0

معلم شو، بزرگترین مجله اینترنتی آموزش و پرورش

معلم شو به عنوان بزرگترین مجله اینترنتی آموزش و پرورش، به معلمان و دانشجو معلمان همه مقاطع تحصیلی کمک می کند تا بهترین الگوهای تدریس را برای ارائه مطالب درسی بیاموزند. آشنایی با انواع روش تدریس، افزایش سطح سواد دیجیتال معلمان، ارائه مشاوره تحصیلی تخصصی و … از جمله خدمات مورد ارائه این مجله اینترنتی می باشند. قطعا استفاده از مطالب با کیفیت بالا و کاربردی این سایت باعث خواهد شد بسیاری از مشکلات و نیازهای معلمان در مسیر مقدس تعلیم هموار شده و بهترین عملکرد را داشته باشند.

دستیابی به روش های تدریس نوین در سایت معلم شو

روش تدریس یک معلم می تواند ترکیبی از آموخته های او، امکانات در دسترس، میزان مطالعه اندیشه ها و متدهای جدید و … باشد. آنچه در این باره حائز اهمیت است بروز رسانی اطلاعات مطابق با تحولات روز است. آشنایی با روش های تدریس نوین افق دید معلم و دانشجو معلمان را گسترده تر ساخته و به آنها در انتقال بهتر مفهوم به دانش آموز کمک می کند. البته در این باره معلم نمی تواند به تنهایی تاثیرگذار باشد و بایستی محیط آموزشی نیز مطابق با علم روز پیشروی کند. چرا که حتی بهترین و پیشرفته ترین روش های تدریس نیز در صورتی که تنها به صورت یک طرح ذهنی یا کتبی باقی بمانند، هیچ گونه اثرگذاری مثبتی در راستای انتقال بهتر مفاهیم نخواهند داشت. پس بایستی با فراهم نمودن بستر لازم، امکان اجرای طرح های خلاقانه و مطابق با علم روز را در محیط آموزشی فراهم نمود.

سایت معلم شو به معلمان و دانشجو معلمانی که قصد آشنایی با روش های نوین تدریس را دارند کمک می کند تا شناخت خود را در این باره افزایش دهند. وقتی شناخت و معرفت تعلیم دهنده از رخدادهای آموزشی نوین افزایش یابد، عملکرد او در مرحله اجرا بهبود یافته و در نهایت به ایده آل ترین حالت می رسد.

دو نوع رویکرد متفاوت در آموزش

همانطور که گفتیم معلمان طرح درس خود را می توانند از طریق انواع روش تدریس در کلاس ارائه کنند. در حالت کلی راهبرد آموزشی و مدیریتی یک معلم در کلاس درس را می توان شامل دو نوع رویکرد مختلف دانست. در رویکرد اول یادگیری مفاهیم به صورت معلم محور انجام و در رویکرد دوم این پروسه، دانش آموز محور پیش برده می شود. رویکرد معلم محور را می توان یک روش یادگیری سنتی در نظر گرفت. در حالی که روش های تدریس نوین بیشتر بر رویکرد دانش آموز محور تاکید می کنند. توضیح کوتاهی از هر یک از این رویکردها در ذیل آورده شده است.

در رویکرد معلم محور می توان گفت که معلم، هسته اصلی آنچه در کلاس درس اتفاق می افتد، می باشد. در حقیقت در این دیدگاه دانش آموزان همچون ظروف خالی در نظر گرفته می شوند که معلم آنها را با آنچه که بیان و آموزش می دهد پر می کند. این موضوع شاید از نظر بسیاری از افراد بدون ایراد باشد اما اغلب روانشناسان آموزشی معتقدند که در این رویکرد آموزش دانش آموز به صورت منفعلانه انجام می شود. در این شیوه نتایج حاصل از آموزش از طریق ارزیابی کتبی یا شفاهی سنجیده می شوند. این رویکرد آموزشی پیشتر مورد استفاده قرار می گرفته و در حال حاضر کمتر به آن بها داده می شود. اگر در دهه های شصت، هفتاد و حتی هشتاد دانش آموز بوده اید، سختی ها و معایب این رویکرد را به خوبی درک خواهید نمود. پس به عنوان یک معلم سعی کنید به سمت انواع روش تدریس نوین برای آموزش بهتر و با کیفیت تر مطالب به دانش آموزان تان بروید.

رویکرد دانش آموز محور برای یادگیری مفهومی مطالب

در رویکرد دانش آموز محور، هر چند که معلم در کلاس یک شخصیت معتبر محسوب شده و مدیریت آن را برعهده دارد اما معلم و دانش آموزان در کنار یکدیگر پروسه آموزش مفاهیم را طی می کنند. در این شیوه معلم یادگیری دانش آموزان را تسهیل نموده و در درک کلی مطلب به آنها کمک می کند. اما دانش آموزان بیشتر از طریق انجام پروژه های گروهی، مشارکت در کلاس و ارائه گزارش کارهای آموزشی، مطالب را می آموزند. در این شیوه ارزیابی، یادگیری دانش آموزان نیز همزمان با تدریس انجام می شود. در این حالت مشکلات درسی بهتر و سریع تر حل شده و نتایج مثبتی از تدریس گرفته می شود.

با مطالعه مطالب مجله اینترنتی معلم شو به یک معلم موفق تبدیل شوید!

به عنوان یک معلم آگاه به علم روز می توانید با مطالعه مطالب سایت معلم شو، اطلاعات خود در زمینه انواع روش تدریس، تنظیم طرح درس و غیره را افزایش داده و همواره آپدیت باشید. کارآمدی شما در ارائه مطالب درسی ارتباط مستقیمی با محتویات ذهن تان دارد. پس برای برطرف نمودن نیاز دانش آموزان خود سعی کنید از مطالعه مطالب جدید مرتبط به آموزش غافل نشوید.

معلم شو به شما کمک می کند که به یک رهبر آموزشی موفق تبدیل شوید. هیچ دانش آموزی بدون داشتن یک معلم خوب پیشرفت نخواهد کرد. پس مهارت های خود را افزایش داده و سطح دانش خود را وسیع تر کنید تا به آنچه در ذهن می پرورانید برسید. داشتن نوآوری در تدریس و ارائه مطالب آموزشی، هوش هیجانی بالا، توجه به کارهای تیمی، داشتن تفکر بازتابی و … همگی باعث می شوند که در کار خود به عنوان یک معلم، موفق شوید. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که یک آموزش دهنده موفق خود باید دائما در حال یادگیری باشد. پس همواره بیاموزید تا بتوانید به خوبی آموزش دهید!

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *