0

خرید بلیط هواپیمای ارزان و لحظه آخری

خرید بلیط هواپیما ارزان و لحظه آخری

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که عاشق سفر به نقاط مختلف داخل و خارج کشور هستند. عاشقان سفر برای مسافرت رفتن، انتخاب‌های حمل و نقل زیادی دارند. شما می‌توانید با ماشین شخصی، قطار یا هواپیما به مقصد موردنظرتان بروید و از سفر خود لذت ببرید؛ اما بعضی از ما فکر می‌کنیم که بلیط هواپیما خیلی گران است و سعی می‌کنیم سمت آن نرویم. باید بگوییم که راه‌هایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان وجود دارد که می‌توانید با تهیه این بلیت‌ها، به ارزان‌ترین روش ممکن به مسافرت بروید.

بلیط هواپیما لحظه آخری، فرصتی است که شرکت‌های مسافربری و فروش بلیت در اختیار مسافرین خود قرار می‌دهند تا با قیمتی ارزان بتوانند سوار هواپیما بشوند. در این مطلب می‌خواهیم همه آن چیزی را که باید در مورد بلیط هواپیما ارزان و لحظه آخری بدانید، در اختیارتان قرار دهیم. پس ما همراه باشید تا شما هم بتوانید بلیتی ارزان قیمت بخرید. در ابتدا می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم که بلیت لحظه آخری چیست:

بلیط لحظه آخری و ارزان چیست؟

شاید شما هم دیده باشید که آژانس‌های مسافرتی، در زمان‌های خاصی، بلیت هواپیما لحظه آخری می‌فروشند. به عبارتی دیگر صندلی‌های یک پرواز را چارتر می‌کنند؛ اما چارتر کردن صندلی یک پرواز یعنی چه؟ لازم است تا با زبانی ساده برایتان توضیح دهیم:

آژانس‌های مسافرتی، صندلی‌های یک پرواز را از شرکت‌های هواپیمایی پیش خرید می‌کنند. سپس با قیمت دلخواه خودشان، بلیت‌ این صندلی‌ها را می‌فروشند. حال تصور کنید کم کم زمان پرواز فرا می‌رسد و بلیط‌های زیادی روی دست آژانس‌های مسافرتی باقی مانده است! در همین زمان است که آژانس‌ها اقدام به چارتر کردن بلیت‌های پرواز می‌کنند. در واقع، یعنی بلیط‌های باقی مانده را با تخفیف‌های ۱۰ تا ۵۰ درصدی به فروش می‌رسانند. اگر این صندلی‌ها خالی بمانند، آژانس‌های مسافرتی متحمل ضرر سنگینی می‌شوند. پس با ارائه تخفیف، از ضرر خود جلوگیری می‌کنند. این یک معامله برد-برد می‌شود. هم آژانس‌ها بلیت‌های خود را می‌فروشند و هم مسافرین با قیمت مناسبی بلیط هواپیما را خریده‌اند.

آیا قیمت بلیط هواپیما لحظه آخری همیشه یکسان است؟

در پاسخ باید بگوییم که قیمت بلیط هواپیما، دائماً در حال تغییر است؛ فرقی هم ندارد که بلیط سیستمی باشد یا لحظه آخری. در واقع، قانون عرضه و تقاضا در این حوزه هم صدق می‌کند. اگر تعداد صندلی‌های هواپیما کمتر از میزان تقاضا یا تعداد مشتریان باشد، نرخ بلیط هواپیما بیشتر خواهد بود؛ عکس این مورد هم اتفاق می‌افتد.

چرا پرواز لحظه آخری ارزان است و چه تفاوتی با بلیط‌های عادی دارد؟

همانطور که در قسمت قبلی توضیح دادیم، بلیط هواپیما ارزان و لحظه آخری برای مسافرینی که به دنبال هزینه کمتر در سفر هستند، بسیار مناسب است؛ اما این که فکر کنید چون آن را ارزان‌تر می‌فروشند، پس به‌درد نمی‌خورد، کاملاً تصور اشتباهی است.

این بلیت‌ها به دو دلیل ارزان هستند؛ یا زمان خیلی کمی تا پرواز مانده یا صندلی‌های زیادی خالی مانده‌اند. به همین دلیل آژانس مسافرتی برای جلوگیری از ضرر خود، بلیط‌ها را با قیمتی ارزان می‌فروشد. این بلیط‌ها هیچ تفاوت دیگری با بلیط‌های عادی ندارد.

خرید بلیط هواپیما ارزان

خصوصیات مهم بلیط هواپیما ارزان و لحظه آخری که باید بدانید!

