0

خرید کپسول آتش نشانی مناسب مراکز خرید

خرید کپسول آتش نشانی مناسب مراکز خرید

خرید کپسول آتش نشانی مناسب مراکز تجاری، فروشگاه و مشاغل در کنار دیگر تجهیزات آتش نشانی می تواند منجر به افزایش سطح ایمنی و حفاظت در برابر آتش سوزی در محیط کاری شما گردد.

با تهیه این تجهیزات، ایمنی و آرامش خاطر را برای خود و کارمندان و کارگران خود فراهم نموده و خسارت وارده از آتش سوزی را به حداقل برسانید.

معرفی کپسول آتش نشانی و الزام استفاده از کپسول آتش نشانی

انواع کپسول‌های آتش‌ نشانی بر اساس مشخصات و نوع، متفاوت هستند. برای نمونه می‌توانیم به کپسول پودر گاز، کپسول co2، کپسول فوم، کپسول آب و گاز اشاره نماییم.

با پیشرفت علم، برای کاهش میزان خسارت، تصمیم گرفته شد که تمام محیط ها با وسایل آتش نشانی تجهیز شوند تا هنگام وقوع حادثه افراد بتوانند خیلی سریع وارد عمل شوند و از پیش روی حوادث جلوگیری کنند .

بررسی کلاس های آتش سوزی

کلاس آتش سوزی A

این دسته شامل مواد نفتی است که بعد از سوختن خاکستری می‌شود، همچنین شامل:  چوب، پارچه، و… هستند. به همین خاطر خاکستر قابلیت این را دارد که حرارتی که در داخل آتش  وجود دارد را در جای خود نگه دارد.

کلاس آتش سوزی B

کپسول‌هایی که اشتغال می‌شوند، در این گروه قرار دارند. مایع‌ها می‌توانند بنزین، نفت و یا دیزل باشند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که در این نوع آتش، کپسول‌های آب چگونه می‌تواند به درستی خاموش کنند.

کلاس آتش سوزی C

این نوع از کپسول‌ها گازهای قابل اشتغال هستند که در ادامه تعدادی از این نوع‌ها را نام  می‌بریم.گاز‌هایی مثل: اتان، بوتان، متان و پروپان در داخل این دسته قرار دارند.

کلاس آتش سوزی D

کپسول های آتش نشانی که برای آتش سوزی کلاس D در نظر گرفته شده برای دسته های فلزات قابل احتراق در نظر گرفته شده است. این نوع آتش‌سوزی‌ها به یک کپسول آتش نشانی نیاز دارند که با فلز گداخته واکنش نشان نمی‌دهند و با علامت D در داخل یک ستاره پنج پر قابل تشخیص است.

کلاس آتش سوزی E

کپسول آتش‌نشانی مناسب این نوع آتش‌ها از الکتریسیته به‌وجود می‌آید. حرارت زیاد این سیم‌ها، اتصال قطعه ‌ها و خرد‌‌بیبورد، عواملی هستند که این آتش را تشکیل می‌دهند.

کلاس آتش سوزی F

این دسته شامل مواد روغن‌های خوراکی است. این مواد وقتی با آب برخورد می‌کند، واکنش تندی از خود نشان می‌دهند که یکی از کار‌هایی که نباید انجام بدهید، استفاده از کپسول آتش‌نشانی پودر و گاز و سی‌ا‌دو است.

 

کلاس آتش سوزی F

 

کپسول آتش نشانی مناسب مراکز خرید

اگر آتش سوزی غیرمنتظره در کسب و کار شما رخ دهد،  داشتن آمادگی قبلی بسیار مهم است. این بدان معناست که یک طرح ایمنی اطفاء حریق و تجهیزات به روز حفاظت از آتش از جمله سیستم های اسپرینکلر، آشکارسازهای دود، و کپسول آتش نشانی مناسب برای مغازه و کسب و کار خود را تهیه کنید.

کپسول اتش نشانی co2

کپسول‌های  CO2در اندازه‌های مختلف موجود هستند.  این نوع کپسول‌ها به‌صورت دستی قابل استفاده هستند که برای خاموش‌کردن آتش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معمولا رنگ این کپسول‌ها قرمز بوده و مواد داخل آن از آب و ماده دیگری به نام دی اکسید کربن پر شده که برای خاموش‌کردن آتش موثر هستند.

کپسول اتش نشانی پودر و گاز

عامل پودر می تواند با جدا نمودن بخش های مهم تشکیل دهنده واکنش های شیمیایی از یکدیگر (یعنی گرما، سوخت و اکسیژن) از گسترش آتش سوزی جلوگیری و در نتیجه آتش را خاموش کند.

از ویژگی های دیگر کپسول های پودری میتوان به قابلیت بالای خنک کنندگی، خفه کنندگی حریق، رقیق کنندگی اکسیژن و عدم رسانا بودن اشاره کرد.

 

کپسول اتش نشانی پودر و گاز

 

کپسول اتش نشانی فوم و گاز

کپسول های آتش نشانی فوم و گاز  از نظر شکل ظاهری و رنگ نیز همچون سایر کپسول‌های آتش‌نشانی هستند. فشار موجود و موادی که در کپسول‌های آتش‌نشانی آب و گاز به کار رفته با کپسول‌های فوم و گاز یکسان می‌باشند.

کپسول‌های آتش‌نشانی آب و گاز با کپسول‌های آتش‌نشانی فوم و گاز، فقط در چند درصد فوم تفاوت دارند. این دو حتی در قیمت‌های ارائه‌شده نیز با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند. کپسول‌های آتش‌نشانی فوم و گاز در ابعاد و وزن‌های مختلف طراحی شده و در بازار عرضه می‌شوند.

اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی

بازدید، بررسی و شارژ انواع کپسول های آتش نشانی بر حسب نوع سیلندر و نوع محتوایات مخزن در فواصل زمانی معین (ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و یا سالیانه) صورت می گیرد.

طبق آیین نامه و استانداردهای لازم، حداقل ماهی یکبار باید معاینه و بررسی فنی و ظاهری بر روی همه کپسول ها صورت بگیرد.

نتیجه گیری

کپسول های آتش نشانی در انواع و اقسام مختلفی، با توجه به نوع نیاز شما در بازار موجود هستند. همچنین در این مقاله از اهمیت استفاده از کپسول آتش نشانی در مراکز خرید صحبت کردیم.

شرکت  ناجی 125 ارائه دهنده با کیفیت ترین کپسول های آتش نشانی آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *