما می‌تواند مناسب باشد یا خیر بهتر است با آن تست رانندگی انجام دهید.

بسیاری از سازندگان ماشین در نمایندگی‌های مختلف خود این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند تا با خودروی موردنظر رانندگی کنید و ممکن است خودرو را برای مدت‌زمان کوتاهی در اختیار شما قرار دهند تا قسمت‌های مختلف آن را بررسی کرده و در صورت نیاز و پسندیدن، خرید کنید.

3- در انتخاب خودرو بین خودروهای داخلی و خودروهای خارجی دقت کافی داشته باشید.

ممکن است برای خرید ماشین  فکر کنید درصورت خرید ماشین خارجی، این خودروها از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود و بنابراین هزینه‌های استهلاک کمتری را برای شما ایجاد خواهند کرد. باید بدانید همیشه و در همه تولیدات خارجی شرایط اینطور نیست. برای مثال بسیاری از خودروسازهای چینی در سال‌های اولیه تولید خود به سر می‌برند و قطعات آن‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و ممکن است برای شما مشکل درست کند. این خودروسازها به‌ طورمعمول ماشین های خود را با شرایط فروش مناسبی به بازار عرضه می‌کنند تا در عین تطمیع مشتریان بتوانند محصولات خود را به‌ صورت گسترده به بازار عرضه کنند.

همچنین یکی دیگر از مواردی که در مورد خودروسازهای خارجی که  باید به آن دقت کافی داشته باشید، سیستم خدمات پس از فروش و تامین قطعات این شرکت‌های خودروسازی است. ممکن است ماشین خارجی خریداری‌شده توسط شما در اولین سری ورود آن متوقف‌ شده و دیگر نه ماشین و قطعات آن وارد نشود. در این حالت شما پس از یک خرابی به‌ احتمال‌ زیاد با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد؛ همچنین دقت داشته باشید که برخی از شرکت‌های خودروسازی خارجی در روند تحریم‌های کشور ما از بازارهای داخلی خارج‌ شده‌اند و ممکن است در سیستم خدمات پس از فروش این ماشین ها نیز دچار مشکل‌های عدیده‌ای شوید.

این مطالب در کاروکیا به منظور فراهم نمودن خرید رضایت بخش شما جمع آوری گردیده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *