0

 خرید کفش برای باشگاه بدنسازی

خرید کفش بدنسازی

هر چند وقت یکبار ارزیابی می کنید که آیا کفش های کتانی شما مناسب شما هستند یا خیر؟ گاهی اوقات صرف وقت گذاشتن برای تناسب اندام می تواند مشکل باشد، چه رسد به اینکه نگران وضعیت کفش های ورزشی خود باشید.

انتخاب یک جفت گاهی اوقات ممکن است بر اساس سبک یا قیمت پایین بیاید، بدون اینکه خیلی فکر کنید که کفش ها در حین ورزش چه کاری می توانند برای بدن شما انجام دهند. و با گذشت زمان، کفش‌های شما فرسوده می‌شوند و کشش، پشتیبانی و بالشتک کمتری ارائه می‌دهند. بنابراین چگونه می دانید که آیا به یک جفت کفش جدید نیاز دارید یا خیر، و اگر این کار را انجام دهید باید به دنبال چه چیزی باشید؟ خرید کفش‌ اسپرت عمده مناسب لازم نیست سخت باشد – اما داشتن درک درستی از مزایای ویژگی‌های کفش تمرینی، اینکه چگونه می‌توانید بیشترین طول عمر را از آن‌ها ببرید و چگونه می‌توانند برای تمرین شما مفید باشند، سودمند است.

در کفش های ورزشی به دنبال چه چیزی باشیم

با طیف گسترده ای از کفش های ورزشی در بازار، هنگام انتخاب جفت مناسب، به راحتی می توان غرق شد. برای هر سبک مختلف ورزشی، نوعی کفش وجود دارد که بهترین ثبات را به شما می دهد.

در اینجا چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که هر بار تناسب اندام مناسبی دارید. سبک مناسب برای تمرین خود را پیدا کنید

ممکن است برای تمرینات کاردیو و وزنه از همان جفت کفش استفاده کنید، اما انتخاب یک کفش تمرینی مخصوص سبک تمرینی شما در واقع می‌تواند به شما کمک کند تا از تمرینات خود بیشتر بهره ببرید.

داشتن یک جفت کفش ورزشی می تواند عمر کفش های ورزشی شما را افزایش دهد زیرا کمتر از کفش ورزشی استفاده می کنید. آنها اغلب به‌طور متفاوتی طراحی می‌شوند – برای مثال، کفش‌های مخصوص تمرین با وزنه می‌توانند پاشنه بلندی داشته باشند که به موقعیت بدن در پایین اسکات کمک می‌کند.

یک جفت کفش طراحی شده برای تمرین در باشگاه می تواند حمایت بیشتری از مفاصل و ماهیچه های شما و همچنین ثبات بیشتری را برای شما فراهم کند.

کفش‌های تمرینی بدنسازی نیز ممکن است صاف‌تر از یک جفت کفش دویدن باشند. این اجازه می دهد تا پاهای شما به زمین نزدیک تر باشند و سطح بیشتری را پوشش دهند که به تعادل بهتر کمک می کند.

هنگام انتخاب یک کفش دویدن، متوجه خواهید شد که این کفش‌های کتانی اغلب به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از قوس و قوزک پا بیشتر برای حرکات ضربه‌ای بالا در دوی طولانی مدت یا تمرین HIIT پشتیبانی می‌کنند.

 

انتخاب کفش کاملا فیت

کفش تمرینی مناسب به چیزی بیشتر از انتخاب سایز معمولی کفش شما مربوط نمی شود.

هنگامی که کفش دویدن را در نظر می گیرید، باید اطمینان حاصل کنید که در هنگام پوشیدن کفش، مقداری ” جای تکون خوردن” وجود دارد و پاهای شما فضای کافی برای حرکت به جلو و عقب دارند – این به عنوان “باز شدن انگشتان پا” شناخته می شود. اگر به فضای اضافی اجازه ندهید، ممکن است هنگام دویدن، به خصوص در طول دویدن های طولانی، در پاهای خود احساس ناراحتی کنید.

هنگام انتخاب یک کفش ورزشی، باید جفتی را بیابید که تا حد امکان مناسب باشد و «اتاق تکان دادن» کمی داشته باشد. از آنجایی که تمرین با وزنه نیاز به حمایت هر چه بیشتر در پایه شما دارد، نیاز به یک کفش محکم حمایتی ضروری است.

اگر نمی توانید یک کفش ورزشی کاملا مناسب پیدا کنید، مطمئن شوید که بند هایتان تنگ است و پایتان ناپایدار نیست.

با جزئیات آشنا شوید

در حالی که استایل و تناسب در انتخاب کفش ورزشی مناسب بسیار مهم است، عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. این ویژگی‌های خاص با هر کفشی متفاوت است و بسته به پاها و نوع تمرین از نظر اهمیت متفاوت است.

هنگام انتخاب کفش مهم است که بدانیم این عبارات به چه معنا هستند:

کشش: این ویژگی اجازه می‌دهد تا کفش ورزشی را در دست بگیرید، که برای ورزش‌هایی که در حالت توقف/شروع هستند و باید سریع و بدون آسیب‌دیدگی توقف کنید، عالی است.

کشش برای کفش های دویدن، به ویژه هنگام دویدن در آب و هوا ضروری است. این برای کفش های وزنه برداری ضروری نیست، زیرا بسیاری از تمرینات ثابت هستند.

بالشتک زدن:  یکی از ویژگی‌های اساسی یک کفش دویدن، بالشتک زدن باعث می‌شود پاها هنگام انجام تمرین‌های با ضربه بالا راحت باشند. داشتن این حمایت در حین تمرین می تواند به ریکاوری عضلات کمک کند و آسیب کمتری را در طول تمرین تضمین کند.

پایداری: این ویژگی در یک کفش ورزشی ضروری است. با ثبات بیشتر، خطر آسیب کاهش می یابد. هنگام دویدن، برای جلوگیری از آسیب در حین حرکت با سرعت، به ثبات نیاز است. برای تمرین با وزنه، این ثبات امنیت بیشتری را هنگام انجام حرکاتی مانند ددلیفت و اسکات تضمین می کند.

قابلیت جذب ضربه: این ویژگی برای از بین بردن حجم بالای انرژی جنبشی که در هر مرحله وارد بدن شما می‌شود طراحی شده است. اتلاف این انرژی تاثیری که در ماهیچه ها و مفاصل ما احساس می شود را کاهش می دهد – این به ویژه برای کفش های دویدن بسیار مهم است.

دانستن بیشتر در مورد این ویژگی ها تضمین می کند که هنگام انتخاب یک جفت کفش ورزشی جدید، یک خریدار تحصیل کرده باشید.

قبل از خرید امتحان کنید

وقت گذاشتن در فروشگاه برای امتحان کردن کفش‌های کتانی و بحث در مورد ویژگی‌های آن‌ها با دستیاران به شما این امکان را می‌دهد تا تصمیم بگیرید که آیا کفش برای شما مناسب است یا خیر. حتما جفتی را انتخاب کنید که با سبک برنامه Sweat شما مناسب باشد.

از انجام تحقیقات خود نترسید و قبل از متعهد شدن به یک جفت جدید از اطرافیان خود سوال کنید!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *