2

خرید هاست ارزان

خرید هاست ارزان

آیا به دنبال خرید هاست ارزان هستید؟

اگر به‌ دنبال راه‌اندازی یک‌ وب‌سایت یا فروشگاه اینترنتی هستید، حتماً می‌دانید که برای این‌ کار علاوه بر طراحی قالب سایت، نیاز به انتخاب یک هاست مناسب دارید. اگر به دنبال خرید هاست ارزان هستید، بهتر است ابتدا با مفهوم هاست و ویژگی‌های یک هاست خوب آشنا شوید.

سرور چیست؟

قبل از این‌که در مورد هاست توضیح دهیم، بهتر است با مفهوم سرور آشنا شوید. شاید برایتان پیش آمده باشد که سایتی از دسترس خارج شده و دلیل آن را قطع‌‌شدن سرور عنوان کرده‌اند. سرورها کامپیوترهایی هستند که همیشه روشن بوده و به اینترنت متصل هستند و به کامپیوترهای دیگری سرویس می‌دهند که تحت یک شبکه قرار دارند. به عنوان مثال زمانی که مطلبی را در اینترنت جستجو می‌کنیم، کامپیوتر ما نقش سرویس گیرنده (کلاینت) را دارد و کامپیوتری که این خدمات را ارائه می‌دهد، همان سرور (سرویس‌دهنده) است.

همان‌طور که گفتیم، سرورها باید همیشه روشن باشند، از این رو باید در محلی نگهداری شوند که به آن‌ها مراکز داده یا دیتاسنتر گفته می‌شود. دیتاسنترها مراکز بسیار مجهزی هستند و ضمن نگهداری از صدها یا هزاران سرور، بخش‌های متعددی برای کنترل، تأسیسات خنک‌سازی، ژنراتور، بخش سخت‌افزار، اطفای حریق، مدیریت شبکه و … دارند که به‌ صورت 24 ساعته از آن‌ها پشتیبانی می‌شود.

سرورها عمدتاً از سیستم‌عامل لینوکس و ویندوز استفاده می‌کنند. زمانی که قصد دارید یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید، وب‌سایت شما برای این‌که برای میلیون‌ها بازدیدکننده قابل دسترس باشد، باید روی یک سرویس‌دهنده میزبان قرار داده شود.

هاست یا میزبان به فضایی از سرور گفته می‌شود که وب‌سایت شما در آن قرار می‌گیرد. در واقع، هر بخشی از سرور به عنوان هاست عمل کرده و از یک وب‌سایت میزبانی می‌کند. هاست لینوکس از زبان‌های برنامه‌نویسی مانند PHP پشتیبانی کرده و هاست ویندوز از زبان‌های برنامه‌نویسی ASP و NET پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از خدمات هاست، نیاز به یک حساب کاربری، حجم مشخصی از فضای دیسک، میزان پهنای باند مصرفی، حافظه رم در دسترس و امثال آن داریم. اگر به دنبال خرید هاست ارزان و باکیفیت هستید، این مطلب را دنبال کنید.

انواع خرید هاست ارزان (هاستینگ)

هاست اشتراکی

در میزبانی یا هاست اشتراکی، چندین وب‌سایت که ممکن است تعداد آن‌ها به هزاران (تا سقف 3000 وب‌سایت) وب‌سایت برسد، روی یک سرور قرار دارند. به دلیل ارزان و مقرون‌به‌صرفه‌‌بودن این نوع میزبانی، بیشتر وب‌سایت‌ها به‌ویژه در ابتدای کار خود از هاست اشتراکی استفاده می‌کنند. بنابراین، اگر به ‌دنبال خرید هاست ارزان هستید، هاست اشتراکی برای شروع مناسب است.

گفتنی است که شاید این نوع هاست‌ها دچار مشکلات امنیتی یا مشکلاتی در بارگذاری شوند. بدین ترتیب اگر وب‌سایت شما بازدید خیلی زیادی داشته باشد و از طرفی وب‌سایت‌های پربازدید دیگری هم از آن هاست استفاده کنند، بارگذاری سایت دچار اختلال شده و در نهایت سرعت سایت شما کم خواهد شد. البته بعضی شرکت‌های هاستینگ، خودشان سایت‌های پرمصرف را شناسایی کرده و در سرورهای خلوت‌تر قرار می‌دهند. از طرفی این نوع هاست‌ها چندان قابل تغییر نیستند، زیرا هر تغییری در یک هاست، روی هاست‌های همسایه هم اعمال خواهد شد.

هاست VPS

در این نوع هاست یا سرور خصوصی مجازی، سرور از طریق نرم‌افزارهای مجازی‌ساز به چندین قسمت مجازی (20-10 قسمت) و بین کاربران تقسیم می‌شود. در این‌ نوع هاست اگر یک وب‌سایت از میزان رم اختصاصی خود تجاوز کند، مشکلی برای سایت‌های دیگر ایجاد نمی‌شود و تنها همان وب‌سایت در بارگذاری دچار اختلال خواهد شد. هاست VPS برخلاف هاست اشتراکی قابلیت اعمال تنظیمات بیشتری دارد. همچنین، اگر وب‌سایت شما در آینده با افزایش ترافیک مواجه شود، می‌توانید منابع در دسترس هاست خود را افزایش دهید. به همین دلیل، این نوع هاست یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین کاربران به شمار می‌رود.

هاست اختصاصی

خرید هاست ارزان و اختصاصی

در این هاست (dedicated) کل یک سرور به یک مشتری اختصاص داده می‌شود و تنها وب‌سایت مشتری روی آن سرور قرار می‌گیرد. در این نوع میزبانی، به دلیل این‌که مشتری تنها فردی است که از آن سرور استفاده می‌کند، می‌تواند نوع سیستم‌عامل، نوع پردازشگر و مقدار حافظه سرور را انتخاب کند. از آن‌جایی که انجام این کارها به عهده خود مشتری است، نیاز به دانش تخصصی بسیاری وجود دارد و در صورت بروز مشکل هم خودتان باید آن را برطرف کنید. بنابراین، معمولاً شرکت‌های بزرگ که نیاز به کنترل بیشتری روی سرور خود دارند، از این نوع هاست استفاده می‌کنند.

هاست ابری

در میزبانی ابری (cloud) سرورها به‌ صورت شبکه و همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرند و اساس کار این هاست بر مبنای رایانش ابری است. بنابراین، وب‌سایت شما تنها از یک سرور با منابع محدود استفاده نمی‌کند، بلکه در صورت نیاز به منابع بیشتر، از سایر سرورها در فضای ابری بهره می‌گیرد. بنابراین، زمانی که وب‌سایت شما ترافیک بالا و بازدیدکننده زیادی داشته باشد و پهنای باند کم بیاید، سرورهای دیگر کمک کرده و پهنای باند را تقسیم می‌کنند. در این صورت سرعت سایت کم نشده و سایت از دسترس خارج نمی‌شود. به دلیل این مزایا، محبوبیت این نوع هاست از vps بیشتر است و بیشتر سیستم‌های vps در حال تبدیل به سیستم‌های ابری هستند.

اهمیت انتخاب هاست

در خرید هاست نباید تنها به دنبال خرید هاست ارزان باشید. چرا که انتخاب هاست از این جهت اهمیت دارد که اطلاعات وب‌سایت شما در آن نگهداری می‌شود. اگر امنیت هاست شما پایین باشد ممکن است اطلاعات مشتریان یا محصولات دانلودی و قابل فروش شما منتشر شوند. همچنین، یک هاست خوب باعث می‌شود که سایت شما از دسترس خارج نشود و دارای uptime (زمان بالا بودن سایت) مناسبی باشد. سرعت لود شدن وب‌سایت هم بستگی به هاست آن دارد. اگر سرعت وب‌سایت شما پایین باشد، علاوه بر این‌که برای کاربران خسته‌کننده خواهد بود، روی رتبه‌بندی وب‌سایت شما توسط گوگل هم تأثیر منفی خواهد گذاشت. اکنون می‌دانید که یک هاست خوب روی رتبه‌بندی و سئوی سایت، دسترسی‌پذیری، تجربه کاربری و امنیت آن تأثیرگذار است.

خرید هاست ارزان یا رایگان؟

برخی هاست‌ها رایگان هستند. از هاست رایگان می‌توانید برای شروع کار خود استفاده کنید. بدین ترتیب، ضمن کسب مهارت در این زمینه و برآورد هزینه و تلاش لازم برای نگهداری وب‌سایتتان، سرویس ارائه‌دهنده هاست را هم امتحان می‌کنید تا در صورت رضایت از خدمات آن، بعدها هاست رایگان خود را به پلن پولی ارتقا دهید. با این‌ حال، هاست رایگان هم مشکلات خاص خود را دارد. استفاده از این نوع هاست‌ها محدودیت‌هایی دارد و حتی ممکن است سرویس ارائه‌دهنده با قرار دادن تبلیغات متعدد درون سایت شما آن ‌را اشغال کند. در هاست رایگان احتمال قطع‌شدن سرور و از کار افتادن سایت بیشتر است. پهنای باند در هاست رایگان کم خواهد بود و به دلیل کند بودن سایت موجب نارضایتی بازدیدکنندگان خواهد شد.

خرید هاست ارزان ایران یا خارج از ایران؟

خرید هاست ارزان و مناسب

سرعت بارگذاری یک وب‌سایت بستگی به پینگ تایم یا زمان لازم برای اتصال کامپیوتر و سرور دارد. در هاست ایران به دلیل این‌که فاصله بین کامپیوتر شما و سرور، کمتر از یک هاست خارجی است (در صورت مناسب‌بودن زیرساخت هاست ایران) پینگ تایم آن پایین‌تر و بهتر می‌باشد. همچنین در صورت استفاده از هاست داخلی، در شرایط تحریم یا قطع اینترنت بین‌الملل نگرانی از بابت عدم دسترسی به اطلاعات وجود نخواهد داشت.

از طرفی هاست‌های خارجی به دلیل استفاده از سرعت بالاتر اینترنت و پهنای باند و ترافیک ماهیانه بالاتر، بهتر عمل می‌کنند. از نظر سئو هم سرعت دسترسی به سایت برای موتور جستجو و سرعت دسترسی کاربران به سایت اهمیت دارد. از نظر قیمت، تا پیش از نوسانات قیمت دلار و یورو، قیمت هاست ایران بالاتر بود و برای خرید هاست ارزان، هاست خارجی پیشنهاد می‌شد، اما اکنون هاست خارجی هم چندان به‌صرفه نیست. در نهایت، انتخاب هاست ایران و خارج به اهداف سایت شما بستگی دارد. اگر مخاطب وب‌سایت شما تنها در داخل ایران باشد، نیازی به استفاده از هاست خارجی نیست. برای انتخاب هاست داخلی به مواردی از قبیل قدرت سخت‌افزار، پینگ، سرعت دستیابی به سایت و دیتا سنتر آن توجه کنید.

عوامل موثر بر قیمت هاست

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، فضای میزبانی می‌تواند به ‌صورت اشتراکی یا اختصاصی باشد. اگر به‌ دنبال خرید هاست ارزان هستید، مسلماً در پلن‌های ارائه‌شده باید فضای اشتراکی را انتخاب کنید. نوع سخت‌افزار و از جمله هارد هم در قیمت هاست، تأثیر زیادی دارد و معمولاً هاردهای SSD که سرعت بالاتری دارند، گران‌تر هستند. ترافیک مصرفی وب‌سایت شما یا همان پهنای باند هم در قیمت هاست موثر است.

البته دقت داشته باشید که اگر احتمال می‌دهید میزان بازدید وب‌سایت شما پس از مدتی افزایش می‌یابد، در انتخاب پهنای باند از همان ابتدا بیشتر دقت کنید. همچنین، برای خرید هاست ارزان می‌توانید هاست لینوکس را انتخاب کنید. هاست ویندوز به دلیل هزینه بالاتر برای نگهداری و خدمات، گران‌تر است. در مقابل، به دلیل رایگان‌بودن سیستم‌عامل لینوکس، تقریباً تمام برنامه‌های کاربردی آن هم رایگان است. کار با سیستم‌عامل لینوکس برای کاربران مشکل‌تر است، اما ثبات و امنیت بیشتری نسبت به ویندوز دارد. همچنین، شرکت‌های هاستینگ برای خرید هاست ارزان، دوره‌های متنوعی ارائه داده‌اند، مثلاً می‌توانید بسته به نیازتان به‌ صورت سه ماهه، شش ماه یا یک ساله خرید کنید.

سخن پایانی

شاید نام سایت‌های کد تخفیف را شنیده یا حتی از آن‌ها استفاده کرده باشید. این پلتفرم‌ها بستری را برای معرفی خدمات آنلاین فروشگاه‌های اینترنتی و رقابت آن‌ها فراهم می‌کنند.

از جمله وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده کدهای تخفیف، تاپ کوپن است. تاپ کوپن با اکثر شرکت‌های بزرگ همکاری دارد. از طرفی، ارائه تمامی کدهای تخفیف در تاپ کوپن رایگان است. پس حتماً قبل از خریدتان به وب‌سایت تاپ‌ کوپن سری بزنید. هم اکنون کد تخفیف ایران سرور، کد تخفیف ایران هاست، کد تخفیف شتابان هاست، کد تخفیف میهن وب هاست و … را در تاپ کوپن می توانید برای خرید هاست و دامنه پیدا کنید.

از جمله کدهای تخفیف ارائه‌شده در سایت تاپ کوپن، کدهای تخفیف خرید هاست است. بنابراین، اگر می‌خواهید خرید هاست ارزان را تجربه کنید، می‌توانید در این وب‌سایت کدهای تخفیف مربوطه دریافت نمایید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فرزانه توکلی گفت:

    سلام
    من میخوام از پارس پک یه هاست خوب بخرم. کد تخفیفشو دارید؟

    1. تاپ کوپن گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممنون که سایت ما رو دنبال میکنید.

      FC-2020HRY
      MB-2020WRA

      ببینید کدومش کار میکنه