حالا که می‌دانیم بلیت لحظه آخری چیست و اصلاً چرا ارزان است، بیایید کمی بیشتر با آن آشنا شویم و خصوصیات آن را بشناسیم:

  • بلیط لحظه آخری تفاوتی با بلیط‌های عادی ندارد و فقط و فقط ارزان‌تر از آن‌ها است. هیچ تفاوتی در صندلی پرواز بلیط لحظه آخری با نوع عادی آن وجود ندارد.
  • از آنجایی که این نوع بلیط‌ها یا فروش نرفته‌اند یا بلیط‌هایی هستند که سایر مسافرین کنسل کرده‌اند، امکان استرداد آن‌ها وجود ندارد. در شرایطی هم که آژانس‌های مسافرتی، امکان استراداد بلیط را فراهم کرده باشند، جریمه آن قابل توجه خواهد بود. پس اصلاً به‌صرفه نیست که بخواهید این بلیط‌ها را مسترد کنید.
  • اگر می‌خواهید بلیط لحظه آخری بخرید، نباید به فکر برنامه‌ریزی سفر از چند ماه قبل باشید. این بلیط‌ها معمولاً چند ساعت یا یکی دو روز مانده به پرواز فروخته می‌شوند.
  • اگر از پرواز جا بمانید، هیچ پولی به شما پس داده نمی‌شود.
  • قیمت بلیط چارتر برای بزرگسالان و کودکان تفاوتی ندارد. در واقع، نرخ این بلیط‌ها فقط برای نوزادان فرق می‌کند و به دو نرخ زیر ۲ سال و ۲ سال به بالا تقسیم می‌شوند.
  • برای خرید بلیط هواپیما ارزان و لحظه آخری، فکر سفر در تعطیلات رسمی را از سر بیرون کنید. در این مناسبت‌ها تقاضا برای خرید بلیط، بالا رفته و گاهی حتی بلیط‌های چارتری هم گران قیمت می‌شوند.
  • مسافرت در فصل‌هایی که تعداد سفر در آن‌ها کمتر است می‌تواند برایتان مقرون‌به‌صرفه باشد. در برخی فصل‌ها مانند زمستان، به دلیل سرد بودن هوا، معمولاً مسافرت خیلی کمتر می‌شود و قیمت بلیط‌ها پایین می‌آید.
  • در بلیط‌های چارتری نمی‌توانید به مسافرت خانوادگی فکر کنید. هنگام تهیه بلیط چارتری نمی‌توانید شماره صندلی را انتخاب کنید و اگر چند نفر باشید، ‌بی شک صندلی‌های کنار هم به شما نمی‌رسد. از طرفی هم ممکن است شما ۳ نفر باشید و فقط ۲ بلیط باقی مانده باشد!
  • تغییر نام در بلیط هواپیما لحظه آخری و چارتر، توسط خود مسافر و با همکاری تأمین کننده انجام می‌شود. همچنین تمامی خسارت‌های مرتبط بر عهده مسافر خواهد بود.
  • جابجایی بلیط هواپیما لحظه آخری و چارتر، تنها با سهمیه بلیط آژانس مسافرتی چارتر کننده اولیه امکان پذیر است. همچنین پرداخت خسارت احتمالی بر عهده مسافر خواهد بود.

بلیط هواپیما ارزان

آیا بلیط لحظه آخری برای همه مسیرها وجود دارد؟

بلیط لحظه آخری، بیشتر برای مسیرهای موجود است که مسیرهای پرطرفدار داخلی و خارجی به شمار می‌آیند. به عنوان مثال مشهد، کیش، قشم و استانبول جزو پر ترددترین مسیرهای پروازی ایران هستند. بدین ترتیب، همیشه می‌توان برای این مسیرهای پروازی، بلیط ارزان و لحظه آخری پیدا کرد.

از کجا می‌توانیم بلیط هواپیما ارزان و لحظه آخری بخریم؟

حالا که با خصوصیات و قوانین خرید بلیط لحظه آخری آشنا شدیم، وقت آن رسیده است که بدانیم از کجا می‌توان این نوع بلیط‌ها را خرید. شرکت‌ها و سایت‌های بسیاری در حوزه فروش بلیط فعالیت می‌کنند؛ اما در این قسمت می‌خواهیم ۵ آژانس مسافرتی با عملکرد خوب در زمینه فروش بلیط‌های ارزان و چارتری را به شما معرفی کنیم: علی بابا، قاصدک ۲۴، فلای تودی، اسنپ تریپ و فلایتیو.

از طریق این ۵ شرکت مسافرتی می‌توانید به صورت آنلاین، بلیط لحظه آخری بخرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این وب‌سایت‌ها، می‌توانید مقاله ارزانترین سایت‌های بلیط هواپیما را مطالعه کنید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی داشتیم با معرفی بلیط لحظه آخری و آژانس‌های مسافرتی که این نوع بلیط‌ها را می‌فروشند، شما را در برنامه‌ریزی سفری ارزان قیمت و راحت همراهی کنیم. امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از اطلاعات ارائه‌شده استفاده کنید. شرکت‌های مسافرتی معرفی شده در این مقاله، تنها چند شرکت برتر بودند و آژانس‌های مسافربری بیشتری وجود دارند که با جستجو در گوگل می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. در نهایت انتخاب با شما است. پس بهترین را انتخاب کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *